[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rampshellie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:21

Bij ons klopte het ook maar weinig met die berekeningen, vanwege mijn contract.. Scheelde een heleboel, viel toen best tegen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:38

hypotheekadviseur gebeld... hij kon vanmiddag al *\o/* *\o/*
Dus we wachten eerst het gesprek af :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:24

Als de huidige bewoners er begin februari uit gaan, dan is er waarschijnlijk überhaupt geen probleem met een snelle oplevering lijkt me...? Dan is het voor ook alleen maar fijn als het heel snel gaat :)

Dan zijn zij er al uit voordat jullie alles rond krijgen :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:37

Wij hebben eerst de bouwkundige er door gejaagd voor we een bod deden trouwens.
Maar ik heb bij het bieden(telefonisch) gewoon een bod gedaan en de voorwaarden er bij vermeld, volgende dag eindbod terug gekregen wat netjes onder onze max voor dit huis lag en gaan.
Mocht ik gaan bieden voor de keuring uit zou ik het denk weer telefonisch doen.
Dus bod geven, voorwaarden er bij vermelden (keuring uitkomst)
Overdracht ligt aan hoe het verder loopt , in elkaar zit en wat er bekend is. Als ik weet dat ze er op zeer korte termijn uit gaan zou ik het niet eens meenemen in de eerste bieding

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:42

Ik ben heel benieuwd vanavond, zo lekker naar huis, hapje eten en om half 8 komt de hypotheek adviseur :):)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:13

Zo net een gesprek gehad en de adviseur zei ga er voor. En hij gaat nu op zoek naar een bank die ons een hypotheek wil verstrekken :p

Maar het bod van ons ligt op tafel :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:23

Heel leuk gesprek gehad!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:04

Fijn !

Wij zijn vanavond flink aan het gekeken geslagen wat betreft hetgeen we allemaal willen verbouwen :)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:47

Wow het gaat snel hier bij iedereen! Wij krijgen 15/01 de sleutel van ons huisje!
Hebben het begin september gekocht en in de tussentijd nog tijdelijk elders moeten huren maar nu is het bijna zo ver... I can't wait!

En als je zeker weet dat het te financieren is: go for it! Wij wisten het ook 100% zeker dus niet meer eerst speciaal naar de bank geweest...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:56

In principe kan mijn vriend alleen kopen (vast contract) maar zou het schelen als ik natuurlijk mee kan. Op dit moment loop ik stage en vanaf februari kan ik daar komen werken vanwege mijn scriptie. Die adviseur vertelde mij dat ik moet vragen naar een werkgeversverklaring maar wat houdt dat ookalweer in. Gister zooooveel info gehad :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:24

Hij moet je eigenlijk formulier meegeven. Via Google kom je er trouwens ook wel een tegen. :j

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:59

Formulier hoeft niet.. werkgeversverklaring kan je werk leveren, maar dan moet je werk je wel een intentieverklaring willen geven. En persoonlijk twijfel ik of je die krijgt.. Met een intentieverklaring geeft je werkgever namelijk aan dat hij je een vast contract biedt zodra je tijdelijke contract afloopt. Aangezien je als afstudeerstage aan de slag gaat, ben ik bang dat je geen aanspraak kunt maken op een intentieverklaring :) Maar vragen staat natuurlijk altijd vrij (bedenk je wel dat als je salaris wordt meegenomen in de hypotheek, je voor jezelf wel zeker wilt hebben dat je wel de lasten kunt blijven dragen).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:59

Het is een verklaring dat je ergens bijv. kan gaan werken of dat ze je contract verlengen.

Waarom reageren ze niet _-:( _-:( _-:( frustratie....
Bod uitgebracht maar nog niks gehoord... kan ik niet tegen :')

vrienden van ons hebben gisteren een huis bekeken en ook meteen geboden en waren binnen een uur erover uit en hebben ze het gekocht. Alle 7 bezichtigingen van het huis die ze vandaag hadden waren afgezegd.... zulke snelle beslissende verkopers moet je hebben :')
wil ik ook!!!! haha

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:02

Je hebt de geldigheid ook wel erg lang gemaakt Anne_mieke.. Als je bod tot 16 januari geldig is, hoeven ze dus ook pas op die dag te reageren :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:02

Misschien zijn ze wel aan het overwegen om het bod te accepteren :)
Wij hebben 2 weken op een reactie van onze koper moeten wachten :')

Vanmorgen hebben wij voor de verkoop van onze woning getekend, als het goed is tekent de koper morgen. En maandag word onze nieuwe woning getaxeerd *\o/* Overdracht is 27 Februari !

