[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berthe

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:14

Lekker snel Stybba!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:35

Ik heb gisteren een advertentie opgegeven voor de digitale nieuwsbrief van mijn oud instructrice www.dressuurinstructie-annekemuilwijk.nl , wordt gestuurd naar ruim 300 adressen. En komende gaan we kijken of we advertentie mogen hangen op wat maneges in de buurt. Wie heeft er nog meer ideeen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:07

Hmm, volgens mij doe je al aardig veel. :D Zie hem ook in je OS staan!
Mijn ouders' huis heb ik ook in m'n OS haha!

Nou, wij hebben volgende week woensdag de tweede bezichtiging, dit keer gaan mijn ouders en hun aannemer mee, ik ben benieuwd. :):)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:23

Spannedn Saskiaatje!

@Berthe: Ik vind het een heel leuk stekkie, je zou toch denken dat het zo weg moet zijn...

Hier heb ik de onderhandelingen gestopt vanmorgen. We begonnen met het volgende;
229 (vp) --> 200 geboden
223 --> 205 geboden
220 --> 208.5 geboden
217 --> Bij ons bod gebleven en de onderhandelingen afgekapt.

Misschien komen ze nog wel terug hoor, aangezien wij momenteel de enige geinteresseerde zijn en hun graag willen verkopen. Maar veel meer hebben we er gewoon niet voor over.
Kortom vandaag even onze mind opmaken en kiezen op welk huis we dan een bod willen neerleggen. :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:25

heel goed gedaan, als ze slim zijn komen ze bij ej terug

Heleen_B

+:)+ Doen jullie de onderhandelingen zelf?

Daan_O

Lijkt me echt zo spannend om in die fase van biedingen te zitten! Succes P_D!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:29

Oeh, ik word er zelf gewoon zenuwachtig van. :D
Wel goed gedaan!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:30

Heleen_B schreef:

Een paar pagina's terug heeft ze een post geplaatst met alle huizen waarmee ze het zelf hebben gedaan en zij krijgen echt de scherpste prijzen. :oo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:39

Saskiaatje schreef:
Wel goed gedaan!

Hoezo goed gedaan??

Jammer dat het niet gelukt is PD. Maar wie weet komen ze nog terug.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:42

manzano schreef:
Saskiaatje schreef:
Wel goed gedaan!

Hoezo goed gedaan??

Jammer dat het niet gelukt is PD. Maar wie weet komen ze nog terug.

Ik vind het goed dat ze niet alsnog een hoger tegenbod hebben gedaan, terwijl het huis ze dat niet waard is.
Menig mens zou wel gewoon een hoger tegenbod plaatsen, omdat hun inzicht vertroebeld wordt doordat ze het graag willen hebben en de financiële consequenties uit het oog verliezen. :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:57

Heleen_B schreef:

Ja wij onderhandelen altijd zelf over ontroerend goed. Maken geen gebruik van aankoopmakelaren en zelden van een bouwtechnisch rapport. Makelaars zeggen inmiddels ook vaak lachend; Jij hebt echt je beroep gemist, je zou een hele goede zijn! :D

We hebben gisteren nog een andere woning gekocht. Stond oorspronkelijk voor 229.000 op de markt, mensen waren al naar de bottom gegaan van 195.000 en uiteindelijk hebben we het gisteren voor 181.000 gekocht. Toch even 48.000 verschil :')

Makelaar van het huis waarmee wij bezig waren belde zojuist direct terug:
Jeetje heb je slecht geslapen P_D? De onderhandelingen gingen gisteren zo snel en nu trek je je ineens terug. Je wilt zeker op 210 uitkomen?
ik: Nee hoor, ik zeg niet voor niets 208 en een beetje. Vd week tijdens de bezichtiging heb ik direct gezegd dat ik het een hele nette woning vind, maar zeker niet onze smaak. Met mijn bod houd ik er dus rekening mee dat ik over 4 á 5 jaar alsnog zal moeten investeren in een modernere keuken en badkamer... Daarbij zijn er nog een paar huizen die we erg leuk vinden dus dan ga ik daar gewoon mee verder

Makelaar belt vandaag nog terug of hij nog wat kan doen :') :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:00

Misschien heb je het al eens eerder vertelt, maar hoe zit dat precies met al die huizenkopen van jou? Je koopt wat, knapt het op en verkoopt het weer ofzo?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:01

Als ons huis is verkocht gaan wij denk ook voor de brutale aanpak; laag bieden en graag of anders niet! Nee heb je, ja kun je krijgen :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:02

Zeg P_D, wil jij niet voor ons als aankoopmakelaar spelen? O:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:05

mooi als dat kan! was bij ons echt niet aan de orde, wonen in een heel klein dorp, waar we aan gebonden zijn, als je dan iets betaalbaars zoekt met genoeg grond, komt dat niet zo vaak voorbij, deze was ook nog ideaal kwa ligging en heel goed kwa contructie.

