Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:50

Vanaf het stuk muur waar nu de gootsteen getekend staat kijk je de woonkamer in. Alles is op zich open, maar bij de aanleg van de huidige keuken is dat wandje geplaatst. Zou die het liefst maar halve hoogte willen, wordt het wat meer open.

fokfanaat

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:01

ik vind die kleur keuken prachtig~!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:29

Mooi Gaucho! Persoonlijk zou ik ook gaan voor een witte keuken met een kleur achterwand, maar dat is natuurlijk net wat je mooi vind. De bovenkastjes hoger lijkt mij geen optie, dan kom je er niet meer bij? Ik zou deze juist gelijk willen aan de onderzijde van de afzuigkap, eventueel met verlichting eronder. Goed idee van dat wandje!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:45

Ik vind die kleur wat heftig, maar qua details wel een mooie strakke keuken!

Zijn er mensen die met mij mee willen denken?
Wij gaan binnenkort verhuizen en de keuken gaan we niet verbouwen, die houden we zo. Wel willen we het gedeelte wat geel is een andere kleur geven, welke kleur zouden jullie doen?

En verder nog tips om deze keuken een beetje industrieel gezellig te maken? Ik vind het zo veel zwart/wit..
De inbouwkast gaan we de plankjes van veranderen en beitsen zodat we daar een plankje koffiezetapparaat/koffiekopjes/cupjes van kunnen maken en een plankje waterkoker/theezakjes. Handig én gezellig. De koelkast gaat uit de inbouwkast waar die nu staat, want dat vinden we teveel in de loop. Het tafeltje willen we weghalen en daar ergens de koelkast neerzetten. Het plan is ook om het fornuis wat beter af te gaan werken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:00

Moest even goed de foto's kijken om te bepalen hoe de situering van de keuken is.

Kleur: antracietgrijs, passend bij blad en vloer? Is wel wat donker, maar het is geen heel groot vlak. Of een grijsgroene tint zoals early Dew.

Qua industrieel gezellig maken, ik zou denken aan kijken wat je met blank hout kan, bv in je inbouwkast maar ook met een mandje / peper en zoutstel en dergelijke op het aanrecht. Wellicht combineren met wat groene planten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:05

Wat een aparte keukenvorm, een soort van T lijkt het wel. Dat muurtje naast het fornuis zou ik er idd uithalen..
Hoogglanswit en industrieel is niet echt een kombi om als uitgangspunt te nemen
Dat kleine eethoekje zou je iets met hout kunnen doen en misschien een muur met hout bekleden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:05

gaucho schreef:
Hier langs de muren hoge houten plinten en verder zo veel mogelijk kit. Heb een paar kleine plakplintjes en dat is inderdaad minder mooi. Zou alleen in een oud huis niet zo snel voor kit kiezen.

Net een 3D tekening laten maken voor een nieuwe keuken, van het weekend nog afspraken bij andere leveranciers.

[ [url=m/sTpg2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Muur links gaat dan grotendeels weg.

Huidige situatie:

[ [url=m/8GCVw6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow.. dat gaat een hele verandering zijn! Ben heel erg benieuwd naar de werkelijke kleur! Hou wel van gedurfd! Is het mat of glanzend?

En de kookplaat, zit die niet te dicht op de kast? Kan je de stelen van je pannen nog wel kwijt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:13

liekec schreef:
Ik vind die kleur wat heftig, maar qua details wel een mooie strakke keuken!

Zijn er mensen die met mij mee willen denken?
Wij gaan binnenkort verhuizen en de keuken gaan we niet verbouwen, die houden we zo. Wel willen we het gedeelte wat geel is een andere kleur geven, welke kleur zouden jullie doen?

En verder nog tips om deze keuken een beetje industrieel gezellig te maken? Ik vind het zo veel zwart/wit..
De inbouwkast gaan we de plankjes van veranderen en beitsen zodat we daar een plankje koffiezetapparaat/koffiekopjes/cupjes van kunnen maken en een plankje waterkoker/theezakjes. Handig én gezellig. De koelkast gaat uit de inbouwkast waar die nu staat, want dat vinden we teveel in de loop. Het tafeltje willen we weghalen en daar ergens de koelkast neerzetten. Het plan is ook om het fornuis wat beter af te gaan werken.
[ [url=m/WyUhWL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VgGMgn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P0lYjL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d6oiw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit er nu een scherm tussen je keuken en je fornuis? Lijkt me heel erg lastig, is het een optie om die er uit te halen?

