Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:33

Wat super Wendy!! Gefeliciteerd *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:43

horsii schreef:
Via copaan, dat is een site van aankoop makelaren.
9 vd 10 huizen staan daar een paar dagen eerder op als op Funda en Social media. Onze aankoopmakelaar vraagt de bezichtiging dan direct aan ook in het weekend.
Reageert 9 vd 10 x zelfs binnen vijf minuten.

Jeetje dan is het helemaal bizar hoe moeilijk jullie ertussen komen. Zoeken jullie iets wat heel weinig aangeboden wordt?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:30

Gefeliciteerd Wendy! Dat is nog eens een snelle huizenjacht!

Hier staan weer twee bezichtigingen in de planning. Beide leuke huizen, wel heel verschillend (nieuwbouw vs jaren 30). Ben benieuwd of het wat is...

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:46

Oh wauw wendy gefeliciteerd!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:29

Gefeliciteerd Wendy, superfijn voor jullie!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:30

ingedebruijn schreef:
horsii schreef:
Via copaan, dat is een site van aankoop makelaren.
9 vd 10 huizen staan daar een paar dagen eerder op als op Funda en Social media. Onze aankoopmakelaar vraagt de bezichtiging dan direct aan ook in het weekend.
Reageert 9 vd 10 x zelfs binnen vijf minuten.

Jeetje dan is het helemaal bizar hoe moeilijk jullie ertussen komen. Zoeken jullie iets wat heel weinig aangeboden wordt?

Nee haha, een leuk huisje met wat grond.
En in Overijssel, Gelderland, Utrecht Brabant en zuid Holland.
Mag een klus woning zijn, mag af zijn.
Variabele prijs, ligt aan wat het aanbod is qua af zijn of veel moeten gebeuren.
Een a laatste bezichtiging waren 60 kijkers..

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:47

Gefeliciteerd Wendy!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:33

Wat een leuke berichten allemaal, hartstikke lief! Dank jullie wel!!
Het voelt echt nog heel onwerkelijk.
Manlief heeft de papieren op orde voor de Hypotheker woensdag. Notaris is lijntje mee gelegd, dus alles rolt. Zodra alles beetje rond is gaat ons huis in de stille verkoop. De makelaar is alvast wat lijntjes aan het uitzetten. We hopen in de zomervakantie volledig over te kunnen, zodat onze 2 dochters het nieuwe schooljaar op hun nieuwe school kunnen starten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:23

Hier een dramatische nacht zeg.. Sinds gisteren al misselijk van de spanning. Hoop maar dat ze morgenmiddag al kunnen terugkoppelen :z :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:36

Ik ga voor jullie duimen!! Weet nu precies wat je voelt :') Hopelijk net zo'n goede uitkomst als hier!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:39

ingedebruijn schreef:
Hier een dramatische nacht zeg.. Sinds gisteren al misselijk van de spanning. Hoop maar dat ze morgenmiddag al kunnen terugkoppelen :z :')

Laat het deze keer nou raak zijn! Het is jullie gegund. De aanhouder wint toch een keer?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:36

De koopovereenkomst is ook al binnen en met kleine aanpassing akkoord bevonden door onze aankoopmakelaar. Gaat hard zo!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:55

Wat ontzettend fijn, heerlijk vooruitzicht.
Stiekem een beetje jaloers haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:49

Een huis bezichtigen als je hart en hoofd al bij een ander huis liggen, is ook een slecht idee. Vond dit huis dus helemaal niets :')

Op naar morgen maar weer!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:03

Haha dat had ik ook nadat ik ons huis had gezien. Tis maar goed dat we het toen ook kregen := Vond alles erna idd niks, terwijl ik het volgens mij anders best ok had gevonden. Aankoopmakelaar zei al na t zien van mn gezicht: “jij woont in gedachten al daar”. Eh ja klopt :’)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:33

SimoneeM schreef:
Haha dat had ik ook nadat ik ons huis had gezien. Tis maar goed dat we het toen ook kregen := Vond alles erna idd niks, terwijl ik het volgens mij anders best ok had gevonden. Aankoopmakelaar zei al na t zien van mn gezicht: “jij woont in gedachten al daar”. Eh ja klopt :’)

Nou dat dus.. Al moet ik zeggen dat ik na zoveel huizen ook wel echt een stuk kritischer ben geworden. Nouja hopelijk weten we het nu binnen 24 uur :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:15

Van harte Wendy!

