Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:02

Eigenlijk is het een opluchting. Ik heb zo'n ontzettende k periode achter de rug, of zit ik nog in en deze werkplek werkt niet erg mee om alles te verwerken. Financieel is het wel balen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:36

vibabu schreef:
Irritant is dat inderdaad, heb ik ook wel eens. Of automatisch zeggen dat je geen bon wil, naar buiten loopt en vervolgens bedenkt dat je wel de bon moet hebben.

Ik ga proberen nog zuiniger aan te doen ivm baanverlies.

Haha ik heb gelukkig altijd de bon dus dat probleem heb ik niet snel.

Balen van het baanverlies, bezuinigen is een stuk leuker als het mag dan als het moet!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:44

Dubbel gevoel dus!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:34

Sonja_vR schreef:
In die wereldgerechten zit vooral veeeuuuul zout.
De gerechten zijn vaak ook helemaal niet moeilijk om zelf te maken, en veel lekkerder

Ik vind de kip madras echt heerlijk. Helaas alleen maar voor meerdere personen dus moet ik vaak eten weggooien.

Vanavond lekkere verse peulen uit de tuin van m'n ouders eten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:25

Ik haal nooit knorr wereldgerechten of pakjes of iets dergelijks. Kan niet goed zijn. Gewoon zelf creatief worden met kruiden. Gezonder en goedkoper! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:42

purny schreef:
Sonja_vR schreef:
In die wereldgerechten zit vooral veeeuuuul zout.
De gerechten zijn vaak ook helemaal niet moeilijk om zelf te maken, en veel lekkerder

Ik vind de kip madras echt heerlijk. Helaas alleen maar voor meerdere personen dus moet ik vaak eten weggooien.

Vanavond lekkere verse peulen uit de tuin van m'n ouders eten

Die kan je toch gewoon invriezen? Des noods doe je alleen de saus invriezen en hoef je alleen nog afgepaste rijst te koken als je het uit de vriezer haalt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:10

Ik hou niet van ingevroren eten. Beetje paranoia op dat gebied

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:19

En de saus afwegen en alleen dat maken? Of wil je ook geen open verpakkingen hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:24

Ik heb het ook al een keer de volgende dag opgewarmd. Was ook geen succes. Maar ik neem het gewoon voor lief en gooi het weg

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:36

Zonde van t geld,als je t dan toch over bezuinigen hebt,als je t mij vraagt.
Maar dat is ieder voor zich.

Hier gaat t besparen best goed met dank aan dit topic ook. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:40

De volgende dag opwarmen van Kip Madras vind ik echt prima! Ik maak het hier vaak voor 2 dagen.

Wat ik niet lekker vind om op te warmen zijn dingen zoals de risotto, of de Boboti. Maar goed, zo vaak eten we dit toch niet. Is echt puur voor als we eens lui zijn met bedenken wat we willen eten en ik haal de pakken alleen als ze 1+1 gratis zijn.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:50

Ik zou dan gewoon de helft van de ingrediënten gebruiken purny. Dan kan je er mooi 2x van eten en die droge kruiden enzo blijven wel lang goed als ze open zijn.
Wij doen zelf ook altijd maar een deel van de rijst, wij eten niet zoveel rijst en doen er meer groente bij, en de rest bewaren we dan voor een andere keer :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:46

Wat betreft losse kruiden specerijen... uiteindelijk ben je echt goedkoper uit, een hoop gerechten heb een een snufje zUs en een snufje zo nodig(voor 4 personen hooguit een theelepeltje van elk verschillend iets) dus je doet echt wel even met een potje kurkuma/koriander/whatever
Daarnaast smaakt het echt vele malen beter .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:31

Ik heb toen ik mijn huis kreeg van mijn oma echt een hele berg kruiden en specerijen gekregen :Y) Dus heb echt heel veel! En merk nu dat het wel super handig is als je altijd wel een raar soort specerij nodig hebt en je hebt het gewoon staan :+

Vanavond weer weekboodschappen doen! Heb er echt geen zin in, ben moe en moet nog even kijken wat ik wil eten deze week :(

