E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smudges

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:02

Haha ok thanks, ben toch minder dom als ik zelf denk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:06

Even mbt het ruimteprobleem. Hij geeft dat bij mij ook aan maar ik heb naast bokt helemaal niks op mijn dropbox staan.. Dat betekent dus dat ik net zoveel mensen moet vinden die zich bij mij willen aansluiten als dat er bij de bokt dropbox zijn aangesloten wil in niet in de problemen raken (want dan pas krijg ik net zoveel extra ruimte als dat de bokt box heeft) . Dat gaat natuurlijk nooit lukken.

Zou iemand er bezwaar tegen hebben als ik zou beginnen met een eerste opruim actie van de folders? Zijnde, de auteurs er goed inzitten (op achternaam met de initialen erachter) en de dubbele eruit? Dat zou vermoedelijk al heel wat schelen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:08

Dat heb ik ook troi, ik vroeg me dus al af... want wat voor gevolgen kan het hebben als je door die dropbox dus meer inhoud krijgt dan mag... Dubbele verwijderen lijkt mij sowieso een goed idee,maar ja...wie ben ik...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:10

Er zitten inderdaad een hoop dubbele in en ook boeken die nog een drm hebben....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:19

Ik ben al bezig met ruimen. Geen zorgen. Doe een paar keer per dag een stukje en heb al wel wat gewist.

Je hebt niet meer ruimte nodig. Je kunt gewoon uploaden en downloaden naar die specifieke map van bokt. Dinsdag heb ik het wat rustiger en dan zal ik een uitleg schrijven over dropbox.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:54

Veulen84 dat lijkt mij veel werk.
Heb je hulp nodig?

Ik heb nu in mijn calibre bibliotheek veel boeken van John Grisham en David Baldacci staan.
Mag ik ze insturen of nog even wachten?
Onder welke naam John Grisham of Grisham John is dan handig?

De Sony 650 met hoesje en lampje leest heerlijk.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:21

Mijn dropbox-account is meteen vol als ik de bokt boeken er bij zet. Hierdoor kan ik niet meer nieuwe boeken plaatsen bij de dropbox.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:28

Ik vraag me af als ik de boeken heb die ik wil, kan ik ze dan niet van mn eigen dropbox op mn computer verwijderen? of wis ik ze dan ook uit de bokt dropbox?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:32

Dat laatste, niet doen dus!

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:40

troi schreef:
Dat laatste, niet doen dus!

Dus als ik ze van mn eigen computer afhaalt dan zijn ze er helemaal af??

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 10:45

Dat vraag ik mij af Troi.. Hij synchroniseerd toch alleen vanaf de boktdropbox met alle aangesloten boxen en niet andersom?? Anders zou het ook niet nodig zijn om de boeken up te loaden online maar zou je ze via je pc er tussen kunnen zetten...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:33

Als je je ze van de box op jouw comp haalt gaal je ze ook uit de bokt libary!
Niet doen dus!

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:47

Dat zou helemaal een mooie zijn,ik heb een internetabbonement van 2GB als ik er boven kom word mn internet heel traag (dat is hij nu dus)
En omdat er opeens ruim 600 boeken zijn toegevoegd op de een of andere manier, zit ik er dus boven.
Maar zoals ik nu begrijp kan ik hier dus niks mee, of kan ik uit de bokt groep stappen?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:12

Hoe t precies zit geen idee maar als je nu verwijdert verwijder je dus ook de bokt bieb!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:08

@Dayeemah, volgens mij heb jij dan idd botte pech.. Wat je zou kunnen overwegen is 1 dag dropbox te installeren de leuke boeken eruit te halen en dan alles weer te verwijderen.. En desnoods om de paar maanden even opnieuw kijken of er nieuwe leuke dingen bij zijn gekomen.

Het zou trouwens ideaal en veel veiliger zijn als je dropbox zo zou kunnen instellen dat hij alleen vanaf i-net naar de pc's synchroniseert maar niet terug. Is dat niet mogelijk?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:00

Kun je dan niet gewoon de boeken kopieeren en in een ander map plakken? Dan heb je heel even dubbel maar verwijder je ze daarna uit de dropbox. Als ze in Calibre staan, is dat dan al niet zo???

