Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Je hoeft niet eens grootverdiener te zijn, maar als jij 1,5 ton overwaarde hebt van je huis in het Westen, breng je dat vast mee.
Hanafubuki schreef:Ik vind eigen regio voorrang geven wel een nare ontwikkeling.. dat riekt ook naar discriminatie. Hebben we hier in het topic ook al voorbeelden van gezien.. iedereen heeft recht op woongenot, waar in NL dan ook.
Fitzroy schreef:Is dat echt zo? Meeste bedrijven hebben toch gewoon een CAO. En dan maakt het niet uit waar je woont.
Fitzroy schreef:Kinderen heb je overal en zijn bepaald ook niet mijn favoriet![]()
Ik zou mijn huis juist eerder verkopen aan een gepensioneerd stel. En waar ze dan vandaan komen zou mij niet uitmaken.
ingedebruijn schreef:Wij hadden een pakketje samengesteld als verrassing omdat we dit huis zo graag wilden. Eerst zou het gisteren aankomen.. Toen werd het ineens vanmorgen maar dat zou dan nog net uit komen voor het sluiten van de biedingen. En nu is het pakket zoek![]()
kill me
eenitraM schreef:Boerenluchtjes.. wat klinkt dat denigrerend.![]()
Ook ik vind het jammer dat de westerling deze kant op komt, maar dat heeft er meer mee te doen dat boerderijtjes verkracht worden. Het idyllische van een jaren ‘30 stal wordt met de bulldozer gelijk gemaakt. Groene kozijnen worden blauw geschilderd en het rieten dak wordt vervangen door glimmende dakpannen. Kleine haagjes en struikjes worden uit de grond getrokken en bordessen van gestapelde strakke rechte stenen worden omringd door een strak kort grasmatje. Het houten hekje wordt vervangen door een stalen hek mét automatische poort natuurlijk (ze zullen hier immers de tesla jatten van de oprit) want de tesla, elektrische maaier en het zwembad moet natuurlijk wel verwarmd worden, dus achter in de tuin komen de zonnepanelen te liggen en dan precies zo, dat als de zon in de lente op 12,43 uur schijnt, de reflectie van de zon om de zonnepanelen (waar subsidie op zit maar waar over 10 jaar geen recycling mogelijk is) bij de woonkamer van de buren aan de achterkant naar binnen schijnt.
De samenhorigheid van de buurt wordt gespleten door nieuwe bewoners wonend in hun eigen bubbel.
Klein beetje sarcasme, maar dit is ook een vinger op de zere plek bij velen, naast het geld uiteraard.
Winged schreef:eenitraM schreef:Boerenluchtjes.. wat klinkt dat denigrerend.![]()
Ook ik vind het jammer dat de westerling deze kant op komt, maar dat heeft er meer mee te doen dat boerderijtjes verkracht worden. Het idyllische van een jaren ‘30 stal wordt met de bulldozer gelijk gemaakt. Groene kozijnen worden blauw geschilderd en het rieten dak wordt vervangen door glimmende dakpannen. Kleine haagjes en struikjes worden uit de grond getrokken en bordessen van gestapelde strakke rechte stenen worden omringd door een strak kort grasmatje. Het houten hekje wordt vervangen door een stalen hek mét automatische poort natuurlijk (ze zullen hier immers de tesla jatten van de oprit) want de tesla, elektrische maaier en het zwembad moet natuurlijk wel verwarmd worden, dus achter in de tuin komen de zonnepanelen te liggen en dan precies zo, dat als de zon in de lente op 12,43 uur schijnt, de reflectie van de zon om de zonnepanelen (waar subsidie op zit maar waar over 10 jaar geen recycling mogelijk is) bij de woonkamer van de buren aan de achterkant naar binnen schijnt.
De samenhorigheid van de buurt wordt gespleten door nieuwe bewoners wonend in hun eigen bubbel.
Klein beetje sarcasme, maar dit is ook een vinger op de zere plek bij velen, naast het geld uiteraard.
Ik kom zelf van de boerderijEen boerderij die na verkoop inmiddels aardig als bovenstaand eruit ziet
Fitzroy schreef:Is dat echt zo? Meeste bedrijven hebben toch gewoon een CAO. En dan maakt het niet uit waar je woont.
Daks schreef:Gelukkig zijn niet alle westerlingen hetzelfde![]()
Jammer dat er zo belachelijk word gereageerd op westerlingen die terug willen naar hun roots want ja ook die zijn er.en nee niet alle westerlingen zijn huisjesverkloters en nee niet alle westerlingen bieden veel meer boven de vraagprijs.
[***] schreef:Er zijn al zoveel mensen uit het westen naar het buitengebied getrokken om daar vervolgens te klagen over overlast van honden, kippen, paarden, kinderen, landbouwmachines, dorpsfeesten en andere typische geluiden van het platteland dat ik de terughoudendheid van verkopers wel snap. Ik zou persoonlijk bij hetzelfde bod ook voor mensen uit de eigen regio gaan.
Sansevieria schreef:Van mij mag er gerust regionaal verkocht worden, zie dat niet als discriminatie.
Had je vroeger al, percelen bouwgrond of premie-a woningen, die enkel aan mensen verkocht werden die sociale binding met dat specifieke dorp hadden.
In (ik meen) Mechelen is een aantal jonge buurtbewoners een gezamenlijk collectief gestart, in de hoop een redelijk groot perceel bouwgrond samen aan te kunnen kopen, zodat ze een aantal woningen voor hun eigen jonge gezinnen kunnen bouwen, gezien de binding met de regio.
Citaat:De meeste gemeenten in Drenthe kenden in 2019 een positief migratiesaldo. Er waren dus meer vestigers dan vertrekkers in Drenthe. Alleen vanuit Coevorden vertrokken meer mensen dan er kwamen wonen. Het positieve migratiesaldo is vooral hoog in Zuidwest-Drenthe en in gemeenten die (deels) op de Hondsrug liggen. Per saldo kwamen 1.562 nieuwe inwoners vanuit andere Nederlandse gemeenten. Dat is 60% van het totaal. Het migratiesaldo met het buitenland was dus ongeveer 1.000 inwoners positief.
Fitzroy schreef:Het huis van mijn buren komt te koop. Ook met een forse inzetprijs. Mooi huis en ligging is beter. Dus nu ben ik aan het nadenken of ik het extra geld het waard vind. Want ook al brengt mijn huis ook veel meer op dan waar ik het voor gekocht heb, er moet nog steeds geld bij.