Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:39

Ik eet vanavond peultjes met braadworst, morgen lekker makkelijk uit de magnetron omdat ik tot 6 uur moet werken. Woensdag eet ik bij m'n ouders dan donderdag tot en met zaterdag moet ik weer verzinnen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:01

Ik ga vandaag de overgebleven sla van vrijdag eten met overgebleven aardappeltjes. Heb nog een berg tongetjes in de vriezer liggen dus vandaag is het goedkoop eten wil m'n vriezer weer wat leger hebben dus ga dat eerst maar eens opeten. Wil wel nog wat verse groente en fruit kopen maar ligt er even aan wat er in de bonus is bij de AH. Vlees heb ik mog genoeg in de vriezer en heb best veel tongetjes liggen en misschien ook nog wel wat kabeljauw. Echt super zo'n ex-vriend van zus die me af en toe wat visjes toeschuift :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:28

purny schreef:
Ik vind week boodschappen niet handig. Ik weet nooit wat ik ga eten voor een week. En de madras kan ik niet afwegen gezien ik geen weegschaaltje in huis heb

Dan schat je toch gewoon wat de helft is?
Beetje inventief zijn.
Maargoed ik vries het gewoon in, niks mee om het later op te warmen. Eet het met smaak op. Zonde om weg te gooien, daar vind ik het ook nog te duur voor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:34

En een weegschaal heb je voor een paar euro.
Twee keer gebruiken om de helft te bewaren en je hebt dat geld er al uit :Y)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:06

Ineke2 schreef:
purny schreef:
Ik vind week boodschappen niet handig. Ik weet nooit wat ik ga eten voor een week. En de madras kan ik niet afwegen gezien ik geen weegschaaltje in huis heb

Dan schat je toch gewoon wat de helft is?
Beetje inventief zijn.
Maargoed ik vries het gewoon in, niks mee om het later op te warmen. Eet het met smaak op. Zonde om weg te gooien, daar vind ik het ook nog te duur voor.

Ik eet ook wel met minder smaak volgende dag weer lekker eten. Maar ik ben dan ook al snel tevreden, eten is eten, de ene keer smaakt het wat lekkerder dan de andere keer.

Ik ga m'n vriezer deze week weer eens leeg eten. Vandaag was al restje sla met ei en pijnboompitten, gebakken aardappelen en stuk kabeljauw. Morgen wordt het pasta uit de vriezer een restje, woensdag rode kool met gehaktbal en gekookte aardappelen. Die pot rode kool kan ik 2x van eten dus rest is voor donderdag, vrijdag soep, zaterdag denk ik ook of ik nodig mezelf bij ouders uit :D en zondag heb ik een verrassing dus weer nog niet hoe dat gaat worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:16

Ik had vorige week een grote bloemkool voor 49 cent. Eerst had ik een deel met aardappels en vlees. Daarna soep er van gemaakt, met slagroom, boullion en blokjes ham. Ik had nog een deel over en dat heb vandaag dan weer met aardappels en sla met een eitje en kaas.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:41

Mijn menu deze week:
Vandaag: pasta uit de vriezer
Morgen: pastasalade (net al snel gemaakt; want eet op stal morgen denk ik)
Wo: wraps (kip nog in de vriezer)
Do: pie van de scoupy actie
Vrij: wraps (kip nog in de vriezer)
Za: iets op de zwarte cross (dus wordt vast duur :+)
Zo: pasta of rijst uit de vriezer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:02

8nnemiek schreef:
Bosch is een goed merk inderdaad, ik heb daar mijn mixer/keukenmachine van. Maar Samsung heeft ook al lange tijd ervaring met koelkasten en destijds stonden ze heel goed beoordeeld. En inderdaad ook A+.