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:07

Punt is dat je ze niet mag verwijderen uit je dropbox folder (want dan verwijder je ze bij iedereen)! Als je ze dus zou kopieren naar een andere dan zou je ze dubbelop op je pc hebben staan. Dat helpt helaas niet. Tenzij ik het verkeerd heb begrepen (en dan zou het idd een prima oplossing zijn).

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:58

Ik heb alles gekopieeerd en geplakt in een eigen map.
En zo nu en dan ververs ik dan weer...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:47

Kido schreef:
Hoe t precies zit geen idee maar als je nu verwijdert verwijder je dus ook de bokt bieb!

Dat heb ik dus vorige week per ongeluk gedaan. :D
Wat je wel kan doen is dropbox uit je automatisch te starten programma's halen, dan wordt internet wat sneller.

@troi, dat is een goed idee. +:)+ Als we dan hier aankondigen dat er nieuwe boeken in staan, en tot wanneer ze blijven staan, een week of zo, dan heeft iedereen de tijd om ze naar keuze eraf te halen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:57

Ga het alsjeblieft niet weghalen... niet iedereen heeft de tijd om iedere week de boeken er af te halen. Haal dan de dubbelingen eruit!

Waar is Calvin eigenlijk? Zij zou het toch bijhouden? Of lukt dat niet meer?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:18

Ik ben een oen op gebied van ebooks.
Zou het mogelijk zijn om aparte dropboxen te maken voor Engelstalige boeken, Nederlandse romans, Nederlandse thrillers, etc?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 14:04

@ Luuntje: Daar dacht ik ook al aan. Er staan nu een hoop mensen op voornaam EN op achternaam in.
Dus ook dubbele boeken. Maar Engels en NL splitsen lijkt mij al een goeie.. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:25

Engels/Nederlands is toch al gescheiden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:28

OK, qua organisatie, 1 iemand is nu bezig stapje voor stapje de folders op te schonen. Dat is een mega klus. Is het een plan als er meerdere mensen mee bezig gaan?

Wil dit slagen dan moeten we allemaal hetzelfde format hanteren. Zoals bijvoorbeeld:

Achternaam, AA (A=initiaal en dus geen volle voornaam!), Bijvoorbeeld: Baantjer, AC .

Als we dat doen dan komen alle dubbelen naast elkaar te staan. Desnoods doet 1 iemand A-D en een ander E-G enzovoort tot Z (en dan ook even afspreken wie wat doet en wanneer iedereen klaar is)! Dan kan de volgende stap zijn om alle boeken van dezelfde schrijver in 1 folder te stoppen en zo dus ook de dubbelen eruit te vissen (dat moet je niet direct willen doen aangezien veel folders van plek zullen wisselen en het dus pas zinvol is nadat alle auteurfolders hernoemt zijn naar het nieuwe format). Zo werken we dan naar elkaar toe en kan de klus veel vlugger gedaan worden.

Ik lees graag jullie reactie!

@luuntje, ik denk dat categoriseren heel moeilijk is, waar wil je de romantische thrillers plaatsen bijvoorbeeld? Bij Jane Austen of bij Karin Slaughter?? Ik zou de huidige indeling van NL - EN handhaven, blijft het het duidelijkst volgens mij.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:51

CalvinM schreef:
Haha snap ik Kiwipitje! Ik nog niet zo, heb straks nog een boel werk. Maar.. wel heel leuk werk.

Weet iemand toevallig of je op je ereader mappen kunt maken? bijvoorbeeld een map met nl talig en eentje met engels talig en dan daar de boeken onder kunt stoppen? Zal vast wel kunnen, maar heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Ben dus nieuwsgierig wie wel!

Ik kreeg even geen notificaties maar:
Ja. Ik kan op mijn Kindle DX "Collections" aan maken. Dit zijn mappen waar je dan boeken in kan zetten.
Beetje omslachtig omdat het (nu nog) 1 voor 1 moet, maar het werkt wel goed ;)

En nu even 18 pagina's of zo inhalen... {x)