[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:05

Manzano: dat is ook "lachen" zeg, zulke paniek om niks, alsof het al niet spannend genoeg is allemaal, pffffft. :P

Berthe: dat vind ik dus ook een prima insteek, dan is hij zéker gemotiveerd om de prijs omlaag te krijgen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:07

pmarena schreef:
Manzano: dat is ook "lachen" zeg, zulke paniek om niks, alsof het al niet spannend genoeg is allemaal, pffffft. :P

Berthe: dat vind ik dus ook een prima insteek, dan is hij zéker gemotiveerd om de prijs omlaag te krijgen :)

Hahahaha, ja wij zeiden nog tegen elkaar....... toch fijn dat hij mee is geweest, want we hadden zelf wel gekeken, maar bedacht dat het geen asbest is. Zo zie je maar waar het goed voor is.
Nou dat is gebleken hahahaha....... Is heel gedoe geweest met verkoopmakelaar, deskundige, voorwaarden voor verwijdering :') :))

Voor niets :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:08

berthe schreef:
Bouwkundige keuring ook ja, maar je laat een paard toch ook keuren? En een auto moet ook APK gekeurd zijn. Dat betekent nog niet dat het verstandig is dat ik de onderhandelingen zelf doe. Op de rommelmarkt laat ik mijn schoonmoeder zelfs onderhandelen. Zoals zij dat kan, dat kan ik echt niet.
Maar: wat ik hier nu wel uit leer is hoe ik wil dat de aankoopmakelaar te werk gaat, dus bijv. hoe meer hij er af krijgt, hoe meer hij krijgt.

Even wat anders: op koninginnedag is er een vrij groot concours in Emmen. Zou ik daar zomaar flyers onder ruitenwissers mogen steken? In Emmen mag je flyeren op de openbare weg, maar is een parkeerruimte bij een concours openbare weg?

maar als je je schoonmoeder 100,- zou moeten betalen kun je het beter zelf doen, dat is een afweging die je moet nemen, levert het in totaal meer op als hij het doet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:09

Sta je daar met een heel team moeilijk te doen over een stuk nylon...uiteindelijk eigenlijk wel schitterend :))

Maar vloerbedekking met asbest is ook wel een vervelende natuurlijk, als je dat los gaat trekken dan zitten die vezels natuurlijk gelijk overal :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:09

pmarena schreef:
Maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als die mannen gewoon onder het genot van een biertje (of espressootje :') ) met elkaar bekonkelen dat het huis gewoon voor het maximale bod van de verkoper verkocht wordt, want dat is het meest gunstig voor iedereen en de koper is er toch ook nog tevreden mee voor dat geld :P

In de dorpen ben ik er bijna zeker van da makelaars en andere ondernemers onder 1 hoedje spelen en echt niet 'onafhankelijk' zijn nee.
En als je dan naar een totaal ander dorp 30 km verderop gaat dan heeft het geen nut, die kennen de lokale markt helemaal niet.

Een aankoopmakelaar vind ik alleen nut hebben als je zelf niet kan zoeken; bijv. omdat je van Groningen naar Maastricht verhuist en niet elke bezichtiging kan doen of als je iets heel speciaals zoekt.

Ik zou trouwens echt mijn adres niet gaan flyeren op de weg. Beetje raar idee vind ik dat, plus straks staat de gemeente aan je deur met de schoonmaakkosten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:11

pmarena schreef:
Sta je daar met een heel team moeilijk te doen over een stuk nylon...uiteindelijk eigenlijk wel schitterend :))

Maar vloerbedekking met asbest is ook wel een vervelende natuurlijk, als je dat los gaat trekken dan zitten die vezels natuurlijk gelijk overal :=

Dat laatste was idd het punt. Het lag vast, dus zomaar in 1 geheel eruit kon niet. En door bedrijf verwijderen is niet goedkoop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:13

Nicolletje schreef:
En als je dan naar een totaal ander dorp 30 km verderop gaat dan heeft het geen nut, die kennen de lokale markt helemaal niet.
.

Klopt. Zei deze man ook. Hij is makelaar in dorp 10/15km verderop, maar wist eigenlijk niks van de markt waar wij wilden kopen.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:16

Goh Nicolletje, zo had ik er nog nooit over gedacht. We hebben dit jaar ook 2x geflyerd in Assen, omdat mijn man daar een leslocatie is gestart. Met het website-adres erop. Is inmiddels meer dan een half jaar geleden dus die schoonmaakrekening zal nu wel niet meer komen. Daar zit dan elk bedrijf mee die flyert?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:20

De makelaar die ons huis verkocht zei dat ook toen mijn vriend z'n huis te koop stond in Lisse. Joh het zegt ons helemaal niets of het duur of goedkoop is, wij kennen die markt daar helemaal niet.
Zit ook wel wat in, wat hier populair is hoeft in Lisse juist helemaal niet populair te zijn.
Zoals in het centrum wonen ofzo.

Berthe: ik heb weleens begrepen dat dáár waar je niet mag flyeren en het toch doet en het komt allemaal op straat te liggen die troep, dat je kans hebt dat de schoonmaakkosten op jou (w bedrijf) verhaald kunnen worden.
Je mag niet zomaar overal flyeren. Als het in Emmen mag heb ik geen idee wat de regels zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:21

Als je mag flyeren dan hoef je daar niet bang voor te zijn.
Bij veel gemeentes moet je om die reden een vergunning aanvragen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:32

Flyeren zou ik voorzichtig mee zijn hoor :o

Hier zijn ze zoals verwacht teruggekomen met een "NEE" :')
We hebben heel eventjes overwogen het verschil toch te kabelen en 211 neer te leggen, maar heb me bedacht en nog 1x een mailtje gestuurd met: Heel simpel ben vandaag al de onderhandeling gestart met een andere partij, maar ik wil de verkopende partij tot morgenmiddag 12 uur de tijd geven erop terug te komen anders zetten wij onze onderhandelingen met het andere huis voort.

