Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:06

miramii schreef:
sanneloveyou schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben al langere tijd aan het meelezen maar ben nog steeds niet bij haha.

Wij hebben een woning gekocht waar we al over 4 maanden de sleutel krijgen! De badkamer gaan we helemaal opknappen, is heel leuk om daar mee bezig te zijn.
Ook zijn we aan het kijken naar de inrichting van de woonkamer! Een industsrielestijl vinden we leuk!
Als er nog leuke tips zijn voor websites of winkels hoor ik het graag, we hebben geen ruim budget.

In welke regio? En voor wat voor budget? ;)

Zuid-holland (gouda)in principe - + 2.000 voor de huiskamer, al is het nooit verkeerd om minder uit te geven xD. We hebben al een bank en die nemen we voor nu nog even mee!

@elextra op pinterest vind ik dat hij goed kan inschatten wat je leuk vind. Nadeel daarvan je blijft de hele tijd het zelfde zien! Vind bijvoorbeeld staal met hout heel mooi maar wil ook graag andere dingen zien voordat ik een keuze maak!

TheJokerr

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:15

Een tijdje geleden vroeg ik wat te doen met mijn kale muur :=

Eindelijk is alles binnen en kan ik gaan puzzelen in welke opstelling ik het wil hebben!
Afbeelding

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:15

Ik las even helemaal verkeerd, ik dacht dat je winkels voor de badkamer bedoelde, maar je zoekt spullen voor de woonkamer.

Ik zou zeggen, kringloop, marktplaats, marketplace naar leuke meubels en knap ze zelf op! Dat scheelt al heel veel en vaak heb je originelere meubels dan je op de meubelboulevard zal vinden. (Stoffen) stoelen en een bank zou ik dan wel weer nieuw kopen, hier de ervaring dat er tweedehands vaak toch wat mee mankeert.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:26

Als je nog goede badkamertips hebt mag je die natuurlijk ook geven!
Mijn vader heeft veel verstand van badkamers, dus vandaar dat ik dat wat minder spannend vind!

Ja inderdaad we hebben in de winkels tot nu toe veel van het zelfde gezien. Is ook mooi daar niet van!

Ja dat houd ik inderdaad ook in de gaten.
We willen graag een mooie ronde uitschuif tafel. Dus daar kijken we sws voor, anders word het er toch een uit de winkel.
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 29-04-20 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:26

@miramii: heb je al eens geprobeerd om de vensterbanken héél grof te schuren en met een agresieve verfreiniger schoon te maken ?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:33

DubbelDun schreef:
@miramii: heb je al eens geprobeerd om de vensterbanken héél grof te schuren en met een agresieve verfreiniger schoon te maken ?

Nee nog niet, maar behalve de verfvlekken, zitten er ook verkleuringen in de vensterbanken. Alsof er een chemisch middel op gelegen heeft oid. Dat lijkt er echt in te zitten, dus betwijfel of ik dat nog eruit ga krijgen. Zat zelf te kijken naar overzetvensterbanken, maar dat is best een dure oplossing. Voor alle vensterbanken ben ik dan ruim €200 euro kwijt (afmetingen zijn net onhandig), terwijl ik met een pot verf zo klaar zou kunnen zijn. Alleen geen idee of deze steensoort verf gaat pakken. En welke verf kwalitatief goed is ;) Ook gekeken naar wrappen met folie, maar dat lijkt op foto’s niet zo mooi te worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:36

En met een paar mooie houten planken bekleden ?
Zelf zou ik eerst met verf proberen (betonverf).

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:12

TheJokerr schreef:

Eindelijk is alles binnen en kan ik gaan puzzelen in welke opstelling ik het wil hebben!
[ [url=m/i5d7oA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel gaaf! Waar heb je de olifant en die tekst vandaan? :o

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:23

sanneloveyou schreef:
Als je nog goede badkamertips hebt mag je die natuurlijk ook geven!
Mijn vader heeft veel verstand van badkamers, dus vandaar dat ik dat wat minder spannend vind!

Ja inderdaad we hebben in de winkels tot nu toe veel van het zelfde gezien. Is ook mooi daar niet van!

Ja dat houd ik inderdaad ook in de gaten.
We willen graag een mooie ronde uitschuif tafel. Dus daar kijken we sws voor, anders word het er toch een uit de winkel.