Wij hadden een bosch koelvries combi, dat was een grote miskoop...
Die had de koelde alleen de vriezer en middels een fan werd naar behoefte de koeling gekoeld, hartsikke leuk in theorie, ware het niet dat die fan met enige regelmaat vastvroor :+
Heeft bosch de reparateur nog eens voor gestuurd om een verwarmingselementje op de fan te bevestigen maar dat heeft ook maar tijdelijk geholpen.
Inmiddel hebben we een cheap ass maar goed werkende koelkast staan , over 6 jaar willen we de benedenverdieping aanpakken iclusief aanbouw opnieuw bouwen en keuken vervangen, dan komt er weer een mooie/grotere/luxere(ik wil ook een side by side koelvries combi)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:09

Ben ik vanavond minuut of 20 voor sluit nog ff snel bij de Jumbo om 2 kant en klaar maaltijden te halen. Dure krengen van 4 euro per stuk maar het was laat, we waren moe en hadden honger dus toe maar. Nog een blikje drank wat afgeprijsd was naar 1 euro meegenomen. Verder op dat moment geen zin en tijd om te kijken naar datum-spullen. Sluit ik aan in de rij bij de enige geopende kassa en realiseer me ineens dat ik vierde wachtende ben. Dus snel gemeld bij de kassiere en die gaf me meteen gelijk. Kwam meteen een collega bij en die heeft mijn boodschappen gescand en kreeg ze dus gratis mee. Oke 9 euro is geen volle kar ofzo maar vond het toch een mooie bak (kijk ik niet voor gratis heb ik het toch nog gratis) en mooi meegenomen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:22

Ik was vanmiddag ook eigenlijk 4e, alleen riepen ze er snel een kassa bij, en als de cassiere al omgeroepen is telt het niet oid. Maakte kok weinig verschil hoor, ik had 1 Italiaanse bol van 50 cent dus niet schokkend.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:39

Lees hier ook even mee, wat ideeën opdoen om te bezuinigen op boodschappen. :)

Toch fijn als je ze gratis krijgt! Gelukkig had je het op tijd door!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:43

Ik had navraag gedaan bij Sultana of ze niet wat voor me konden doen mbt de verkeerde verpakking die geen actie verpakking was. En nu heb ik via korting is leuk alsnog en code ontvangen zodat ik mijn geld terug kan vragen :D Super netjes van ze! :j

Gisteren ook Shakissimo gekocht via Scoupy en dat geld is ook alweer onderweg. Echt ideaal zo!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:59

Prijzen van nutrilon verschillen echt erg per winkel....
Zit hier een kruidvat in de Dirk.
Bus bij kruidvat 13.75 en bij de Dirk 11.75. Zelfde pand...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:18

Ja das bizar! Spar en jumbo ook bijna 2-3 euro verschil!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:18

Dat scheelt inderdaad.

Ik pinde elke week 50 euro maar merk dat ik dan toch een beetje het overzicht kwijt raak hoeveel ik nog over heb die maand. Ga dus maar 200 euro per maand pinnen aan het begin van de maand en dat verdelen per week. Lijkt me overzichtelijker.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:21

vibabu schreef:
Dat scheelt inderdaad.

Ik pinde elke week 50 euro maar merk dat ik dan toch een beetje het overzicht kwijt raak hoeveel ik nog over heb die maand. Ga dus maar 200 euro per maand pinnen aan het begin van de maand en dat verdelen per week. Lijkt me overzichtelijker.

Maar dat is nog steeds €50 per week toch? :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:50

:') ja klopt. Maar het gaat mij om het geld wat ik op m'n rekening heb staan, dat wat ik nog "vrij" te besteden heb zeg maar.... En nu zit ik constant te denken oke zoveel min de boodschappen. Dus als ik gewoon m'n 200 euro pin en alle vaste lasten zijn er af dan heb ik nog zoveel vrije ruimte :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:51

Daar zit ik ook wel eens aan te denken..
Maar ben "bang" dat ik dan alles te snel op maak, en aan het einde van de maand toch door dat bedrag heen ben.
Ook omdat ik van salaris naar salaris "leef" en dus eerst uit moet rekenen hoeveel ik dan per week/halve week moet pinnen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:28

Ik pin ook altijd voor de hele maand en persoonlijk vind ik het wel fijn! Ik doe dat gewoon in mijn portemonnee. Eerder deed ik 100euro per week en nu 300 per maand.