Qua kleur zou ik gewoon wit met de rest meeschilderen. En dan het industriële in de details. Je hebt al een prachtige vloer daar liggen!

Het tafeltje zou je bijvoorbeeld donker kunnen schilderen. De muur tegenover het fornuis lijkt baksteen? Misschien kan je op internet iets vinden waarmee je muren kunt afbijten (gedeeltelijk) om de werkelijke steen te tonen? Zodat het wat industriëler lijkt maar wel mooi licht zodat je keuken lekker ruim oogt. Eventueel zo'n hangscherm met eetbare planten? Zo'n kitchengarden? Geen idee hoe het heet...
Verder mooie donker leren barkrukken erbij...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:22

Leuk al jullie ideeën te lezen! Ga er morgen uitgebreid op reageren, maar hier alvast een plattegrond. Het gedeelte waar het fornuis staat was officieel een balkon, vandaar de gekke vorm! De badkamer gaat uiteindelijk weg en naar boven. Dus die ruimte komt nog vrij, maar ook nog geen bestemmingsplan voor.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:31

Gaucho, prachtige kleur keuken! Ik zou er gewoon voor gaan! Zou alleen idd de kastjes links van de afzuigkap op een andere hoogte hangen. Ofwel bovenlijn gelijk aan de andere kanten, ofwel de onderlijn gelijk aan de afzuigkap. Nu matcht het met geen van beide en hangt het er beetje verloren bij.

Liekec, wat onhandig dat fornuis zo 'om de hoek' op het voormalige balkon. Als de badkamer eruit gaat, is het dan een optie om de muur tussen daar en 'balkon' eruit te halen? Dat je een grote vierkante ruimte erbij betrekt (die kast? dan ook verplaatsen)? Of als daar links van de woonkamer is, dat ook openbreken en een open keuken ervan maken..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:41

Janine1990 schreef:
Wow.. dat gaat een hele verandering zijn! Ben heel erg benieuwd naar de werkelijke kleur! Hou wel van gedurfd! Is het mat of glanzend?

En de kookplaat, zit die niet te dicht op de kast? Kan je de stelen van je pannen nog wel kwijt?

Dat vind ik inderdaad puntje van zorg, kwam nu eigenlijk niet anders uit qua maat kasten. Kijken of andere keukenboer en andere ideeën hebben qua indeling.

Kleur is ultramat, en iets grijsblauwer als foto.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:36

gaucho schreef:
Janine1990 schreef:

Dat vind ik inderdaad puntje van zorg, kwam nu eigenlijk niet anders uit qua maat kasten. Kijken of andere keukenboer en andere ideeën hebben qua indeling.

Kleur is ultramat, en iets grijsblauwer als foto.

Bij mij was dit absoluut een no-go voor de keukenboer. Evenals een hoge kast op de andere hoek dan ik nu heb. Ze hadden echt gelijk moet ik zeggen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:42

Had nu voor mijn idee een redelijk onervaren persoon. Benieuwd met welke ideeën de anderen komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:44

Wat goed dat je naar meerdere zaken gaat! Heel benieuwd naar andere tekeningen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:02

liekec schreef:
Leuk al jullie ideeën te lezen! Ga er morgen uitgebreid op reageren, maar hier alvast een plattegrond. Het gedeelte waar het fornuis staat was officieel een balkon, vandaar de gekke vorm! De badkamer gaat uiteindelijk weg en naar boven. Dus die ruimte komt nog vrij, maar ook nog geen bestemmingsplan voor.
[ [url=m/WRxtn1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je badkamer daar weggaat, kun je deze dan niet bij de keuken trekken? Dan heb je ook ruimte voor een eettafel, want die lijkt nu ook wat weggemoffeld?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:08

_San87_ schreef:
liekec schreef:
[ [url=m/WRxtn1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je badkamer daar weggaat, kun je deze dan niet bij de keuken trekken? Dan heb je ook ruimte voor een eettafel, want die lijkt nu ook wat weggemoffeld?

