Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
noviceh schreef:Hier de witte versie van maagdenpalm. Samen met de olijfboom in een grote pot. Wilde aanvankelijk niet aanslaan, tot mn man zich afvroeg waarom hij toch maar steeds dat hardnekkige onkruid uit die bloempot niet weg kreeg...![]()
[ [url=m/pJBIaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat zou namelijk ook iets voor die van mij zijn.

Matheno schreef:Soms, als ik een wandelingetje maak tussen het werk door, zie ik écht verwaarloosde tuintjes, of een volledige tegel/grind "tuin". Jeuken jullie handen dan ook meteen?
idinn schreef:Dat heb ik ook wel. Maar ik ben er sowieso voorstander van om de hoogte van de rioolheffing te koppelen aan het percentage tegel in je tuin. Prima als je enkel tegels wilt, maar dan betaal je ook meer.
kan van veel tuinen echt genieten, maar tegeltuinen of van die ultra strakke grasmatten word ik een beetje droevig van. Maar wijt dat maar aan mijn bioloog-zijn
Morpheus81 schreef:Matheno; ik heb dat ook wel. Natuurlijk moet het je hobby zijn en er tijd voor hebben. Ik veroordeel de eigenaar dan ook zeker niet bij een verwaarloosd tuintje, maar ik heb wel altijd zelf meteen zin om er wat aan te doen haha! Maar ik zou er nooit iets van zeggen ofzo. Sws is een tuin ontzettend smaakgevoelig. Iedereen moet kiezen wat hij of zij mooi vindt. Hetzelfde geldt voor bijv tegels, alleen is het handig om van tevoren wel de voor en nadelen tegen elkaar af te wegen en die zullen voor iedereen anders zijn.

idinn schreef:Dat heb ik ook wel. Maar ik ben er sowieso voorstander van om de hoogte van de rioolheffing te koppelen aan het percentage tegel in je tuin. Prima als je enkel tegels wilt, maar dan betaal je ook meer.
Grapje natuurlijk.
akishino schreef:Op veel plaatsen is het riool ook wel mega verouderd! Tja, als de gemeenten niet willen/kunnen investeren hoe kan dat dan wel verwacht worden van de burgers?
Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor dat het op veel plekken groener kan en moet, maar ik ben niet van financieel afstraffen alleen om de gemeentekas te spekken en dat is wat er naar mijn idee wel zou gaan gebeuren.
Aanmoedigen van ondergrondsinfiltreren lijkt mij een goed idee. Sommige mensen kunnen of willen, om watvoor rede dan ook, nou eenmaal geen groene tuin. Dan is dit een redelijk alternatief (al hebben de insecten en ander levende haven er niet veel aan.)
. Geen groene tuin willen is wat mij betreft geen reden om niet verplicht te kunnen worden om je tegels te wisselen voor gras of iets anders tredvasts. Niet de hele tuin, maar zeg 30%.Vjestagirl schreef:akishino schreef:Op veel plaatsen is het riool ook wel mega verouderd! Tja, als de gemeenten niet willen/kunnen investeren hoe kan dat dan wel verwacht worden van de burgers?
Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor dat het op veel plekken groener kan en moet, maar ik ben niet van financieel afstraffen alleen om de gemeentekas te spekken en dat is wat er naar mijn idee wel zou gaan gebeuren.
Aanmoedigen van ondergrondsinfiltreren lijkt mij een goed idee. Sommige mensen kunnen of willen, om watvoor rede dan ook, nou eenmaal geen groene tuin. Dan is dit een redelijk alternatief (al hebben de insecten en ander levende haven er niet veel aan.)
Ik wil ook 180 rijden en mijn afval allemaal in 1 ton gooien, maar dat is ook geen optie. Geen groene tuin willen is wat mij betreft geen reden om niet verplicht te kunnen worden om je tegels te wisselen voor gras of iets anders tredvasts. Niet de hele tuin, maar zeg 30%.
Je zou het 'niet kunnen' relatief gemakkelijk kunnen koppelen aan mensen die bijvoorbeeld een uitkering ontvangen omdat ze afgekeurd zijn, mits er natuurlijk niemand anders in het huishouden is die het onderhoud kan doen.
Matheno schreef:Vjestagirl schreef:
Ik wil ook 180 rijden en mijn afval allemaal in 1 ton gooien, maar dat is ook geen optie. Geen groene tuin willen is wat mij betreft geen reden om niet verplicht te kunnen worden om je tegels te wisselen voor gras of iets anders tredvasts. Niet de hele tuin, maar zeg 30%.
Je zou het 'niet kunnen' relatief gemakkelijk kunnen koppelen aan mensen die bijvoorbeeld een uitkering ontvangen omdat ze afgekeurd zijn, mits er natuurlijk niemand anders in het huishouden is die het onderhoud kan doen.
Ik begrijp je reactie, maar een tuin is natuurlijk wel een eigendom van iemand. Openbare wegen niet.
Waarschijnlijk moet de verantwoording meer bij de gemeente liggen. Bomen laten staan, bermmengsels zaaien etc.
Solleke_Noah schreef:Juist in tuinen is het meeste winst te behalen, omdat alle tuinen van mensen bij elkaar best een grote oppervlakte zijn. Is ook al redelijk veel onderzoek naar gedaan (snel rondje googelen bv: https://www.deltares.nl/app/uploads/201 ... nalyse.pdf ; maar zijn ook onderzoeken door doctoraatstudenten/profs gedaan)