Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:08

Yza gefeliciteerd.

Spannend he Wendy :j ik ga voor je duimen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:08

Wendy_Komen schreef:
Yza gefeliciteerd!!!!

Mensen kinderen de stress.... We gaan dus een bod maandag uitbrengen via de aankoop makelaar. Die doen nu al het onderzoek. Dus helemaal uit handen gegeven, maar de spanning, niet te doen..

Haha dit hadden wij ook bij ons eerste bod. Na 5x heb ik geen stress meer :') zal wel komen als het een keer lukt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:35

yza1987 schreef:
Hier goed nieuws! Huis is verkocht voor 50k boven vraagprijs. We hadden heel veel biedingen om uit te kiezen, echt bizar. Maar heel blij!

Gefeliciteerd!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:39

Spannend Wendy!
Ik duim voor jullie :)

Ik ben hier een beetje aan het stressen omdat er nog niet getekend is of dat ik bericht heb gekregen wanneer ze gaan tekenen.
Wil er aan de ene kant ook geen druk opleggen maar als er woensdag nog niet getekend is mogen ze hem van mij doorscheuren :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:50

Gefeliciteerd Yza! En ik duim ook voor Wendy!
Lieszje, dat zal idd stress geven zeg :(:) Ik zou toch bellen denk ik!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:18

Dit huis was helemaal niets voor ons. Zowel qua ligging als het huis zelf. Vind 'm ontzettend hoog geprijsd als ik 'm vergelijk met de andere huizen die we hebben bekeken. Zijn nu wel heel zeker van het andere huis.. Alleen erg in dubio wat te bieden.

Zijn er mensen met ervaring van verkoopprijzen in het zuiden van Drenthe die ik misschien een pb kan sturen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:03

Is het in de hand nemen van een aankoopmakelaar niet een idee? Die van ons gaat nu precies uitzoeken wat we moeten gaan bieden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:11

Wendy_Komen schreef:
Is het in de hand nemen van een aankoopmakelaar niet een idee? Die van ons gaat nu precies uitzoeken wat we moeten gaan bieden.

Daar zie ik nog niet heel veel toegevoegde waarde in voor het geld dat ze vragen helaas en de voorwaarden die wij kunnen geven. We hebben bijvoorbeeld geen overwaarde om in te brengen dus het is lastig om ons aantrekkelijk te maken. Mocht het over een half jaar nog niet gelukt zijn, dan gaan we het heroverwegen.

Inmiddels een besluit genomen maar het is helaas nog lang tot woensdag

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:23

ingedebruijn schreef:
Dit huis was helemaal niets voor ons. Zowel qua ligging als het huis zelf. Vind 'm ontzettend hoog geprijsd als ik 'm vergelijk met de andere huizen die we hebben bekeken. Zijn nu wel heel zeker van het andere huis.. Alleen erg in dubio wat te bieden.

Zijn er mensen met ervaring van verkoopprijzen in het zuiden van Drenthe die ik misschien een pb kan sturen?

Ik wil wel meedenken, mijn man zit in het vastgoed in ZW drenthe dus die vraag ik dan wel even voor je. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:29

flooooo schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik wil wel meedenken, mijn man zit in het vastgoed in ZW drenthe dus die vraag ik dan wel even voor je. :)

Heeeel tof *\o/* ik heb je een berichtje gestuurd

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:10

ingedebruijn schreef:
Wendy_Komen schreef:

Daar zie ik nog niet heel veel toegevoegde waarde in voor het geld dat ze vragen helaas en de voorwaarden die wij kunnen geven. We hebben bijvoorbeeld geen overwaarde om in te brengen dus het is lastig om ons aantrekkelijk te maken. Mocht het over een half jaar nog niet gelukt zijn, dan gaan we het heroverwegen.

Inmiddels een besluit genomen maar het is helaas nog lang tot woensdag

Het hebben van een aankoopmakelaar maakt je dan juist aantrekkelijker, omdat de verkoper/verkopend makelaar dan meer vertrouwen heeft in je bod en dat je financiële check hebt laten doen wat je maximaal aan hypotheek kan krijgen etc.

Wij hebben een aantal huizen zelf geboden, maar geen idee gehad in welke richting we moesten denken. Nu het eerste huis met aankoopmakelaar meteen een raak bod geplaatst. Dus als het écht je droomhuis is, zal ik het heroverwegen. Vaak kunnen ze aangepaste prijs doen voor alleen bieden. Voor ons was het het geld meer dan waard! :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:23

Ik zou een aankoopmakelaar ook aanraden, zonder de mijne had ik (ook starter) mijn huis nooit gekregen.

