[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:22

Anderhalf jaar geleden, in diezelfde week nog twee keer kunnen verkopen (en er waren nog tig mensen die wilden komen bezichtigen), misschien had ik meer moeten vragen, hahahaha.
Was een oud vakwerkhuis dat helemaal was opgeknapt (en dat was hier nogal schaars), wij hebben zelf een bouwbedrijf, trouwens.
Als nieuw opknapproject zijn we nu een boerderij compleet aan het renoveren, helemaal geweldig!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:02

Wij hebben besloten vandaag een bod te doen op een eengezinswoning uit 1980, 128M2 heerlijke zonnige (instapklare) tuin.
Luxe keuken met alle denkbare Siemens apparatuur, seperate oven en magnetron, buitenboel eind 2011 nog geverfd.
Marmeren badkamer en toilet, niet helemaal onze smaak maar prima voor de komende jaren.
Ruime living van 55m2, met helaas wel de trap in de woonkamer...

VP 229, we hebben 200 geboden want werd gister al vertelt dat hij net boven de 200 direct verkocht zou zijn...

Duimen dus :D

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:24

Spannend PD! In welk dorp is dit?
Berthe, Geen dank :D Groot deel van mijn werk is speuren naar mazen in regelgeving en inconsistenties!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

idefix4 schreef:
Saskia: Supernieuws! Ik ben benieuwd of de aannemer het met je eens is.
Hopelijk is jullie garantie dusdanig dat je het vast een paar weken kan huren? Staat het leeg nu? Ik zou dat vragen hoor! Hebben we hier ook een poosje gedaan. Met een afspraak, dat als de koop uiteindelijk niet zou doorgaan, we binnen 3 maanden weg zouden zijn en alles in originele staat zouden achterlaten. We hadden een prima deal.

Hier nog geen nieuws. Ik wacht met spanning op de mail van de architect en die wil ons laten denken dat ie het druk heeft denk ik. Want we hebben nog geen tekening. :):) Goei werk heeft tijd nodig, zullen we maar denken!
Gefeliciteerd! Dat is wel op zijn plaats hè? Dat je nu beneden kan wonen!

Het staat nu niet leeg, het wordt 'verhuurd' aan zijn/haar vader, dus er is geen sprake van een contract ofzo. Maar dat betekent wel dat de eigenaren in ieder geval al iets anders hebben en daar ook al wonen. :j

Betaalden jullie die drie maanden dan huur ofzo?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:48

berthe schreef:
Ons huis staat op funda. Ik heb nou toch wel heel erg gemengde gevoelens. 22 jaar gewoond, kinderen gekregen, etc. etc.

http://www.funda.nl/koop/valthermond/hu ... rdiep-346/

We hebben met de makelaar afgesproken dat ik nog een keer (als de tuin groener is) foto's mag inleveren. Dan wil ik ook nog wat foto's wisselen. Een aantal foto's waren qua belichting origineel toch anders. Als ik alle foto's zo zie, denk ik ook: wat een bont huis. In het echt valt dat best mee omdat je de vertrekken altijd in komt vanuit een hal of overloop en die zijn allebei heel neutraal van kleur.

Missen jullie ook nog foto"s ? Ik zou zelf wel graag de foto van de bak wat naar voren willen, dat mensen eerder zien dat dat er bij zit. Op het moment staat er (volgens mij) geen ander huis te koop in Valthermond, met een rijbak.

Gaaf huis. :D
Het appartement dat wij graag willen is even duur, dat is toch ongelofelijk. :=
Die heeft 70 m2 woonoppervlak. :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:54

P_D wat spannend! Ik ben benieuwd :D

Saskiaatje, ernstig he dat prijsverschil :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:55

Ja, echt bizar! Wel logisch op zich, je betaalt natuurlijk het meeste voor de locatie, omdat een hele goede locatie veel populairder is.
Maar toch vind ik het jammer. :') Ik wil ook m'n paardje aan huis en een rijbak erbij. :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:38

Wat een super gaaf huis Berthe! Als ik daar had gewoond was zou ik het zo kopen! Helaas door het werk gebonden aan de dure Randstad.

