Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:34

Sting schreef:
Ik zou het zo'n eind lopen vinden met je hete pannen of je ontbijttroepjes. Persoonlijk zou ik wel iets van een tafel of barretje in de keuken maken, al is het maar even voor een gast om te zitten als je het eten aan het maken bent, of je partner om even bij te kletsen voor het eten klaar is ;). Als je de slaapkamer niet nodig hebt (je hebt er boven nog 3, geen idee hoeveel mensen er moeten wonen, maar 5 lijkt me best veel ;) )... Die doorbreken en dan ook richting keuken doorbreken? Al heb je dan wel een giga woonkamer, waarvan je even goed moet bedenken wat je daar allemaal mee moet :') . Luxeprobleem!

Op zich best te doen, toch. De muur tussen eetkamer en slaapkamer blijft sowieso staan, dan heb je een mooie afscheiding.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:35

gaucho schreef:
Moest even goed de foto's kijken om te bepalen hoe de situering van de keuken is.

Kleur: antracietgrijs, passend bij blad en vloer? Is wel wat donker, maar het is geen heel groot vlak. Of een grijsgroene tint zoals early Dew.

Qua industrieel gezellig maken, ik zou denken aan kijken wat je met blank hout kan, bv in je inbouwkast maar ook met een mandje / peper en zoutstel en dergelijke op het aanrecht. Wellicht combineren met wat groene planten?

Thanks, die kleuren gaan op de lijst! Blank hout hadden we inderdaad op de lijst staan, daar willen we de plankjes van gaan maken. Verder een rondje langs de Xenos voor wat leuk spulletjes om op te fleuren gaat zeker gebeuren!

DubbelDun schreef:
Wat een aparte keukenvorm, een soort van T lijkt het wel. Dat muurtje naast het fornuis zou ik er idd uithalen..
Hoogglanswit en industrieel is niet echt een kombi om als uitgangspunt te nemen
Dat kleine eethoekje zou je iets met hout kunnen doen en misschien een muur met hout bekleden.

We willen inderdaad kijken of het glas daar tussenuit kan en we iets kunnen maken dat het mooi doorloopt.
Het eethoekje willen we eigenlijk weghalen, omdat het op het noorden zit en we hoogstwaarschijnlijk toch altijd naar de woonkamer zullen lopen om te eten. Wellicht dat we hem laten zitten tot we er echt wonen en kijken of het ons gaat irriteren (het lopen).

Janine1990 schreef:
Zit er nu een scherm tussen je keuken en je fornuis? Lijkt me heel erg lastig, is het een optie om die er uit te halen?

Qua kleur zou ik gewoon wit met de rest meeschilderen. En dan het industriële in de details. Je hebt al een prachtige vloer daar liggen!

Het tafeltje zou je bijvoorbeeld donker kunnen schilderen. De muur tegenover het fornuis lijkt baksteen? Misschien kan je op internet iets vinden waarmee je muren kunt afbijten (gedeeltelijk) om de werkelijke steen te tonen? Zodat het wat industriëler lijkt maar wel mooi licht zodat je keuken lekker ruim oogt. Eventueel zo'n hangscherm met eetbare planten? Zo'n kitchengarden? Geen idee hoe het heet...
Verder mooie donker leren barkrukken erbij...

Zie eerdere antwoord. Wit is ook zeker een optie! Mochten we het dan later een kleur willen kan dat altijd nog.

Ja die muur is baksteen, is de oude buitenmuur. Leuk idee, dat afbijten! Schrijf ik ook op.
Hangscherm met plantjes is ook zeker leuk, wel is het op het noorden dus weet niet hoeveel daar gaat overleven. Zal ik me in verdiepen eer dat we daar zitten.

Als het tafeltje blijft gaan er idd wel andere stoelen komen. Of deze stoelen tijdelijk zwart of houtkleur maken. Vind het nu erg veel wit!

idinn schreef:
Liekec, wat onhandig dat fornuis zo 'om de hoek' op het voormalige balkon. Als de badkamer eruit gaat, is het dan een optie om de muur tussen daar en 'balkon' eruit te halen? Dat je een grote vierkante ruimte erbij betrekt (die kast? dan ook verplaatsen)? Of als daar links van de woonkamer is, dat ook openbreken en een open keuken ervan maken..

Ik weet niet of dat mogelijk is, van origine is dat een buitenmuur.. maar het balkon zit wel inpandig, dus miss dat dat er toch voor zorgt dat het geen draagmuur is.

