Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:33

Wij hadden in ons vorige huis de tv hoog hangen (aan een beugel) en heb er totaal geen hinder van gehad met kijken! Nu hebben we juist een laag kastje en dat kijkt op zich ook prima, alleen een nadeel is dat je heel weinig op je salontafel kunt zetten omdat het anders in beeld staat..... :+
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 20-08-15 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:37

wij hebben de tv ook aan een beugel. Is op 3 manieren bij te stellen (hoog/laag, kantelen en draaien en uittrekbaar naar je toe of juist plat tegen de muur

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

Kan je de bovenkant van de schouw wat hoger maken, zodat de tv geheel op het onderste gedeelte hangt (ipv op de overgang van breed naar smaller).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

Op de slaapkamer hangt hij aan een beugel idd: recht tegenover het voeteneinde van ons bed, iets onder het midden van de muur. Ik ben in bed gaan liggen, met een kussen achter mn nek/hoofd, ogen dicht en dan ogen open en kijken waar mn blik dan het eerst op viel qua hoogte :') Dat heb ik als middelpunt van het beeldscherm genomen :=

In de woonkamer staat hij op een kastje van 80 hoog ofzo, plus nog de DVD speler waar hij bovenop staat, dus het midden van het beeldscherm zal op zo'n 1.20m zitten? Tussen bank en tv zit wel een 4-5 meter, dus we hebben geen last van als er dingen 'voor' staan op de salontafel.
Behalve als je lígt te kijken dan :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:52

Over die schouw trouwens: zou je niet - achter die sierplaat waar je hem mee wil afdekken, ter versteviging een paar balkjes kunnen monteren en dáárop/-aan dan de tv+beugel??
Is het een vrij nieuwe tv? Want die wegen tegenwoordig echt niet meer dan 5 tot 10 kilo toch?

En die sierplaat..dan moet je er wel aan denken dat hij én stevig vastgezet kan worden, maar óók weer makkelijke losgemaakt kan worden; stel dat je wat wil fiksen aan de kabels van de tv namelijk...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:38

Wauw, veel reacties/tips/ideeen :D Dank!

Wat ik er misschien bij had moeten zeggen, de schouw is een bestaand iets. Er staat nu een moederhaard voor, en die gaat (gelukkig) weg.
Dit is de situatie nu:
Afbeelding

Ik denk niet dat ik wil/kan gaan breken in de zin van iets hoger of lager maken.

MamaMiesje, dat idee om iets achter de sierplaat te maken is idd wel handig. Ik twijfel alleen nog of het niet handiger is om het dicht te metselen en dan een klein gat open te laten ofzo, maar misschien kan dat ook wel helemaal niet wat betreft vocht e.d.
Eventueel zou ik de kabels van de tv ook onder die plank door kunnen laten lopen het hoekje om naar het kastje, dat is ook wel onopvallend :j

Misschien moet ik inderdaad gewoon eens kijken wat mijn kijklijn is als ik op de bank (die er nog niet is :') ) zou gaan zitten en aan de hand daarvan bepalen hoe hoog de tv moet/kan komen :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:31

Wat zonde dat die eruit gaat.... :o
(misschien een beugel boven de haard met de tv een idee?!)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:38

Haard schijnt heel erg warm te worden, dus wilde daar geen TV boven hangen :P daarbij vind ik het nog steeds wat hoog :')

De haard vind ik ook niet heel lelijk hoor, maar het is een enorm ding en aangezien de kamer niet heel groot is (lijkt op de foto mee te vallen) staat ie echt heel erg in de weg.

Ook vind ik het met de hond niet handig, die verbrand zeker een keer haar neus er aan en omdat dat ding heet is en vlak bij het raam staat (waar Pippa haar tijd graag door brengt) is dat ook niet fijn voor haar.