Zoiets? :D

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:11

miramii schreef:
_San87_ schreef:

Zoiets? :D

[ [url=m/sa6QSX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja! Mooie ruimte zo, toch. Nu weet ik niet of er draagmuren bij zitten, dus daar moet wel naar gekeken worden :=.

Lijkt erop dat de haakse muur tussen keuken en badkamer een dragende muur is namelijk.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:17

Oh joh, appeltje eitje :')

Gezien het een buitenmuur is, is dat redelijk aannemelijk

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:21

Eettafel komt in de woonkamer, dus die hoeft daar niet :o we hebben een eetkamer in de woonkamee, dus snap ook niet waarom dat zo op de plattegrond staat, haha.
Hier de gehele plattegrond, en nog een tweede verdieping Inc 3 slaapkamers en badkamer.

Afbeelding

Dus uiteindelijk willen we wellicht de langere slaapkamer bij de woonkamer betrekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:24

Ja, ik was even vergeten dat het eerst een balkon was, haha.

Wel echt een onlogische indeling, dat hele huis :o.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:25

Ik weet niet hoe ver jullie planning is, maar wil je er niet 1 grote ruimte van maken? Ik neem even aan dat daarnaast de woonkamer is?
Dan: Badkamer eruit, alle muren van de badkamer eruit (badkamer richting keuken en badkamer richting woonkamer). Dan een L of U vormige keuken erin. Deur richting hal dichtmaken dan. Of beide kasten weg, daar nog een stuk werkblad en deur centreren. Gecombineerd met Miramii haar tekening.

Ben je wel ff bezig :j

Edit: Vergeet het maar, je wil geen keuken in je slaapkamer _O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:25

_San87_ schreef:

Valt wel mee hoor, als je ziet hoe het nu ingedeeld is! Alleen de badkamer zit op een gekke plek, maar die gaat daar weg. Eettafel komt naast het echte balkon, dan heb je een mooi afgescheiden eetgedeelte.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:26

Sting schreef:
Ik weet niet hoe ver jullie planning is, maar wil je er niet 1 grote ruimte van maken? Ik neem even aan dat daarnaast de woonkamer is?
Dan: Badkamer eruit, alle muren van de badkamer eruit (badkamer richting keuken en badkamer richting woonkamer). Dan een L of U vormige keuken erin. Deur richting hal dichtmaken dan. Of beide kasten weg, daar nog een stuk werkblad en deur centreren. Gecombineerd met Miramii haar tekening.

Ben je wel ff bezig :j

Edit: Vergeet het maar, je wil geen keuken in je slaapkamer _O-

We gaan uiteindelijk boven slapen dus zou best een optie zijn! Morgen of vanavond reageer ik even inhoudelijker op alle leuke reacties.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:28

liekec schreef:
_San87_ schreef:

Valt wel mee hoor, als je ziet hoe het nu ingedeeld is! Alleen de badkamer zit op een gekke plek, maar die gaat daar weg. Eettafel komt naast het echte balkon, dan heb je een mooi afgescheiden eetgedeelte.

Ik ga van de plattegrond af :P. Een badkamer die grenst aan de keuken, een keuken die ver van de woonkamer ligt, o.a. :D.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:29

Ik zou het zo'n eind lopen vinden met je hete pannen of je ontbijttroepjes. Persoonlijk zou ik wel iets van een tafel of barretje in de keuken maken, al is het maar even voor een gast om te zitten als je het eten aan het maken bent, of je partner om even bij te kletsen voor het eten klaar is ;). Als je de slaapkamer niet nodig hebt (je hebt er boven nog 3, geen idee hoeveel mensen er moeten wonen, maar 5 lijkt me best veel ;) )... Die doorbreken en dan ook richting keuken doorbreken? Al heb je dan wel een giga woonkamer, waarvan je even goed moet bedenken wat je daar allemaal mee moet :') . Luxeprobleem!