[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:59

Ik zou ook lekker die 2500 euro aanhouden hoor :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:37

Niks :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:22

wij hebben die waarborgsom zelf voorgeschoten want de ING is niet echt snel, sterker nog, de overdracht is volgende week dinsdag en nu pas is alles ok, er werden allerlei extra dingen gevraagd, die eerst niet nodig waren en gisteren zelfs dat we een taxatierapport moesten hebben van de huidige woning ipv het waardebepalingsrapport wat we bijgevoegd hebben..maar nu is het niet nodig en is alles rond, pffff, wel stress van gehad hoor.. :(
Wij hebbenm die roerende goederen lijst nog niet af, die moet dinsdag mee naar de notaris.
Kelly wat vervelend, dat je je paarden weg moet doen..(ik zoek nog een lieve wat oudere Quarter voor erbij, heb je die toevallig? :D )

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:12

Hoi allemaal!

Had me tijdje terug al gemeld in dit topic maar was even opgeslonden (is dat een goed woord?) door alle perikelen rondom de afronding van school en gedoe op werk.
Huis kopen plan is nog steeds de bedoeling alleen lijkt er een kink in de kabel te komen. Is er iemand hier die ervaring heeft met hij bijtekenen of garant staan door ouders voor de hypotheek?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:45

morning meiden!!!

zo, ik heb eindelijk een dagje rust en vrij dus lig nu even in bed mn administratie te doen; heerlijk!!!!

gister is die expert voor het maken van een bouwkundig rapport geweest. Heb echt gignantisch veel geleerd van hem hahaha hij vond de afwerking niet netjes (klopt ook!), kleine dingetjes als stukjes verf die niet gedekt hebben op de kozijnen, een schroefje die scheeft zit in een dreppel een draadje wat nog niet is weggewerkt van waar een lamp zat.. maar het zag er verder allemaal goed uit!

Ik heb een verbouwing in mn hoofd en had het ingecalculeerd op 15.000 euro maar hij zei dat ik het met 8.000 zeker ga redden en dat is ruim genomen.. kortom: voordeeeltje!!!!!

ow, sorrry het gaat een ego post worden wordt net gebeld dat ik moet gaan rennen!!!! antwoord vanmiddag even op de rest ok!?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:58

Leuk Romy, kwamen er geen drastische dingen uit de bouwtechnische keuring verder? Dinsdag wordt mijn huisje gekeurd, ben echt benieuwd..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:15

Ik heb dinsdagavond een bezichtigingsafspraak voor een huis... huisje ziet er leuk uit, ben al een paar keer door de straat gereden en door de 30 km-zone en de vrijstaande huizen is het er lekker rustig. Maar als je de straat uit rijd ben je direct bij de winkels en bij de doorgaande weg naar mijn werk, dus de ligging is perfect, gezien je in de straat niet hoort of merkt dat de "drukte" eigenlijk vlakbij is. Ik ben héél benieuwd hoe het huis er van binnen uit ziet en of er veel gedaan moet worden...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:15

nee eigelijk niets.. over 10 jaar de ketel vervangen en ze adviseren me om 2 extra groepen erbij te zetten als ik een grote luxe keuken rin ga zetten maar dat zijn de kosten niet! thats all :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:39

Spannend! Wij hebben woensdag onze eerste bezichtiging. Het is een bekende die vrij goed weet hoe ons huis en perceel eruit ziet. Lijkt erg serieus, volgens de makelaar.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:27

klinkt allemaal goed!
hier is alles rond voor de passering van het huis as dinsdag, dan kunnen we het officieel ons huis noemen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:43

Haaaaaah het huis wat wij op het oog hadden en onder onze neus door verkocht werd is weer beschikbaar! Het stel wat het had gekocht kreeg financiering niet rond. := :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:46

He, wat vervelend nou ;-)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:26

Ons bod is geaccepteerd. Dus vooralsnog hebben wij ook een nieuw huis :):) . Super spannend. Moet allem aal nog wel officieel worden maar heb er vertrouwen in!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:28

Gefeliciteerd, link?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:08

Fijn Manjafiek!

Ik vind het toch wel erg spannend nu onze eerste kijkers eraan gaan komen hoor ... Ha, wie weet hoeveel erg nog volgen (zucht!).

