Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:56

Kriel schreef:
_Roxanne schreef:
Onze aangekochte woning wordt vandaag getaxeerd en we zijn toch ook wel erg benieuwd wat voor waarde na verbouwing er op wordt geplakt. Toch een beetje spannend :+

Dat ga ik volgende week vrijdag doen....
En eerlijk? Ik vind het ook enorm spannend....

Ik heb vandaag het rapport mogen ontvangen....
Heel blij met de 4 ton overwaarde *\o/*

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:29

Wow dat is de moeite waard Kriel

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:51

mavantos schreef:
MizzMontana schreef:
Wij zoeken in het noorden van Nederland, wel hogere prijsklasse, en zien dat het niet zo hard loopt. Veel huizen waar tussen de 50 en 100 k vanaf gaat na een aantal weken of maanden. Ook huizen die van de markt worden gehaald en later goedkoper opnieuw worden aangeboden.

Teveel vragen is ook echt een risico. Als het in de hele hoge prijsklasse is valt het wel mee, maar zeker tot ca. 6 ton denkt men toch dat er iets mis is als het al lang(er) dan enkele weken te koop staat. Dan wordt er ook eigenlijk niet meer overboden oid.

Ik ben echt van mening dat je beter iets scherper in de markt kunt gaan zitten, omdat men er tegenwoordig toch al rekening mee houdt dat er overboden moet worden. Ook even tactisch nadenken over de zoekfilters op Funda, want men zoekt vaak op afgeronde bedragen en als je dan net €515.000 vraagt ipv €500.000 kan het zijn dat je een hoop mensen mist. Dan kun je naar mijn mening beter op de €499.000/€500.000 gaan zitten.

Dit. Ons nieuwe huis stond er voor 499 op. We hebben m voor boven de 500000. Als hij er voor dat bedrag op had gestaan hadden we m waarschijnlijk niet eens gezien.ivm al het over bieden zochten we tot max 5 ton terwijl we net iets meer konden...

Moonsparkle, spannend zeg. Ik duim voor je!

Kriel, das een lekker bedrag zeg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 22:36

Lindor92 schreef:
Hallo,

Hoe ervaren jullie de huizenmarkt momenteel? Wij willen ons huis verkopen en hadden een bepaalde prijs in gedachten. Maar volgens onze makelaar worden kopers grimmiger en moeten we lager zitten.

Succes Wendydj!

Makelaar Zei tegen mji ook dat huizenmarkt wat minder werd dan de idiote gekte, nog steeds goed maar minder idioot, zekerbji niet kant en klaar huizen.
Geen hele bossen kijkers meer,mensen kijken iets meer kat uit de boom.
Heb 3 makelaars laten komen,zaten verschilen in wat ze als vp in gedachten hadden en strategie.
Je moet iets kiezen waarvan je denkt dat het oké is.

Mjin huis was vond ik vrji snel verkocht. Klushuis, randstad te koop gezet half okt verkocht ovb half nov. Ondertussen is techn. Keuring geweest en taxatie. Voorlopig koop contractgetekend door iedereen vorige week,nu afwachten ze financiering krjigen.

Er is onderboden 4.35%, maar ik heb mjin huis vorig jaar ook onderboden 6.85% .
Voor mjin oude huis genoeg gekregen,als verkoop definitief is kan ik eindeljik badkamer laten fiksen *\o/*. Ik had kunnen wahcten op andere kopers,maar je weet neit wat er dan gebeurt, dusdit geaccepteerd.

Huis wat ik gekohct heb hadden verkopers vp niet als bod geacepteerd paar half jaar eerder en verder buiten mji om geen serieuze biedingen gehad, dahct laat ik het risico niet nemen :') met mjin oude huis, dit bod wasoke, dus ja gezegd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 06:33

Bij de verkoop van ons huis zei een bevriende makelaar ook dat bij de eerste lopers vaak de beste zijn. Als je dan afketst met de hoop om nog meer te krijgen dan wordt dat vaak een teleurstelling.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:02

Voor de mensen die recent wat hebben gekocht en ook eigen huis hebben moeten verkopen. Bieden jullie met of zonder voorwaarde van verkoop eigen huis?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:08

Wij hebben gekocht zonder enig vorm voorbehoud en wij hebben ook verkocht zonder enig vorm van voorbehoud.

Ik zou zelf als verkoper ook niet in zee gaan met iemand die als voorwaarde heeft de verkoop van eigen woning.
De markt is nog steeds een verkopers markt, dus wat is er 'mis' met het huis waardoor je denkt dat je t niet binnen een normale tijd kwijt bent? is mijn gedachte als verkoper. (en ook als koper, ik had de kansen voor onze eigen woning qua verkoop echt wel groot)

Wij hebben nu op dit moment nog een huis in de verkoop, die kopers wilden ook met voorbehoud van verkoop eigen woning. Daar zijn wij niet mee akkoord gegaan, genoeg die willen kopen zonder voorbehoud.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 11-12-25 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:09

Zamora schreef:
Voor de mensen die recent wat hebben gekocht en ook eigen huis hebben moeten verkopen. Bieden jullie met of zonder voorwaarde van verkoop eigen huis?