Als je die dan echt wil, en er zijn andere bieders, dan is onderste uit de kan helaas niet mogelijk

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:09

Daan_Ordeal schreef:
Misschien heb je het al eens eerder vertelt, maar hoe zit dat precies met al die huizenkopen van jou? Je koopt wat, knapt het op en verkoopt het weer ofzo?

Nee, meestal kopen we enkel voor eigen gebruik. Enkele keer verhuren we tijdelijk.
Wel probeert mijn broer zich meer toe te leggen op projectontwikkeling; Kortom opkopen, opknappen en verkopen. Markt is er momenteel echter niet naar, en mijn broer is tot dusver helaas niet snel genoeg. Denk er zelf wel overna om op te kopen, op te knappen en te koop te zetten zijnde leuk modern huis, en zolang het nog niet verkocht is rustig te verhuren tegen lagere tarieven, dan houdt onze kosten namelijk ook in het gareel en momenteel is er ontzettend veel vraag naar betaalbare huurwoningen daar veel mensen óf geen hypotheek krijgen maar tegelijkertijd ook geen betaalbare huurwoning kunnen vinden....

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:10

Heb je nu dan iets wat je leeg hebt staan, P_D? Wat je wilt verhuren?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:10

fokfanaat schreef:
mooi als dat kan! was bij ons echt niet aan de orde, wonen in een heel klein dorp, waar we aan gebonden zijn, als je dan iets betaalbaars zoekt met genoeg grond, komt dat niet zo vaak voorbij, deze was ook nog ideaal kwa ligging en heel goed kwa contructie.

Als je die dan echt wil, en er zijn andere bieders, dan is onderste uit de kan helaas niet mogelijk

Klopt hoor... Wij grijpen ook huis wel eens mis, maar hebben het geluk dat we vaak te maken hebben met 13 in 1 dozijn huizen. Kortom faalt deze, ga je gewoon naar de volgende. Als je echt een specifiek object zoekt moet je gewoon toeslaan in een marktcomforme prijs :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:11

Maar dan ben je zeker wel veel verhuisd de afgelopen jaren? Daar moet je ook maar zin in hebben...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:12

Saskiaatje schreef:
Heb je nu dan iets wat je leeg hebt staan, P_D? Wat je wilt verhuren?

Nee, had tot vorige maand een mooi ruim appartement in rotterdam centrum te huur of te koop. Maar deze heb ik nu voor in ieder geval 6 maanden verhuurd aan een collega. Kan wel even vragen of ik via de makelaars nog iets kan regelen, want zelfs verhuurprijzen zijn in de huidige tijd vaak wel bespreekbaar.

Weet niet wat je budget is?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:19

Daan_Ordeal schreef:
Maar dan ben je zeker wel veel verhuisd de afgelopen jaren? Daar moet je ook maar zin in hebben...

Ik zelf maar 2 keer hoor :D
Maargoed heb nog 3 broers, ouders, familie voor wie we regelmatig iets aankopen... En dan kom je toch al snel op 3 á 4 huizen per jaar. We hopen het hierna even een tijdje rustiger aan te doen, op ons na heeft iedereen nu een fijn plekje, dus hierna concentreren we ons de komende jaren enkel op bedrijfsobjecten en misschien wat grotere sociale voorzieningsprojecten... Luxere oudervoorziening ofzo, ipv al die mensjes op te hokken in een kamertje van 4 bij 4 met slechte zorg. Dat is echter niet mijn afdeling, ik interesseer me echt alleen voor de huizenmarkt... Vind het ontzettend interessant, zeker nu de markt zo schommelt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:20

Als je genoeg eigen geld hebt lijkt het mee een leuke hobby. Huizen kopen, opknappen en verkopen :j

De bank ziet me aankomen denk ik ;) :))

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:21

Ik heb gistermiddag ook weer bericht terug gehad. Na nog een tussenbod zijn inmiddels wel nog eens 15.000 gezakt, maar nog steeds 10.000 boven het bedrag wat ik maximaal wil betalen. We hebben ook aan de makelaar vermeld ons pas weer te bellen als ze akkoord gaan met het bedrag wat ik maximaal wil betalen en niet eerder. Ze snappen het hele principe van "vast eindbod" niet denk ik. Het zou erg leuk zijn als ik het huis kan kopen, maar als het niet door gaat lig ik er geen seconde wakker van. Wie weet bellen ze volgende week weer. En in de tussentijd zoek ik gewoon lekker verder. Wat ook nog eens erg leuk is trouwens! :D .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:22

Vast eindbod is ook vaak gewoon niet vast bij mensen.

Wij kregen op ons appartement ook een eindbod........toen we dat weigerden ging het bod ook opeens omhoog :+