Maar dit zal dan wel een lange termijn plan worden, want we moeten de gehele bovenverdieping verbouwen dus daar gaat ons geld eerste naartoe.

miramii schreef:
_San87_ schreef:
Als je badkamer daar weggaat, kun je deze dan niet bij de keuken trekken? Dan heb je ook ruimte voor een eettafel, want die lijkt nu ook wat weggemoffeld?

Zoiets? :D

[ [url=m/sa6QSX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zou dus best een optie zijn, maar die ruimte hebben wij eigenlijk niet nodig.. dus de vraag is ook hoeveel zin we dan hebben in een grote verbouwing op dat vlak. Maar is wel een lange termijn idee :D

Sting schreef:
Ik zou het zo'n eind lopen vinden met je hete pannen of je ontbijttroepjes. Persoonlijk zou ik wel iets van een tafel of barretje in de keuken maken, al is het maar even voor een gast om te zitten als je het eten aan het maken bent, of je partner om even bij te kletsen voor het eten klaar is ;). Als je de slaapkamer niet nodig hebt (je hebt er boven nog 3, geen idee hoeveel mensen er moeten wonen, maar 5 lijkt me best veel ;) )... Die doorbreken en dan ook richting keuken doorbreken? Al heb je dan wel een giga woonkamer, waarvan je even goed moet bedenken wat je daar allemaal mee moet :') . Luxeprobleem!

Ja wellicht dat we op termijn best die muren door kunnen breken naar de woonkamer toe, dus badkamer Inc slaapkamer. Alleen de woonkamer wordt dan inderdaad bizar groot... Geen idee wat je daar allemaal mee zou moeten eigenlijk..

Wellicht blijft het barretje wel even om aan te hangen idd, we kijken wel even hoe dat bevalt. De plaatsing van de keuken is wel een nadeel, maar alle appartementen van dit jaartal (en dat zijn er nogal veeeeel in Amersfoort) hebben deze plaatsing zo! Dus we hebben nu bewust de keuze gemaakt hiervoor, want verder is het echt zo'n mega fijn appartement!

Thanks voor alle opties in ieder geval! Samenvattend is dat als de slaapkamer weg is de badkamer best doorbroken kan worden naar de keuken, alleen dat dat een lange termijn plan wordt ivm geld :D en de vraag wat je dan met die ruimte gaat doen ook. Maar ik hou jullie op de hoogte!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:56

Een draagmuur hoeft geen probleem te wezen, mocht je er echt vanaf willen. Is alleen iets minder simpel en kost meer.

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:57

liekec schreef:
Eettafel komt in de woonkamer, dus die hoeft daar niet :o we hebben een eetkamer in de woonkamee, dus snap ook niet waarom dat zo op de plattegrond staat, haha.
Hier de gehele plattegrond, en nog een tweede verdieping Inc 3 slaapkamers en badkamer.

[ [url=m/vthOyU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus uiteindelijk willen we wellicht de langere slaapkamer bij de woonkamer betrekken.

Persoonlijk zou ik die slaapkamer aan het balkon lostrekken en de hele keuken verplaatsen.

Maak je van de oude keuken een bijkeuken ofzo.

(uiteraard is dit niet de goedkoopste optie, maar imo wel de eest praktische ,
waardoor woonkamer en eetkamer/keuken aangrenzend worden. Eigenlijk zelf 1 ruimte.

Wellicht voor de toekomst

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:04

Zo zeg maar: keukeneiland = optioneel
Afbeelding

Welllicht dat je van de oude eetkamer een kantoortje kan maken? Mooi weg van de drukte.
Oude keuken: Mudroom (jassen schoenen drooglijn) oudebadkamer wasruimte voor de wasmachine en droger...

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:23

En wat betreft het doorbreken van die andere slaapkamer. Als je daarvoor kiest je er voor kiezen om kant van het balkon een afgesloten ruimte te maken. En de eettafel ter hoogte van de oude slaapkamer neer te zetten. Denk dat de ruimte dan al meer behapbaar wordt. En dan maak je van de kamer bij het balkon een wasruimte/kantoor.

Afbeelding

mooiste zou zijn als die draagmuur bij de oude eetkamer weg kan. Maar datzal wel wat voeten in de aarde hebben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:57

karin1985 schreef:
Zo zeg maar: keukeneiland = optioneel
[ [url=m/5Ya9OI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welllicht dat je van de oude eetkamer een kantoortje kan maken? Mooi weg van de drukte.
Oude keuken: Mudroom (jassen schoenen drooglijn) oudebadkamer wasruimte voor de wasmachine en droger...

