Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:49

Ik ben óók jaloers op mijn vent Saskiaatje, want hij kan gewoon 2 weken met een pakje sigaretten doen, waarom kan ik dat niet?? :D
En ik denk niet dat je jaloers op hem hoeft te zijn als je ziet hoe 'gezellig' ik thuis ben :o

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:12

ik ben gewoon nooit begonnen met roken, goedkoper en scheelt weer afkicken ;)

Ik maak meestal een weekmenu aan de hand van aanbiedingen en wat ik nog in huis heb, en dan vul ik verder aan :)
heb hier op loopafstand de Hema, C1000, Ah, kruidvat en Blokker dus daar houd ik de aanbiedingen in de gaten. Verder niet, dan zouden we met de auto moeten en dat vind ik dan weer niet zo nodig, benzine is ook zo goedkoop niet meer ;) bovendien is tijd ook geld haha

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:25

Toad schreef:
dus als ik het goed begrijp eten jullie geen noten omdat het duur is? Ik zou liever ook meer noten willen eten dan dat mijn portemonnee leuk vindt..

Bij De Tuinen hebben ze nu verschillende noten (en ook gedroogde vruchten) 2 halen 1 betalen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:06

Wij hebben geen Tuinen -O-

Ik vind noten, pitten, zaden, enz ook zooo lekker (en gezond) maar duur -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:10

Ik eet nooit noten, tenzij je Tijgernootjes mee telt :+
Ik hou niet zo van noten... dus dat mis ik niet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:18

Hier ook geen Tuinen, jammer want wij eten graag noten.

Ik ga vanavond nog wat boodschappen halen, brood (aanbieding bij de Dirk) en fruit( neem maar bananen mee, 5 voor 0,79 en bij de appie morgen nog peren in de aanbieding 25% korting). Zo midden op de week moet er altijd nog wel wat vers bij. Ik had deze week toevallig veel diepvriesgroenten en morgen etentje van het werk. Dat wordt dus een goedkoop weekje zo (compenseert weer een beetje voor de energierekening, gasverbruik vliegt de pan uit deze week denk ik!)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:22

energie rekening zal door deze week hier ook wel gaan stijgen....
vrijdag gaan ze het balkonhekje lassen, alleen om fatsoenlijk op het balkon (fransbalkon) te kunnen staan moet de deur open... en laat die deur nou net uitkomen op de woonkamer :x :x (en gezien de huidige staat van het hekje zal het minimaal een ochtendje duren ....)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:34

Bij ons hebben ze de deuren inmaken verplaatst naar een iets minder koude week := (halve voorgevel is er dan uit)
Maar een extra trui aantrekken dan maar...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:36

hier zijn in oktober alle kozijnen vervangen, dat was ook precies in een koude week :=
Helaas ging dat toen gepaard met 1,5 week geen verwarming (deze moesten weg om de kozijnen te kunnen plaatsen... )
Maar met het vervangen van de kozijnen is het balkonhek dus afgebroken. Voorgevel is bij ons in 1 dag gedaan. Ivm de kou :brr: (en flinke wind) heb ik toen een dagje bij de Mac doorgebracht. Laptop mee en lekker aan de thee :) best handig, gratis WIFI en meestal ook genoeg stopcontacten beschikbaar!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:38

Groot gelijk! Echt niet normaal zo koud!
Wij gaan lekker warme choco maken nu (gewoon zelf, cacao staan van mijn bakhobby, lekker goedkoop) en koekjes bakken. Straalt de oven ook nog wat warmte uit :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:42

ik vrees nu alleen voor vrijdag.... als de deur open gaat kan de verwarming niet aan (thermostaat hangt in de woonkamer) en denk dus dat de papegaai en valkparkiet maar even een nachtje uit logeren moeten :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:44

Heb je niet iets van een zolder? Bij ons is het op zolder echt zoveel warmer...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:50

ik woon in een apartementje/flatje
Dus helaas niet :)

Maar heb een logeer adresje geregeld, kan ze donderdag avond wegbrengen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:57

