Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:07

Het duurde eerst een dag of 2 voordat het contract was opgesteld, dat moesten wij controleren en toen moest er nog wat aangepast. Weer een aantal dagen verder voordat we de goede versie binnen hadden. Wij konden online tekenen en hebben dat zo gedaan dat het uit kwam met wanneer het rapport binnen was. Ik ben direct na accepteren bod contact gaan zoeken met een keurder. Normaal was de ervaring dat zij binnen een week konden, bij ons was dat net wat langer. Wij hebben de avond voor de keuring getekend. In de mail van de keurder stond dat rapport binnen 24 tot 48 uur binnen is. Wij hadden hem ruim binnen de 24u.
Wij hadden bij perfectkeur

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:53

@josien; hoeveel paarden wil je er gaan houden?
3500m2 zou mogelijk zijn als de bebouwing een beetje gunstig op de kavel staat.

@future_vet; 5 biedingen! Mooi! Voorzichtig gefeliciteerd!

PeerAppel; wij hebben ons bod uitgebracht zonder voorbehoud van financiering. Is bij ons wel doorslaggevend geweest, anders waren we ‘t niet geworden. En wij hebben bij onze verkoop ook gekozen voor degene zonder voorbehoud van financiering.

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen van onze nieuwe woning.
Maar ik schrok me dood.
Ik was er vanuit gegaan dat een beetje schoonmaken toch wel de norm was, maar ze zijn er zo uitgestapt en alles is heel vies. De pizzaresten en de cola kringenzitten nog in de oven en koelkast.
Ook hebben ze veel rommel laten liggen.
Verkoper gaf vanochtend aan dat ie de laatste spullen zo mee zou nemen, maar toen we vanmiddag terug kwamen stond meer dan de helft er nog.
Dus ik heb eerst even in een hoekje zitten huilen, want ik had niet zoveel schoonmaak en opruimwerk ingecalculeerd.

Josien_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:56

Jeetje wat heftig zo veel viezigheid!

Het gaat om de twee D pony’s.
De bebouwing staat wel vooraan de kavel en na een stukje tuin is het nu verder een leeg grasland.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 00:08

Hebben jullie geen laatste check gedaan voor de overdracht om te kijken of alles was zoals afgesproken?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 05:51

Jeetje Roxiie wat balen zeg. Sterkte met alle extra schoonmaak en opruim werk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 06:35

_Anne_V schreef:
Hebben jullie geen laatste check gedaan voor de overdracht om te kijken of alles was zoals afgesproken?

Dit is inderdaad normaal gebruikelijk

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:11

_Anne_V schreef:

Ja gisterochtend.
De verkoper was er met een kar en gaf aan zo de laatste spullen mee te nemen. Wij moeste naar de notaris (hij had een volmacht gegeven) dus we zijn niet gebleven om te kijken of ie ‘t ook echt heeft meegnomen.

Tijdens de inspectie ook aangegeven dat het wel erg vies was, maar de makelaar zei dat je niet verplicht bent om schoon te maken en hij gaf aan, ja druk geen tijd en kan wel gaan schoonmaken, maar dan wordt het 2x schoongemaakt, want jullie als nieuwen gaan ook schoonmaken. Er zijn vooraf geen afspraken gemaakt over schoonmaken, maar ik was er vanuit gegaan dat je het netjes achterlaat.

Was met stomheid geslagen, maar zat ook op tijd ivm de overdracht bij de notaris.

We hebben bijv de raamdecoratie overgenomen (nog extra voor betaald) van 2 jaar oud, nou daar zit ook voor 2 jaar stof op.
In de loods (afgesloten, kunnen geen dieren inkomen) liggen nog weet ik niet hoeveel uitwerpselen van hun kat.

Dus we balen flink.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:22

roxiie schreef:
@josien; hoeveel paarden wil je er gaan houden?
3500m2 zou mogelijk zijn als de bebouwing een beetje gunstig op de kavel staat.

@future_vet; 5 biedingen! Mooi! Voorzichtig gefeliciteerd!

PeerAppel; wij hebben ons bod uitgebracht zonder voorbehoud van financiering. Is bij ons wel doorslaggevend geweest, anders waren we ‘t niet geworden. En wij hebben bij onze verkoop ook gekozen voor degene zonder voorbehoud van financiering.

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen van onze nieuwe woning.
Maar ik schrok me dood.
Ik was er vanuit gegaan dat een beetje schoonmaken toch wel de norm was, maar ze zijn er zo uitgestapt en alles is heel vies. De pizzaresten en de cola kringenzitten nog in de oven en koelkast.
Ook hebben ze veel rommel laten liggen.
Verkoper gaf vanochtend aan dat ie de laatste spullen zo mee zou nemen, maar toen we vanmiddag terug kwamen stond meer dan de helft er nog.
Dus ik heb eerst even in een hoekje zitten huilen, want ik had niet zoveel schoonmaak en opruimwerk ingecalculeerd.