Weer even verder hopen dus.. Leuk huis maar ik ben echt niet enthousiast genoeg om nóg meer te betalen. :(:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:35

Huh, je had toch gister al een ander huis gekocht voor 181?? :? :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:38

Ik begrijp echt niks van die huizenkoperij :')
Misschien kom ik uit het verkeerde dorp (beetje crimineel hier af en toe) maar ik heb er echt soms vreemde beelden bij, bij al die particuliere vastgoedhandel door iemand van 22 := :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:38

Manz, dit is voor haarzelf, de andere voor de business. Toch PD :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:40

Ah ok....... vond al zo vreemd.

Ik snap sowieso niets van de motieven haha. Want ging toch om een basisschool ofzo? Maar zoekgebied was heel groot.... dus daar ben ik al afgehaakt geloof ik.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:41

manzano schreef:

Die van gisteren is gekocht voor mijn broer. Alleen voor mijzelf zoek ik al een paar maanden een optrekje; In eerste instantie was er weinig aanbod in hetgeen wat ik zocht, vorige maand misgegrepen op één huis omdat er ineens een derde tussendoor kwam, en voor het huis waar ik nu op heb geboden wil ik écht niet meer betalen. Voor dat geld komt er wel weer wat anders op m'n pad :)

Edit: Ik wil terugverhuizen naar mijn geboortedorp omdat mijn gehele familie daar woont, en mijn zoontje binnenkort naar de basisschool moet (Wordt in november 4 jaar dus tijd begint te dringen) en dan willen we hem persé op die school hebben omdat we daar het beste gevoel bij krijgen, en hij dan tussen de middag opgevangen kan worden door oma ipv de TSO of BSO :)
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 26-04-12 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:42

Maar jij ging toch ook een pensionstal openen?
Ik snap het soms echt niet meer 8)7 ga je daar niet wonen dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:47

Pinda_Dipje schreef:
Heleen_B schreef:
+:)+ Doen jullie de onderhandelingen zelf?

Ja wij onderhandelen altijd zelf over ontroerend goed. Maken geen gebruik van aankoopmakelaren en zelden van een bouwtechnisch rapport. Makelaars zeggen inmiddels ook vaak lachend; Jij hebt echt je beroep gemist, je zou een hele goede zijn! :D

Kan alsnog toch? Als je het heel leuk vindt?!
Ik heb stiekem wel spijt dat ik geen MER met vastgoed heb gedaan...... Vond het toen al leuk, maar mijn hogeschool bood het niet aan en daarna ben ik wat anders gaan doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:48

Pinda_Dipje schreef:
manzano schreef:

Die van gisteren is gekocht voor mijn broer. Alleen voor mijzelf zoek ik al een paar maanden een optrekje; In eerste instantie was er weinig aanbod in hetgeen wat ik zocht, vorige maand misgegrepen op één huis omdat er ineens een derde tussendoor kwam, en voor het huis waar ik nu op heb geboden wil ik écht niet meer betalen. Voor dat geld komt er wel weer wat anders op m'n pad :)

Edit: Ik wil terugverhuizen naar mijn geboortedorp omdat mijn gehele familie daar woont, en mijn zoontje binnenkort naar de basisschool moet (Wordt in november 4 jaar dus tijd begint te dringen) en dan willen we hem persé op die school hebben omdat we daar het beste gevoel bij krijgen, en hij dan tussen de middag opgevangen kan worden door oma ipv de TSO of BSO :)

Ah ok! Maar meen me een post te herinneren waarin je best veel dorpen/plaatsen noemde, vandaar dat ik het niet snapte.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:57

manzano schreef:
Ah ok! Maar meen me een post te herinneren waarin je best veel dorpen/plaatsen noemde, vandaar dat ik het niet snapte.

Ja maar al die dorpjes liggen slechts 3km van elkaar af hoor ;) :D
Ik ben echt zo'n roots-muts; woon nu nog geen 20km verderop, maar heb echt al 3 jaar heimwee :') Eigenlijk slaat het nergens op maarja.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:00

ik vind het ook heerlijk om dichtbij vrienden en familie te wonen hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:04

Pinda_Dipje schreef:
manzano schreef:

Ja maar al die dorpjes liggen slechts 3km van elkaar af hoor ;) :D
Ik ben echt zo'n roots-muts; woon nu nog geen 20km verderop, maar heb echt al 3 jaar heimwee :') Eigenlijk slaat het nergens op maarja.

Ah ok.... ja ik ben gewend dat je gewoon naar school kan lopen (althans in de randstad.... platteland uiteraard niet), dus vandaar ;)
Laatst bijgewerkt door manzano op 26-04-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:04

Ik ben juist verhuisd en ik vind het heerlijk dat ik niet dichtbij familie woon :o Nu willen mijn ouders gaan emigreren naar Thailand, maar dat gaat dan wel weer een beetje ver...
PD, Wat wordt die kleine al groot! Jij was toch zwanger toen je paard in de opfok stond (of haal ik nu mensen door elkaar)?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:05

Mootje schreef:
Ik ben juist verhuisd en ik vind het heerlijk dat ik niet dichtbij familie woon :o Nu willen mijn ouders gaan emigreren naar Thailand, maar dat gaat dan wel weer een beetje ver...

Ik ook hoor!!!! Dat laatste is dan wel weer een andere uiterste haha.
Mijn criterium is dat je niet zonder te bellen op de koffie gaat :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:06

ik ben juist van de spontane actie, nodig mezelf ook makkelijk te eten uit, en mijn zusje ook.
hoe meer hoe gezelliger,