Berthe: dat vind ik dus ook een prima insteek, dan is hij zéker gemotiveerd om de prijs omlaag te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Manzano: dat is ook "lachen" zeg, zulke paniek om niks, alsof het al niet spannend genoeg is allemaal, pffffft.
Berthe: dat vind ik dus ook een prima insteek, dan is hij zéker gemotiveerd om de prijs omlaag te krijgen
berthe schreef:Bouwkundige keuring ook ja, maar je laat een paard toch ook keuren? En een auto moet ook APK gekeurd zijn. Dat betekent nog niet dat het verstandig is dat ik de onderhandelingen zelf doe. Op de rommelmarkt laat ik mijn schoonmoeder zelfs onderhandelen. Zoals zij dat kan, dat kan ik echt niet.
Maar: wat ik hier nu wel uit leer is hoe ik wil dat de aankoopmakelaar te werk gaat, dus bijv. hoe meer hij er af krijgt, hoe meer hij krijgt.
Even wat anders: op koninginnedag is er een vrij groot concours in Emmen. Zou ik daar zomaar flyers onder ruitenwissers mogen steken? In Emmen mag je flyeren op de openbare weg, maar is een parkeerruimte bij een concours openbare weg?
pmarena schreef:Maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als die mannen gewoon onder het genot van een biertje (of espressootje) met elkaar bekonkelen dat het huis gewoon voor het maximale bod van de verkoper verkocht wordt, want dat is het meest gunstig voor iedereen en de koper is er toch ook nog tevreden mee voor dat geld
pmarena schreef:Sta je daar met een heel team moeilijk te doen over een stuk nylon...uiteindelijk eigenlijk wel schitterend
Maar vloerbedekking met asbest is ook wel een vervelende natuurlijk, als je dat los gaat trekken dan zitten die vezels natuurlijk gelijk overal
manzano schreef:Huh, je had toch gister al een ander huis gekocht voor 181??![]()
Pinda_Dipje schreef:Heleen_B schreef:Doen jullie de onderhandelingen zelf?
Ja wij onderhandelen altijd zelf over ontroerend goed. Maken geen gebruik van aankoopmakelaren en zelden van een bouwtechnisch rapport. Makelaars zeggen inmiddels ook vaak lachend; Jij hebt echt je beroep gemist, je zou een hele goede zijn!
Pinda_Dipje schreef:manzano schreef:Huh, je had toch gister al een ander huis gekocht voor 181??![]()
Die van gisteren is gekocht voor mijn broer. Alleen voor mijzelf zoek ik al een paar maanden een optrekje; In eerste instantie was er weinig aanbod in hetgeen wat ik zocht, vorige maand misgegrepen op één huis omdat er ineens een derde tussendoor kwam, en voor het huis waar ik nu op heb geboden wil ik écht niet meer betalen. Voor dat geld komt er wel weer wat anders op m'n pad
Edit: Ik wil terugverhuizen naar mijn geboortedorp omdat mijn gehele familie daar woont, en mijn zoontje binnenkort naar de basisschool moet (Wordt in november 4 jaar dus tijd begint te dringen) en dan willen we hem persé op die school hebben omdat we daar het beste gevoel bij krijgen, en hij dan tussen de middag opgevangen kan worden door oma ipv de TSO of BSO
manzano schreef:Ah ok! Maar meen me een post te herinneren waarin je best veel dorpen/plaatsen noemde, vandaar dat ik het niet snapte.
Pinda_Dipje schreef:manzano schreef:Ah ok! Maar meen me een post te herinneren waarin je best veel dorpen/plaatsen noemde, vandaar dat ik het niet snapte.
Ja maar al die dorpjes liggen slechts 3km van elkaar af hoor![]()
![]()
Ik ben echt zo'n roots-muts; woon nu nog geen 20km verderop, maar heb echt al 3 jaar heimweeEigenlijk slaat het nergens op maarja.
Mootje schreef:Ik ben juist verhuisd en ik vind het heerlijk dat ik niet dichtbij familie woonNu willen mijn ouders gaan emigreren naar Thailand, maar dat gaat dan wel weer een beetje ver...