Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:17

Vorige huis moet ik even graven :P , was echt weinig eigenlijk nog. In 4 maanden na het nieuws zijn ongeveer de helft van de 48 huishoudens vertrokken , zegt genoeg?

Afbeelding

Keuken , had vandaag mam op bezoek mijn broer die mee at en daarom wat afwas. De pan is schoon , nieuwe dure set die is mij te heilig om te laten staan.

Afbeelding

Woonkamer , de tv meubel en de salontafel moeten nog goed in elkaar

Afbeelding

Hamsterhoek , moet even een goed kastje komen

Afbeelding

Keuken naar de tafel <3

Afbeelding

Hanghoek *\o/* :')

De rest van het huis is nog erger aan toe , waskamer moet nog af . De logeerkamer is wel af , die deelt de logee met poes . Ik heb extra matras die ik erop leg , de kat kan op de andere liggen als ze wilt. Ze ligt liever in haar doos

Erg donker in huis , maar rond 12 uur heb ik vaak een tik dat ik opruimen moet . Nu de roomdivider uitgemest

_Marinke_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:06

Mooi die tafel Rebecca!! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:05

Heb even ideeën/tips nodig... Wie kan mij helpen? :D

Ik heb straks mijn slaapkamer aan de weg. Dwz.. Dat het raam op de wegkant zit zeg maar :+ nu twijfel ik hoe ik dat doe met gordijnen e.d. er moet natuurlijk sowieso iets verduisterends komen in de vorm van een rolgordijn of verduisterende gordijnen.

Maar stel ik word 's ochtends wakker en half aangekleed doe ik mijn gordijnen open en de buurman loopt net langs :') er moet dus nog iets voor komen, wat er permanent voor hangt. Vitrages bijv, maar die vind ik zo ouderwets.
Het moet er leuk uit zien, moeilijk doorheen te kijken en wel goed licht doorlatend. Te gebruiken in combinatie met een verduisterende rolgordijn of gewone gordijnen :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:09

Ik woon op dit moment nog op een hofje en ook daar kijkt de halve buurt in mijn slaapkamer. Ik heb naast mijn verduisterende gordijnen van dat matte plakfolie tot op net boven tiethoogte gehangen :))

Oooh nog maar 2 week te gaan en dan krijgen we eindelijk de sleutels van ons huisje :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:17

Eh.. Thesserd, stel ik nu iets heel doms voor als ik zeg: pas je gordijnen opendoen als je volledig aangekleed bent? Hoef je ook geen vitrage oid op te hangen. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:18

@ceetje, uit ervaring weet ik dat dat niet altijd zo werkt als je met je slaperige hoofd 's morgens uit je bed komt _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:29

Eleionomae schreef:
Ik woon op dit moment nog op een hofje en ook daar kijkt de halve buurt in mijn slaapkamer. Ik heb naast mijn verduisterende gordijnen van dat matte plakfolie tot op net boven tiethoogte gehangen :))

Oooh nog maar 2 week te gaan en dan krijgen we eindelijk de sleutels van ons huisje :)

Thnx voor de tip! En haha ik doe ze vaak al open als ik net uit bed ben zodat ik makkelijker wakker wordt bijv :')

Daar komt nog bij dat ik allerlei dingen laat slingeren in mijn slaapkamer. Vind het een beetje raar als de buurman mijn bh's en andere kledij rond ziet slingeren _O-

Plakfolie t/m tiethoogte is wel een goed idee idd haha. Vind t alleen iets minder gezellig denk ik xD even over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:31

Plakfolie op tiethoogte :') , ik zou ook zoiets doen ja ..

