Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:21

Sunrise die ente punten kan je ook je ook je boodschapen van betalen. 2400 punten is toch 24 euro :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:52

Vandaag even boodschapjes gedaan bij de Lidl. Een struik andijvie voor 39 cent waar ik wel 2x van kan eten minimaal, 2,5 kilo aardappels voor 2,49 en speklapjes waar ik 4x van kan eten voor 2,35.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:13

Ik moet weer in het gareel in nieuwe woning :P , morgen de weekboodschappen halen. Heb in een straal van 500 meter de AH Aldi Lidl en Jumbo ongeveer een km verderop is de Poiesz , voelt al luxe alles in handbereik haha. Poiesz heeft blikjes groente die ik inslaan ga en verder even overal uitkienen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:33

Jij woont vast in Friesland? Alleen daar hebben ze de poiesz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:33

Klopt is Friese keten , tegenwoordig ook groningen en drenthe paar vestigingen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:40

Heb een verkeersboete gehad van jawel 4 km te hard *zucht*... En als het daar nu een onveilige situatie zou zijn geef ik ze gelijk. Maar het is een 80 weg en je moet bij de stoplichten steeds terug naar 50... Als het dan rustig is en je groen hebt ga je niet altijd helemaal terug naar 50... Echt triest hoor dit.
Maargoed tis wel weer een week boodschappen. Erg zonde zo

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:42

Zeker zonde Ineke!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:56

Klinkt als de groene kruisweg. Daar moet je echt ontzettend op je snelheid letten, tussentijds staan ze ook met enige regelmaat te controleren.

Als het inderdaad de groene kruisweg is, is het niet helemaal waar dat het niet een onveilige weg is. Er zijn in het verleden met regelmaat daar ongelukken gebeurd, afgelopen half jaar is er aan het eind van de groene kruisweg nog weer een flink ongeluk gebeurd (daarna is er ook een tijdje extra mobiel geflitst).

Het lijkt een veilige weg, en dat maakt het juist zo verraderlijk (en dus zetten ze juist daar de flitspalen). Ook heb je op meerdere kruispunten daar oversteekpunten voor voetgangers en fietsers. Door de snelheid terug te dwingen naar 50, zie je die minder snel over het hoofd als ze binnen de tijd (en dus jouw rood) de overkant niet halen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:30

Het is de groene kruisweg ja, maar op de plek waar ik geflist ben is geen oversteekplaats voor fietsers en voetgangers. Het was s'ochtends vroeg, geen kip op de weg en reed 56 km ( gaat correctie af, daarom bekeurd voor 4 km) ipv 50 met een groen stoplicht... Best zuur dan dus. Vooral omdat echt zeer weinig te hard rij.
Dat ernstige ongeluk ben ik overigens voorbij gereden toen en dat kruispunt is inderdaad een verradelijke, maar vooral omdat mensen tegenwoordig meer bezig zijn met andere dingen als met de weg. Dan heb ik het over de auto's en de fietsers...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:38

En hoeveel is de schade Ineke?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:50

Balen ineke, maar dat kost je ongeveer 28euro +6euro admin. kosten geloof ik.
Heb hier een ster bekeuringen rijder :D

Ik weet dat je van die emté punten ook boodschappen kan halen, maar spaar liever door voor leuke dingen. Zoals korting om de dierentuin en dat soort dingen.

Ik ben stout geweest! Ik zou gaan kamperen tot ik een actie op hotels zag. Dus we gaan in augustus 2 nachtjes in een hotel slapen met zwembad en sauna enzo :P

Was echt niet duur en heb een upgrade naar een hele dure suite geboekt voor 30 euro per nacht extra. Was nu 170euro kwijt incl ontbijt en 1x diner. Kost normaal voor 2 nachten met wat ik erbij heb meer dan 400 euro *D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:54

30 euro + 7 administratie kosten is de schade...