Oh wat erg zeg! Zou volgende keer dit niet accepteren en echt de lijst van zaken aanhouden. Een woning hoort bezemschoon opgeleverd te worden, dus dat er nog een vlek in de koelkast zit is niet onoverkomelijk. Alleen had je dan niet ook nog hun troep hoeven opruimen :n

Bij ons stonden er ook nog heel veel spullen. Wij hebben laten vastleggen dat verkopers een aantal dagen de tijd hadden om het weg te halen. Zouden ze dat niet doen waren de kosten voor het opruimen en afvoeren voor hen. Uiteindelijk hebben ze nog een 6 kuub container helemaal gevuld.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:01

Oh getver zelfs nog uitwerpselen van de kat! Ik moet zeggen dat ik ook een beetje zoekende ben hoe schoon we het moeten achterlaten. Heb alles stofgezogen en de muren waar meubels voor stonden ook het stof dat daar achter tegen de muur zat weggehaald. De woonkamer van de week ook even gedweild.

Maar ga ook geen deep cleaning doen. Nou woon ik er ook al een lange tijd niet meer (ex nog wel tot recent), dus sowieso is het met alles lastig wie wat doet (want samen doen heb ik niet zo'n zin in :o ).

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:45

Gewoon stofzuiger erdoor, dweil. Wc, badkamer en keuken ff doekje erdoor.
Kleine moeite denk ik dan.
Dat is wat wij gedaan hebben en hoe onze aangekochte woning is opgeleverd.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:10

Inderdaad, gewoon fris achterlaten en zou gore dingen wel echt even poetsen. Ik heb vorig jaar in het nieuwe huis van mijn broer nog de haren van de vorige bewoners uit het doucheputje kunnen halen, vond ik niet geweldig :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:18

Toen wij in ons huis kwamen was het super schoon. Overal was aan gedacht. Koffiebonen in het inbouwapparaat, nieuwe toiletrol bij elke wc, bloemen op tafel. Keurig was het!

Alleen de (oude en best wel gebruikte) wc borstels stonden er ook nog. Die heb ik weggegooid :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:42

Nayan schreef:
Inderdaad, gewoon fris achterlaten en zou gore dingen wel echt even poetsen. Ik heb vorig jaar in het nieuwe huis van mijn broer nog de haren van de vorige bewoners uit het doucheputje kunnen halen, vond ik niet geweldig :')

Oh hier ook hoor. Ik trok het badkamermeubel open en ik vond allemaal korte haartjes. Ik wilde eigenlijk niet weten van welk lichaamsdeel die af kwamen. Doucheputje moest eerst met een plomper leeg geplompt worden. Keukenlades zaten zilvervisjes in.
Nee was absoluut niet schoon. Kijk brandschoon hoeft ook weer niet. Maar ik laat mijn huis echt wel schoon achter hoor, geen lichaamsresten van welke soort dan ook.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

He bah Roxiie, hoewel het inderdaad een keer goed met de boen door het huis is en klaar, is het wel anders starten in een vies huis in plaats van zoals MIzzMontana het had. Snel de bezem er doorheen, alle zooi in vuilniszakken en er mooi jullie eigen thuis van maken! :D

Ik ben heel even klaar met de zoektocht na twee woningen waarbij de het afstemmen met de aankoopmakelaar niet zo soepel verliep. Moet zeggen dat eens geen bezichtigingen op die ene vrije ochtend in de week ook wel lekker is. Vanaf 2026 zoek ik weer vol goede moed verder!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Ons huis is echt brandschoon opgeleverd. Konden er zo in! Wat heel fijn was want de verhuizing was de dag na de notaris :))

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Wat een verschil in oplevering.

Wij zijn gestart met de badkamer en helaas blijkt er een flinke lekkage onder de douchecabine te zitten. Dus dat wordt een grotere klus dan begroot.

Ook vandaag de eerste muren geverfd.
Maar wat op internet heel mooi lijkt, lijkt bij ons toch minder mooi (mogelijk door de ondergrondkleur?)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:36

Dat is balen Roxie! Ik vind het ook heel lastig om kleuren te kiezen voor mijn huis. Ik wil groen in de woonkamer maar ben er nog niet uit welke tint groen precies. Het valt zo vaak anders uit dan je verwacht....

Valt die lekkage nog onder verborgen gebreken ofzo of is dat gewoon dikke pech?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:00

Wat een pech Roxiie... Gelukkig komen jullie er nu achter.