Werkgevers verklaring en intentieverklaring zijn twee verschillende dingen...
Ik kreeg overigens van mijn werkgever een intentieverklaring 5 jaar geleden, de eerste betaling van het deposito werd gedaan voor onze nieuwbouw woning en mijn contract werd toch mooi niet verlengd :+ Dat kan ook gebeuren :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:17

Een werkgeversverklaring is niet meer dan een verklaring dat je werkt waar je werkt, wat je salaris is en wat voor contract je hebt. Er kán een intentieverklaring op staan, maar dat hoeft niet. Een werkgeversverklaring is altijd!! nodig voor het afsluiten van een hypotheek. Aanvullend kan de verstrekker vragen om een intentieverklaring, dat ligt aan het soort contract wat je hebt.

Als je de hypotheek afsluit met NHG dan dient de werkgeversverklaring via dat model worden afgegeven, en is een 'eigen' werkgeversverklaring niet voldoende.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:31

hallo iedereen :)

Ik meld mij ook hier, startend op de woning markt.
Samen met mijn vriend willen we in de toekomst een eerste huis gaan kopen.
Ik zeg specifiek in de toekomst omdat wij nu 3 jaar ondernemers zijn en ik werkelijk geen idee heb wat voor hypotheek we nu kunnen krijgen..........
We hebben een orientatie gesprek via de webcam van abn-amro en een gesprek op kantoor bij de hypotheker om te kijken wat de hoogte van de hypotheek kan zijn en of een hypotheek überhaupt mogelijk is.

Toch kijk je hier en daar wel op funda, dromen misschien en dan zie je net dat ene huis waar je zo via een beeldscherm al verliefd op raakt...............

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:33

He Daphne, leuk jij ook hier !

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:10

ivy_power89 schreef:
hallo iedereen :)

Ik meld mij ook hier, startend op de woning markt.
Samen met mijn vriend willen we in de toekomst een eerste huis gaan kopen.
Ik zeg specifiek in de toekomst omdat wij nu 3 jaar ondernemers zijn en ik werkelijk geen idee heb wat voor hypotheek we nu kunnen krijgen..........
We hebben een orientatie gesprek via de webcam van abn-amro en een gesprek op kantoor bij de hypotheker om te kijken wat de hoogte van de hypotheek kan zijn en of een hypotheek überhaupt mogelijk is.

Toch kijk je hier en daar wel op funda, dromen misschien en dan zie je net dat ene huis waar je zo via een beeldscherm al verliefd op raakt...............

Je hebt 3 jaarcijfers nodig en de winst tellen ze bij elkaar op en delen ze door 3 en dat is dan wat je verdient... als je verlies hebt geleden wordt het lastiger...

gisteren net allemaal te horen gekregen omdat wij ook een gesprek hadden en mijn vriend is ondernemer...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:10

einddatum was wel erg lang indd...
Mijn vriend heeft de brief geschreven en hij heeft er maar gewoon een datum op gezet :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:22

Ik ga geen stage meer lopen maar echt werken. Ik loop nu stage t/m 22 jan. En per februari ga ik mijn onderzoek doen op het stagebedrijf. Dat ik daar wil en mag blijven werken is een eigen keus. Ik krijg dan ook gewoon salaris en een evt vergoeding voor mijn scriptie.
Een werkgeversverklaring is dus eigenlijk een verklaring dat zij mijn werkgever zijn (onder welk contract ik werk en welk salaris ik krijg, een soort arbeidsovereenkomst dus)?

Nu heb ik nog een vraag, een hypotheek verstrekker kijkt altijd in het BKR, nu is mijn vriend wel geregistreerd maar heeft geen negatieve codering. Heeft dat dan alsnog invloed op de hoogte van je hypotheek of is dat alleen wanneer je een negatieve BKR registratie hebt?

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:10

xNathalie. Dus je komt daar gewoon onder contract? Dan kun je met jou salaris volgens mij niet veel tot je proeftijd voorbij is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:28

ze kijken altijd wel naar BKR... Het kan meewegen...
Ze kijken zelfs of je rood kan staan op je betaalrekening :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:33

Big Brother is watching you :)).

Anouk gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning en jullie nieuwe woning! Hoe lang heeft 'ie nou te koop gestaan?

Bij ons is de verkoop vandaag afgerond! Vanochtend was de levering en sleuteloverdracht. Nu lekker klussen. Blijf hier wel meelezen maar kan inhoudelijk beter naar het klustopic volgens mij :Y).

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:49

Shiloh schreef:
xNathalie. Dus je komt daar gewoon onder contract? Dan kun je met jou salaris volgens mij niet veel tot je proeftijd voorbij is.

Ja waarschijnlijk via een uitzendbureau. Zullen ze na 10 maanden stage nog een proeftijd willen dan? Of is dat verplicht?