Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:37

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:41

Faelynn: Nee dat mag hier zo niet. Overal tussen neus en lippen vertellen over je project en de link in je onderschrift mag wel. Succes!!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:42

Ik heb gedoneerd :)

Half december komt in ons huis op Curaçao Piet de tv dierenarts voor 2 weken, voor een sterilisatie actie van zwerf katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:49

Ik heb nu de 3e dag met onze nieuwe temperatuur in huis. Bij het thuiskomen vind ik het eerlijk gezegd fris, al kom ik dan meestal wel van sporten. Gisteren eerst warme douche en vandaag lijnrecht in mijn fleece onesie. En dan vind ik het eigenlijk wel prima te doen, die 19 graden!

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:51

Hier nog zonder. Moest vandaag na het douchen na het lopen wel even onder twee dekentjes met trainingsbroek en kappul op de bank maar inmiddels vind ik het alweer warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:17

Ow nee niet Piet _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:20

idinn schreef:
Wat is een veronica gids? Is dat nog steeds die tv programmering van een week? Staat dat niet ook gewoon online? Of is dat buiten NL1,2 en 3 heel anders? :')

Ik heb dus amper tv haha

Een tv gids. Waarbij je per dag een overzicht hebt van wat er op tv komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:38

Bestaan dat soort boekjes nog :wow:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:58

idinn schreef:
Ow nee niet Piet _O-

Ik heb nog steeds niet echt een idee wie het is, het is dat mijn moeder zei dat hij bekend was :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:50

poes schreef:
Faelynn: Nee dat mag hier zo niet. Overal tussen neus en lippen vertellen over je project en de link in je onderschrift mag wel. Succes!!!

Oeps oké, ik ga eens kijken of ik het in mijn onderschrift kan krijgen. Super bedankt wel voor je mooie donatie! <3

Prairy schreef:
Ik heb gedoneerd :)

Half december komt in ons huis op Curaçao Piet de tv dierenarts voor 2 weken, voor een sterilisatie actie van zwerf katten.

Jij ook super bedankt voor je donatie! <3
En wat super cool! Ik moest de naam even googelen, maar die heb ik wel eens gezien :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 14:53

Het is weer pompoentijd *\o/* dus pompoenlasagne vandaag.
Heerlijk vind ik dat.

Beestjes in de groenten :+ zo grappig dat dat blijkbaar zo'n issue is :Y) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:44

Ik deel mijn eten niet graag :)) dus beestjes hebben er niks te zoeken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 16:55

Gewoon goed wassen daar houden de meeste beestjes niet van :P

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:54

Ik vind beestjes ook nooit fijn.
Tenminste, ik hou van dieren dus wil ze dan niet doodmaken, maar laten zitten kan ook niet want dan eet je ze op en dat vind ik ook geen lekker idee :')
Had 6 bloemkolen geplant, op 1 na allemaal op laten eten door rupsen, dood maken vond ik zielig, en t waren er te veel om een voor een met de hand te gaan verplaatsen haha
Nieuwe poging volgend jaar meteen maar beter beschermen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 17:18

Misschien dan ook heel veel vlindertjes gehad (koolwitjes?)?

Nou kaartjes voor het theater zijn nog steeds errrrrug duur als je een keer naar een andere voorstelling wilt dan een try out of zoiets :roll:
maar goed ga samen met mijn zoon, 40 years Pink Floyd / The Wall, dus ben wel heel benieuwd.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:03

VanHuisUit schreef:
Misschien dan ook heel veel vlindertjes gehad (koolwitjes?)?

Nou kaartjes voor het theater zijn nog steeds errrrrug duur als je een keer naar een andere voorstelling wilt dan een try out of zoiets :roll:
maar goed ga samen met mijn zoon, 40 years Pink Floyd / The Wall, dus ben wel heel benieuwd.

Klopt, waren inderdaad allemaal koolwitjes :j
Ik ben gister avond voor het eerst in mijn eentje naar een concert geweest van Rondé, denk niet dat ik zo heel snel nog een keer alleen zal gaan eerlijk gezegd, maar het optreden ansich was wel heel goed.
Grote concerten zijn inderdaad wel echt onbetaalbaar geworden, hier was een kaartje €20, dat vond ik een hele schappelijke prijs.

Jij ook bedankt voor je donatie trouwens! <3
Ik heb echt onverwachts veel donaties gekregen, zo ontzettend blij mee. Ik zag dat je via de crowdfunding ook updates kan plaatsen, ik hoop dat dat ook nog lukt na dat de donatiedatum afgelopen is, maar voor wie het leuk vind zal ik daar ook updates plaatsen van wat we allemaal doen en waar het geld aan besteed word!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:28

Wow wat een bedrag al ja!
Jouw opa <3

Ik liep in maart die halve marathon voor de katjes en haalde toen ook quasi moeiteloos 650 euro op. Nog steeds zo trots en blij mee.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:57

VanHuisUit schreef:
Het is weer pompoentijd *\o/* dus pompoenlasagne vandaag.
Heerlijk vind ik dat.