Wij hadden ook een tegenvaller. Bleek een hele dure vloer onder de oude vloer te zitten. Vooral duur in verwijdering, want het waren asbest vinyl tegels en er zat ook nog een asbest buis verstopt in de hal. Zo'n vloer zit helemaal verlijmd en heeft een heel hoog percentage asbest erin zitten. Die mag (en kan) je dus niet zelf verwijderen :$ .

Hier nog één week keihard bikkelen. Volgend weekend gaan we verhuizen en dan hebben we een vrijwel volledige renovatie in 6 weken uitgevoerd. Alleen de bijkeuken is dan nog niet helemaal af en mogelijk dat er nog een deur/kozijn geschilderd moet worden, maar dat schiet nu ook al lekker op. De vorige verbouwing hebben we er 8 maanden over gedaan, dus dit is nogal een versnelling daarvan. Zo trots op mijn vriend en blij met de giga hoeveelheid hulp die we hebben gehad <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:24

Jeetje zijn dit geen verborgen gebreken dan? Zowel de lekkage onder de douchebak als de asbestvloer?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:27

Ik heb destijds kleur testers besteld, gewoon laten mengen bij Karwei en meerdere vlakken op de muur gezet, ook van 1 kleur om te zien wat de kleur zou doen bij verschillend lichtinval.
Ik heb dat in een van de eerste weken gedaan, ruim voor ik kon beginnen met schilderen, zodat ik ook niet een kleur in een opwelling zou kopen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Suzanne F. schreef:
Jeetje zijn dit geen verborgen gebreken dan? Zowel de lekkage onder de douchebak als de asbestvloer?

Normaliter zou die asbestvloer een verborgen gebrek kunnen zijn, maar in ons geval hebben wij 'as is, where is' gekocht met nog een ouderdoms- en niet zelfbewoningsclausule. Al het risico is voor ons en we hebben ook geen bouwkundige keuring laten uitvoeren, aangezien we de woning volledig gingen strippen en zelfs het dak vervangen is.

In een koopovereenkomst geven verkopers normaliter de garantie dat een woning bewoonbaar is, dus dan sta je wel wat sterker als je ook aan je onderzoeksplicht hebt voldaan (een bouwtechnische keuring hebt laten uitvoeren).

Qua kleuren zitten wij heel safe. Heb letterlijk alles wit gesaust _O-

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Hier ook eea aan tegenvallers/pech.
Dak van de garage hing door, die hebben we eraf gehaald, damwandplaten erop en daar de pannen weer op. Niet ingecalculeerd, maar nu is meteen mijn toekomstige trimsalon geïsoleerd.
Lekkage onder de douchebak...
Wasmachine die we hadden overgenomen is stuk binnen 2mnd..

En m'n 2 konijnen hebben de verhuizing niet overleefd, de eerste bij de verhuizing van de konijnen zelf, de 2e toen ik net het definitieve verblijf klaar had...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Oeh wat een ellende komt er af en toe voorbij na oplevering. Lekkage en onverwacht asbest lijkt me heel vervelend. Balen van die clausules mavantos, jullie zijn wel rap gegaan zo. Lekker zeg!

Jammer Roxiie dat de kleur zo anders uitvalt.
Ik vind dat ook nog lastig, bedenken welke kleuren we willen. Bijna overal zit nu een soort oud roze op wat het in mijn ogen net niet is. En een paar kamers echt felle kleuren. Ook op het plafond.. nou houdt ik van schilderen dus ik heb er wel zin in. We hebben nog 2 maanden om lekker inspiratie op te doen.
Goede tip ook van die testers. Vooral in de huiskamer vind ik het lastig. Dus eens kijken of we daar tijd en ruimte voor hebben om dat te doen...

Gillian wat ontzettend sneu van je konijnen zeg. Enig idee wat de oorzaak was? Stress? Of hadden ze al iets onder de leden denk je?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Niks onder de leden. De eerste denk ik echt stress. De 2e weet ik niet. Die at ineens niet, dus medicatie opgestart maar toch snel overleden helaas. Ze zijn zo gevoelig..

Idd veel ellende hoor ik hier ook.. balen is dat zeg. Ik heb het ook ff gehad met alle oliebol hier..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Nou, vind het ineens extra spannend worden allemaal. Hoewel wij weten dat er her en der asbest zit. Maar het grootste deel onder het (nieuwe) dak. De vraag is waarom dat niet is weggehaald maar met dat dak geen plannen dus dat laten we liggen..en verder wat platen op een schuurtje maar dat is weinig genoeg om zelf af te voeren.

Verder moeten we er, op wat afwerking en schilderen en een kamer splitsen na, zo in kunnen. Ben benieuwd of wij nog gekke dingen tegen gaan komen. Of spullen die niet weg zijn oid...

Super sneu van de konijnen. Kan me voorstellen dat je het even zat bent zo.