Ik heb vorige week een vast bod uitgebracht op het huis naar voorkeur, met een flink verschil met de vraagprijs. De verkopers wilde echter niet genoeg zakken, dus helaas pindakaas. Vanochtend echter gebeld door de verkoopmakelaar met een nieuw tegenbod. Al een flink stuk lager dan hun eerste tegenbod, maar imo nog niet laag genoeg. Maar aan de makelaar te horen zijn ze misschien wel bereid akkoord te gaan met het bedrag dat ik heb geboden. Nog even duimen dus!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:42

precies, voet bij stuk houden! als ze verder geen reacties krijgen en de prijzen blijven zakken, moeten ze echt beslissingen gaan nemen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:43

Spannend PD! Hou je ons op de hoogte?

Jeetje, wat een leuk huis Berthe! Wat ik zelf erg jammer vind, is dat de achterkant van het huis in hout is, en niet in dezelfde stijl als de voorkant. Maar jeetje, wat een heerlijke prijs! Voor een klein beetje minder heb ik mijn krot voor gekocht _O- . Maar denk zeker dat het echt wel een leuk verkoopbaar huis is, zéker voor die prijs. Heel veel succes met de verkoop!
Vraagje trouwens.. Die weg waar het huis aan ligt.. Is dat een boerenweggetje of een doorgaande weg?

Oh, dat is dan toch op zich weer een meevaller, Wolken. Nog even volhouden, wie weet gaan ze overstag. En anders op zoek naar wat anders? Is het huis je het niet waard of zijn er andere redenen dat je zoveel lager hebt geboden?

Hahaha Saskiaatje, die wensen zijn hier echt nieeeeeeeeet te betalen :oo . Stomme randstad :+.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:48

Alle doorgaande wegen op het platteland in Drenthe zijn mi heel erg rustig. Ik ken dan met name de regio Westerbork / Schoonloo / Rolde.
En ik ken eigenlijk niemand die in de voorkamer van hun boerderij zit :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:06

Yv_ schreef:
Oh, dat is dan toch op zich weer een meevaller, Wolken. Nog even volhouden, wie weet gaan ze overstag. En anders op zoek naar wat anders? Is het huis je het niet waard of zijn er andere redenen dat je zoveel lager hebt geboden?

Er moet voor 40.000 aan verbouwd worden. Voor de prijs die ik nu heb geboden + 40.000 verbouwingsbudget zijn er kant-en klare huizen te krijgen vlak in de buurt :) Dan ga ik niet meer betalen. Natuurlijk kan ik deze woning nu geheel naar eigen smaak inrichten, maar zit dan ook minimaal weer 6 maanden in een verbouwing. Met mijn vorige huis hebben we al 1 jaar op een slaapkamer moeten wonen, dus liever niet. Maar ik blijf gewoon rustig doorzoeken. terwijl ik juist van de week heb besloten om voor mijn motorrijbewijs te gaan om zo de files naar mijn werk te ontwijken ( de reden om dichter bij mijn werk te gaan wonen ) . Mijn bod was trouwens 15% onder de vraagprijs. Dus valt eigenlijk wel mee.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:26

Bij ons zijn ze teruggekomen met 223, we hebben nu 205 terug geboden in overleg met het thuisfront.
Makelaar heeft mij al vertelt dat ze bereid zijn te verkopen rond de 209, maar de verkopende partij weet uiteraard niet dat ik dat ook weet... Blijf dus bewust vrij laag en geef ze niet al teveel ruimte, eens zien waarmee ze terug komen.

Zag trouwens dat deze mensen het zelf destijds hebben gekocht voor 78.000 euro in '89 :D waar blijft de tijd?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:27

Dan maken ze flink winst, ik ga er niet vanuit dat ze 131.000 euro hebben uitgegeven aan verbouwingen. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:31

PD, Waren dat euro's of guldens? Mijn ouders hebben een huis in '82 voor omgerekend 40.840 euro gekocht en zou nu zo'n 295.000 waard zijn.... Die tijd komt inderdaad niet meer terug!
Ik ken ook iemand die een jaar of 8 geleden een niuwbouwwoning had gekocht. Stel ging al uit elkaar voor oplevering en van zijn winst heeft hij een wrangler jeep, speedboot met trailer, paard en tweepaards trailer kunnen kopen... In een tijdsbestek van een paar maanden :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:33

