Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:12

Ik kom hier meelezen.
Wij hebben in ons gezin 2 volwassenen en drie kinderen, drie katten en een hond.
We houden van lekker eten en geven al snel teveel geld eraan uit. :=
We zijn nu van plan 300 euro per maand te pinnen voor boodschappen maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat reëel is.
Ik probeer zo weinig mogelijk uit potjes te eten omdat het met mijn diabetes makkelijker is om precies te weten wat erin gaat.
Ik lees dus mee voor tips en dergelijken.

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:18

300 euro is voor jullie situatie wel erg krap. Zeker als jullie dat niet gewend zijn. Ik zou de lat wat minder hoog leggen in het begin zodat jullie niet het gevoel krijgen dat het niet lukt en terug valt in oude gewoontes.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:40

Ik doe met 300euro en wij zijn met 2 volwassenen en onze dochter van 3. Bij ons zit geen benzine geld oid. Maar wij halen op vrijdag bijv. nog weleens een patatje.

Wij hebben ook langzaamaan telkens bezuinigd maar zo krap meteen lijkt mij geen goed idee hoor. Zeker niet als je dat normaal niet gewend bent.

Ik weet niet wat voor spullen je normaal haalt? Maar als je echt wilt bezuinigen zal je toch afwegingen moeten maken helaas. En juist die kleine dingen maken het verschil heb ik gemerkt :)

Vandaag was ik 6,30 kwijt bij de supermarkt, heb gehakt gehaald voor mijn taco's en heb een deel gebruikt voor de soep die ik gemaakt heb. Verder 2 tomaten, Royal gala appel, blikje redbull, zakje soepgroenten en een zakje chips omdat ik vanavond alleen thuis ben.

En ik vind nu alweer dat ik teveel heb uitgegeven :+ Gehakt expres vanavond voor het avondeten pas gehaald omdat er dan korting op zat :P

En heb een heerlijk flesje rode wijn gekregen van mijn schoonvader <3 Dus die ben ik nu lekker aan het opdrinken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:00

We zijn goed in zuinig shoppen (ik wat beter dan mijn vriendin) maar we halen regelmatig 'nog even lekker dit of dat'. Daar zit bij ons het grootste probleem in :=

Voer voor de hond reken ik trouwens sowieso buiten deze 300, dat wordt apart besteld.

Benzine zit hier ook niet bij, daar hebben we een flinke kostenpost aan (300 in de maand momenteel).

Ik ga deze maand maar eens nauwkeurig opschrijven wat we zonder rantsoen uitgeven aan boodschappen en waarop we besparen kunnen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:35

Wat voor mij heeft gewerkt is gewoon eerst een grote voorraad te kopen aan dingen die gewoon handig zijn. Zo heb ik standaard blikjes soep staan ( mijn man eet dat echt heeeeeeeeel vaak), wraps heb ik 3 pakken van liggen. Potjes saus, boemboe en dat soort gekkigheid. Roerbak noodles, gewone rijst, basmati rijst, pandan rijst, 3 soorten pasta :+

Wij eten ook eigenlijk nooit gewoon aardappels en groenten, meestal aardappel schijfjes/blokjes en dan groenten erbij. Stamppot eet ik alleen bij mijn moeder of als ze hier komt eten en manlief eet niet mee. Die lust dat niet :(

Maar die potjes saus etc zijn dan handig want mijn dochter eet het ook niet :+ Zo kan ik dus soms lekker pasta met gamba's eten en hun dat. Dan koken we samen alleen dan beide iets anders :P Mijn dochter vind het net zo smerig als haar vader dus tja :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:15

Ik eet meestal ook gebakken aardappels. Lekkerder, makkelijker en sneller. Moet eigenlijk weer gewoon eens een kilo kopen om te koken. stuk goedkoper en ik hoef dan alleen nog maar de groenten te kopen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:34

Hier gaat het bezuinigen me steeds makkelijker af. Ik ben niet constant meer aan het vergelijken met lijstjes, waar ik wat het beste kan halen. Inmiddels weet ik dat wel zo'n beetje en kan ik nu dus wat relaxter shoppen. Als we geen gekke dingen hebben, red ik het voor een hele week met ongeveer €30 a €35,- en dan heb ik echt niet het idee dat we iets te kort komen. We kunnen snoepen, hebben ijsjes in de vriezer, eten lekker (en gezond) en nodigen ook regelmatig iemand uit om mee te eten. Ik pin wel elke week €50,- en wat overblijft gaat in een apart potje, daar kopen we dan bijv. ook hondenvoer/kattenvoer van, of gaan er een keer van uit eten. Vooral dat laatste is erg motiverend om goed te blijven bezuinigen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:37

Ik vind het ook gewoon leuk om af en toe dat geld te tellen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:34

Laatst heb ik al mijn muntgeld in een pot gedaan. Tijdje gespaard en kwam op 58 euro uit. Mooi aan me moeder gegeven. Apart gezet voor de vakantie. Zo doe ik het ook met zegelboekje van appie. Ook voor de vakantie en die boekjes zijn ook al 52 euro

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:37

Die spaar ik ook :) voor het kattenpension tijdens de vakanties

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:39

Die AH en Jumbo boekjes leveren maar 3,- winst op. Helaas lang niet zoveel als mensen denken.

