Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:27

Mag ik ook om tips vragen. Ik wil mijn taupe muur denk ik vol gaan hangen met foto lijstjes. twijfel een beetjee. Wat zal mooi zijn. (mijn gordijnen en banken zijn antraciet ook. Mijn andere muur bij eethoek is gebroken wit en bij mijn bank is de muur petrol blauw. 1 kleur (zoja welk?) of allerlei verschillende. En dan een strakke vorm zoals rechthoek/vierkant of gewoon random over de muur. en 1 stijl foto lijstjes of gewoon door elkaar. Ik denk dat ik een stuk of 15 foto's op wil hangen.
Wil morgen eigenlijk foto lijstjes gaan scoren.
Afbeelding

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:26

Ik zou kiezen voor of een kleur (wit) in verschillende soorten of verschillende kleuren en soorten, maar dan in een formaat.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:29

Ik zou ook voor witte lijstjes gaan op de taupe muur. Steekt een beetje af, maar past mooi bij de rest!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:15

Eleionomae, leuk project! Zou leuk zijn om je keuken in de woonkamer te betrekken, maak je het wat ruimtelijker.

Chantalsmook ik zou ook wit doen zodat het mooi afsteekt. Ik heb een muur in ons huis afgelopen weekend beige/taupe geverfd en de witte kozijnen springen daar heel mooi uit.

Bij ons is de overgang van ons oude huis naar het nieuwe huis ook nogal extreem; van een huisje van circa 100 jaar oud en 54 m2 woonoppervlakte naar nieuwbouw met +200 m2, de zolder in het nieuwe huis is groter dan ons oude huis was :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:33

*valt even binnen*

ChantalSmook, kijk eens op pinterest en dan wall decor of photos on wall of iets dergelijks. Dan vind je én hele leuke composities om ze mooi op te hangen én hele leuke ideëen wat betreft fotolijstjes. Ik heb daar ook een boel inspiratie vandaan gehaald. Daarnaast denk ik dat wit ook het mooiste is. Verder heb je aan mij niet veel, ik vind soms alles hetzelfde en soms alles verschillend juist heel leuk :Y)

*kruip weer onder mijn steen*

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:45

Inderdaad, Pinterest of Welke of andere kun je een boel creatieve ideeën opdoen.

Wij zitten nu bijna een jaar in onze nieuwbouwwoning ('met de paarden aan huis! *\o/* ), zal hier binnenkort ook eens wat fotootjes plaatsen :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:54

Pinterest gebruik ik ook veel als inspiratie!

Oh wat leuk miezelke, ik ben erg benieuwd! Hoeveel grond heb je?

Hier al de zetel en eettafel besteld (heb ik al eens getoond hier).
Heb nu leuke salontafeltjes gezien, met marmeren blad :) Vind niet iedereen mooi, maar ik vind het wel weer mooi (vroeger niet).
Gaat ook goed bij onze eettafel passen, is ook met een zwart metalen frame.
Salontafeltjes: http://static.webshopapp.com/shops/0072 ... -40x40.jpg
Eettafel: http://static.webshopapp.com/shops/0128 ... ut-met.jpg

Wil graag een mix van een iets industrielere 'look' (zwart metaal, onze woonkamer door is ook zwart metaal met glas) en iets strakker/met veel wit. Maar toch nog gezellig houden ;)
Huis is ook modern, dus dat kan perfect :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:55

@daan,wij hebben al 4 jaar de keuken in de woonkamer en we zijn juist zo blij dat hij apart is haha. Daarbij is de keuken nog vrij nieuw dus voorlopig laten we dat lekker zo :))

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:10

het huis staat op 14 are en de wei is 2 ha30. Voorlopig is nog maar 1 ha in gebruik als weiland en piste, de overige 1ha30 is nog in vruchtgebruik door mijn nonkel (landbouwer). Binnen 2 jaar, als ie op pensioen is, gaan we dat ook inzaaien tot weiland.

Heel leuke stijl Alizeetje, bij ons is het momenteel een mix van landelijk en modern; zou op termijn volledig naar landelijk/shabby chic willen gaan (vriendlief had al meubels van zichzelf toen we samen gingen, die kunnen we nu natuurlijk niet zomaar buitenzwieren - alhoewel ik het wel zou willen :P )

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:28

Bedankt voor de tips! Ik heb gekozen voor witte foto lijsteen in verschillende formaten mar wel hetzelfde type framee. Ik had toch wat bruinige tinten erbij gekocht mar dat vind ik toch minder mooi denk ik dus toch maar even terug van de week. Had indeerdaad op pinterest al gekeken en begrepen dat je in symmetrie moet hangen. Zo neergelegd op de grond is dat inderdaad mooi.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:33

Ik lees al even in stilte mee omdat de koop van ons nieuwe huis nog niet helemaal rond is, maar ik ben wel vast wat ideetjes op aan het doen. Zie hier leuke dingen voorbij komen.