Dit klinkt lekker. Rooster je dan de pompoen van tevoren in de airfryer?

Hier staat de (stads)verwarming uit. Lukt me nog steeds. In de slaapkamer wel prima. In de woonkamer in de avond wel fris.

Mocht iemand daar tips voor hebben dan graag. Hiervoor had ik een jaren dertig woning met CV. Nu dus een appartement met blokverwarming. Daardoor heb ik geen eigen cv en thermostaat. Alle verwarmingen hebben een +/- knop. Open draaien = warmte. Maar verwarmen stopt niet als je ‘de gewenste temperatuur’ bereikt zoals bij een CV.

De centrale pijp loopt door het hok met de wasmachine. Dus die deur laat ik op een kier staan. Als een van de bovenburen wil stoken krijg ik daar gratis wat van mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:06

Mijn buren zijn ook al aan het stoken, de temperatuur in mijn huis is telkens weer iets warmer in de avond.
Ik vind het best

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:52

Faelynn, waar gaan jullie naartoe in Griekenland? Zo jammer dat ik geen medische achtergrond heb, wat een mooie actie.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:09

Hier ook nog geen verwarming aan gehad, hij staat op 19. Maar temperatuur is vaak rond de 20/21 graden, door de zon of de buren denk ik. Mensen kijken je zo gek aan als je zegt dat je nog niet zo veel merkt van de hogere energiekosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:14

Mooie actie Faelynn!

Ik moet binnenkort €5000 inzamelen om mee te mogen doen aan de Alpe d'Huzes. Eens zien hoe ver ik kom (gelukkig zijn er altijd uitschieters in een team en compenseert dat degene die het anders niet redden)...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:54

poes schreef:
Wow wat een bedrag al ja!
Jouw opa <3

Ik liep in maart die halve marathon voor de katjes en haalde toen ook quasi moeiteloos 650 euro op. Nog steeds zo trots en blij mee.

Ja mijn opa...
Die is soms iets te gul. Maarja zoals hij zelf zegt, hij kan t geld niet meenemen in z'n graf en geeft het dan liever nu, Hij doet ook heel veel voor andere goede doelen en helpt zn kinderen regelmatig. Echt een hele lieve man die ondanks zijn leeftijd (95) nog ontzettend geniet van het leven en leuke dingen doen.

Snap dat je daar blij mee was!

Fitzroy schreef:
Faelynn, waar gaan jullie naartoe in Griekenland? Zo jammer dat ik geen medische achtergrond heb, wat een mooie actie.

We zitten straks op Lesbos, ben zelf wel al eens op andere griekse eilanden geweest (waar het er ook niet best voor stond met de hoeveelheid zwerfdieren overigens) maar Lesbos word voor mij voor het eerst.
Ik vind het wel spannend om te gaan hoor. Ik ben best wel een emotioneel persoon, en het zullen lange dagen worden waarin we ook veel minder leuke dingen tegen zullen komen of moeilijke beslissingen moeten maken.
In mijn hart ga ik waarschijnlijk van alles mee naar huis willen nemen, maar dat kan natuurlijk niet :')

Jij en Varekaj ook ontzettend bedankt voor de donaties!

Heet iemand hier Kirsten? Ik heb een behoorlijke donatie gekregen van ene Kirsten, maar ik weet niet wie het is haha, het voelt een beetje vreemd dat ik deze persoon geen dankjewel kan sturen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 21:05

Super leuk Faelynn om te horen (& zien) hoe het je daar straks vergaat :j maar denk dat je weinig tijd gaat hebben voor updates daar ter plekke vrees ik :)

Citaat:
Dit klinkt lekker. Rooster je dan de pompoen van tevoren in de airfryer?

Nee hoor, ik doe de pompoenstukjes op het laatste moment bij de 'prut' die ik in de lasagna stop. De overige samenstelling hangt af van wat ik in huis heb. Wel altijd knoflook, tomaten en ui :) rest varieert. Vind met spinazie en ricotta ook erg lekker.
Heb nog halve pompoen over, dat wordt morgen een Thais soort soep, met oa flink wat koriander, kokosmelk, peen, peultjes, pepertje en groene curry :9 zoooo lekker. Met noodles uiteraard.

20 Euro voor kaartje is inderdaad nog goed te doen... dapper hoor alleen naar een concert. Deed dat vroeger wel maar al jaren niet meer of ik moet weten dat ik er mensen kan ontmoeten. Ben met het ouder worden wat dat betreft minder ondernemend geworden ^)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:50

Weekend Disney en Parijs, paar honderd euro lichter en een toekomstige besparing.

Ik ben namelijk, samen met mijn man gelukkig haha, klaar met grote steden bezoeken en naar Disney hoef ik ook niet meer. Zo leer je steeds weer wat nieuws :P