Ik ga straks naar de winkel, even kijken of ik kan bezuinigen op boodschappen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:14

Maar als je al die tijd plakt is het wel lekker. Ik denk dat je nog het voordeligste uit bent bij de Hoogvliet. Hoe meer punten je hebt hoe meer je extra krijgt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:17

Nou, het is nog altijd een hoger rentepercentage dan je bij de bank krijgt :))

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:18

De meeste mensen sparen het denk ik ook niet voor de vele winst maar zien het meer als een handig spaarsysteem voor de vakantie oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:25

O en koffiezegels gebruik ik ook. Een volle kaart geeft toch al weer 2 euro korting

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:33

milatje schreef:
De meeste mensen sparen het denk ik ook niet voor de vele winst maar zien het meer als een handig spaarsysteem voor de vakantie oid.

Hier ook inderdaad. Mijn moeder had voor €520 gespaard geloof ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:03

C_arola schreef:
Die AH en Jumbo boekjes leveren maar 3,- winst op. Helaas lang niet zoveel als mensen denken.

Ik ga straks naar de winkel, even kijken of ik kan bezuinigen op boodschappen.

De bank daar krijg je het niet bij... je krijgt 4% op die boekjes... dus zolang je het standaard doet en 1 keer per jaar bijvoorbeeld, de boekjes inlevert heb je ongemerkt een leuk bedrag bij elkaar gespaard tegen een rente die je bij de bank niet gaat krijgen .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:50

purny schreef:
Maar als je al die tijd plakt is het wel lekker. Ik denk dat je nog het voordeligste uit bent bij de Hoogvliet. Hoe meer punten je hebt hoe meer je extra krijgt.

Het meest voordelige systeem is die van de plus. Een volle kaart van 4€ is 6€ waard, dus 50% rente.

Hoogvliet heeft 6% rente maar bij de zelfscan kan je die wel (onopvallend) iedere keer inwisselen en nieuw kopen (tegelijkertijd) waardoor je rente op rente krijgt als het ware.

AH heeft ook 6% maar moet je 49€ sparen voor 52€. Je rente op rente duurt dus veel langer (want pas bij 490€ heb je 1 boekje vol).

Jumbo geeft 4% maar kan je wel iedere 2.50€ inwisselen (voor 2.60€).

Oftewel. Plus is veruit de beste bespaarder, maar daarna komt Hoogvliet doordat je daar snel rente op rente krijgt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:59

Ik deed het voorheen ook altijd bij de plus inderdaad en dat gaat echt zo hard zonder dat je er erg in hebt. Misschien dat ik toch maar weer ga sparen bij de AH. Maar vond het bij de plus altijd fijner sparen omdat die boekjes redelijk snel vol waren. Geen idee hoe dat zit bij de AH.

Emté spaar ik fijnproevers, dat is vooral voor korting of gratis producten. Ook korting op uitjes e.d. dus ook wel leuk.

Heb inmiddels al iets van 2400 punten dus kan er al een hoop mee. Heb al een keer wasmiddel gehaald van robijn en glazen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:01

Wij hebben helaas geen plus en hoogvliet hier. Alleen Dirk en ah.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:51

Helaas nog geen bezuinigingen op boodschappen gehad. Wel op een paardrijjas van PK. Normaal 169,95 nu maar 65,- betaald.
Ook een bodywarmer en dekje gekocht met 30% korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:02

Bij de Zeeman op dit moment dikke kortingen op echt leuke (kinder) kleding! Truien voor 75 cent en zo.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:16

Lente schreef:
Bij de Zeeman op dit moment dikke kortingen op echt leuke (kinder) kleding! Truien voor 75 cent en zo.

Verdorie vanmiddag nog in de buurt van een Zeeman geweest. Had ik fout geweten was ik toch ff gaan kijken want heb er met zulke acties in het verleden ook spul gekocht voor bijna niets.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:46

Er staan weer Pie bonnen in de Scoupy app :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:30

Ik had ze gezien inderdaad. Morgen maar eens kijken bij de appie :)