Ennn omdat dat een kachel is voor de CV, heb ik apart een geiser momenteel. Die geiser werkt af en toe niet en qua wat ie aan water kan verwamen is niet heel speciaal. Die wilde ik dus ook liever vervangen voor een ketel. Beste was dan om gewoon beide te vervangen voor één combiketel :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:41

Helemaal duidelijk :D
Het toont op de foto zeker niet heel klein!
Een combiketel is zeker ideaal. Als je ruimte genoeg gehad had, had je de kachel voor de sier kunnen laten staan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:46

Hij is wel mooi :j , bij ouders vroegah ook zo'n ding vaak genoeg onze vingertjes aan verbrand :+ .

Wel lastig die schouw van jou :P, is wel een centerpiece als hij verbouwt is..

Mijn tv staat ook op een meubel , aan de muur mwah nee ligt me niet :P Kijkt prima ookal heb ik iets op tafel staan ..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:26

Als je dat gat van de haard dichtmaakt, zou ik bij een schoorsteenveger ook eens informeren om je schoorsteen dicht te laten maken. Als daar een dooie vogel in ligt en je hebt onderin een g ad t voor je kabels, wordt je niet blij van :n :)*

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:09

renskep schreef:
Als je dat gat van de haard dichtmaakt, zou ik bij een schoorsteenveger ook eens informeren om je schoorsteen dicht te laten maken. Als daar een dooie vogel in ligt en je hebt onderin een g ad t voor je kabels, wordt je niet blij van :n :)*

Goed punt inderdaad, dat werd mij gisteren ook al aangeraden. Ik laat er even een vakman naar kijken :j

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:33

Toch wel hele handige tips in dit topic zeg. Leuk.

Wij hebben vandaag mondeling akkoord bereikt over een nieuw huis *\o/* Heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar nu toch rond. Uiterlijk 1-11 de sleutel. Deze week voorlopig koopcontract ondertekenen.

Dus nu kunnen we aan inrichting gaan denken. Het leukste van alles. Kunnen we eindelijk een mooie plek voor ons samen maken <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:46

Van harte gefeliciteerd eedihcro!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:01

Leuuuk eedihcro! :D moet er verder nog veel gebeuren aan het huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:08

Super leuk eedihcro :D

Hmm ik ben wat inspiratieloos met mijn muur boven de bank , er is ruimte voor een knallend schilderij of canvas.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55DE3641

Via internet gaat niet heb geen internet bankieren , dan zou ik ergens moeten shoppen ervoor

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:01

Weet niet of er een woonstore in de buurt zit? Die heeft vaak gave schilderijen.

Ik ben nog steeds verliefd op deze (gezien bij de woonstore): http://www.molenaarmeubelen.nl/catalogu ... toverzicht
Maar ik heb er serieus geen plek voor behalve boven het bed maar daar hadden we al een ander idee voor.....

Ooohhhhh en onze Shutters hangen eindelijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:07

Oeh zulke zebra's zocht ik ♡ , helaas beetje prijzig :o .

Wauw uit een magazine, wat een pand. Watvoor uitzicht heb je wel niet?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:10

Niks bijzonders qua uitzicht haha, gewoon goede foto's denk ik. We zitten 5 hoog en kijken voor over een aantal rijtjeshuizen en rechts over een 'groen plein' :)

Bij woonstore waren ze goedkoper, nog steeds duur ergens rond de 200 maar goedkoper dan die site :)
En ze hebben nog veel meer.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:29

Marley, wat een gaaf interieur heb je! Waar komen die stoelen vandaan? :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:42

ooooh die shuttersssss <3

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:51

Nice! Lijkt idd een foto uit de VT, complimenten!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:02

Hele mooie plaatjes marley!!!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:23

Rebecca, dat is een plekje die wel wat kleur kan gebruiken ja. Ken je niet iemand die mooie foto's kan maken? 'Eigen' kunst is ook erg leuk.

Marley, wat een gaaf apartement. Die shutters zijn mooi zeg.

En thanks voor de felicitaties. Als de koop rond is zal ik wel eens wat foto's plaatsen :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:23

Jaaaaa tnx! zijn echt superblij met de shutters!! <3

Stoelen op Alexandrium gekocht, hoogenboezem ofzo. Zal morgen eens kijken welke zaak het was.