Zo goeie deal Sunrise!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:57

Oeh is het duurder geworden! Zat ik er niet ver naast :P

Ja heerlijk! Heb nog meer bij geboekt bij de sauna. Dus word een lekker papa en mama weekend <3
Heb rozenblaadjes op het bed en champagne bij het bad voor beide nachten <3

We zitten ook heerlijk dicht bij het strand, dus een en al romantiek :P En ik ben net zo romantisch als een vaatdoek dus hoop dat mijn man het waardeert :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:34

Valt mee. Mijn vader was geloof ik 53 euro kwijt voor minder dan 10 km te hard. Ik zal het vandeweek nog even navragen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:44

Rebecca schreef:
Ik moet weer in het gareel in nieuwe woning :P , morgen de weekboodschappen halen. Heb in een straal van 500 meter de AH Aldi Lidl en Jumbo ongeveer een km verderop is de Poiesz , voelt al luxe alles in handbereik haha. Poiesz heeft blikjes groente die ik inslaan ga en verder even overal uitkienen

Dat is lekker! Ik schrok vandaag best van het prijsverschil tussen de AH en de Lidl. Bij de AH is de bloemkool 0,69 euro ofzo en bij de Lidl 1,69 Ofzoiets. Echt een belachelijk verschil. Deze week nog een keer rode kool eten (uit pot bah!) een keer andijvie, zuurkool wil ik nog wel eten en nog een keer een flinke salade. Ik wil graag lekkerder en uitgebreider en gezonder gaan koken maar daarvoor ga ik even in andere topics kijken. Ik vind m'n eten nogal saai namelijk :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 05:26

oeh als je rode kool eet maak het dan met uien ketjap en knoflook! SupeR lekker! En aardappelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:58

Ik ga vanavond boontjes met saucijs eten. De sperzieboontjes zijn in de bonus bij appie. Gister kwamen me ouders onverwachts langs en bleven mee-eten.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:44

Ik kom ook meelezen, ben gek op besparen. Zonde om geld uit te geven als het niet nodig is.
Ben wel wat gebonden aan de Lidl en Jumbo, AH ligt in het volgende dorp maar als er goede acties zijn kijk ik vriendlief altijd even aan :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:48

Vorige week is hier de Lidl geopend en ik ben nu al fan, we hadden hier alleen 2 A winkels maar nu is 1 gesloten en de Lidl ervoor in plaats gekomen. Mijn man en ik schatten aan de kassa altijd hoeveel het gaat kosten en het valt nu elke keer lager uit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:59

Op FB zijn er groepen die voedselpakketten verloten, tenminste, wel hier in Den Haag. Als ik een mooi pakket zie dan reageer ik en heb toch al een aantal keer gewonnen. Bespaart erg leuk :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:34

Dat is inderdaad leuk, maar ik vind niet dat ik hier recht op heb. Daar heb ik het te luxe voor. Besparen doe ik omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet. Mensen die wel moeten gun ik die pakketten veel meer.

de broccoli is hier bij de appie in de bonus. 0,49 euro . Ik zit wel eens te denken wat een maaltijd kost. Maar als je eten in de bonus aanbieding of iets haalt is het gewoon echt niet duur. Speklapje, gekookte aardappels en broccoli kost een 1,08 per maaltijd.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:44

Mooi is dat hé :j Ik heb dat als ik zelf tomatensaus maken, gewoon een zak tomaten, wat kruiden etc en dat dan vergelijk met wat een pot tomatensaus kost.

Ik heb gisteravond meegedaan aan de refund actie van de Canei, we drinken dat sowieso graag en nu was deze laatst in de aanbieding bij de jumbo en kreeg je van Canei zelf 1,50 terug. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:28

Ah is echt niet altijd duur , wat een verschil :oo . Rode kool eet ik niet uit pot alleen als ik het toevallig krijg , het is vers zoveel lekkerder!

Nadeel van vers is dat ik al creatief paar dagen zelfde eet , woon paar straten van ouders af dus daar haal ik nu vaker een verse maal :P

Broccoli zal ik ook halen, ovenschotel heb ik wel zin in!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:44

Ik moet toegeven dat wij die pakketten afentoe nodig hebben :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:30

even een vraagje tussendoor..
gisteren heerlijke aardappelpuree gemaakt.. kilo aardappelen, twee flinke theelepels mosterd (niet overduidelijk erdoor heen te proeven, mooie lichte achtergrondsmaak) snuf zout, beetje peper en een vleugje nootmuskaat anderhalve lepel creme fraice, kleine 50 ml kookroom en een flinke scheut half volle melk.. perfecte luchtige puree (lang leve mijn aardapelpers)

maar zoals altijd weer de helft over..

nu heb ik geen zin in aardappel koekjes of zo maar een ovenschotel..

weet er iemand nog een andere oplossing voor mijn 3/4 volle afhaalchineesbak vol aardappelpuree?