iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:40

Tis al opgelost, niks stuk.
Vuiltje in de earphone ingang :D
Even earphone in-uit-in-uit en klaar was klara :+

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:05

oh gelukkig!
ik ga niet wachten op die 4 want voor het zelfde geld komt ie pas in december uit.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:09

Neejoh :P die wordt in april gepresenteerd en zal net als de vorige versies juni/juli te koop zijn :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:37

ok dan kijk ik nog, maar ik moet voor 17-6 mijn abonnement verlengen dus dan moet ik óf opzeggen en nieuw afsluiten óf toch de 3GS nemen.
Geld van Soltix ben ik dus kwijt, het is inderdaad afgeschreven van mijn rekening, ik heb een mail gestuurd naar ING of het teruggestort kan worden..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:37

Hoezo voor 17-6? Als je hem gewoon laat doorlopen gebeurt er niets toch? Hij wordt dan gewoon met een maand stilzwijgend verlengd, dus geeft niets hoor!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:42

huh? ik heb een abonnement voor 2 jaar, wordt dat dan per maand verlengd?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:43

Ja na je contractperiode wordt hij, als je er niets mee doet (dus als je niet overstapt met nummerbehoud naar een andere provider of als je hem niet verlengt) gewoon stilzwijgend verlengd met een maand, dus je hebt na je contractsperiode van 2 jaar iedere keer een maand opzegtermijn! Dus helemaal geen probleem om even te wachten!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:08

ooh dat is dan wel iets! maar ja ik heb mijn dochter beloofd dat ze mijn Iphone krijgt in mei, dus die zal dan niet blij zijn... :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:12

Oke ik heb ooit een iPhone in handen gehad, vond het een vet ding en wil er nu één hebben.
Maar ik begrijp er geen barst van hoe het werkt met de betaling (heb altijd mobieltjes met prepaid gehad). Is het zo dat ik er één aanschaf (in principe voor €0,-) en dan iedere maand geld betaal totdat dat ding is ''afbetaald''? En zitten daar dan ook meteen belminuten/smsjes e.d. bij? (dus met abonnement oid)

Oh ik voel me echt heel dom. :o

(en nee dit durf ik niet in de winkel te vragen want dan word ik weer uitgelachen als tutje op hoge hakjes die er geen bal van begrijpt en zichzelf lekker voor schut zet)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:21

Je betaald dus inderdaad gewoon je bedrag per maand. In dit bedrag zit een x aantal smsjes/belminuten en het geld voor de aanschaf van het toestel. Is je toestel duurder dan je abo, dan moet je dus bijbetalen.

Simpel rekensommetje:
Elke maand betaal je bijvoorbeeld 30 euro. Voor deze 30 euro heb je een x aantal belmnuten/smsjes. Als jij een simonly abo zou nemen met hetzelfde aantal belminuten/smsjes, dan betaal je maar 20 per maand. Elke maand betaal je dus 10 euro meer, omdat je een toestel hebt bij je abo. Je abo loopt 2 jaar, dus 24 maanden x 10 euro= 240 euro. Wil je een toestel van 300 euro, dan betaal je dus eenmalig een bedrag bij het afsluiten van je abo bij. In dit geval 60 euro.
Even heel simpel uitgelegd. Bedragen zijn natuurlijk fictief.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:35

Ah helemaal duidelijk. :)
Nu kan ik met een gerust hart morgen langs de Phone House. Dankjewel!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:53

Graag gedaan :) Weet je al welke telefoon je wil?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:01

Oh jeetje zit er verschil in? Het is toch gewoon de iPhone en dan verschillende GBs?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:12

Maak je niet druk en ga even langs een paar telefoonwinkels, niet alleen langs de phonehouse maar laat je gewoon goed informeren en kies de winkel met de scherpste aanbieding en waar jij je het beste geholpen voelde! Het is een hard wereldje namelijk ;)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:15

Je bent er dus in ieder geval al uit dat je de iphone wil? Dan is er niet zoveel keuze hoor, als je hem in een winkel haalt kom je altijd op een T-mobile abo uit. Hij is te krijgen met een 3G of een 3GS iphone. De laatste is nieuwer en sneller.

Net wat MP zegt, gewoon even een paar winkels af gaan en even informeren. Wie weet hebben ze wel leuke aanbiedingen!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:30

Ah oke. Is er nog een duidelijk verschil tussen de 3G en 3GS (neem aan ook in prijs?)

Ga ik doen. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:37

Ja ook in prijs.. Maar ook wel in snelheid en camera bijvoorbeeld :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:22

He mensjes, ik heb een vraagje, misschien weten jullie het wel.

Bij je berichten, kan je bij 1 persoon zegmaar, maar 50 berichten hebben, die oudere verwijdert die dan automatisch, weten jullie misschien of je dat kan instellen dat je gewoon alle berichten kan houden?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:53

Grr.. ik heb vrijdag via het werk de iphone bij gsmstunter besteld. Naar het bedrijf gebeld om te checken of ze de order kregen. Om een uurtje of 10 's ochtends vrijdag werd dit bevestigd. Hij was op voorraad en zou diezelfde dag nog verstuurd worden. Maandag, geen postbode met Iphone. Dinsdag, ook niet! Vandaag met baas overlegd en naar gsmstunter.nl gebeld. "Maar mevrouw, die hebben we op het moment helemaal niet. Ze zijn uitverkocht, we hadden er een heleboel, maar toevallig kwamen er vrijdag heel veel orders binnen. Ze zijn nu besteld en komen niet eerder dan over 2 weken hier binnen." GRRRRRR :(

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:38

Is er toevallig hier iemand die zijn iPhone als GPS gebruikt en dan met name om routes te rijden met zijn/haar paard? Dit GPS programma zou dan .gpx bestanden in moeten kunnen lezen.

Iemand enig idee wat voor appje dit doet?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:43

Ehm, nee heb mijn gps (nog) niet voor dat gebruikt.
Heb gister toevallig wel een speedometer erop gezet, daarmee kan ik op de kar d.m.v. gps de snelheid zien :P

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:36

CalvinM dat is balen zeg!
ik heb geen gps app erop, is wel een leuke ja, dus die wil ik ook wel weten! en die speedometer ga ik ook doen, ga binnenkort ook met sulky mennen dus dan kan ik zien hoe hard Muis gaat haha!
BertBaley ik weet t niet, via instellingen kun je wel bij mail je hoeveelheid berichten aanpassen tot wel 200 aan toe, maar ik zie zo snel niet of dat ook kan voor sms berichtjes..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:22

Ik kan dat niet bij instellingen? :? ;(

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:55

je gaat naar instellingen en dan onder algemeen even naar beneden scrollen mail, contacten, agenda...daar kun je weer naar beneden scrolen en dan toon berichten van 50 tot 200..maar weet dus niet of dit voor sms geldt!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:42

Is die speedometer een app? Ik heb wel 'afstandmeten' als app, (was gratis) maar daar moet je je voor inloggen :? dus nog geen ervaring mee.