Spannend :D , 2 weken is zo om !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:36

Ja mooi is anders, ik heb er van de action nog 2 van die houten schermen voor gezet met van die hartjes er uitgezaagd (2 ramen), dat lijkt nog best leuk :)

plattegrond van ons nieuwe stulpje. We gaan van 2 slaapkamers en geen bergruimte naar 4 slaapkamers en een zolder waar nog vanalles mee kan, we gaan weer voor een grijsbruine vloer, we hebben een zwarte bank en witte stoel met zwart/grijs/wit gestreepte leuning en wit tv meubel en salon tafel, maar nou moet er wel een nieuw vloerkleed komen (we gaan van 19m2 woonkamer naar 28m2 dus dat kleed stelt in het nieuwe huis natuurlijk niks meer voor :+ ), wat voor kleur zouden jullie nemen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:40

Wat een huis :oo , jullie gaan er nog erger op vooruit dan mij := . Hmm gewoon grijs? , of de helft grijs en de andere helft wat lichter?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:43

het is gewoon een standaard rijtjes woning hoor :j wel met houtbrander in de woonkamer, maar die is er pas later door de bewoners in gezet en dus niet standaard voor deze woningen. Hij is ooit gebouwd door de woningbouw in 72, maar al in 76 gekocht door de huidige bewoners en wij zijn dus de 2e eigenaar koop en de 3e bewoner ooit haha.

Grijs heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Mijn voorkeur gaat uit naar wit, maar dat is echt te besmettelijk :+ We hebben nu een bruin/grijzig kleed, in vrijwel dezelfde kleur als de vloer, maar die was ook maar 3 tientjes bij de kwantum, wil nu wel wat mooiers zeg maar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:45

Ik dacht al is een woningbouw huis geweest :+ , typisch woningbouw al die rechte kamers boven . Wel prettig dat je dan pas de derde bent daar :j

Hangt van het grijs af , wit is idd besmettelijk maar wel makkelijk . Daarom heb ik de muur half grijs op spat hoogte van viezigheid :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:55

Oehh Die is wel vet , maar moet wel je huis sieren :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:57

het ziet er nu nog zo uit :))
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:38

Alsof ik bij oma ben , tapijt op de vloer een oude buffetkast en ronde salontafel . Gut ik ruik de rooklucht nog steeds , de kachel op 30 graden :') . Was 9 toen ze overleed en jaar later ging opa achter haar aan maar oh dit brings back memories <3 -pinkt traantje weg-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:41

Ja, het was ook al een wat ouder stel :j ze hadden overigens best mooie stukken meubilair er tussen staan haha. Er komt bij ons ook een setje oude bijzettafeltjes, een oud buikkastje en een oude rookstoel in huis (al moeten we die laatste eer even opnieuw laten stofferen en daarna alle kastjes, tafeltjes en de stoel verven, anders mag het niet van mijn kerel haha) En er zitten (delfts) blauwe tegeltjes in de schouw verwerkt, die moeten van mij ook blijven :))

Maar het rook er ook wel alsof ik bij oma was haha. T tapijt lijkt zwart, maar was echt bijzonder groenig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:44

Hahah trip down memory lane XD , heel gaaf in principe heeft de tijd er wat stil gestaan haha .

Je kan er veel van maken , lang en smal

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:51

Ik ben ook blij dat het lang en smaller is, want ik heb nu breder en kort en dat is toch lastiger Afbeelding

Links is boven de woonkamer/keuken en onder onze slaapkamer, rechts is boven de meest linkse berging van ons (maar daar kunnen we van binnen niet bij) en de slaapkamer en badkamer, meer hebben we nu niet. We hebben nu de zithoek voor de keuken (daar zit ook de tv aansluiting dus we hadden ook weinig keus) en tegenover het balkon hebben we nu de eettafel staan.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:53

Mooi Eleionomae! Kon je het interieur niet mee overnemen? :')
Kleed is trouwens heel gaaf!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:56

Nou echt he :)) Hebben jullie iig al een before gezien :')

Boven is ook alles creme/gelig, maar er ligt wel een mooie laminaat vloer dus die blijft gewoon liggen :j

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:04

Ach een fris kleurtje ertegen, dat doet wonderen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:31

Eleionomae schreef:
@ceetje, uit ervaring weet ik dat dat niet altijd zo werkt als je met je slaperige hoofd 's morgens uit je bed komt _O-

Gun die man toch ook een pleziertje *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:40

Afbeelding
Hahah, nou dan gun ik de halve buurt een pleziertje, want we kijken echt allemaal bij elkaar naar binnen hier :') En het is echt een vierkantje, dus aan de andere kant is het net zo haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:53

Wel gezellig zo :j :+ , dan zit ik kwa privacy goed