Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:55

Heb je die pot nou aan de muur geboord of spookt het bij jou? :wow:

Eelmo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:56

Ik ben sowieso jaloers op iedereen die olifantsoren gelukkig kan maken/houden :=
By far mijn favoriete planten maar ze gaan hier al-tijd dood...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:01

dakplaat schreef:

:))

Heb ze dit weekend geplaatst, mijn man zei dat er te veel planten in huis stonden, dus ik ben ze gaan ophangen.

Afbeelding

Afbeelding

Eelmo schreef:
Ik ben sowieso jaloers op iedereen die olifantsoren gelukkig kan maken/houden :=

Heb ook een Stingray, die doet het niet zo best maar onlangs verplaatst en hangende bladeren wat afgeknipt en nu weer 3 nieuwe! Komt hopelijk wel goed. Ze hebben veel licht nodig.

Afbeelding

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:10

Afbeelding
Ik heb net een philondendron pink princess gekocht. Stond bij de Bosrand voor een best redelijke prijs en had nog een kadobon dus kon hem niet achterlaten :j
Er zit nog niet zoveel roze in maar ik hoop dat dat nog komt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:15

Bij ons bij de AH staan al een paar weken echt gigantische Zebrina's, ik denk wel 120 hoog en zeker 12/14 bladeren. Weet niet wat ze kosten want ik heb me in kunnen houden :))

Ik ben gister naar het tuincentrum geweest, wat leuke plantjes gekocht. Oa varentje, peperomia, syngonium, 2x fittonia (groot en klein), kleine strelizia. Geen bijzondere dingen maar ik was voor ongeveer 30 euro klaar maar heb weer wat lege potten gevuld :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:21

Giolli schreef:
En een poosje terug heb ik ergens de tip gelezen om bij je monstera een luchtwortel in een klein bakje water in de pot te zetten, voor een snelle groei. Ik heb het geprobeerd en ik heb 4 nieuwe bladeren in ongeveer 3 weken tijd. :wow:

Oh dit ga ik ook proberen!

Giolli schreef:
Heb ze dit weekend geplaatst, mijn man zei dat er te veel planten in huis stonden, dus ik ben ze gaan ophangen.

:') Top oplossing!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:31

dakplaat schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte. :))

Slim opgelost, Giolli! :D Leuke tip van die luchtwortels, zeker de moeite waard om eens te proberen.

Mooie vondst, Tanya!

Wat een prachtige plant, DV.

Goed geshopt, _Karlijn.

Ik mag zaterdag legaal naar het tuincentrum. Ik mag samen met een collega plantjes halen voor op onze balie. Afgelopen zaterdag al even vooronderzoek gedaan voor een mooie schaal. 8-)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:48

Die Stingray ziet er goed uit zeg! Die van mij blijft hangen op twee bladeren...

Pink princes is ook prachtig, heb er hier een staan met redelijk wat roze, weet alleen niet hoe ik er meer in krijg helaas. Mijn droom is een half moon blad

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:54

Giolli schreef:

_/-\o_ :')
Geniaal.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:30

Op Pinterest staan ook heeel veel goede ideeën om planten op te hangen <<)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:33

Ik weet het. <<)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:38

Giolli schreef:
dakplaat schreef:

_O-

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:16

Geniaal opgelost! Ik neem aan dat je geen commentaar hebt gehad? :D
Tip van de luchtwortel in een potje water trouwens opgevolgd. Ben benieuwd of dat hier ook van die goeie resultaten gaat geven!

Katten maken meer kapot dan je lief is.... -O- Ik vond net m'n Chinees lantaarntje tussen de kast en de muur. Nog 1 draadje zat in de aarde, de rest was totaal van de pot gerukt, zeg maar :roll: Geen idee hoeveel dagen die daar al ligt, maar de blaadjes vonden het inmiddels al niet meer leuk. Er zaten zelfs bloemetjes in en hij groeide vrij hard.