ChantalSmook, zou je een foto willen maken van de lijstjes op de grond als ze nog liggen? Of anders van het eindresultaat?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:50

Eleionomae schreef:
[ [url=m/dvCXGv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahah, nou dan gun ik de halve buurt een pleziertje, want we kijken echt allemaal bij elkaar naar binnen hier :') En het is echt een vierkantje, dus aan de andere kant is het net zo haha

Da's nogal wat bekijks ja haha :')

Ooh deze gordijnen van IKEA vind ik zo leuk! Vraag me altijd alleen af hoe zoiets er dan in het echt bij mij uit zou zien :')

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00210927

Dat in combinatie met een antraciet/zwart rolgordijn voor in de slaapkamer lijkt me heel leuk :D ik twijfel alleen nog of het een rolgordijn icm een raamsticker wordt of een plissé paneel rolgordijn ding..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:58

Vriendin van mij heeft die in de woonkamer, ze zijn erg leuk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:58

EedihcrO ja hoor, ophangen Word pas volgende week zondag. Ik ga vrijdag heel even terug naar de winkel om de gekleurde om te ruilen naar wit. Wil je nu al een foto? Ik ga eerst papiertjes op de muur plakken, dan weet ik pas of ik het definitief zo wil. Of gaat het je om het idee.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:19

Thesserd schreef:
Eleionomae schreef:
[ [url=m/dvCXGv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahah, nou dan gun ik de halve buurt een pleziertje, want we kijken echt allemaal bij elkaar naar binnen hier :') En het is echt een vierkantje, dus aan de andere kant is het net zo haha

Da's nogal wat bekijks ja haha :')

Ooh deze gordijnen van IKEA vind ik zo leuk! Vraag me altijd alleen af hoe zoiets er dan in het echt bij mij uit zou zien :')

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00210927

Dat in combinatie met een antraciet/zwart rolgordijn voor in de slaapkamer lijkt me heel leuk :D ik twijfel alleen nog of het een rolgordijn icm een raamsticker wordt of een plissé paneel rolgordijn ding..

Verdorie, nu wil ik deze gordijnen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:26

Eleionomae schreef:
Vriendin van mij heeft die in de woonkamer, ze zijn erg leuk!

Oooh echt? Kan je een foto regelen? Whaha ik twijfel nog of ik ze ook in de woonkamer zou willen :')

@ Mirjamsel whaha sorry :Y)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 00:01

Zojuist even weer los gegaan in Photoshop :Y)

Nieuw idee voor mijn schouw, heb alleen geen idee of dat zo kan. Dus ff met mijn broer overleggen haha.

Afbeelding

Als ik een TV met ophang beugel haal kan ik em denk ik aan de muur van de schouw maken. Verder muurtje van schouw bedekken met leuke witte steenstrips oid. Ik zit namelijk met een enorm gat in de schouw als de kachel weg is waarschijnlijk. Aftimmeren met wat hout oid > steenstrips er overheen en klaar dacht ik. Maaar... wat als ik dat gat nou nog gebruik om de kabels van de tv doorheen te laten lopen en dan rechts onderin de schouw uitboren, waar de kabels zo een op maat gemaakt kastje in lopen :))

Weet alleen nog steeds niet of ik de verhouding TV>Schouw goed heb nu. Vergeet t steeds op te meten... En misschien moet de TV nog iets hoger zit ik nu te bekijken. Maar kan niet te hoog denk ik ivm gat in de schouw.

Wat denken jullie, zou dat kunnen? Vind zoiets als dit wel erg hip. De gordijnen ben ik overigens nog niet over uit. En zo in deze Photoshop kloppen ze ook niet, want eigenlijk zijn ze wat doorzichtig.

Ohja en heeft iemand nog een Faber Senator CV Moederhaard nodig? Gaat eigenlijk voor vrijwel elk bod weg, als ie maar opgehaald wordt :D Heb em ook op marktplaats staan, maar bij geen reactie bel ik de kringloop denk ik. Ben benieuwd of zij er belang bij hebben. Volgens m'n installateur is het nog een prima ding.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:18

Als je schouw is dichtgemaakt met een plank gips of hout zou ik niet 123 mijn tv daar aan hangen.. de kans dat hij er weer af komt zetten := daarnaast vind ik het niet zo mooi dat hij nu van boven uit steekt.

Ik zal even zien of ik een foto vd gordijnen kan krijgen voor je

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:30

Volgens mij kan de beugel boven het gat :D
Maar hoogte van de TV is lastig. Onder die plank van de schouw zeg maar (hoe noem je dat?) vind ik te laag en er boven vind ik te hoog. En als TV op kastje komt te staan steekt ie er ook iets boven uit denk ik..

Leuk, ben benieuwd naar de foto :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:58

Die gordijnen had ik in mijn vorige huis op de slaapkamer met een gigantische muurschildering van één zo'n vogel achter het bed. Ik zoek even een foto voor je!

Afbeelding

en dan deze op de muur:

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8609_o.jpg

Edit: en dat laatste plaatje krijg ik niet werkend. De afbeelding is te breed, maar kleiner maken lukt niet...
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 20-08-15 09:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:04

Thesserd heel leuk die steenstrips! Die wilde ik eigenlijk in het toilet alleen liep ik toen tegen iets anders aan. De tv daar hangen zou ik dan weer niet doen, vind het een beetje gek :P Zou m op de muur er naast hangen. Super handig om het zo te photoshoppen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:14

Oeh das gaaf Tink! Leuk om te zien :D

@Daan_O haha dat is een beetje het probleem in mijn woonkamer straks, die is niet zo groot :P TV kan niet rechts en niet links er naast hangen. Dus de schouw zelf is de aangewezen plek! :Y) ben zelf eigenlijk al wel aan het idee gewend :j

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:27

Chantalsmook, ik denk dat het eindresultaat het leukste is om te zien. Maar zou ook wel willen weten wat je bedoelt met symmetrisch patroon. We moeten nog een paar dag wachten denk ik, en dan weten we of we het huis dat we graag willen kunnen kopen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:27

zoiets idee tv wegwerken in de schouw?!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:30

Vind ik mooi idd Kentaro maar dan moet er denk ik helemaal iets om de schouw heen gemaakt worden wil ik er een stuk uit kunnen halen :P De muur die er nu op zit is niet zo dik geloof ik, dan zit je zo in de schoorsteen :Y)

Ik kan ook niet wennen aan een zo hoog hangende tv, lijkt me helemaal niet fijn kijken. Iemand ervaring?