Zonder. Soms wel met voorbehoud financiering.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:10

Zamora schreef:

Zonder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:29

Zonder inderdaad

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:32

Hier ook zonder!
Ons huis zijn we zo kwijt!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:33

Wij hebben ook zonder voorwaarden gekocht en qua verkoop hebben we gekeken naar de biedingen met de meest gunstige voorwaarden icm bedrag.

Maar kopen zonder voorwaarden moet je alleen doen als je heel zeker van je zaak/financiën bent, want er zitten wel risico’s aan. Maar kun en wil je dit, dan is het geen probleem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:38

Afgelopen voorjaar getekend, dus niet super recent maar wel zonder voorbehoud verkoop eigen woning. Wel met voorbehoud financiering :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:20

En stel nou dat je je huis toch niet verkoopt? Wat dan? Of extreem onder het verwachte bedrag?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:32

Suzanne F. schreef:
En stel nou dat je je huis toch niet verkoopt? Wat dan? Of extreem onder het verwachte bedrag?

Dan heb je je eigen kansen niet goed ingeschat. Maar niet het probleem van de verkoper van het nieuwe huis toch?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:32

Wij hebben zonder voorbehoud verkoop geboden, maar het was bij ons ook geen probleem een tijd dubbele lasten te dragen als dat zou moeten. Een makelaar kan vast wel inschatten hoe makkelijk of moeilijk de verkoop zal gaan denk ik?

In deze tijd denk ik wel dat je met dat voorbehoud al 1-0 achter staat bij verkopers.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:40

Wij hebben het bij de verkoop van ons huis wel overwogen. Als iemand met voorbehoud verkoop eigen woning had geboden hadden we dat wel geaccepteerd. Maar goed, vrij specifiek huis in hogere prijsklasse. Als de koper zo’n zelfde huis moest verkopen, die zijn niet binnen een paar dagen verkocht. Je eigen huis blijft ook te koop staan (als je gebruik maakt van een 48uurs clausule), dus je loopt geen kopers mis.

Uiteindelijk was het niet nodig en heeft de koper bij ons zonder voorbehouden geboden.

Een vergelijkbaar huis met dat van ons staat inmiddels al weer 2 maanden te koop en doet dit weekend mee aan de open huizen dag… daar zou ik toch ook zenuwachtig van worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:49

Ik vind het wel spannend, en ben van mezelf echt onzeker helemaal met financiële risico's maar ik vertrouw wel dat ons huis zo weg is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:53

Aight schreef:
Suzanne F. schreef:

Dan heb je je eigen kansen niet goed ingeschat. Maar niet het probleem van de verkoper van het nieuwe huis toch?

Nee maar wat gebeurt er dan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:02

Zelf meer financieren als het tegenvalt qua verkoopbedrag of zelf langer een overbrugging financieren.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:04

Ik meld me hier ook. Na 10 jaar de stap weer gezet om te verhuizen.
Wij hebben inmiddels een huis gekocht onder de vraagprijs met een voorbehoud van financiering.
Ons huis staat inmiddels te koop maar ben toch bang dat het de verkeerde periode is zo voor de feestdagen :x

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:17

Spannend Jennifer! Mijn broer dacht dat deze maand juist wel goede periode was. Maar heb geen idee. 22e komt bij ons de makelaar weer om puntjes op de i te zetten. Dan zal de woning denk ik begin januari op funda komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:22

JenniferU schreef:
Ik meld me hier ook. Na 10 jaar de stap weer gezet om te verhuizen.
Wij hebben inmiddels een huis gekocht onder de vraagprijs met een voorbehoud van financiering.
Ons huis staat inmiddels te koop maar ben toch bang dat het de verkeerde periode is zo voor de feestdagen :x

Tegen mji zei makelaar dat ook, want veel mensen dan op vakantie of druk met? Aan de andere kant denk ik dan, als je ehct graag woning wil ga je ook met de feestdagen zoeken.

Maar afgelopen maanden zeg oktober tot nu is gekste gekte er wel af. Maar markt nog steeds goed,

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:24

Wij "moesten" het huis dus in 2 weken af hebben zodat er foto's gemaakt konden worden en toen moest de fotograaf ook nog even zijn normale bewerktijd halveren zodat we op tijd de markt op konden. De kerstvakantie schijnt naar horen zeggen de slechtste periode te zijn om te verkopen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:31

Onze bezichtiging was erg interessant.
Het huis viel me redelijk mee, vooral beneden was het minder oud dan gedacht. Nog altijd wel gedateerd, maar dingen in fases aanpakken moet kunnen.
De ruimte voelde groter wanneer je er in stond dan ik had gedacht, maar het is nog altijd niet heel groot.

We hebben nu veel om over na te denken en te berekenen.
Er is gelukkig geen strikte deadline dus we hoeven het niet morgen al te weten en ze wachten ook eerst alle bezichtigingen af werd ons verteld :)