gaucho schreef:Moest even goed de foto's kijken om te bepalen hoe de situering van de keuken is.
Kleur: antracietgrijs, passend bij blad en vloer? Is wel wat donker, maar het is geen heel groot vlak. Of een grijsgroene tint zoals early Dew.
Qua industrieel gezellig maken, ik zou denken aan kijken wat je met blank hout kan, bv in je inbouwkast maar ook met een mandje / peper en zoutstel en dergelijke op het aanrecht. Wellicht combineren met wat groene planten?
Thanks, die kleuren gaan op de lijst! Blank hout hadden we inderdaad op de lijst staan, daar willen we de plankjes van gaan maken. Verder een rondje langs de Xenos voor wat leuk spulletjes om op te fleuren gaat zeker gebeuren!
DubbelDun schreef:Wat een aparte keukenvorm, een soort van T lijkt het wel. Dat muurtje naast het fornuis zou ik er idd uithalen..
Hoogglanswit en industrieel is niet echt een kombi om als uitgangspunt te nemen
Dat kleine eethoekje zou je iets met hout kunnen doen en misschien een muur met hout bekleden.
We willen inderdaad kijken of het glas daar tussenuit kan en we iets kunnen maken dat het mooi doorloopt.
Het eethoekje willen we eigenlijk weghalen, omdat het op het noorden zit en we hoogstwaarschijnlijk toch altijd naar de woonkamer zullen lopen om te eten. Wellicht dat we hem laten zitten tot we er echt wonen en kijken of het ons gaat irriteren (het lopen).
Janine1990 schreef:Zit er nu een scherm tussen je keuken en je fornuis? Lijkt me heel erg lastig, is het een optie om die er uit te halen?
Qua kleur zou ik gewoon wit met de rest meeschilderen. En dan het industriële in de details. Je hebt al een prachtige vloer daar liggen!
Het tafeltje zou je bijvoorbeeld donker kunnen schilderen. De muur tegenover het fornuis lijkt baksteen? Misschien kan je op internet iets vinden waarmee je muren kunt afbijten (gedeeltelijk) om de werkelijke steen te tonen? Zodat het wat industriëler lijkt maar wel mooi licht zodat je keuken lekker ruim oogt. Eventueel zo'n hangscherm met eetbare planten? Zo'n kitchengarden? Geen idee hoe het heet...
Verder mooie donker leren barkrukken erbij...
Zie eerdere antwoord. Wit is ook zeker een optie! Mochten we het dan later een kleur willen kan dat altijd nog.
Ja die muur is baksteen, is de oude buitenmuur. Leuk idee, dat afbijten! Schrijf ik ook op.
Hangscherm met plantjes is ook zeker leuk, wel is het op het noorden dus weet niet hoeveel daar gaat overleven. Zal ik me in verdiepen eer dat we daar zitten.
Als het tafeltje blijft gaan er idd wel andere stoelen komen. Of deze stoelen tijdelijk zwart of houtkleur maken. Vind het nu erg veel wit!
idinn schreef:Liekec, wat onhandig dat fornuis zo 'om de hoek' op het voormalige balkon. Als de badkamer eruit gaat, is het dan een optie om de muur tussen daar en 'balkon' eruit te halen? Dat je een grote vierkante ruimte erbij betrekt (die kast? dan ook verplaatsen)? Of als daar links van de woonkamer is, dat ook openbreken en een open keuken ervan maken..
Ik weet niet of dat mogelijk is, van origine is dat een buitenmuur.. maar het balkon zit wel inpandig, dus miss dat dat er toch voor zorgt dat het geen draagmuur is.
Maar dit zal dan wel een lange termijn plan worden, want we moeten de gehele bovenverdieping verbouwen dus daar gaat ons geld eerste naartoe.
miramii schreef:_San87_ schreef:Als je badkamer daar weggaat, kun je deze dan niet bij de keuken trekken? Dan heb je ook ruimte voor een eettafel, want die lijkt nu ook wat weggemoffeld?
Zoiets?

[ [url=m/sa6QSX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zou dus best een optie zijn, maar die ruimte hebben wij eigenlijk niet nodig.. dus de vraag is ook hoeveel zin we dan hebben in een grote verbouwing op dat vlak. Maar is wel een lange termijn idee
Sting schreef:Ik zou het zo'n eind lopen vinden met je hete pannen of je ontbijttroepjes. Persoonlijk zou ik wel iets van een tafel of barretje in de keuken maken, al is het maar even voor een gast om te zitten als je het eten aan het maken bent, of je partner om even bij te kletsen voor het eten klaar is

. Als je de slaapkamer niet nodig hebt (je hebt er boven nog 3, geen idee hoeveel mensen er moeten wonen, maar 5 lijkt me best veel

)... Die doorbreken en dan ook richting keuken doorbreken? Al heb je dan wel een giga woonkamer, waarvan je even goed moet bedenken wat je daar allemaal mee moet

. Luxeprobleem!
Ja wellicht dat we op termijn best die muren door kunnen breken naar de woonkamer toe, dus badkamer Inc slaapkamer. Alleen de woonkamer wordt dan inderdaad bizar groot... Geen idee wat je daar allemaal mee zou moeten eigenlijk..
Wellicht blijft het barretje wel even om aan te hangen idd, we kijken wel even hoe dat bevalt. De plaatsing van de keuken is wel een nadeel, maar alle appartementen van dit jaartal (en dat zijn er nogal veeeeel in Amersfoort) hebben deze plaatsing zo! Dus we hebben nu bewust de keuze gemaakt hiervoor, want verder is het echt zo'n mega fijn appartement!
Thanks voor alle opties in ieder geval! Samenvattend is dat als de slaapkamer weg is de badkamer best doorbroken kan worden naar de keuken, alleen dat dat een lange termijn plan wordt ivm geld
en de vraag wat je dan met die ruimte gaat doen ook. Maar ik hou jullie op de hoogte!