Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_Joost

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:02

@liekec bedoel je de donkere of de lichte kleur?
De donkere kleur is inderdaad heel vlek gevoelig. Hier staat verder ook niets tegen aan waar je veel moet zijn. Alleen wat decoratie zeg maar. De lichte kleur hoop ik vlekken goed weg te kunnen poetsen. Het is sikkens verf (afwasbaar) in flexa kleur gemengd. De vorige verf ging dat tot op zekere hoogte prima en dat heeft er bijna 11 jaar op gezeten. We hebben 2 kids en een hond, dus veeeeeeel viezigheid, haha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 06:14

liekec schreef:
En zo? Rood zijn lades. Dus 4 grote lades, een hoog kasten blok naast je andere hoge kasten blok waardoor je ook je oven op handzame hoogte hebt?
(Excuses my drawingskills)

[ [url=m/ciOIZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik zelfs op tekening staan :-) dus zeker ook een optie. maar dan vervalt de apothekerskast en daar zit nog heel veel meer opberg ruimte in dan in de lades, live bekeken :-). Oven hoogte valt wat van te zeggen maar heb nu een bakbeest van een losstaand fornuis, dus met bv veel zwaardere platen en lager, en die gebruik ik vrijwel dagelijks zonder me eraan te ergeren.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:35

Anja_Joost schreef:
@liekec bedoel je de donkere of de lichte kleur?
De donkere kleur is inderdaad heel vlek gevoelig. Hier staat verder ook niets tegen aan waar je veel moet zijn. Alleen wat decoratie zeg maar. De lichte kleur hoop ik vlekken goed weg te kunnen poetsen. Het is sikkens verf (afwasbaar) in flexa kleur gemengd. De vorige verf ging dat tot op zekere hoogte prima en dat heeft er bijna 11 jaar op gezeten. We hebben 2 kids en een hond, dus veeeeeeel viezigheid, haha

Flexa lush river inderdaad.. wij konden niet eens plankjes fatsoenlijk monteren zonder de muur te vernaggelen. Bij mij komt er echt geen kalkverf meer in huis haha. Hebben het ook op de slaapkamer muur waar ons bed tegen aanstaan, echt geen succes met nachtlampjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:52

Oh echt?! Wat zonde, ik vind het wel een hele mooie kleur :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:24

Jup..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:07

Ah wat stom. (die zaagcactus! <3)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:11

Kalkverf of ligt het echt specifiek aan de kleur? Combi met de planken is wel echt mooi.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:21

gaucho schreef:
Kalkverf of ligt het echt specifiek aan de kleur? Combi met de planken is wel echt mooi.

Toen ik mijn betonlook verf ging uitzoeken en ik zeker wilde weten dat dat niet zo was bij deze verf gaf ze aan dat het ligt aan de soort verf, dus echt kalkverf. De Lush Indigo van Flexa heeft dit namelijk ook.

(@culaccino, mooi hè! Hij doet het zo goed)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:24

Van kalkverf is toch bekend dat het érg kwetsbaar is. Daarom moet het op meubels ook altijd afgewerkt worden met iets van beits of wax.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:31

Ik heb op 1 muur kalkverf gehad. Het is heel mooi maar supergevoelig voor krassen. Ik zou het niet weer doen.

Ik heb de onderkant van mijn loungebank ook in de beits gezet. Dus dat projectje is klaar. Nu op jacht naar shutters of houten jaloeziën voor de ramen in de garage annex overkapping. En nog een hanglamp en wandlamp.
Gisteren heb ik al een paar deco prulletjes gehaald. Mijn oudste heeft een paar windlichten van staal voorzien van een eerste laagje witte verf. Het wordt nog wat.

Ook al is het niet echt interieur maar echt buiten is het ook niet. Als het klaar is zal ik wat foto’s maken.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:42

Oh, dat is jammer Liekec! De kleur staat wel heel mooi bij het geheel. Vind de plankjes en de cactus echt heel gaaf!
Wij hebben de kleur laten mengen in sikkens afwasbare muurverf. Hoop dat dit dan minder vlekgevoelig is..

Leuk projectje karijn! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Weet niet of je al raamdeco hebt, maar ik vind de prijs kwaliteit verhouding van veneta echt top.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:15

Nou, ik ben een liefhebber van marktplaats afstruinen maar ik zal het in mijn achterhoofd houden. Tnx!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:23

Hoihoi :o ik kom weer even binnenvallen met een vraag. Ik heb laatst mijn bank verkocht en ben nu opzoek naar iets nieuws.

Mijn voorkeur gaat uit naar een cognac kleurige bank. Het liefst een kleine hoekbank of een 2.5 zits. Maar het belangrijkste, ik wil niet van die dunne metalen pootjes maar liefst iets breder en aan de zijkanten dus ook een brede band naar de achterste poten.

Iemand de gouden tip, ik ben zelf ook aan het zoeken maar vind alleen die dunne zwarte pootjes.

Hopenlijk snappen jullie beetje wat ik bedoel. :')

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:26

Pinto van kwantum ? Of te dun?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:32

Ik vind die vrij dun. := Derest van mijn interieur is mangohout met brede metalen poten. En omdat ik op een appartement woon staat het allemaal kort bij elkaar en weet ik niet of die dunne pootjes dan afsteken met derest? Vandaar dat ik opzoek was naar mensen die zulke banken kennen met bredere pootjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:38

Ik gok dat die toch al ong 5 cm dik zijn. Ik heb nl dezelfde bank alleen dan bij Leen Bakker vandaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:03

Je kan altijd even kijken of je een bank kan vinden die je verder wel mooi vind en daar zelf andere poten onder zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:09

Of je 'dikt' de poten wat op door er zwartgemaakt neppoten van regenpijp oid onder te zetten.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:14

Afbeelding

Is dit wat je zou willen qua poten (maar dan in zwart)?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:22

@jezzi ja dat is wat ik zoek, maar dan inderdaad in het zwart <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:34

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:41

Pareltje, je hebt bij Woonsquare veel banken met die poten zoals Jezzi aanduidt. Misschien kan je ze daar vandaan halen en voor/om de pootjes heen zetten?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:42

123321 schreef:
[ Afbeelding ]

Is dit wat je zou willen qua poten (maar dan in zwart)?

Deze bedoelde ik dus :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:21

Bij Rue de rosa (Oss) hebben ze deze, mijn moeder heeft geloof ik dezelfde bank als die jij bedoeld.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:07

Andere keukenzaak geweest, tekening volgt later maar heb iig een ander leuk idee gezien ipv bovenkastjes:

Afbeelding