Dus maar een bos nieuwe stekjes gemaakt, op hoop van zegen. ''t Is niet de eerste keer dat ik hem van 0 weer moet opbouwen :') Nu de stekjes uit de buurt houden van die roodgestreepte banketstaaf.... :))

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:03

Die heb ik 2 keer gekocht en heeft het niet overleefd bij mij. :x Geen idee wat ik er fout mee deed, vond ze wel leuk! Heb er nu een erwtenplant voor gekocht.

Haha, hij zei: instructions unclear zeker :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:28

Giolli schreef:
Die heb ik 2 keer gekocht en heeft het niet overleefd bij mij. :x Geen idee wat ik er fout mee deed, vond ze wel leuk! Heb er nu een erwtenplant voor gekocht.

Haha, hij zei: instructions unclear zeker :')

Echt? Die groeit bij mij juist super hard. Als je er een streng afknipt maakt hij 2x zo snel dezelfde lengte en langer er weer aan :') erwtenplant heb ik dan weer ruzie mee.
Ik heb nu wat strengen op water staan, kijken of ik daar binnenkort een nieuw plantje van kan maken :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:36

Ja stuur me een stekje Tan! Krijg je een banaan van me terug. :*

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:18

Iemand die weet hoe ik deze wat gelukkiger krijg? Hij heeft het niet erg naar z'n zin. Stond eerst best donker omdat de mevrouw in de winkel dat had gezegd.

Afbeelding
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:26

Soepblik schreef:
Iemand die weet hoe ik deze wat gelukkiger krijg? Hij heeft het niet erg naar z'n zin. Stond eerst best donker omdat de mevrouw in de winkel dat had gezegd.

[ [url=m/kfBK1L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U3j1x9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De plek nu lijkt me goed qua licht, zolang ze genoeg water krijgen doen ze het hier zelfs prima direct in het raam op het zuiden. Houd de grond vochtig, maar vermijd natte voeten.

Caladiums sterven af in de herfst, dat is normaal, nu de dagen weer korter worden begint dat een beetje. Je kunt het bruine blad verwijderen.

Als de meeste bladeren straks weg zijn kun je het water geven afbouwen, als er niks meer boven de grond te zien is laat ik de grond opdrogen en gaat de pot de kelder in tot het voorjaar. De knol blijft dan goed, op deze manier voorkom je dat hij gaat rotten. Dan weer voorzichtig de watergift opbouwen en genoeg licht geven, dan lopen ze weer uit :j

Ik vind het zo jammer dat er geen gebruiksaanwijzing geleverd wordt bij Caladiums, hele hordes mensen die er nu eentje meenemen en over een maand de pot weggooien omdat de plant "dood" is :(:)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:37

Giolli schreef:
dakplaat schreef:

[ [url=m/PC8ruT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/utnBqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super leuk idee!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:22

Eelmo schreef:

Ik heb echt geen idee of hij het hier overleeft. Net gekocht dus moet het nog ervaren :+
Hij koste ook maar 15 euro bij intratuin. Vond ik niet duur voor zo’n grote!

Giolli schreef:

Zo herkenbaar! Misschien ook een oplossing voor hier :+

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:36

Mag ik ook mee kletsen? :D

Sinds 1 mei wonen we op ons eigen stekkie en inmiddels is ons huis al een waar planten paradijs.
Heb gauw even geteld en de teller staat inmiddels al op ongeveer 30 planten := .

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:07

xelle schreef:

Sinds 1 mei wonen we op ons eigen stekkie en inmiddels is ons huis al een waar planten paradijs.
Heb gauw even geteld en de teller staat inmiddels al op ongeveer 30 planten := .

Alleen als er foto's komen! :') O:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:26

xelle schreef:

Haha, ik woon sinds 26 april in mijn studio van 40m2 en heb nu 25 planten dus bijna hetzelfde verhaal :))

Hiervoor woonde ik in een appartement van 38m2 en had ik op een gegeven moment 50+ planten :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:52

Oh my god. :')
Houden jullie dan ergens bij hoe en wat qua verzorging met zoveel planten, of gaan jullie uit van het groene fingerspitzengefühl? Want ergens is het mijn droom, maar tegelijk denk ik dat ik er best van zou stressen. :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:58

Op gevoel :')