Mijn auto is ook verkocht dus dat scheelt ook weer, gebruikte hem amper en boodschappen kan ik ook mijn man zijn auto voor gebruiken. Wel wennen dat ik ineens alles op de fiets moet doen haha, gelukkig heb ik een elektrische :+

Merk ook dat ik nu veel minder vaak voor onzin dingen wegga en het gewoon in plan. Eerder ging ik rustig een paar keer per week naar een winkelcentrum oid en dan koop je toch ook alleen maar dingen die je niet nodig hebt :+

Ik ben bezig met een camping of plek zoeken in nederland waar we kunnen kamperen :P Wij nemen normaal altijd een hotel of een chalet/caravan. Dus nu wil ik mijn man plagen en een weekendje super low budget weggaan :P

Hij vind het trouwens wel grappig dat ik ineens zoveel overhoud haha! En gek eigenlijk hoe koppig je kan zijn als je het geld kan missen en het dan maar zo laat. Maar heb een knop omgezet en wil gewoon zuiniger leven en de onzin dingen de deur uit.

Waaronder dus mijn auto :P Verder beperk ik nu ook het kopen van A-merk producten. Enige wat er A-merk is, is drinken voor mijn man.

Ik heb graag ice-tea in huis met prik en had natuurlijk gewoon de duurste, tot ik erachter kwam dat je bij de emté ook een huismerk heb met prik :D

Bizar is wel dat ik nu gemiddeld per maand over de 200 euro bespaar en dan ben ik gestopt met roken en heb ik alleen de auto de deur uit gedaan. Plus het overstappen op niet alleen merk producten.

Het maken van boodschappen briefjes waar ik mezelf strikt aan moet houden helpt ook een hoop! En omdat de Tassimo in de aanbieding was heb ik mezelf die cadeau gegeven :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:45

Volgens mij zijn de natuurcampings in Drenthe vrij goedkoop?
Maar heb je wel iets van een tent en andere kampeerspullen? Anders is het alsnog duur haha.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:59

Misschien kan je met iemand tijdelijk van huis ruilen? :)

BelleTessa, als je je maand bedrag pint en dan elke week daar je week bedrag af haalt kan je niet teveel uitgeven maar staat het ook niet meer op je rekening.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:12

Tent heb ik :D ook een gasstelletje en al die ellende *D

Ik heb gewoon 3 maanden lang bonnetjes bewaard en gekeken wat een beetje normaal was, dat heb ik als toen nog weekbedrag ingesteld en momenteel dus een vast maand bedrag.

Omdat ik nu een vast bedrag heb ben ik veel bewuster met geld omdat je precies ziet hoeveel je nog hebt en zelf weet hoe lang je nog moet. Op een pasje is dat wat onzichtbaarder en gaf ik rustig in een week echt veel uit.

Heb overigens ook een bestandje op de pc waar ik alles invoer en dus precies weet wat ik overhoud en welke rekeningen ik moet betalen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:59

Moet zeggen dat ik altijd maar wat deed. Maar was toen ook met z'n 2en en hij vrat de hele dag door. Had denk ik voor 200 euro Pm aan boodschappen, nu pin ik 200 euro en hou best wat over. Ik ben dan ook maar alleen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:05

Hier 400 euro gepind voor de hele maand (1 volwassene en 4 kinderen waarvan 2 in de luiers en 1x tanken) ook voor het eerst. Heb het geld vrij klein gepind (10 briefjes van 20 en 20 briefjes van 10) op de een of andere manier geef ik het dan nog langzamer uit dan 8 briefjes van 50. Ik leef van een minimuminkomen.

Het geld wat ik overhoud wil ik steeds apart leggen, moet nog zoveel dingen hebben voor in huis en probeer t zo bij elkaar te sparen. Ben benieuwd of het lukt!

Kwa boodschappen deze week probeer ik de kast leeg te eten en hoef dus alleen kleine dingetjes bij te halen. Wel verjaardag gehad dus cadeau gekocht en een uitje gehad, het is immers vakantie, dus kinderen moeten bezig gehouden worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:10

Ik pin iedere week 50 euro en 20 euro Ov geld. Met die 50 red ik het ruim.
Vandaag een keertje luxe gegeten. Biefstukje met tomatensaus. De saus die ik over heb doe ik morgen in de macaroni. Had ook nog een toetje met 35% korting