Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anne_mieke88 schreef:hoe ruim raden jullie aan? wij dachten aan 6 weken... wat raden jullie aan...
je bedoeld dat als de technische keuring allemaal dingen uitkomen dat we het dan kunnen besluiten om niet te doen?
dat is slim... heb je daar meer info over?
Sammie schreef:via een website zou ik altijd voorzichtig zijn en er ook zo 20 tot 30 aftrekken. Better safe then sorry.
Je hebt ook te maken met overdrachtskosten, hypotheekkosten, inrichting, onvoorzienbare uitgaven etc.
6 weken is niet ruim hoor. Houdt 2 maanden aan, dat is tegenwoordig wel gangbaar.
A_nouk schreef:Ik zou je bod als je een technische keuring uit laat voeren altijd onder voorbehoud van die technische keuring alsook de financiering doen
Anne_mieke88 schreef:maar moet ik dat al sturen bij mijn bod of bespreek je dit later als je het verkoopcontract gaat opmaken?
Sammie schreef:Anne_mieke88 schreef:maar moet ik dat al sturen bij mijn bod of bespreek je dit later als je het verkoopcontract gaat opmaken?
Inderdaad vóór het definitieve eindbod. Als je het eerste bod doet dan hoeft het nog niet, maar ga je echt richting het eind of laatste bod dan zeg je er dus bij en dan onder voorbehoud van financiering waar we 8 weken voor nodig willen hebben en (als je dat wil) ovb van een bouwtechnische keuring waaruit blijkt dat ‘noodzakelijke’ kosten niet boven bedrag x uitkomen. Die keuring is altijd voor eigen rekening. Voor een woning uit 1978 twijfel ik trouwens ernstig of dat nodig is. Van voor 1950 of voor 1900 snap ik het wel, maar als je een timmerman of aannemer, bouwkundekenner in je familie hebt kun je die kosten ook besparen. Aan de andere kant het kost je iets van rond de 200 tot 400 euro ongeveer en het kan je wel een hoop ellende besparen.