Dat vind ik kort door de bocht, wij hadden in ons vorige huis ook heel erg veel gedaan (met eigen geld, zonder financieringen), verder zal er veelal weer een huis gekocht gaan worden, waar dan ook een ander prijskaartje aan hangt dan 20 jaar geleden.
*er even op doelend dat hier al vaker sprake is geweest dat sommige verkopers dan toch ook wel flink kunnen zakken, nou ja kunnen, volgens sommigen bijna moeten, omdat ze zo ontzettend veel "winst" zouden maken*

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:38

Vroeger verdiende je ook 6000 gulden per jaar :)

Het huis wat ik op het oog heb zit trouwens helemaal geen hypotheek meer op en mams zit in het bejaardenhuis. Dus ja, in zo een geval zouden ze flink "kunnen" zakken. Maar dat is natuurlijk volledig de keuze van de verkopers en hun nood met het verkopen van hun woning. Ik ga me er iig niet druk om maken en ik hoor het wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:41

Mijn ouders hebben maar een maand of 6 een hypotheek gehad *jaloers*... Moeders had een lieve papa :D
Ik heb ook al 40% hypotheek afgelost in de afgelopen 4 jaar, maar dat geen reden voor mij om bij verkoop te zakken in de prijs. Bij anderen daarentegen weer wel :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:43

mijn ouders willen niet alles aflossen, puur omdat dat belastingtechnisch niet gunstig is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:45

Geld brandt bij mij in mijn zak als het op mijn spaarrekening staat :') Dan kan ik beter mijn maandlasten verminderen door mijn hypotheek af te lossen.
Het afschaffen van de hypotheekrente staat al jaren ter discussie, dus ik ben het liever voor.

Mijn ouders hadden trouwens geen keuze, volgens mij....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:05

Mootje schreef:
PD, Waren dat euro's of guldens? Mijn ouders hebben een huis in '82 voor omgerekend 40.840 euro gekocht en zou nu zo'n 295.000 waard zijn.... Die tijd komt inderdaad niet meer terug!
Ik ken ook iemand die een jaar of 8 geleden een niuwbouwwoning had gekocht. Stel ging al uit elkaar voor oplevering en van zijn winst heeft hij een wrangler jeep, speedboot met trailer, paard en tweepaards trailer kunnen kopen... In een tijdsbestek van een paar maanden :oo

In euro's. :)

Tijden zijn niet meer te vergelijken, maar dit is een ouder echtpaar dat doorstroomt naar een kleiner huisje danwel verzorgingshuis. Kinderen zijn de afgelopen jaren allemaal uitgevlogen en nu is het tijd voor de volgende stap in hun leven... In die tijd was het veel geld voor dergelijke huizen, en nu zou het een lachertje zijn :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:53

Jeeetje Berthe wat een gaaf huis :~ maar ligt het nou aan mij of hebben jullie echt laag ingezet, als ik kijk naar wat je krijgt (7 kamers, veel grond) in vergelijking met anderen in de straat?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:12

Nicolletje, de makelaar heeft ons laten zien welke huizen er de laatste tijd echt zijn verkocht en voor welke prijs. Dat is ons uitgangspunt geweest. En toen een scherpe prijs neergezet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:24

Aha.
Kwou dat ik het kon kopen....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:32

Mooi huis benthe! Met een scherpe prijs is er denk ik wel weinig onderhandelingsruimte over denk ik?

Bij ons begint het allemaal een beetje te rollen. Wij hebben gister het koopcontract ondertekend, vanavond hypotheekofferte regelen en vandaag ook een offerte binnen voor de overlijdensrisico verzekering (viel gelukkig mee) :D
Deze week wil ik een notaris kiezen en met een beetje geluk is begin juni al de overdracht! Gister zijn we nog even langs geweest om maten op te nemen van de keuken en hebben we een rondleiding gegeven aan de broer van vriendlief en toen wou ik eigenlijk helemaal niet meer weg <3
En op een of andere manier kijk ik nog het meest uit naar het slopen van de tuin :') En dat terwijl we niet denken dat we er dit jaar nog aan toe komen om hem helemaal op te knappen...