Inge, succes met wachten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:07

Oke het heeft hier in de omgeving het toppunt bereikt 8)7 vriendinnetje heeft geboden op rijtjeshuis wat te koop stond voor 330.000. Is gewoon weg gegaan voor 425 :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:11

De provincie hier loopt ook gierend uit de hand. De hele week gaat over wonen op omroep gelderland.

Mensen vanuit het westen die gewoon een makelaar bellen en soms zonder bezichtiging of wat ook een ton overbieden. Oudere principes mbt eerste bod geaccepteerd geldt, wordt gewoon weggegooid. Kortom best wat makelaars hier zijn niet echt blij met hoe het nu gaat. Zoals ze zelf zeggen de grootste bek en de grootste zak met geld wint.

Langzaam komen er berichten dat mensen uit eigen provincie voorrang gaan krijgen. Anders woont heel westen hier met huizenprijzen over de kop en heeft hier niemand nog de kans iets te kopen.

Maar ik had nu helemaal geen enkele kan gehad iets te kopen. Die ene is echt heel veel geluk hebben gehad. Huis is nu al 50000 euro minstens meer waard 8)7 in een jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:24

Het huis van mijn buren komt te koop. Ook met een forse inzetprijs. Mooi huis en ligging is beter. Dus nu ben ik aan het nadenken of ik het extra geld het waard vind. Want ook al brengt mijn huis ook veel meer op dan waar ik het voor gekocht heb, er moet nog steeds geld bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:26

Ik vind eigen regio voorrang geven wel een nare ontwikkeling.. dat riekt ook naar discriminatie. Hebben we hier in het topic ook al voorbeelden van gezien.. iedereen heeft recht op woongenot, waar in NL dan ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:29

Het zou mij niet uitmaken. Ik ben zelf ook zo’n westerling die steeds verder naar het oosten trekt. Volgende stap is Duitsland :+

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:31

Dat eigen regio voorrang hebben wij ook mee te maken gehad. "Kregen" het huis niet omdat wij westerlingen zijn. Hadden het hoogste bod(rond vraagprijs)
Makelaar vond ons ook echt de beste kanshebbers en zij zelfs dat het een stomme zet was maar de eigenaar wilde het niet puur omdat wij nu in Zuid-Holland wonen. Geloof mij het is echt een domper dat dat gewoon gezegd word.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:32

Ik sta er ook dubbel in, maar begrijp het wel. De mensen hier blijven graag hier wonen, maar diegenen die echt weg moeten waar ze zitten. Of starters er is gewoon geen kans. In sommige gemeentes gaat 80% of meer van de huizen naar mensen van heel veel verder weg. Omdat die door verkoop,van hun huis gewoon meer geld meebrengen. Dat is ook niet echt een gewenste ontwikkeling.

Mijn eerste huis zoektocht was er ook veel regiogebonden verkoop. Eerste maand werden de huizen alleen aan "eigen" bevolking aangeboden. Daarna mocht je pas vanaf buiten reageren.
Net als veel huizen nu weggaan met eigen bewoning verplichting om vastgoed mannetjes buiten te sluiten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:34

Ik denk wel dat het salaris in het algemeen lager ligt in het oosten. Als de grootverdieners dan in het oosten de goedkope huizen wegkapen voor mensen die gewoon niet genoeg verdienen om elders wat te kopen.. Tja dan wordt het wel erg lastig.