Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:53

Stephanie_M schreef:
Fan van de ikeakasten zo te zien haha! Lekker veel opbergruimte in je kamer.
Ik ben gister bij van Wanrooij keukens/badkamers en tegels wezen kijken. Is tevens de bouwer van mijn huis ze hebben echt mooi spul! Liep daarna een keukenconcurrent in dat was echt huilen haha.

Ik weet niet of ze het sprookje van 'wij geven geen korting' nog steeds vertellen, maar ik kan je uit eerste ervaring vertellen dat korting écht wel mogelijk is bij Van Wanrooij!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:58

Ceetje_bokt schreef:
Stephanie_M schreef:
Fan van de ikeakasten zo te zien haha! Lekker veel opbergruimte in je kamer.
Ik ben gister bij van Wanrooij keukens/badkamers en tegels wezen kijken. Is tevens de bouwer van mijn huis ze hebben echt mooi spul! Liep daarna een keukenconcurrent in dat was echt huilen haha.

Ik weet niet of ze het sprookje van 'wij geven geen korting' nog steeds vertellen, maar ik kan je uit eerste ervaring vertellen dat korting écht wel mogelijk is bij Van Wanrooij!

Goed om te weten! Ik ben gister puur even zelf gaan kijken dus verder niemand gesproken. Krijg wel een bon van 3000 voor de keuken omdat mijn huis door hun gebouwd wordt. Maar daar ga ik toch niet mee uitkomen.

Pikkepor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:08

Ah, wij hebben ook een huis en keuken van van Wanrooij!
De keuken is prima, maar wij hadden maar beperkt budget en de verkoper bleef daar over zeuren. En dat was wel heel vervelend. Inmiddels staat de keuken, maar met het leveren waren ze al veel te laat (tussen 10 en 12 zouden ze komen, om kwart over een waren ze er, nadat ik gebeld had) en er ontbraken verschillende onderdelen.
Het kan zijn dat ik pech had, maar erg tevreden over de service was ik niet.

En moet je ook voor de badkamer langskomen? Wij wel toen! Die man wilde helemaal niks verkopen.

Ik zou een volgende keer toch niet weer naar hun gaan denk ik. Het huis daarentegen is wel heel netjes afgewerkt! Daar echt geen slecht woord over.

Wanneer wordt jullie huis opgeleverd?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:35

Ons huis is eindelijk opgeleverd.. *\o/* nu komt het gedeelte van badkamers uitzoeken, kleuren kiezen, wat op de trap, welke tegels en alle andere ellende die er bij komt :') Iemand nog ideeen waar eventueel kan kijken? Ik hou van warme kleuren :)

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:40

Oei dat electra kastje in je tuin Nicole := :)
Het leuke werk begint nu bij je, vond dat heerlijk met ons nieuwbouw appartement toen. Alles onze smaak en helemaal wat we wilde hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:43

Idd := , maar kan wel een struik omheen. Ligt aan het pad naar de voordeur

Mooi :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:44

A_nouk schreef:
Oei dat electra kastje in je tuin Nicole := :)
Het leuke werk begint nu bij je, vond dat heerlijk met ons nieuwbouw appartement toen. Alles onze smaak en helemaal wat we wilde hebben !

Nee dat is net de erfgrens dacht ik. Maar achja mijn vriend zei: ''Dan hebben we lekker snel glasvezel internet'' :')
Voor niet veel tuin maar achter wel :)

Moet nog beetje gaan bedenken hoe ga verbloemen :') mensen nog ideeën? :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:47

Kun je er niet een hele grote tuinkabouter omheen metselen? :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:49

Anne. schreef:
Kun je er niet een hele grote tuinkabouter omheen metselen? :')

:')

Iemand trouwens hier ervaring met een grove (natuur) steen in de badkamer (gedeelte bij de douche en wc en bad etc) Hoe is dit met aanslag en schoonmaken? :D

Afbeelding

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:52

Dat krijg je van ze lang-zal-ze-leven, niet schoon gehouden! Als ik al zie wat er achter blijft op gecoate douchedeuren en op tegels en bijbehorende voegen, totaal niet te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:55

Schoonmaakster inhuren , als het niet schoon is op haar donder geven :+

Lijkt mij best lastig dat schoon te houden

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:56

AngeliqueB schreef:
Dat krijg je van ze lang-zal-ze-leven, niet schoon gehouden! Als ik al zie wat er achter blijft op gecoate douchedeuren en op tegels en bijbehorende voegen, totaal niet te doen!

