[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hobbyhorse

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:23

maessie schreef:
Wij zijn vanmiddag bij een huis wezen kijken. Moet ook flink wat aan gebeuren, maar echt een droomplekje.. Er waren alleen al wel een 30-40 kijkers in de tijd dat wij er waren..  Dus ben bang dat we maar niet teveel hoop moeten hebben. De vanaf inschrijfprijs is al aardig hoog, dus zou te gek gaan om daar flink overheen te bieden. Komen nog flink kosten bij natuurlijk.

http://www.funda.nl/40449957


Het kan dat er mensen tussen zitten die het heel graag willen hebben, maar laat je niet gek maken.
In de Randstad gebruiken ze dat wel als trucje, vraagprijs een beetje aan de lage kant zodat er veel mensen in het appartement staan die dan nerveus van elkaar worden.....

En als er veel aan moet gebeuren, dan moet je dat toch maar hebben liggen?
Ik las ook dat die huizen waar veel aan moeten gebeuren minder populair zijn omdat mensen de verbouwingskosten niet meer zo makkelijk kunnen lenen.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:21

Booooo schreef:
Ja draagbalk zitten we ook aan te denken, en dan de verwarming verplaatsen en dan zou het wel moeten kunnen.

Wij hebben boven nu 3 slaapkamers maar die willen we ook echt wel houden. De badkamer gaan we groter maken, en pakken daarvoor een gedeelte van de grootste slaapkamer erbij. Dan hebben we nog 3 redelijke slaapkamers.

Voor ons ook geen eindstation maar goed voor zeker de komende 10/15 jaar :D

Er zat geen trap naar de vlizozolder toen de makelaar het luik opendeed, de zolder konden we dus niet bekijken. Echter zit daar wel het ‘grooste’ probleem van de bouwkundige keuring. Wij dachten de platen/isolatie zelf vanaf de zolder te kunnen vervangen, maar dit moet echt vanaf het dak.

Geen trap naar de zolder? En zowiezo een vlizotrap vind ik best eg en gevaarlijk.Maar die is er niet eens. Hierdoor wordt de prijs lager hoor! Ik wens je veel succes, maar als dit het niet wordt dan komt het voor jou bestemde huis echt nog wel.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:25

Spannend Boooo!

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:48

Ik vraag me af, bij die groepsbezichtigingen zullen daar ook ingehuurde mensen bij rondlopen? :+

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:50

Anjali: wat is er gevaarlijk aan een vlizotrap? :+
In ons huidige huurhuis zit toevallig een vaste trap naar zolder, maar bij mijn ouders thuis niet. Ik wist nooit beter. Zolder wordt alleen als opberg ruimte gebruikt door ons, dus we komen er toch niet vaak. De prijs zal ook echt niet afhangen van dat trapje. Het huis is al scherp geprijsd.
We zullen zien, hoop nog maar niet te hard :+

Shanna: haha vraag ik me ook weleens af :=

Hobbyhorse

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:19

:D Shanna ik denk gedeeltelijk ingehuurd en ook een gedeelte zijn foto op karton.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:37

Ik vind vlizotrappen eng. Erop gaat nog wel, maar weer naar beneden is een ander verhaal :=

Een paar jaar geleden hadden we een huis gekocht (is uiteindelijk op het laatste moment mis gegaan), waarbij de zolder ook een vlizotrap had. Daar wilden we een slaapkamer voor opofferen om een vaste trap te maken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78672
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:12

Wij hebben ook een vlizotrap maar de zolder is enkel opslag (en de ketel hangt er) en is ook niet geschikt om om te bouwen naar kamers, geen ramen en te weinig oppervlakte met normale sta-hoogte. Dakkapel is geen optie omdat het schuine dak tot aan de eerste verdieping gaat en we daar al in totaal 3 dakkapellen hebben.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:53

Cayenne schreef:
Ik vind vlizotrappen eng. Erop gaat nog wel, maar weer naar beneden is een ander verhaal :=

Een paar jaar geleden hadden we een huis gekocht (is uiteindelijk op het laatste moment mis gegaan), waarbij de zolder ook een vlizotrap had. Daar wilden we een slaapkamer voor opofferen om een vaste trap te maken.

Mijn jeugdvriendje (we waren allebei 5 jaar en zaten op de kleuterschool) is bij hem thuis door het gat van de vlizotrap gevallen en heeft vele jaren in coma gelegen tot hij stierf. Vandaar dat ik ze niet veilig vind.Vooral niet voor kleine kinderen of ouderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:54

Brrr, vreselijk Anjali.
Het is ook vaak zo'n open gat en met kinderen is dat echt levensgevaarlijk :\

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:14

Brr raar verhaal met dat jongetje en de trap. Ze zouden zowieso niet in de buurt mogen komen denk ik dan..

Hier is zelfs nog een extra kijkdag gepland voor het huis waar wij zijn wezen kijken.. er waren al zoveel kijkers :+ nou ja, ik heb al niet zoveel hoop meer..

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:30

In het kader van, hopelijk is 3x scheepsrecht, hebben we vandaag weer een bod gedaan op een huis.

