Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iiSunshine schreef:iemand een tip hoe ik mijn alocasia stingray het beste kan verzorgen. de een zegt, zet hem in een terracotta pot want die pot houdt hem vochtig. de ander zegt nee niet doen dan droogt hij uit want die pot houdt al het vocht vast. weer een ander zegt, zon vind hij wel fijn. en weer iemand anders zegt nee hij moet niet in de zon. hij staat nu bij het raam op het zuiden, maar er gaat in ieder geval iets niet goed...
[ [url=m/A9TLjj.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Christina schreef:Marley93 zie ik daar een regenpijp? Er zijn ook kleine regentonnen en van die tonnen die je in de regenpijp inbouwt, waarbij het teveel aan water dus gewoon door de regenpijp wordt afgevoerd. Misschien is dat een idee voor meer regenwater?
marley93 schreef:_Christina schreef:Marley93 zie ik daar een regenpijp? Er zijn ook kleine regentonnen en van die tonnen die je in de regenpijp inbouwt, waarbij het teveel aan water dus gewoon door de regenpijp wordt afgevoerd. Misschien is dat een idee voor meer regenwater?
Daar moet ik even naar kijken. Het zou in principe moeten kunnen, maar met een emmertje buiten lukt het ook wel prima. En anders is het demi water ook niet duur.
Nienkex schreef:Ik lees al een poosje af en toe wat mee hier, en nu heb ik zelf een vraag.
[ [url=m/rJs4N5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze plant heb ik gisteren van een huisgenoot gekregen omdat hij bij haar niet zo lekker gaat. Dit is een monstera toch?
Hij staat nu nog steeds op water, ik wil hem graag in een pot gaan zetten en dan langs een stok wat meer omhoog leiden, want nu gaat hij alle kanten op. Gaat dit werken, en hebben jullie hier nog goede tips voor?
Pantykous schreef:Ai, kak! Ik spoel de plant voor zover dat gaat onder een koude straal water af en vervolgens doordrenk ik de bladeren met spray tegen hardnekkige insecten van Pokon. Heeft tot nu toe hier wel geholpen.Iemand een gouden tip voor bladluis? Die zit in m’n vlinderplant en is nu overgewaaid naar m’n pannenkoekplant. Ze zitten tussen de nieuwe opgerolde blaadjes dus ik kom er moeilijk bij.
_Karlijn schreef:Google Lens zegt Schleffera Elegantissima. Hij ziet er op Google idd voller uit.
Maar ik ken hem niet dus ik heb geen tips, maar misschien kun je hier verder mee uit de voeten.
Edit: 3x typo&
Hij wordt ook wel fijnbladige vingerplant genoemd.
https://www.mijntuin.org/articles/schef ... ingerplant
_Karlijn schreef:Ik heb voor 3,95 een mooie grote krokodillenvaren gescoord bij Tuinland![]()
[ [url=m/jhvFib.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was echt zó rustig! In heel Tuinland misschien 10 mensen gezien.
Jis_ schreef:_Karlijn schreef:Ik heb voor 3,95 een mooie grote krokodillenvaren gescoord bij Tuinland![]()
[ [url=m/jhvFib.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was echt zó rustig! In heel Tuinland misschien 10 mensen gezien.
Vind hem zo gaaf! Leuke prijs, heb voor die van mij wel wat meer betaalt, van marktplaats. Had iets van 8 bladeren. Hij staat in het vensterbankje raam op het Noorden en groeit erg goed.
Daphara schreef:Nienkex schreef:Ik lees al een poosje af en toe wat mee hier, en nu heb ik zelf een vraag.
[ [url=m/rJs4N5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze plant heb ik gisteren van een huisgenoot gekregen omdat hij bij haar niet zo lekker gaat. Dit is een monstera toch?
Hij staat nu nog steeds op water, ik wil hem graag in een pot gaan zetten en dan langs een stok wat meer omhoog leiden, want nu gaat hij alle kanten op. Gaat dit werken, en hebben jullie hier nog goede tips voor?
In water zitten geen voedingsstoffen, dus inderdaad in aarde zetten. Ik stek ze ook in water, maar zodra er voldoende wortels aan zitten, gaan ze in een pot.
Neem een ruime binnenpot, onderin hydro korrels zet de stek er in en zorg dat alle nieuwe wortels ruim binnen de pot passen.
Hou de stek met 1 hand vast terwijl je met de andere hand de potgrond in de pot doet. Niet hard aandrukken.
Als je meteen gebruik wil maken van een mosstok, heb je dus een nog grotere binnenpot nodig. Maar ik zou eerst gewoon bamboo stokjes gebruiken om het te verstevigen. Als je binnenpot diep genoeg is, heb je dat niet eens nodig.