-O- oliebol.. En ik vind het zooo mooi.. Wij zullen dan wel geen douchedeuren krijgen want er komt een inloop douche maar ik ben niet zo schoonmaker :Y)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:56

Nicole schreef:
Iemand trouwens hier ervaring met een grove (natuur) steen in de badkamer (gedeelte bij de douche en wc en bad etc) Hoe is dit met aanslag en schoonmaken? :D

[ Afbeelding ]

Verschrikkelijk....

Naast bijv. kalk aanslag e.d. krijg je zeepresten er ook niet fatsoenlijk uit zonder je een ongeluk te poetsen. En je kan het ook niet netjes droogtrekken zoals met gewone tegels dus als je ventilatie bijv. niet optimaal is wordt het al snel een muffe bedoeling.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:57

Oehh prachtig! :D
Maar (volgens mijn mams) een hel met schoonmaken. :=

Ik denk dat je dan echt een goede borstel (lange haren) o.i.d. moet hebben en elke keer flink aan het schrobben komt om alles er een beetje uit te krijgen. Of er gewoon een glasplaat voor plaatsen, heb je wel de look maar het gladde van glas. :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:03

Okay next dat word hem dus al niet... :') zo jammer he, het is zo mooi..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:05

Betonlook vind ik ook prachtig! <3

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:06

Dat is al een stuk praktischer met schoonhouden :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:38

Als je de betonlook wel leuk vindt: het huis dat wij net gekocht hebben heeft 'mortex' in de douches en aan het bad. Vind ik erg mooi + lijkt me erg praktisch. Heb er wel nog geen eigen ervaring mee :) die volgt hopelijk in de komende weken!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:56

Alizeetje schreef:
Als je de betonlook wel leuk vindt: het huis dat wij net gekocht hebben heeft 'mortex' in de douches en aan het bad. Vind ik erg mooi + lijkt me erg praktisch. Heb er wel nog geen eigen ervaring mee :) die volgt hopelijk in de komende weken!

Ben erg benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:07

betonlook is heel gaaf en goed schoon te maken als je een goede kwaliteit neemt die ook echt geschikt is voor badkamers.

Ons huis is zo goed als af. Nog nieuwe gordijnen, nieuwe deuren en wat plinten.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:20

Wij hebben woensdag de akte, en 1 week later sleuteloverdracht normaal.
De zetel en de tafel zijn al besteld en komen 26 september toe! Spannend :D

Verder ben ik nog op zoek naar hét perfecte salontafeltje/bijzettafeltje. Wil graag met marmer blad, maar wel modern/zelfde stijl als onze tafel. Nog niet helemaal gevonden dus.

Eetkamerstoelen vind ik voorlopig hét allermoeilijkste ;) Ook nog niet in geslaagd.
Oh, een eenvoudig bed... Ook erg lastig ;)

We moeten eerst wel nog wat werken in het huis: deel van het plakwerk moet opnieuw gedaan worden, en schilderen en plinten plaatsen. Er zullen nog enkele zaken moeten gebeuren, maar dan op termijn (enkele binnendeuren, trapbekleding, terrasleuning, trapleuning,...).

Binnenkort met enkele foto's van het huis naar de verfwinkel, wat advies inwinnen. Zal voornamelijk wit zijn, maar wil denk ik toch énkele kleuraccenten, zeker in de slaapkamers.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:06

Gefeliciteerd Nicole! Die wand in de douche is wel heeeeeel gaaf. Misschien kun je 'm ergens anders doen? Vriendin van mij heeft ook zoiets, maar dan boven het toilet. Als er tot daar de spetters zitten, doe je iets niet goed :')

Succes Alizeetje, spannende week dus!

Wij zijn inmiddels ingehuisd en grotendeels opgeruimd. Woensdag nog een vintage kledingkast en bureau ophalen. En de plinten in ontvangst nemen en monteren.
En dan kunnen we in de tuin beginnen! Onze buurman heeft zijn huis behoorlijk industrieel ingericht en die stelde laatst voor om ipv gewoon hekwerk, roestige betongaas te nemen en dat te laten begroeien met klimop... *\o/* topbuurmannetje.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:56

Nicole schreef:
Ons huis is eindelijk opgeleverd.. *\o/* nu komt het gedeelte van badkamers uitzoeken, kleuren kiezen, wat op de trap, welke tegels en alle andere ellende die er bij komt :') Iemand nog ideeen waar eventueel kan kijken? Ik hou van warme kleuren :)

[ Afbeelding ]

Hornbach heeft veel tegels voor een mooie prijs :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:10

Botonlook moet je een coating over doen die je heel goed in de gaten moet houden :j
Wel heel gaaf, maar heel onderhoudsgevoelig.

Verbloemen van dat kastje wordt moeilijk denk ik, als het de erfafscheiding is, hekwerk ervoor?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:46

Flinke hortensia voor dat kastje