Gelukkig, zitten die in ieder geval warm!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:28

en een ochtendje overleef ik ook wel, extra dekentje en lekker op de bank gaan zitten!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:49

Quellian schreef:
Ik ben begin vorige maand gestopt met roken, ik rookte voor 150 euro per maand.
Zelf sigaretten maken heb ik altijd geweigerd, dat vind ik zulke arme troef, dan maar niet roken :o
De eerste maand niet roken heeft me toch een paar nieuwe Petrie's opgeleverd :D :D Dat had ik al uitgespaard.

my_precious, zit er geen andere winkel dan de Coop in de buurt? De Coop is duur ja :j Dan zou het nog weleens kunnen lonen om naar bv de C1000 of Jumbo te gaan.

helaas hebben wij geen jumbo of c1000 anders was ik daar al lang te vinden.
ik heb hiervoor ook goedkoop voer gehad voor mijn hond en veel verschillende soorten geprobeerd maar daar deed ze het echt niet goed op.. en omdat ik shows doe en fok met mijn hond moet ze in goede conditie zijn dus ik moet wel goed voer voor haar hebben.
ik heb ook al eens zitten denken om te stoppen met roken mijn vriend ook, maar het is zo verdomd moeilijk.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:52

Lakiesha schreef:
Op het roken zou je kunnen besparen, sinds afgelopen donderdag maak ik zelf mijn sigaretten.
Ik was ook rond de 35 euro kwijt alleen aan roken, ga het nu redden met 13,59 :D
Het scheelt me op maandbasis rond de 100,00 euries. Bij jou is dat dan het dubbele ;)

Auto laat ik ook zoveel mogelijk staan, ga op de fiets naar mijn werk en op de terugweg doe ik meestal de boodschappen....lang leve de fietstassen. Maar ik heb dan ook geen 2 kleine kinderen, dus dat is anders.
Ik zit niet meer in de luiers, daarvoor is maandverband in de plaats gekomen :=

Bij de slager hier op het plein, kan ik zo van die kluiven met vlees gratis krijgen.....ze vreet het helemaal op :D wie weet heb jij ook een aardige slager ;)
Ik kocht voor haar zakken van 15 kg voor ca. 45 euro, maar ze zit nu aan goedkoper voer. Eerlijk is eerlijk dat ze dit minder lekker voer vind, maar met een heel klein beetje melk zijn het ineens heerlijke brokken :))

ik moet er wel even bij zeggen dat ik gelukkig ook geen luiers meer heb hoor mijn jongste van 3 was op 2 jaar al uit de luiers gelukkig.
en op de fiets met 2 kleine kinderen zie ik nu echt niet zo zitten.. als ik alleen al de honden uit laat vriezen me handen eraf zelfs met goede handschoenen en als mijn kleine meid mee wilt lopen al is het een blokje om begint ze te krijsen van de kou.. helaas is ook niet alles op loop afstand te doen..
bij de slager zou ik idd wel eens langs kunnen gaan om te vragen of ze vers vlees hebben wat over is dankje voor de tip.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:54

Saskiaatje schreef:
Ik ben jaloers op jouw vent, Quellian, mijn vriendinnetje rookt bijna een pakje per dag en ik word er schijtziek van. :')

hahaha wij roken ook een pakje per dag en dan ook nog de big packs van mallboro echt te gek eigenlijk als ik zo aan het uitrekenen ben.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:11

Als de lidl ver weg is kan het ook lonen om er bv. eens in de maand voorraad artikelen in te slaan. Ik wil maar naar 1 supermarkt/winkelcentrum per week dus net voor de hamsterweken heb ik ook flink ingeslagen bij de lidl, zodat we de rest van de maand naar de Ah konden ;).
Wij doen alles eigenlijk wel met de auto, alleen de C1000, kruidvat en de ah zitten op fatsoenlijke fietsafstand, en dat is dan een kleine ah en daar mis is van alles want ik woonde eerst vrij dicht bij een XL.
Met de leaseauto van vriendlief kost het ook niks, en we hebben best veel altijd omdat we maar eens in de week gaan. Wij doen de ene week Lidl (met een action die daarnaast zit) en de andere week rijden we naar een Winkelcentrum waar een grote Ah, Hema, hele lekkere bakker en groenteboer (met goede aanbiedingen) zit. Het is allemaal even rijden, maar dan heb ik wel alle fijne winkels gehad!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:19

