[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:40

Is het een optie om de levering die 2 dagen uit te stellen voor jullie? Dan zou ik dat doen. Je betaalt natuurlijk ook hypotheek vandaag het moment van de overdracht. Plus het risico op schade. Als de overdracht die 2 dagen later is, is het risico op schade voor hun, niet voor jullie.

Als je tenminste al mee wil werken. Maar ja, wat voor keus heb je, als ze tegen werken kom je misschien in de juridische molen terecht, of je dat nou wil... Zou in ieder geval wel heel duidelijk maken dat hierna de goodwill wel echt op is.

Maar inderdaad, ze gaan er lekker mee om... :(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:42

Ja, die neiging heb ik ook, maar ik denk dat we er zo ook niet ver mee komen.

Het is niet dat we er meteen in gaan (we nemen een maand op nog wat te verven, klussen, meubels uit te zoeken), maar het gaat me meer om het principe dat ze nu wéér met iets nieuws aankomen. Ben er even klaar mee. We gaan er een nacht of 2 over slapen en dan bekijken we wel hoe we er tegen het einde van de week over denken.

Uitstellen stelde onze notaris ook zelf voor, maar dan zitten we meteen 2 of 3 weken verder omdat de agenda van onze notaris helemaal vol zit die periode. We hadden 6 april nog kunnen bekomen omdat de notaris een familievriend van mijn vriend is en hij zich toevallig die dag kon vrij maken, maar om het dan weer 2 weken uit te stellen vind ik ook weer wat... Dan heb ik liever 2 dagen.

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:48

Dan zou ik toch proberen vast te houden aan de datum. Hadden ze daar maar eerder mee moeten komen, dan had je het wellicht nog op kunnen lossen. Uitleggen dat de notaris niet meer kan verplaatsen op deze termijn en dat jullie ook al aannemers etc gepland hebben die gelijk van start gaan. Op hun gevoel spelen.

Zoals gezegd, er bestaat ook zoiets als opslag en de broer beneden.

Wat ontzettend ku t deze situatie zeg.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:42

En de spullen in het gedeelte van haar broer zetten is geen optie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:35

2 weken uitstel is voor hun ook 2 weken extra hypotheek betalen }:)
En ook met klussen en schilderen is het vervelend als er nog spullen van anderen zijn en andere mensen rondlopen..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:11

Hoe hebben jullie dat gedaan met afspraak met de taxateur?
Eerst aan de makelaar gevraagd wanneer die tijd heeft, dan met de taxateur of andersom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:45

Dat heeft onze hypotheekadviseur geregeld de taxateur heeft contact met de verkopers opgenomen via de verkoopmakelaar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:48

Taxateur regelt dat meestal zelf met makelaar of met verkoper. Koper is daar ook niet bij aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:04

Bij ons stond het huis al leeg, en ik wilde wel bij taxatie aanwezig zijn, dus ik heb de afspraak met de makelaar overlegd.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:07

Ik wil er ook wel bij aanwezig zijn :D
Zal het morgen meteen even met onze adviseur bespreken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:12

Gefeliciteerd met iedereen die nu opeens allemaal zijn geslaagd in een huis vinden.

Hier ik geef het op. Prijzen worden domweg te duur, aanbod te belabberd en de tijd te kort. Ik ga rustig mijn tijd uitzitten tot ik zeker weet dat de periode voorbij is en dan hier maar de boel gaan aanpakken. Mar zul je dan zien nu ik dit besluit heb genomen dat er prompt wat voorbij komt, :') ik kijk nog met een half oog naar funda maar er is een knop om gegaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:40

Yasmine schreef:
Ja, die neiging heb ik ook, maar ik denk dat we er zo ook niet ver mee komen.

Het is niet dat we er meteen in gaan (we nemen een maand op nog wat te verven, klussen, meubels uit te zoeken), maar het gaat me meer om het principe dat ze nu wéér met iets nieuws aankomen. Ben er even klaar mee. We gaan er een nacht of 2 over slapen en dan bekijken we wel hoe we er tegen het einde van de week over denken.

Uitstellen stelde onze notaris ook zelf voor, maar dan zitten we meteen 2 of 3 weken verder omdat de agenda van onze notaris helemaal vol zit die periode. We hadden 6 april nog kunnen bekomen omdat de notaris een familievriend van mijn vriend is en hij zich toevallig die dag kon vrij maken, maar om het dan weer 2 weken uit te stellen vind ik ook weer wat... Dan heb ik liever 2 dagen.

