[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78672
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:16

Wij hadden afgesproken het huis een paar dagen na levering leeg te hebben. Maar onze levering was 1 februari en toen wilde ze het naar voren hebben ivm verlopen van de offerte. Omdat wij pas in juni de sleutel kregen en we tijdelijkiets moesten huren hebben we het zo opgelost. Wij gingen namelijk niet een maand extra huren zodat hun geen kosten hadden aan verlenging offerte. Uiteindelijk zaten we niet aan kalender maanden voor de huur en was het met levering op 27 januari ook leeg.

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:41

Cayenne schreef:
Vraagje: Voor de mensen die al gekocht hebben of juist verkopen: hoe ver zijn jullie qua prijs uiteindelijk van de vraagprijs af gebleven?


Ons huis stond al 1.5 jaar te koop en hebben we voor 34.000 minder dan de vraagprijs gekocht.
In vergelijking met de oorspronkelijke vraagprijs zelfs voor 80.000 minder gekocht. Ze waren 2x gezakt in vraagprijs in die 1.5 jaar tijd.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:27

Ik zou na de moeizame situatie niet goed vinden dat ze pas na de oplevering verhuizen. Verhuizen duurt altijd langer dan je wilt en het is geen uitzondering dat er een en ander beschadigd. Dat wil je bij oplevering gewoon afgerond hebben, zeker bij "lastige" verkopers.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:30

Aahh we hebben een tegenbod, we gaan 1x omhoog en dan denk/hoop ik dat we eruit gaan komen!

Ik heb toch zó de zenuwen :')

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:31

En voor hetzelfde geld wil je er de zesde gelijk in met al je spullen.. gaat niet als er nog spullen staan :+

Spannend Prairy!

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:41

Heeft iemand misschien een lijstje van de dingen die de bank nodig heeft voor de hypotheek? De getekende jaarcijfers van mijn man hebben we al, ook van 2015 en 2016, mijn contract is er en werkgevers verklaring heb ik binnen een dag.

Ik weet dat we voor zijn bedrijf nog een prognose nodig hebben, dat duurt ongeveer een week volgens de accountant.

Wat missen we nog?

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:44

Wij moesten ook nog aanleveren;

aanvullende informatie werkgever voor arbeidsongeschiktheid en overlijden
overzicht van de pensioenen
bewijs van eigen geld
kopie ID uiteraard

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:42

Prairy ik voel met je mee :')

Makelaar belde net.. Woningbouw vond ons openingsbod te laag, ze wouden niet eens met ons in gesprek gaan :+ Wij hadden ook wel zoiets verwacht, want het is echt scherp geprijsd en nogal veel geïnteresseerden. Er staan nog heel de week bezichtigingen geplant, dus die willen ze dan liever afwachten.

We hebben nu ons bod verhoogd naar € 185.000.-. De makelaar verwacht dat de woningbouw nu wel met ons in gesprek wilt (verschilt dan nog € 4.000,- met de vraagprijs), maar dat dit niet eindprijs zal worden. We hopen dat we op € 187.000 max. uit kunnen komen.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:03

Op hoop van zegen Boooo :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:28

Ik duim voor je Booooo

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:32

Op hoop van zegen booo!

@Cayenne: wij zijn 30.000 gezakt en dat is direct aanvaard.

Ben de naam even kwijt ivm verhuizen na overdracht:
Als t nou een doos in de garage is, tot daaraan toe. Meubels is sowieso een no-go.
Ik wil niet dat zij in Mn huis moeten zijn als ik er al in bezig ben - of als mijn meubels er al staan!
Maar als alle contact al moeizaam verloopt zou ik zelfs geen doos willen.
Wie weet wanneer komen ze er om.

We hadden dit met de vorige huurders van ons eerste huis. Ze waren er al nipt uit dag van de overdracht. “Er ligt enkel nog wat materiaal in de tuin, mag dit even blijven, is toch winter”
Daar zijn ze dus nooit meer om geweest, ook na bellen en sms’en en dat hebben wij een jaar later in de container kunnen gooien.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:15

*\%/* *\%/* *\%/*

We zijn eruit!!! 24k onder de vraagprijs. Hopelijk deze week de koopovereenkomst tekenen!

Alja

Berichten: 25701
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:16

Van harte gefeliciteerd :)

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:25

Prairy schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

We zijn eruit!!! 24k onder de vraagprijs. Hopelijk deze week de koopovereenkomst tekenen!


Gefeliciteerd!!!