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:06

Ik eet lekker veel uit de vriezer deze week, dus als het goed is een goedkoop weekje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:19

Vanavond restje en morgenavond even kijken , rest van de week lopend buffet op vrijwilligerswerk

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:23

Ik heb een mini vriezer vakje :( Enige wat erin staat is: Grote bak vanille ijs, mini magnums, raketjes en spinazie a la creme een klein doosje :+ En dan is hij al bijna vol :(

Ben aan het sparen voor een nieuwe koelkast, wil een amerikaanse met ene kant vries en andere kant koel. En met ijsblokjes functie :+

Heb de helft al bij elkaar gespaard voor degene die ik wil dus nog even geduld hebben :)
Heb nu een vrij grote koelkast al maar kom alsnog ruimte tekort en wil graag een rek erin waar je flessen op kan leggen.

Niet echt bezuinigen maar wel een stuk minder frustratie dat ik mijn spullen niet kwijt kan en niets kan invriezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:29

Ik heb er ook zo eentje, Sunrise, en ik kan het je echt aanraden hoor :D
Een bar-vakje is ook ideaal om wat te besparen. Je hoeft dan voor het drinken niet de hele koelkast open te doen, dus gaat er geen koele lucht verloren :) En sowieso erg handig.
De ijsklontjes raak je wel verslaafd aan haha.
Ik heb die van mij destijds tijdens de BTW-vrije weken van de Media Markt gekocht, en dat scheelde me een paar honderd euro :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:33

Welk merk heb jij? En kost het meer aan stroom? Heb een hele mooie gezien maar kost 1700euro :+
Meen dan wel 5jaar garantie te hebben, dus dat is wel fijn!

Liever geef ik minder uit en koop ik ook een dyson :+ Dus misschien dan maar weer die 21% kortingsdagen in de gaten houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:36

Ik vind week boodschappen niet handig. Ik weet nooit wat ik ga eten voor een week. En de madras kan ik niet afwegen gezien ik geen weegschaaltje in huis heb

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:40

Ik heb een Samsung. Stond voor iets meer dan 1000 euro te koop en ik gaf er toen iets in de 800 euro voor. En daar zat alles op en aan, ook de ijsklontjes en bar. Hij is nu zo'n 5 jaar oud en werkt nog perfect.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:40

Ik ben juist meer kwijt als ik elke dag boodschappen doe, dus ik maak elke week een lijstje en zoek recepten op met wat ik wil eten. Kijk dan meteen wat er in de aanbieding is en stem een beetje daarop mijn week menu samen :)

Ik heb alweer 3 boekjes vol van de ah en mijn schoonouders wouden gezellig samen uit eten. Dus denk dat we dat van de week doen ipv bbq-en :)

Zondag niet uit eten geweest maar lekker bij mijn moeder gegeten dus had een goedkoop weekje :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:41

8nnemiek schreef:
Ik heb een Samsung. Stond voor iets meer dan 1000 euro te koop en ik gaf er toen iets in de 800 euro voor. En daar zat alles op en aan, ook de ijsklontjes en bar. Hij is nu zo'n 5 jaar oud en werkt nog perfect.

denk dat mijn man ook liever een Samsung heeft, mijn wasmachine en droger zijn daar ook van :+
Degene die ik gezien heb is een Bosch, maar geen ervaring met dat merk. Krijgt wel hele goede beoordelingen die koelkast 8+ en A+ in zuinigheid :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:53

Bosch is een goed merk inderdaad, ik heb daar mijn mixer/keukenmachine van. Maar Samsung heeft ook al lange tijd ervaring met koelkasten en destijds stonden ze heel goed beoordeeld. En inderdaad ook A+.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:32

Maar als een samsung de helft minder kost dan neem ik natuurlijk liever die als die ook A+ is :+

Mijn wasmachine en droger zijn overigens A+++ dus echt heel zuinig. Merk je ook zeker wel!

Ik heb al 5 dingen op mijn boodschappenlijstje staan, schiet lekker op :(
Heb ook al een paar dagen amper zin om te eten :(