Wat een toestand zeg,ik voel met je mee.Het zal mij benieuwen hoe jullie dit gaan oplossen,ik blijf volgen! Het is ook best leerzaam,ik heb zelf net mijn huis verkocht en je loopt inderdaadtegen alle mogelijke en onmogelijke problemen aan. Maar tenslotte komt het toch wel goed!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:04

Yasmine, ik zou een kurkdroog mailtje terugsturen dat jullie speciaal verlof hebben genomen vanaf die datum, familie ook, om lekker te klussen en dat er aaannemers komen kijken enzo.
Plus dat stukje ivm afspraak notaris.
En afsluiten dat jullie rekenen op hun goodwill dat dat gewoon oké is want dit nog allemaal verzetten gaat eeeeeecht niet meer.

Als je paar dagen wacht met antwoord kan je nog zeggen dat je het echt geprobeerd hebt maar ja die verloven liggen vast e.
O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:33

Karuna begrijpelijk hoor, hoe de woningmarkt nu is dat gaat gegarandeerd een keer weer mis. Maar wanneer het mis gaat, dat is de vraag.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:39

Gefeliciteerd Booo en Prairy!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:56

Optiwolk schreef:
Yasmine, ik zou een kurkdroog mailtje terugsturen dat jullie speciaal verlof hebben genomen vanaf die datum, familie ook, om lekker te klussen en dat er aaannemers komen kijken enzo.
Plus dat stukje ivm afspraak notaris.
En afsluiten dat jullie rekenen op hun goodwill dat dat gewoon oké is want dit nog allemaal verzetten gaat eeeeeecht niet meer.

Als je paar dagen wacht met antwoord kan je nog zeggen dat je het echt geprobeerd hebt maar ja die verloven liggen vast e.
O:)

Helemaal hier mee eens

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:27

Ook eens met Optiwolk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:15

Het huis is instapklaar en ze weten dat we niet gaan verbouwen, dus dat excuus kan niet :P

We denken er nog even over na. We zitten ook volop in trouwvoorbereidingen dus de emoties lopen hier en daar wat hoog op, we wachten af tot dit weekend om een rustige beslissing te maken. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:27

Afspraak taxateur bij ons ging via onszelf (was toevallig gisteren). We hebben aan de verkopers gevraagd wanneer ze konden en vervolgens een afspraak gemaakt met de taxateur. Wij waren er als kopende partij bij, nooit begrepen dat we er niet bij hoefden zijn dus we waren er gewoon ook bij gisteren :+

Yasmine, wat een lastige situatie. Vooral met die voorgeschiedenis van alles uitstellen, zou ik ook niet zo happy zijn met dit nu nog weer. Met die zin ook erbij over de goodwill tonen, zou ik al helemaal de neiging krijgen om het juist niet toe te staan :=

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:46

Zou er ook echt niet aan beginnen.. Hoe vaak heb jij wel niet op hun moeten wachten.

SpeechLess: De woning is nu van de woningbouw, ik zal het morgen van de adviseur wel horen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:12

Yasmine schreef:
Het huis is instapklaar en ze weten dat we niet gaan verbouwen, dus dat excuus kan niet :P

We denken er nog even over na. We zitten ook volop in trouwvoorbereidingen dus de emoties lopen hier en daar wat hoog op, we wachten af tot dit weekend om een rustige beslissing te maken. :)

maar,bij de overdracht moeten jullie toch de sleutels krijgen?Willen zij dan ook nog sleutels houden om nog in het huis te kunnen?Dat zou ik nooit toestaan. Als je toch zou goedvinden dat zij nog spullen later komen ophalen,dan zou ik zeggen dat ze daarvoor dan met jullie moeten afspreken,zodat jullie ze er in laten en erbij zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:19

Zoals ik al zei, we gaan het laten bezinken en dit weekend beslissen hoe en wat. Momenteel heb ik ook even te veel andere dingen aan mijn hoofd om er helder over na te denken.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:36

Goed idee Ysmine. Rustig aan en succes met je keuze.

Hier doen we taxatie en bouwtechnische keuring in één. Bij ons in het dorp zit iemand die dat tegelijk kan en scheelt aan het eind weer zo'n 200 euro. Omdat ik er niet ben gaan mijn ouders er heen en ik heb ze gevraagd nog wat foto's te maken, maten op te nemen en bepaalde vragen te stellen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:05

Het taxatierapport is binnen. Hij is 2.000 hoger getaxeerd dan onze prijs :D Voelt toch goed, ondanks dat het niet zoveel is en het voor ons op onze financiering eigenlijk geen effect heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:07

Maar dan heb je hem dus niet te duur gekocht, en juist dàt is wat zo goed voelt! :))