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:28

Gefeliciteerd Prairy! :D

joyce_eddy
Berichten: 4018
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:32

Toppie gefeliciteerd

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:41

Wauw Prairy, gefeliciteerd!!! Wat een opluchting moet het zijn dat je zoektocht eindelijk ten einde is. Het is je ten zeerste gegund :D

Blij om te horen dat ik niet de enige ben die zo denkt over de overdracht en verhuizen. :) Net ook even met onze notaris gebeld om zijn input te vragen. Hij stelde voor om sowieso 6 april de overdracht te doen. Als ze dan 7 en 8 per se nog willen verhuizen (en als we daarmee akkoord zouden willen gaan), dan zouden we in de akte schrijven dat het op 9 april helemaal leeg moet zijn, en als dat niet het geval is, we per direct een deurwaarder erop af kunnen sturen om hen er meteen uit te zetten. Daarnaast moeten ze ook de nodige verzekering nemen, want we zijn inderdaad bang voor beschadigingen.

Daar kunnen we ons wel in vinden, maar we gaan eerst even nagaan bij de verkopers of het echt om verhuizen-verhuizen gaat, of enkel nog een paar dozen weghalen. Ik ben gezien hun geschiedenis met uitstellen en excuses verzinnen eigenlijk geneigd om gewoon nee te zeggen. De laatste keer dat ik hen zag, zei ze dat ze zelfs al aan het inpakken was en hun nieuwe huis quasi klaar was, dus ik zie eigenlijk geen reden dat ze op 2 maanden tijd nog 2 dagen extra nodig hebben :=

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:52

Prairy schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

We zijn eruit!!! 24k onder de vraagprijs. Hopelijk deze week de koopovereenkomst tekenen!

Wat geweldig, eindelijk!
Is het een van de mystery huizen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:53

Gefeliciteerd Prairy! Welk huis is het nou geworden??

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:54

Jaaaa Prairy eindelijk, gefeliciteerd :D *\o/*

Yasmine: Ik zou er echt niet aan beginnen, hele rompslomp. Haar broer heeft toch nog een stukje van het pand, kan ze daar de spullen niet 2 dagen kwijt? (Of was dit niet bij jullie :o :Y) )

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:55

Oh, dat is nog een idee Booo :D Slim!

Het is ook niet dat we er meteen in willen (moeten sowieso nog in de slaapkamer behang weghalen en opnieuw verven). Meer dat ik gewoon van hen af wil :o :=

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:09

Yasmine schreef:
Wauw Prairy, gefeliciteerd!!! Wat een opluchting moet het zijn dat je zoektocht eindelijk ten einde is. Het is je ten zeerste gegund :D

Blij om te horen dat ik niet de enige ben die zo denkt over de overdracht en verhuizen. :) Net ook even met onze notaris gebeld om zijn input te vragen. Hij stelde voor om sowieso 6 april de overdracht te doen. Als ze dan 7 en 8 per se nog willen verhuizen (en als we daarmee akkoord zouden willen gaan), dan zouden we in de akte schrijven dat het op 9 april helemaal leeg moet zijn, en als dat niet het geval is, we per direct een deurwaarder erop af kunnen sturen om hen er meteen uit te zetten. Daarnaast moeten ze ook de nodige verzekering nemen, want we zijn inderdaad bang voor beschadigingen.

Daar kunnen we ons wel in vinden, maar we gaan eerst even nagaan bij de verkopers of het echt om verhuizen-verhuizen gaat, of enkel nog een paar dozen weghalen. Ik ben gezien hun geschiedenis met uitstellen en excuses verzinnen eigenlijk geneigd om gewoon nee te zeggen. De laatste keer dat ik hen zag, zei ze dat ze zelfs al aan het inpakken was en hun nieuwe huis quasi klaar was, dus ik zie eigenlijk geen reden dat ze op 2 maanden tijd nog 2 dagen extra nodig hebben :=

Maar Yasmine,dat hoort zo niet hoor. Als zij op 6 april het geld voor het geld krijgen,dan hoor jij de sleutels te krijgen,enhet huis dus,waar zij dan niet meer in mogen zonder jouw toestemming.Die notaris vind ik ook maar raar,die weet best hoe het hoort!Anders kun je beter de overdracht en jullie betaling enkele dagen naar achteren schuiven,als zij die extra dagen echt nodig hebben. Anders koop je straks een huis inclusief de vorige eigenaren en hun spullen!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:10

Gefeliciteerd Prairy!

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:11

Prairy schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

We zijn eruit!!! 24k onder de vraagprijs. Hopelijk deze week de koopovereenkomst tekenen!

Proficiat Prairy!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:12

Gefeliciteerd Prairy!!