@ Mri: lekker op de bank zitten met een dekentje ? := In de woonkamer met de deur open, gezellie :brr:
Thermostaat gewoon aan en radiatoren in de woonkamer dichtdraaien is misschien ook een optie?

Ik heb een appartement met de woonkamer op het zuiden, het was hier de hele dag 21,5 graden, thermostaat stond op 17,5 graden :D Nu is de zon aan het ondergaan en is het nog 21 graden.

Bij de AH vroeg ik om broodkruim voor de vogels, die hele bak van de broodsnijmachine zat vol. Ik heb een enorme zak meegekregen en die in de gezamenlijke tuin op verschillende plekken geleegd.
Ze gooien het anders weg. Als ik de manager was zou ik dat broodkruim in zakken doen en neerzetten voor vogelliefhebbers om mee te nemen. Goed voor het imago èn de vogels.

Roken |( . Ik ben 25 jaar geleden gestopt, rookte zeker een pakje per dag. Tot mijn eigen verbazing ging het in één keer stoppen hartstikke goed. Ik ging appels eten en als arbeidstherapie mijn huisje helemaal verven en behangen. Weg met die vieze rooklucht.
Met die prijzen van nu zou stoppen met roken voor iedere paffer een enorme bezuiniging zijn +:)+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:03

de andere kamers worden dan belachelijk heet. Hij meet namelijk de temperatuur in de woonkamer. Ik heb het wel is geprobeerd, zonder succes.

Ach, als de deur eenmaal dicht is heb ik het zo weer warm gestookt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:20

broodkruim werd toen ik bijbaantje had ook nog weleens op gehaald door visliefhebbers :)
maar voor de vogeltjes ook prima inderdaad

balen van de kou Mri! flinke deken zal dat worden hihi!

Ik heb vandaag bij de Mac eten gehaald *foei* moest tot laat werken ivm open dag op mn werk en was kapot! heb het wel van mijn eigen centjes gehaald en niet van de boodschappencentjes :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:30

Zangvogels zoals merels of kauwen zijn er gek op. Toen ik nog een tuin had kocht ik vetbollen, pindanetjes en los zaad voor in het vogelhuisje. Het barstte van de vogeltjes in de tuin. Nu, 3-hoog, ga ik geen voer op mijn balkon doen. Er zitten hier veel kleine meeuwen en die sch**ten je ramen onder.
Ik spaar nu ook uit want dat vogelvoer liep nogal op, uit de hele wijk kwamen de vogels bij tante Flicka fourageren ;)

Mag best, Marley, een keertje Maccen na een vermoeiende dag. Haha, van je "eigen" centjes :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:19

Mri schreef:
de andere kamers worden dan belachelijk heet. Hij meet namelijk de temperatuur in de woonkamer. Ik heb het wel is geprobeerd, zonder succes.

Dat is toch de bedoeling :D Dan ga je zelf in een andere kamer zitten natuurlijk, die wel lekker warm is :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:00

De verwarming gaat bij mij wel lekker hoog hoor! Ik ben echt een enorme koukleum en met extra truien krijg ik het niet warm.

Ik was vandaag in Amsterdam op mijn nieuwe kamer en had geen tijd om te koken en nog niets ingeslagen. Ik ging boodschappen doen en dacht: zo kan het dus ook elke dag...
- 1 kant- en klaarmaaltijd
- 1 flesje cola
- 1 breaker
- mueslibolletjes

Duur, luxe spul dus. Ik was hier bijna 8 euro voor kwijt! En dan heb je nog bijna niets gekocht :=