Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:Saskiaatje schreef:Heb je nu dan iets wat je leeg hebt staan, P_D? Wat je wilt verhuren?
Nee, had tot vorige maand een mooi ruim appartement in rotterdam centrum te huur of te koop. Maar deze heb ik nu voor in ieder geval 6 maanden verhuurd aan een collega. Kan wel even vragen of ik via de makelaars nog iets kan regelen, want zelfs verhuurprijzen zijn in de huidige tijd vaak wel bespreekbaar.
Weet niet wat je budget is?
manzano schreef:Als je genoeg eigen geld hebt lijkt het mee een leuke hobby. Huizen kopen, opknappen en verkopen
De bank ziet me aankomen denk ik![]()
berthe schreef:Hahaha wie is dommer dan een chimpansee? Ik ging er vanuit dat een aankoopmakelaar aan jouw kant staat? En je beschermt tegen biedingen en aankopen op basis van emoties? En dat zo iemand gewoon wat beter strategisch kan handelen dan ik? wij?
berthe schreef:Het ligt waarschijnlijk ook heel erg aan je persoon. Als ik een paard ga kopen, neem ik een deskundige mee die de onderhandelingen voor mij doet. Door schade en schande wijs geworden, laten we onze auto's aankopen door iemand van wie we de deskundigheid heel hoog hebben. Waarom zou ik dat bij zoiets groots als een huis dan (juist) niet doen?
Mootje schreef:Gaan we die discussie nou weer voeren![]()
Pmarena, ik vind jouw opmerking zacht gezegd erg bot....
Als mensen nou graag een aankoopmakelaar willen om wat voor reden dan ook, is daar toch niets mis mee? Ik neem aan dat de kosten niet door jou betaalt worden.
berthe schreef:Het ligt waarschijnlijk ook heel erg aan je persoon. Als ik een paard ga kopen, neem ik een deskundige mee die de onderhandelingen voor mij doet. Door schade en schande wijs geworden, laten we onze auto's aankopen door iemand van wie we de deskundigheid heel hoog hebben. Waarom zou ik dat bij zoiets groots als een huis dan (juist) niet doen?
berthe schreef:Bouwkundige keuring ook ja, maar je laat een paard toch ook keuren? En een auto moet ook APK gekeurd zijn. Dat betekent nog niet dat het verstandig is dat ik de onderhandelingen zelf doe. Op de rommelmarkt laat ik mijn schoonmoeder zelfs onderhandelen. Zoals zij dat kan, dat kan ik echt niet.
Maar: wat ik hier nu wel uit leer is hoe ik wil dat de aankoopmakelaar te werk gaat, dus bijv. hoe meer hij er af krijgt, hoe meer hij krijgt.
Even wat anders: op koninginnedag is er een vrij groot concours in Emmen. Zou ik daar zomaar flyers onder ruitenwissers mogen steken? In Emmen mag je flyeren op de openbare weg, maar is een parkeerruimte bij een concours openbare weg?