Dit zou ik dus ook doen

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:46

Gister naar de Ikea geweest :') 8)7
Waarschwuing: weet wat je wil want het is 1 richtingsverkeer. Heb je het gemist dan kun je buitenom opnieuw beginnen. Dit is geen klacht (is al mooi dat hij open is) maar wel iets om in gedachten te houden.

Ik wou een tuinsetje scoren, dus ik ging in 1 streep naar het magazijn. Blijkt dat de stoelen die ik wou bij de eetkamerstoelen staan en niet bij de tuinafdeling (voor binnen en buiten)
Er stonden mij wel 4 stuks aan te grijnzen op de stelling in het magazijn, maar uiteraard allemaal vastgeschroeft :roll: .

Dus ik mocht weer buitenom en deze keer de hele winkel door, want behalve de shortcut van de ingang naar het magazijn zijn alle andere shortcuts afgesloten.

Stoelen uitgeprobeerd toch voor het kuipje met leuning gekozen. Door met de wereldreis richting het magazijn. Tafel gescoord (uitklapbaar 140/200/260 ideaal voor met kerst en maar €130). 4 kuipjes & onderstellen en maken dat ik weg kom. Inmiddels smorend heet en lichtelijk gefrustreerd ^) .

om 8 uur thuisgekomen van de verjaardag van het nichtje de boel maar in elkaar geprutst. 22:15 alles in elkaar. Uiteraard wel een lichtelijke hernia, maar dat hoort erbij :+ .

Passen de stoelen niet onder te tafel!!! 8)7 8)7 Ik had gemeten en het zou krap worden.
Ze gaan er wel ietsje onder, maar niet genoeg voor de ruimte die ik heb.

Wat doe je dan. Dan zet je gewoon je eetstoelen buiten en je nieuwe tuinstoelen binnen!
Ook gelijk eindelijk leuke stoelen binnen! De oude stoelen zitten heerlijk, maar zijn nogal ouderwets. Maar voor nu kan ik in elk geval buiten tafelen!

Afbeelding

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:55

Ik vind je nieuwe 'tuinstoelen' prima binnen passen hoor! Wel irritant dat je niet terug kon bij de Ikea. Logisch, maar wel onhandig, haha!

Het voorstel van Karin1985 vind ik mooi, maar zou hem zelf omdraaien. Keuken rechts (en dan 1 deur dichtmaken) en dan een grote tafel links op de plattegrond. Heb je een mooie 'kijk' vanuit de zithoek, kijk je niet direct de keuken in en gezelliger als je meer mensen op bezoek hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:11

@karin: staat niet verkeerd hoor :)

Ik heb dezelfde (tuin)eetkamerstoel tot binnenfauteuil gebombardeerd door een stukje van de poten af te zagen (voor 3 en achter 6) en de poten in een pot witte verf te dippen...

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:28

Wat een toffe kuipstoeltjes! Die tuintafel hebben wij ook gehad, blij dat ie weg is :o Waarschijnlijk blijft deze bij jullie een stuk beter onder de overkapping.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:38

Mooie kleur die kuipstoeltjes :j

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:13

noviceh schreef:
Wat een toffe kuipstoeltjes! Die tuintafel hebben wij ook gehad, blij dat ie weg is :o Waarschijnlijk blijft deze bij jullie een stuk beter onder de overkapping.

Daar ga ik wel vanuit. Als hij open en bloot zou moeten staan dan had ik deze niet genomen inderdaad!

Leuke aanpassing DubbelDun

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:19

Goed om te weten van de IKEA, denk dat wij daar ook nog wel heen moeten helaas.. en leuke stoeltjes!!

karin1985 schreef:
En wat betreft het doorbreken van die andere slaapkamer. Als je daarvoor kiest je er voor kiezen om kant van het balkon een afgesloten ruimte te maken. En de eettafel ter hoogte van de oude slaapkamer neer te zetten. Denk dat de ruimte dan al meer behapbaar wordt. En dan maak je van de kamer bij het balkon een wasruimte/kantoor.

[ [url=m/XAoIe5.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooiste zou zijn als die draagmuur bij de oude eetkamer weg kan. Maar datzal wel wat voeten in de aarde hebben.

Ik vind dit dan de mooiste optie! Maar vind beide slaapkamers eigenlijk te klein om de eettafel in kwijt te kunnen.

De eettafel staat nu in het gedeelte wat jij wasruimte noemt en dat vind ik wel minimaal qua omloopruimte en dergelijke.

Dit is niet onze eettafel maar wel vergelijkbaar qua grootte.

