Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:24

tjakka123 schreef:
Bnet schreef:
Hee dat is een bekend plekje. Daar heb ik enkele jaren mijn merrie gebracht om door een van de hengsten te laten dekken. Heb toen alleen het paardengedeelte gezien, niet in huis geweest. Wel een mooi huis! Maar inderdaad, de weilanden zijn vrij nat en de uitrijmogelijkheden vrij beperkt.

Je zit toch direct aan het twiske? Voor noord holland en zeker die omgeving zit je eigenlijk mega goed qua uitrijdmogelijkheden..

Oh dat zou kunnen, ik ben daar verder niet zo bekend, maar degenen die er woonden klaagden (destijds in elk geval) dat je wel altijd langs de weg moet. Voor mijzelf zou dat geen dealbreker zijn als je dan alsnog in 10-20 minuten in een gebied met uitrijmogelijkheden bent.

Edit: ik had natuurlijk ook gewoon de advertentietekst op Funda even kunnen lezen, daar staat het letterlijk. Blijkbaar nog niet helemaal wakker. :')

En Edit 2: ook even op de kaart gespiekt, je bent inderdaad met 5-10 minuten stappen in het Twiske. Maar je moet inderdaad wel over de weg, volgens mij is er door de sloten geen optie om binnendoor te steken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:37

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:05

Ik bied de helft :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:09

schattig huis in Haaren. Daar moet dan nog zeker een ton bij.
Maar ja de prijzen zijn nu eenmaal hoog.

Ik weet wel toen de nieuwbouwwoningen bij mij achter verkocht werden toen riep iedereen schande over de verkoopprijzen. Het was uiteindelijk zo verkocht en nu zou iedereen heel blij zijn met de prijzen.

Net een project qua plattegronden zitten beoordelen voor een nieuwbouwproject van mijn opdrachtgever. Dat wordt echt een heel leuk wijkje met zo verschillende niet standaard woningen. Maar hoe lastig het momenteel is om een woning te ontwikkelen voor starters met deze bouwprijzen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:10

Cayenne schreef:
Dit huisje staat in ons dorp te koop.
Wel een schatje, maar die prijs lijkt mij echt heel hoog? :?
https://www.funda.nl/koop/haaren/huis-4 ... rkeind-20/

En willen ze dat perceel nou opsplitsen? Dat lint gaat dwars door het perceel heen. Lijkt er op dat ze daarnaast willen bouwen? En bij kadastraal staat iets over gedeeld perceel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:10

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:33

:D :D :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:59

Haha grappig! Die verwacht je niet
Ziet er uit als een heel burgerlijk huis, de inrichting ook tot de achter tuin

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:08

Daar zou ik niet graag naast gewoond hebben, zo'n feesttuin :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 18:43

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:02

Wat ligt er onder de deken op foto 47?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:19

De schoonmoeder? :P

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:40

Happinez, roerend goed wat ze graag achter willen laten voor de juiste prijs?

Die in Helmond "het was direct verkocht" ... uhm ja dat is de huidige markt. Dat is niet omdat je die bar in de tuin geknutseld hebt :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:08

kamsel schreef:
Happinez schreef:
ik vraag mij wel af wat deze foto bijdraagt bij de verkoop van het huis. :+
https://www.funda.nl/koop/stokkum/huis- ... 3/#foto-62

Die locatie is echt bijna perfect <3

Ja dat is een heel mooi plekje! Heb er om de hoek gewoond. Zandpad op en je zit in het bos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:10

Dat bij den Ilp snap ik niet. Je denkt toch ook aan door verkopen? Dan maak me toch iig de binnenbak een courante maat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:49

SusanH schreef:
Dat bij den Ilp snap ik niet. Je denkt toch ook aan door verkopen? Dan maak me toch iig de binnenbak een courante maat.

In de wereld van de 'grote paarden' (dressuur en springen dus meestal) zijn courante afmetingen soms heel anders dan wat bij de IJslanders gebruikelijk is. Laat dit nu net een bekende ijslanderstal zijn.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:45

oomens schreef:
SusanH schreef:

In de wereld van de 'grote paarden' (dressuur en springen dus meestal) zijn courante afmetingen soms heel anders dan wat bij de IJslanders gebruikelijk is. Laat dit nu net een bekende ijslanderstal zijn.

En buiten dat, het is al heel bijzonder dat ze zo veel vergunningen hebben gekregen om alles te overkappen/bakken/paddocks te bouwen. Het is een van de moeilijkste gemeente wat dat betreft. Met een warmbloed paard/niet ijslander kun je hier toch prima mee redden? Op mooie dagen in de buitenbak en bij slecht weer heb je een perfecte binnenbaan!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:49

Ik zou me er ook zeker mee 'weten te redden'. De te kleine stallen zouden dan weg moeten of alleen voor kleine pony's gebruikt moeten worden. Maar voor dat geld zou ik wel objecten kunnen vinden die mij beter zouden passen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:17

_Lorette_ schreef:
Ik zou me er ook zeker mee 'weten te redden'. De te kleine stallen zouden dan weg moeten of alleen voor kleine pony's gebruikt moeten worden. Maar voor dat geld zou ik wel objecten kunnen vinden die mij beter zouden passen.

Ik ben er vrij zeker van dat als ik hier in de buurt een zekere toko de helft biedt, dat ik 'm heb en dan zit ik mooier in de omgeving, betere grond en meer mogelijkheden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:20

Nou ja, wij hebben een slagschip van dik 1,75. Dan is een bak van 20 bij 40 wel fijn helemaal omdat hij soms de kriebels heeft en ergens niet zomaar langs wil. Als je met een kleine bak af moet snijden is het met een groter paard niet zo praktisch.

Iemand trouwens nog een stekkie nodig om te vissen? https://www.funda.nl/koop/lienden/objec ... -marsdijk/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:27

Voor 2 ton ga ik wel ergens in het openbaar zitten :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:19

wat er soms voor stukjes grond geboden wordt....
Hier voor 2100 m2 dijkgrond (licht hellend), was totaal overwoekerd, net buiten het dorp, agrarische bestemming met klein totaal verrot en vervallen schuurtje.
1,5 ton voor betaald. Nu vraagt een niet agrarier toestemming om er een schuur op te zetten, ik ben benieuwd wat daar de uitkomst van wordt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:54

Dat is 7 ton per hectare. Ik heb nog 1. 14 ha te koop. Stuur ze even.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:48

EllyC schreef:
wat er soms voor stukjes grond geboden wordt....
Hier voor 2100 m2 dijkgrond (licht hellend), was totaal overwoekerd, net buiten het dorp, agrarische bestemming met klein totaal verrot en vervallen schuurtje.
1,5 ton voor betaald. Nu vraagt een niet agrarier toestemming om er een schuur op te zetten, ik ben benieuwd wat daar de uitkomst van wordt.

Dat ligt aan de regels van het Waterschap.
Maar als je even zoekt op de vastgestelde legger waterkeringen van je waterschap, kun je al een inschatting maken hoe groot de kans is.
Dat zijn dingen die je aan de voorkant kunt uitzoeken. Je kunt ze gewoon bellen en vragen naar de status van het stuk grond en welke mogelijkheden dat geeft.

Datzelfde geldt voor de gemeente, dus als die koper een beetje z'n huiswerk gedaan heeft, gaat dat gewoon lukken want weet ie wat er kan en mag. Zo niet, is het een sukkel van een koper maar kun je ook iets zeggen van de makelaar die dan mogelijk onvoldoende ingelicht heeft.