Ik zou inderdaad gewoon meubels bij elkaar sprokkelen via marktplaats met bijv. 1 nieuwe eye-catcher.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:29

Annenas schreef:
TheJokerr schreef:

[ [url=m/i5d7oA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel gaaf! Waar heb je de olifant en die tekst vandaan? :o

Posterstore! Geweldige service en goede kwaliteit papier!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:22

Heeft iemand van jullie toevallig ervaringen met het kitten van de naden tussen het kozijn van de deur en het laminaat? Ik vind die platte plintstukjes niet zo mooi.. Hoop dat iemand van jullie een tip heeft :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:26

Eight schreef:
Heeft iemand van jullie toevallig ervaringen met het kitten van de naden tussen het kozijn van de deur en het laminaat? Ik vind die platte plintstukjes niet zo mooi.. Hoop dat iemand van jullie een tip heeft :)

Mijn broer heeft destijds kit in de kleur van het laminaat gebruikt en het daarmee gewoon opgevuld en strak gekit. Ik kan er helaas geen foto's van maken want het was in zijn vorige huis, maar was erg netjes wel :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:30

miramii schreef:
Trouwens, heeft iemand nog creatieve ideeën wat ik hiermee kan doen? Heb in twee slaapkamers en beneden deze vensterbanken, maar de oude bewoners hebben ze aardig afgeleefd (verfplekken en verkleuringen die ik er niet meer af krijg). Ik denk dat het een soort steen is, maar twijfel of verven gaat werken?

[ [url=m/OpACmA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/asymGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overzetters, verven... Of wrappen... In vele kleuren te krijgen... En heel eenvoudig te doen... Ik heb het met mijn bed gedaan en dat is een stuk lastiger.

Zou persoonlijk wrappen omdat de vensterbanken zo te zien heel mooi glad zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:32

Eight schreef:

Dat zou m'n vader hier nog doen om deze reden inderdaad. Heb ook geen plintjes rond de kozijnen :') mis het niet en ik ben wel heel erg van afwerking.

Maar is er nog nooit van gekomen, eerst maar een nieuwe vloer. Ben ook wel benieuwd.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:14

Eight schreef:

Yes, wij hebben dat ook! Ik zal straks even foto’s maken voor je.

Daar zit nog wel een goed verhaal aan vast. We hebben laminaat van Hornbach en mijn vriend en zijn vader gingen dat samen ophalen. Staan ze daar, smeert een verkoper de kit in dezelfde kleur als de vloer aan. Mijn vriend wist dat ik er iets over gezegd had, maar niet meer precies wat en heeft het dus meegenomen. Ze komen thuis en ik zeg meteen “neee dat matcht niet mer de vloer” (een vriendin heeft dezelfde vloer liggen en had ons al gewaarschuwd). Maar de mannen waren ervan overtuigd dat als het droog was, je er echt niks van zou zien. Toen ze dus bij het kitten waren gekomen, zijn ze gaan kitten...

De volgende ochtend zijn ze naar de bouwmarkt gereden om grijze kit te halen én hebben ze alle kitranden beneden eruit gehaald (boven moesten ze nog doen) :j :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:06

Persoonlijk vind ik het kitten van de naden ook veel mooier dan die plintjes, maar je moet er met leggen al wel goed rekening mee houden. In een vochtig huis heb je toch meer 'beweging' in de vloer dan in een cv-huis en je dus met iets minder vrije rand af kunt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:15

Hier langs de muren hoge houten plinten en verder zo veel mogelijk kit. Heb een paar kleine plakplintjes en dat is inderdaad minder mooi. Zou alleen in een oud huis niet zo snel voor kit kiezen.

Net een 3D tekening laten maken voor een nieuwe keuken, van het weekend nog afspraken bij andere leveranciers.

Afbeelding
Muur links gaat dan grotendeels weg.

Huidige situatie:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:28

Gaaf, gaucho! Zou je die linkerbovenkastjes niet wat hoger willen? Of ga je er dingen bovenop zetten? :D Stiekem vind ik je huidige keuken ook niet lelijk, maar het zal een stuk frisser ogen straks!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:51

Nu je het zegt, linkerbovenkastjes mogen wel gelijk aan de rechterkasten qua hoogte.

Oude keuken op zich niet verkeerd, maar 15 jaar oud en nu echt wel versleten. En stukje frisser mag dan ook wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:11

Dan is wel een hele verandering, maar niet verkeerd.
Wordt ie echt zo groen?? Niet bang dat je daar snel op bent uitgekeken ?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:16

Het is minder fel en meer blauw als op de foto, maar ben er nog niet uit. Wit en gekleurde achterwand + accessoires is misschien een betere optie. Het is natuurlijk geen muur die je ff overschilderen als je er op bent uitgekeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:21

Dat bedoel ik idd.
Ik ken mezelf en zou met een paar maanden tot een jaar al iets anders willen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:22

Ja, herkenbaar. Ik heb geeneens een jaar dezelfde haarkleur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:24

Misschien is een extra set deurtjes dan een oplossing :)

Net als ik hier om de 6 maanden een paar deurtjes van mijn wandmeubel verander al gelang mijn interieur veranderd :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:46

Hahaha mooi om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zou het idd ook niet aandurven en eerder voor specifieke details gaan die te veranderen zijn. Een tegelwandje zet je toch wat makkelijker opnieuw dan een keuken :=

Kijk je dan vanaf de linkerkant de woonkamer in of bedoel je die muur aan de kopse kant die weggaat?