Ik hoop dat we eruit komen, en ook snel want over een maand gaan we 3 weken op vakantie en dan wil ik eigenlijk nergens meer over na hoeven denken mbt hypotheek...

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 04:45

Cayenne schreef:
Brrr, vreselijk Anjali.
Het is ook vaak zo'n open gat en met kinderen is dat echt levensgevaarlijk :\

Maar wat moet een kind van 5 op een vlizozolder? Normaal zit dat gat toch gewoon dicht. Je moet echt het luik en de trap eruit halen en naar boven klimmen... en vaak is het bergruimte, meer niet. Een gewone trap is ook gevaarlijk, doen we ook een trapveldje voor.

Neemt niet weg dat het een afschuwelijk verhaal is en dat ik kan begrijpen dat je daar iets aan overhoud ( tegen vlizo)

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:18

Ongeluk zit in een klein hoekje, snap wel als je zoiets van dichtbij hebt mee gemaakt je er bang van bent. Echter gebruik ik al zo'n 20 jaar een vlizotrap en nooit wat gebeurt. Dus ik zou ze niet persee als gevaarlijk beschouwen.

Prairy: Ik hoop dat het jullie eindelijk een keer mee zit! :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:21

Zolder Met vlizotrap is over het algemeen idd geen woon/gebruiksruimte maar Berg ruimte die je alleen open doet(Luik open maken, trap naar beneden trekken etc ...)
Dan is het puur even opletten als je die open en naar beneden hebt
Maar dat is alleen als je er moet zijn over het algemeen

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:51

Ik heb gewoon buikpijn :') De makelaar zou mij vandaag nog terug bellen, maar er komen vandaag ook andere mensen bezichtigen. Als die gelijk de vraagprijs bieden hebben wij pech.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:55

Ben je al in onderhandeling dan? Dan geven ze meestal wel eerst jou de gelegenheid.

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:58

Wij hebben zaterdag een bod gedaan, het is een exhuur huis dus dat bedrijf was dicht. Hij zou vandaag naar hun gaan bellen om ons bod voor te stellen, maar er stonden nog wel andere bezichtigingen geplant voor vandaag, neem aan dat ze die niet afzeggen. Wij hebben € 10.000 onder de vraagprijs geboden, maar wel aangegeven dat we er echt wel over uit willen komen.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:24

Spannend!! Succes met de biedingen!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:20

Spannend Booo en Prairy! Ben heel benieuwd wat het wordt voor jullie, veel succes!

Weer een gevalletje hier: de datum voor de overdracht en afhandeling bij de notaris staat gepland op 6 april. Vorige week kreeg ik echter telefoontje van de verkoopster "of zij dan op 7 en 8 april nog mogen verhuizen?" Heb gezegd dat ik het hier ging bekijken maar gezien hoe erg zij overal mee treuzelen en alles laten aanslepen ben ik niet bepaald geneigd om ja te zetten. Als we de sleutel krijgen, wil ik ook dat alles afgehandeld is, en niet dat ons huis nog vol met hun spullen staat.

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:24

Nee Yasmine daar zou ik ook duidelijk over zijn. Je wilt het toch ook goed kunnen beoordelen tijdens de overdracht en dat is lastiger met alle spullen er nog in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:36

Ze hebben toch tijd zat om te verhuizen? Die 2 dagen eerder of later maken ook geen wezenlijk verschil..

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:43

Inderdaad zou daar ook geen ja op zeggen. Is helemaal niet gebruikelijk, en ze hebben nu nog bijna 2 maanden de tijd :+ Komt dan ook niet op die 2 dagen uit neem ik aan.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:45

6 april is overdracht, dan hoort het leeg te zijn. Wij hadden op de ochtend van de overdracht nog spullen in de garage staan die we nog niet helemaal leeg hadden gekregen. In de ochtend nog hard gewerkt, en na de overdracht ook nog een uurtje, maar toen waren we ook klaar (ik had het eerder klaar willen hebben maar dat lukte door omstandigheden gewoon echt niet). Gelukkig hadden wij een hele relaxte verkoper. En hij heeft er nog een en ander aan overgehouden ook, hij was gescheiden en was blij met alles wat wij achterlieten, dus daarin was ook nog wat flexibiliteit.

Maar in principe, oplevering is oplevering. Dan moeten ze maar tijdelijk wat opslaan ergens anders. Niet jouw probleem. Ik zou er in deze situatie ook gewoon hard in zijn, wie zegt dat ze op 8 april dan ook echt klaar zijn, met de situatie zoals je die al een tijdje hebt?

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:46

Maar ze hebben voor 6 april toch nog tijd genoeg om te verhuizen.Bij de overdracht horen hun spullen er wel uit te zijn,ze moeten dan toch ook de sleutels afgeven.Overigens kan er bij het leegruimen van het huis nog vanalles beschadigd worden.Zoals de (parket)vloer, bij mij gebeurd.Dat is door mijn verzekering nog vergoed aan de nieuwe eigenaren die een gave parketvloer hoorden te krijgen.Nee,na de overdracht is het huis voor jou.