Afbeelding

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:09

liekec schreef:
Goed om te weten van de IKEA, denk dat wij daar ook nog wel heen moeten helaas.. en leuke stoeltjes!!

karin1985 schreef:

[ [url=m/XAoIe5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit dan de mooiste optie! Maar vind beide slaapkamers eigenlijk te klein om de eettafel in kwijt te kunnen.

De eettafel staat nu in het gedeelte wat jij wasruimte noemt en dat vind ik wel minimaal qua omloopruimte en dergelijke.

Dit is niet onze eettafel maar wel vergelijkbaar qua grootte.

[ [url=m/M7dQ9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt dan eventueel de keuken in die slaapkamer zetten ipv de eettafel en de eetafel laten waar je hem nu hebt. Dan breekt je dus alleen de slaapkamer door en niet helemaal naar de oude keuken.
Laat je oude keuken als bijkeuken.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:41

Als je beide slaapkamers kunt missen zou ik die beide bi jde woonkamer trekken. De bovenste slaapkamer en hele achterstuk woonkamer wordt dan keuken en de slaapkamer naast het dichte balkon komt bij de woonkamer. Zo heb je een grote open leefruimte met een hoop loopruimte.
De oude keuken zo ik idd 'mudroom' van maken met wasmachine/droger en evt 2e koel- of vrieskast.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:30

Keukenzaak nr 2, zo naar nummer 3. Deze wisten een stuk beter mee te denken en hadden goede tips. Ze hadden ook vrijwel dezelfde opstelling in deze maatvoering staan, dus goed beeld van gekregen. Verder lijkt aluminium (in alle kleuren verkrijgbaar) of glas een hele goede optie als achterwand en ga ik me eens verdiepen in de mogelijkheden van een stoomoven.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:33

Mooi ontwerp... alleen die puntige afzuigkap zou ik iets anders voor willen.
Heb je trouwens al eens de Ikea keukenconfigurator geprobeerd ??

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:42

Afzuigkap zijn andere opties voor, inclusief integreren in kastjes, qua schoonhouden schijnt deze wel heel praktisch te zijn.

Ikea ga ik ook eens naar kijken.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:54

Heb je er geen magnetron in? Wij hebben exact dezelfde opstelling alleen dan een geïntegreerde afzuiger in de kookplaat en geen bovenkastjes. Ik zou in jullie ontwerp de bovenkastjes denk ik doortrekken zodat je afzuigkap daar dan in komt ofzo, vind 't nu onrustig ogen met aan beide kanten kastjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:59

Ik zou ook de bovenkastjes weglaten en voor óf een geïntegreerde afzuiging in de kookplaat óf een schuine plaat er boven gaan.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:12

DubbelDun schreef:
Ik zou ook de bovenkastjes weglaten en voor óf een geïntegreerde afzuiging in de kookplaat óf een schuine plaat er boven gaan.

Vooral het kastje in de hoek valt wat gek weg. Hij zit in de hoek, dus zou eerder een hoekkastje verwachten (vooral vanuit praktisch oogpunt, dit kastje is nu lastiger te gebruiken lijkt mij?).

Wij hebben overigens ook zo’n afzuiger, alleen dan geen bovenkasten. Ik vind die schuine kappen persoonlijk niet mooi. Net een tv scherm oid :oo

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:13

Mag ik ook mee komen kletsen? Ik ben gek op interieur en heb net alles in een fris kleurtje laten zetten. Nu op zoek naar nieuwe eetkamer stoelen. Het liefst draaibaar en niet van plastic. Jullie ideeën over waar ik deze het beste kan vinden?
Moeten aan deze tafel komen

Afbeelding

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:15

DubbelDun schreef:

Ik zou ook de bovenkastjes weglaten. Mooie plank eraan lijkt rustiger denk ik. Verder heerlijk ruime keuken! Veel plezier met uitzoeken

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:31

Ik ben nog aan het twijfelen over de bovenkasten, vind zonder mooier maar twijfel of ik dan niet heel veel opbergruimte mis. Kastje voor koffiekopjes en koffie en thee is toch wel handig :-),en al mijn kruiden. Maar misschien maak ik daar toch teveel zorgen om, ik denk dat ik onder en met de apothekerskast al veel opbergruimte heb. Een paar mooie eikenhouten planken zou sowieso goed erbij passen.

Magnetron of combi erbij heb ik over na zitten denken, maar gebruik ik nu eigenlijk alleen af en toe voor ontdooien. Dat zou met een stoomoven ook prima kunnen en dan vind ik een extra oven eigenlijk zonde van de ruimte.