Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:45

Wendy_Komen schreef:
Ik heb geen flauw idee wat ze willen gaan bieden.... En ze kunnen me maandag rond half 12 pas meer vertellen... Pffff de spanning :')

Ohhh dat lijkt me wel een naar gevoel.. Het is wel jullie geld en je moet het er wel voor over hebben en kunnen betalen iedere maand.

Moon_light94

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:57

Ze gaan niet zomaar bieden hoor. Ik gok dat ze een beetje gaan polsen wat er al aan biedingen ligt. Daarom bellen ze je vlak voor sluitingstijd; dan nog even kortsluiten wat te bieden en dan vlak ervoor bod uitbrengen :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:05

Spannend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:07

SimoneeM schreef:
Ze gaan niet zomaar bieden hoor. Ik gok dat ze een beetje gaan polsen wat er al aan biedingen ligt. Daarom bellen ze je vlak voor sluitingstijd; dan nog even kortsluiten wat te bieden en dan vlak ervoor bod uitbrengen :j

Ah nee oké. Kwam op mij nu over alsof ze pas achteraf zouden horen wat er geboden is. Dit lijkt me prima inderdaad.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:33

Nee, half 12/ kwart voor 12 bellen ze ons en geven dan door wat we volgens hun moeten bieden. Als we daar mee akkoord gaan doen hun het bod paar minuten voor 12 op de mail naar de makelaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:52

Wendy_Komen schreef:
Nee, half 12/ kwart voor 12 bellen ze ons en geven dan door wat we volgens hun moeten bieden. Als we daar mee akkoord gaan doen hun het bod paar minuten voor 12 op de mail naar de makelaar.

Ik duim voor jullie! Wij hebben alleen dinsdag nog een ander huis achter de hand maar eigenlijk wil ik niets anders meer. Zal even slikken worden als het niet lukt maar we hebben hiervan wel geleerd wat we eigenlijk echt zoeken. Dat maakt het wel minder erg dat we al zoveel pogingen hebben gedaan.

Denk dat, mocht dit niet lukken, we ook nog veel kritischer gaan rondkijken. Gaan nu voor een regio die ik eerder eigenlijk uitgesloten had :') zo zie je maar weer.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:34

Lieszje, lijkt het allemaal ondertussen in orde te komen met het tekenen en alles?

ingedebruijn, jullie gaan dus woensdag een bod uitbrengen? Al een beetje een indicatie ondertussen wat je wilt gaan bieden? En dan horen jullie woensdag middag ook al gelijk meer?

horsii, wanneer is de volgende bezichtiging?

Winged nog bedankt voor de tips!! Hele droge grond inderdaad, dus echt top! Al met al is de basis gewoon goed en is het meer de afwerking die wat liefde vraagt. Over het bieden mag onze makelaar zich druk maken, dus dat scheelt!

Nou, bizar idee maar waarschijnlijk weet ik dus binnen 24 uur vanaf nu of we het huis hebben gekocht... Echt bizar... :=

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:42

ingedebruijn schreef:
Wendy_Komen schreef:

Wij hebben alleen dinsdag nog een ander huis achter de hand maar eigenlijk wil ik niets anders meer. Zal even slikken worden als het niet lukt maar we hebben hiervan wel geleerd wat we eigenlijk echt zoeken. Dat maakt het wel minder erg dat we al zoveel pogingen hebben gedaan.

Grappig is dat he? Dat je opeens weet 'Jep, dit is het!'

Hebben wij ook. Bij het huis waar we op geboden hebben is het niets geworden, maar eigenlijk vinden we dat helemaal niet erg omdat we de kop al helemaal bij een ander huis hebben. Zowel moeder als ik dromen er al nachten van. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:46

julius_juut schreef:
Grappig is dat he? Dat je opeens weet 'Jep, dit is het!'

Hebben wij ook. Bij het huis waar we op geboden hebben is het niets geworden, maar eigenlijk vinden we dat helemaal niet erg omdat we de kop al helemaal bij een ander huis hebben. Zowel moeder als ik dromen er al nachten van. :')

Ja echt.. Gaan voor dit huis ook een stapje verder moet ik zeggen. Dus nu maar hopen dat deze keer de champagne open mag. Hebben dinsdag nog wel een ander huis hier vlakbij. Verder geen huizen meer gezien of gepland.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:48

Wendy_Komen schreef:
ingedebruijn, jullie gaan dus woensdag een bod uitbrengen? Al een beetje een indicatie ondertussen wat je wilt gaan bieden? En dan horen jullie woensdag middag ook al gelijk meer?

