Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:17

Ja dat kan ik idd wel doen, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen? :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:55

_Karlijn schreef:

Omdat je ons een goed gevoel geeft, doordat wij je hebben kunnen helpen?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:56

KarenQ schreef:
_Karlijn schreef:

Omdat je ons een goed gevoel geeft, doordat wij je hebben kunnen helpen?

Stiekem wel *D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:38

Of je leid m ergens hoog langs, meer groen, blaadjes worden steeds kleiner als ze naar beneden hangen schijnt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:46

Ik heb 'm al opgeknipt en op water gezet :D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:33

Ik krijg een stek van een lipstickplant! *\o/* Hij staat al even in water, dus hopelijk komen er snel wortels aan. Nu nog een mooi plekje vinden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:43

Ik heb vandaag m’n eerste plantjes gestekt (pannenkoekplantjes). Ben benieuwd! :D
Geef er morgen eentje aan m’n vader voor z’n verjaardag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:22

Ik heb jullie hulp hard nodig! Gisteren een aantal planten van mijn vriend gered. Stonden in minuscule potjes. Nu maak ik me alleen zorgen om de aloë vera plant. Die heeft een aantal stengels geknakt.. Niet door maar gewoon slap.

Heb 'm ook moeten ondersteunen met een stokje omdat ie zichzelf gewoon niet overeind kan houden. Hij stond in zo'n foute pot dat ie een soort liggend is gegroeid in plaats van staand.

Komt dit nog goed? Moet ie extra water voor kracht of? Help!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:22

Ik lees al een poosje af en toe wat mee hier, en nu heb ik zelf een vraag.
Afbeelding

Deze plant heb ik gisteren van een huisgenoot gekregen omdat hij bij haar niet zo lekker gaat. Dit is een monstera toch?
Hij staat nu nog steeds op water, ik wil hem graag in een pot gaan zetten en dan langs een stok wat meer omhoog leiden, want nu gaat hij alle kanten op. Gaat dit werken, en hebben jullie hier nog goede tips voor?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:03

Ik heb voor 3,95 een mooie grote krokodillenvaren gescoord bij Tuinland :+:

Afbeelding

Het was echt zó rustig! In heel Tuinland misschien 10 mensen gezien.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:55

ingedebruijn, slappe stengels betekent vaak te weinig licht en teveel water. Dus verhuizen naar een lichte plek en geen water meer geven tot de punten wat rood worden. Dan zou het moeten bijtrekken.

Nienkex, heeft hij al wortels? Ik zet planten pas in de grond als ze wortels hebben, want dan is de kans groter dat ze aanslaan.

Wat een mooi blad Karlijn!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:56

Hey! Ik kom even binnenvallen :)

Mijn moeder heeft een plant die het niet zo goed doet. Hij laat heel veel bladeren vallen helaas. Nu weet ze alleen de naam niet meer en via de app plantnet vindt hij hem ook niet. Heeft iemand hier enig idee wat voor een plant dit is?

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:57

Google Lens zegt Schleffera Elegantissima. Hij ziet er op Google idd voller uit.
Maar ik ken hem niet dus ik heb geen tips, maar misschien kun je hier verder mee uit de voeten.

Edit: 3x typo :') &
Hij wordt ook wel fijnbladige vingerplant genoemd.

https://www.mijntuin.org/articles/schef ... ingerplant

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:21

Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb een venus vliegenval aangeschaft, maar nu is er dus even geen regenwater meer om op te vangen. Overdag staat 'ie buiten dus hij krijgt wel natte voeten, maar op het moment is dat niet veel. En daarbij wordt het de komende dagen ook droog. Nu ben ik op zoek naar demi water, maar bij de supermarkt zag ik dit alleen in het gangpad van de schoonmaakproducten staan, met de opmerking "niet voor consumptie".
Bij het drinkwater is het gewoon niet te vinden, dus zijn het dan toch de goeie?

Oh ja, en is het het waard om voor de minder zonnige dagen een speciale lamp aan te schaffen?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:38

Ik weet niet beter dan dat gedemineraliseerd water beter niet te drinken is?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:00

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:22

Ik kreeg een tip dat in tuincentrum Overvecht in Eemnes 2 Cissus discolor’s stonden van 80 voor 40 euro, 1,60 hoog ongeveer. Nu nog maar 1. :D <3

Afbeelding

En toen liep ik daar tegen een grote Caladium Frog in a blender op, ook afgeprijsd. Kon hem niet laten staan. <3

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:26

Zo he, mooie aanwinsten :j <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:33

Bedankt dames! Ik had precies weer een site aangeklikt waarop ze verkondigden dat het juist goed voor je lijf was omdat het zuiverder was. Nou boeit dat mij persoonlijk niet zo, maar ik dacht meer dat er in het demi water bij de schoonmaakartikelen dan misschien toch iets anders zit. :o Ga ik dat zo nog even halen.

Jis, wat een mooie aanwinsten!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:45

Dank! Een grotere cissus was ik al bijna een jaar op aan het azen, heel erg blij mee, :):) nu nog in leven houden. :D

marley93 schreef:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb een venus vliegenval aangeschaft, maar nu is er dus even geen regenwater meer om op te vangen. Overdag staat 'ie buiten dus hij krijgt wel natte voeten, maar op het moment is dat niet veel. En daarbij wordt het de komende dagen ook droog. Nu ben ik op zoek naar demi water, maar bij de supermarkt zag ik dit alleen in het gangpad van de schoonmaakproducten staan, met de opmerking "niet voor consumptie".
Bij het drinkwater is het gewoon niet te vinden, dus zijn het dan toch de goeie?

Oh ja, en is het het waard om voor de minder zonnige dagen een speciale lamp aan te schaffen?

Als het regenwater op is haal ik een emmer slootwater, is goed schoon hier. Misschien een optie?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:49

Nee, demiwater niet drinken hoor! Voor je planten is het niet erg, maar voor jezelf zit er veel te weinig mineralen in. Dat gooit je osmose/diffusie in de war. Zuiverder mijn ***. Demiwater drinken is echt een heel slecht idee. Je zult het dus ook nooit bij drinkwater vinden, dat is het namelijk absoluut niet. :n

Je vleeseters groeien normaal op zure grond, zo zuur dat je er geen kalk e.d. vindt omdat het gewoon oplost. Daarom willen ze demiwater, daar zit geen kalk e.d. in. Regenwater idem.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:54

Mooie planten komen hier weer voorbij!

Ik heb laatst deze gescoord bij de orchideeën hoeve voor 5 euro. Ben er allen nog niet uit welke het is Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:08

Een Philodendron gloriosum misschien?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:20

Jis, slootwater zou kunnen, maar dan moet ik even goed kijken waar ik het vandaan haal. Zeker nu zitten er veel algen in hier in de buurt. Ik zet nu in ieder geval standaard een emmertje buiten om regen op te vangen, en ik heb net voor een euro twee liter demi water gehaald.

Eelmo, nee ik las het nu ook inderdaad. Ik kan ook de site niet zo snel meer terugvinden waarop stond dat het zo goed voor je was, maar het zal wel een beetje zo'n geitenbreier site zijn geweest. :Y)

De Venus staat nu lekker van de zon te genieten, en ik heb mijn andere vetplantjes er ook even in gezet. Vanmorgen was het hier helemaal bewolkt, dus hebben ze geen zonnetje gezien (vindt het erwtenplantje op zich niet heel erg). Nu in de achtertuin wel.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:54

Lekker zo wat zon, ook voor ons.

Geen idee Amber, wat in me op komt is een Alocasia.