Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Mavantos: Ah oké dan snap ik het. Ik heb paar weken geleden ook een woning laten gaan op die clausules. Het was al een oude bende en er zat een ouderdoms, asbest en as is where is clausule op. Ja doei, dat is een recept voor ellende. Daar begin ik niet aan. Tenzij de prijs er enorm naar is maar dat was het ook niet. Dus geen bod uitgebracht. Iemand anders mag die ellende opknappen.
mavantos schreef:Suzanne F. schreef:Jeetje zijn dit geen verborgen gebreken dan? Zowel de lekkage onder de douchebak als de asbestvloer?
Normaliter zou die asbestvloer een verborgen gebrek kunnen zijn, maar in ons geval hebben wij 'as is, where is' gekocht met nog een ouderdoms- en niet zelfbewoningsclausule. Al het risico is voor ons en we hebben ook geen bouwkundige keuring laten uitvoeren, aangezien we de woning volledig gingen strippen en zelfs het dak vervangen is.
In een koopovereenkomst geven verkopers normaliter de garantie dat een woning bewoonbaar is, dus dan sta je wel wat sterker als je ook aan je onderzoeksplicht hebt voldaan (een bouwtechnische keuring hebt laten uitvoeren).
Qua kleuren zitten wij heel safe. Heb letterlijk alles wit gesaust
Keuken schoonmaken was niet echt nodig, de nieuwe keuken zit er net een halfjaar in
De badkamer schoonmaken laat ik over aan mijn ex, die heeft er recent nog gewoond.