En inmiddels woon ik er al bijna een maand <3 <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:38

Thanks voor de tip. Zullen er over nadenken!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:39

anca schreef:
Steenbok12 schreef:
Hier november 2020 getekend en oktober 2021 sleutel overdracht.
In Mierlo, dichtbij Eindhoven. 126m2 in een goed onderhouden huis met zonnepanelen, vloer verwarming, dakkapel, nette badkamer. Alleen keuken willen we vervangen. Tuin is niet heel groot. Denk een standaard gemiddelde tuin maar wel met zon volop.

305.500 was de VP (stille verkoop) en akkoord gegaan daarmee. Wel 309.000 inclusief ter overname geboden geloof ik van rolluiken inbouwkast raambekleding hordeur etc.. Ik vond het veel vooral omdat het meeste op maat is, maar wel fijne dingen om mee te starten en we hoefden dus al niet op te bieden tegen anderen... dus vond het al dikke prima.

Wat een verhalen weer hier

Een inbouwkast hoort toch in het huis. Vind ik dan. Dus waarom dan overnemen?

Beetje lastige foto maar links de hele zijde en rechts ook nog eens stuk het is meer een kast in een kamer, maar inbouwkast klonk wat makkelijker. In principe gewoon los gekocht en geplaatst en kan dus gewoon meegenomen worden. Maargoed het is nu dus mooi op maat allemaal.

Afbeelding
.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:48

Oh ja dat is inderdaad een hele mooie!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:52

Ja het is zonde als die eruit zou gaan en zag er nog netjes uit. Het offert wel onze kleine kamer op dus ben wel heel benieuwd met een eventuele 2e kleine. Dan zouden we de zolder moeten gaan gebruiken. De kamer zit met een zij open deurpost naar de slaapkamer rechts. Op het 1e oog lijkt het hele huis zo netjes afgewerkt met spotjes e.d. weinig gaten in de muren etc. Ben wel benieuwd als we er uiteindelijk in zitten en alles leeg is. Maar vandaar dat we wel wat wilde betalen ook al is het wel allemaal al gebruikt natuurlijk.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:24

Narya, bedankt voor je ervaring! Hoop zo dat het ons bent wat we willen(DIT huis.... Gewoon dit huis ...)
Nog gefeliciteerd met je eigen woning!! Bevalt het?

Linnnh, ook jij bedankt!! Mijn hoop is ietjes groter geworden!!!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:50

Ja dat wel een mooie kast .

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:30

Wendy_Komen schreef:
Narya, bedankt voor je ervaring! Hoop zo dat het ons bent wat we willen(DIT huis.... Gewoon dit huis ...)
Nog gefeliciteerd met je eigen woning!! Bevalt het?

Linnnh, ook jij bedankt!! Mijn hoop is ietjes groter geworden!!!

Onze aankoopmakelaar heeft inderdaad ook onderzocht en verteld in welke richting we moesten denken. Uiteindelijk hadden wij het hoogste bod (verschil was het huisnummer, wat we in het bod hadden opgenomen := ). Bij ons heeft dat, én een persoonlijke brief doorslag gegeven. Als je (of iemand anders hier) wil kan ik die privé wel delen zodat je een idee hebt.

Ik ga voor je duimen!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:02

Spannend weer Inge.

Mooie kast steenbok.

Hier was het huis en het kavel erg leuk maar helaas geen mogelijkheid om het gastenverblijf te verbinden met de woning, een extra slaapkamer te creëren of een aanbouw te doen..
Dus weer verder zoeken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:47

Weer een bezichtiging aangevraagd.
We gaan vrolijk verder haha.
Huis moet van binnen nog deels afgebouwd worden, maar potentie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:52

horsii schreef:
Weer een bezichtiging aangevraagd.
We gaan vrolijk verder haha.
Huis moet van binnen nog deels afgebouwd worden, maar potentie.

Toch veel succes!! De aanhouder wint.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:46

Jammer dat het ene huis niets was. Succes met de volgende bezichtiging!

Hier de motivatie brief in elkaar gezet, leuke foto van de dames erbij en alvast naar de aankoopmakelaar gestuurd. Deze vond hem erg goed, dus dat is fijn! Was het laatste stukje wat we zelf nog moesten doen, dus nu gaan we verder met wachten...... en wachten..... pfffff....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:32

Wendy_Komen schreef:
Jammer dat het ene huis niets was. Succes met de volgende bezichtiging!

Hier de motivatie brief in elkaar gezet, leuke foto van de dames erbij en alvast naar de aankoopmakelaar gestuurd. Deze vond hem erg goed, dus dat is fijn! Was het laatste stukje wat we zelf nog moesten doen, dus nu gaan we verder met wachten...... en wachten..... pfffff....

Spannend! Zou heel fijn voor je zijn als het in een keer raak is. Heb je wel een idee wat ze voor je gaan bieden of heb je een max meegegeven?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:36

Ik heb geen flauw idee wat ze willen gaan bieden.... En ze kunnen me maandag rond half 12 pas meer vertellen... Pffff de spanning :')