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:34

weer een huis gekocht! Proficiat! spannend!
Femke dat is wel erg boffen, zal het huis dan toch voor jullie bestemd zijn?
@Margo geen idee, heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd.
Monique , ik heb 6 kijkers gehad en elke keer weer blijft het spannend hoor!
morgen door het nieuwe huis lopen en alles checken en meterstanden noteren, ook komt er een man van een bedrijf die onze kastenwand in het kantoor gaat maken en de inloopkast in de slaapkamer :o
en we gaan de knoop doorhakken mbt de natuursteen vloer: in kantoor komt leisteen van 60x60 (is wat krasgevoelig) en op de eerste verdieping (woongedeelte en keuken) hardstenen tegels van 60x120, dezelfde die we nu hebben maar dan ietsje ruwer (dan zie je er minder op haha wel handig met een Border Collie die blijft verharen! :D )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:50

Wij hebben morgen en donderdag weer een bezichtiging gepland staan :D alleen gisterenavond heeft zich nog een pracht kans aangediend..... Wie Wat Waar daar wil ik nog niet verder over uitwijden van het openbare van bokt ;)
Vriendlief is direct al helemaal hoteldebotel, ik blijf nog erg nuchter :+
Dus wellicht dat onze huizenjacht een hele andere wending in gaat slaan.

Is er iemand die ervaring heeft met het kopen / verkopen zonder makelaar :?
Welke kosten bespaar je dan precies :?
Wat moet je dan als kopende partij precies allemaal zelf regelen :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:43

Wij hebben ons huis ook zonder makelaar gekocht.
Je moet wel aan veel dingen denken en ook aan hoe je bepaalde dingen omschreven wilt hebben in het voorlopig koopcontract.

Keuringen ed moet je zelf voor bellen/regelen.

Gelukkig heeft onze hypotheekadviseur ons goed op weg geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:26

Wij hebben ook zonder makelaar gekocht, dit heeft ons veel geld bespaard. We hebben zelf inderdaad wel de voorwaarden moeten stellen maar met behulp van Vereniging Eigen Huis kom je een heel eind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-10 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:31

Ik meld me ook even in dit topic :)

Wij zijn net begonnen met het bieden op een huis, dus allemaal erg spannend :)
Nou moeten we alleen nog wel goed nadenken over een evt samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, maar wat zijn jullie ervaringen hier mee? Er komt echt zoveel informatie etc bij kijken dat ik het even niet meer weet :+

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:36

Weten jullie wat verstandig is wat betreft het aanvragen van een bouwdepot, kan je dit eventueel ook meefinancieren door een hogere hypotheek aan te vragen of is dat niet verstandig?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:09

Minka. Een bouwdepot is een extra stukje financiering om een verbouwing te betalen. Voorwaarde die de geldverstrekker eraan stelt is, dat er pas uitbetaald kan worden na overleg van nota's. Er moet een taxatierapport worden opgemaakt, waarin die verbouwing/verbetering staat vermeld, met daarbij de waarde voor en na verbouwing.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:20

Hoihoi,

Spannend Ikkuh. Ik duim mee!
Minka: is idd een extra stukje financiering. De hypotheek wordt hoger dus ook je maandlasten. En idd je moet alle nota's overleggen (je kunt er dus niet stiekem een nieuwe auto van kopen ;-)). Wij gaan het ook doen omdat we behoorlijk grote verbouwing gaan doen. Iets wat het huis meer waard maakt kan dus prima zolang je maar rekening houdt met hogere maandlasten.

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:35

Margo schreef:
Hoi allemaal!

Had me tijdje terug al gemeld in dit topic maar was even opgeslonden (is dat een goed woord?) door alle perikelen rondom de afronding van school en gedoe op werk.
Huis kopen plan is nog steeds de bedoeling alleen lijkt er een kink in de kabel te komen. Is er iemand hier die ervaring heeft met hij bijtekenen of garant staan door ouders voor de hypotheek?

Wat ik er van begreep is het bijtekenen door ouders voor de bank een lucratieve bezigheid, omdat ze dan meestal verplichten om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten die op hun leeftijd uiteraard veel duurder is dan voor jullie. Soms willen de banken dat ze voor het hele bedrag bij tekenen en niet alleen voor het stukje wat je evt zelf te kort komt. Wel even goed doorvragen en op papier laten zetten dus en evt. nog even onderhandelen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:45

hessie31 schreef:
Wat ik er van begreep is het bijtekenen door ouders voor de bank een lucratieve bezigheid, omdat ze dan meestal verplichten om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten die op hun leeftijd uiteraard veel duurder is dan voor jullie.

Nee hoor, zo zit het niet. Tegenwoordig is het niet meer zo gemakkelijk om met borgstelling van ouders te kopen en te financieren. Heeft helemaal niks met risicoverzekeringen te maken, maar door de regels die de AFM heeft opgesteld. Wat nu gebeurt is, dat ouders ook hypotheek moeten vestigen op de woning die jij koopt; ze tekenen dan voor het volle bedrag mee. Ouders moeten dan zelf al een behoorlijke overwaarde hebben op hun eigen woning.

Een andere constructie die tegenwoordig veel vaker wordt gebruikt, is dat (vermogende) ouders direkt lenen aan hun kind. Dit kan doordat zij overwaarde op hun eigen woning verhypotheken. In verband met de fiscaliteiten, moet je je goed voor laten lichten.