We hebben een goed gesprek met onze hypotheker gehad en inmiddels een bod neergelegd bij de makelaar. Ik verwacht woensdag inderdaad wel al een terugkoppeling maar dat kan uiterlijk vrijdag worden.

Tot nu toe was het echter dezelfde dag.. Tenzij de sluiting pas einde middag was.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:03

Spannend Inge, ik duim voor jullie.

Julius, jullie nog in spanning?

Wendy, geen idee.
Kregen gisteren een bevestigingsmail dus zullen morgen wel gebeld worden met de kijkdag.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:40

horsii schreef:
Spannend Inge, ik duim voor jullie.

Julius, jullie nog in spanning?

Wendy, geen idee.
Kregen gisteren een bevestigingsmail dus zullen morgen wel gebeld worden met de kijkdag.

Wij zitten nu dwangmatig de mail en de site van de makelaar te checken om te zien of het huis waar we op azen al te koop is. :') Het huis waar we op geboden hadden hebben we niet gekregen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 06:56

Buikpijn van de spanning... Wat zou het toch leuk/ fijn zijn als het gewoon in 1 keer raak is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:50

Dat hoop ik ook voor je, want iedere keer zoveel stress lijkt me niet gezond.. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:54

Relaxed schreef:
Dat hoop ik ook voor je, want iedere keer zoveel stress lijkt me niet gezond.. :+

Hahaha inderdaad. Maar dat wordt wel minder.. Ons eerste huis kon ik ook wel kotsen van de zenuwen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:31

Het wordt inderdaad steeds minder.
Tegenwoordig ga ik al uit van een teleurstelling. Dan valt het echt mee haha

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:40

Wij hadden met ons huis dat we echt slecht bezichtigd hebben omdat we er vanuit gingen dat het toch niks werd (en we een beetje bezichtigmoe waren). Zaterdag weer wezen kijken en met die mensen door het huis geweest, allemaal nieuwe dingen gezien :+

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:07

Nou, ons bod is de deur uit.... Pffffff…. Nu afwachten tot we vanmiddag wat horen. := := := := := := := := := := := :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:50

Yvankaxx schreef:
Wij hadden met ons huis dat we echt slecht bezichtigd hebben omdat we er vanuit gingen dat het toch niks werd (en we een beetje bezichtigmoe waren). Zaterdag weer wezen kijken en met die mensen door het huis geweest, allemaal nieuwe dingen gezien :+

Positief of?

Wij hadden geboden.. Werden we net gebeld. Bedankt voor het fantastische bod maar ik denk niet dat het ervoor getaxeerd wordt dus willen jullie wellicht een ander bod doen?

Echt heel fijn dat ze dat doen.. Nu maken we nog kans. Bod iets verlaagd en voorwaarden ook iets aangepast. Nu weer afwachten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:56

Spannend Inge, en inderdaad heel netjes!! Geboden onder voorbehoud financiering?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:56

Wendy_Komen schreef:
Spannend Inge, en inderdaad heel netjes!! Geboden onder voorbehoud financiering?

Ja maar wel iets lager dan het bod.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:57

ingedebruijn schreef:
Yvankaxx schreef:

Positief of?

Wij hadden geboden.. Werden we net gebeld. Bedankt voor het fantastische bod maar ik denk niet dat het ervoor getaxeerd wordt dus willen jullie wellicht een ander bod doen?

Echt heel fijn dat ze dat doen.. Nu maken we nog kans. Bod iets verlaagd en voorwaarden ook iets aangepast. Nu weer afwachten.

Wat bijzonder! Ben benieuwd wat het wordt! Duim voor jullie :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:32

Spannend Inge! Dat klinkt toch alsof jullie wel kans maken :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:41

Dat klinkt erg positief

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:50

horsii schreef:
Dat klinkt erg positief

Ja ik verwacht niet dat ze hadden gebeld als er heel veel biedingen lagen. Dankzij een bokker ook nog een mooie inschatting gekregen voor die regio dus daar hebben we nu ook rond ingezet. Stuk realistischer denk ik zo en nog steeds een mooi bod.