Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:24

Loei schreef:
Dus stel; huis staat te koop voor 200k. Ik bied 220, moeten we dan 20 uit eigen zak betalen of moeten we er dan voor zorgen dat het huis getaxeerd wordt op 220? Maar als die dan op 210 getaxeerd wordt, moet je dan alsnog 10 bijbetalen?

Als het je 1e koophuis is moet je dan die 10k zelf betalen. Is het je 2e koophuis dan kun je dat gewoon meefinancieren. Je aankoopmakelaar kan trouwens heel goed bepalen wat de taxatiewaarde is. (tip: neem een aankoopmakelaar die ook taxateur is en daarmee kennis heeft van een taxatieproces. Hij mag niet jouw huis taxeren als hij ook je aankoopmakelaar is, maar goed)

Het moet raar lopen wil de taxateur daar ver onder uit komen.

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:27

Wij hebben vandaag weer gekeken en <3 wat een zalige wijk en huis. Moet wel nog het een en ander aan gebeuren. Iemand een beetje ervaring met de volgende kosten?
2x dakgoot vervangen
1 raam + kozijn vervangen

Verder willen we de badkamer vernieuwen maar dat blijft toch ook smaak.

Hebben weer een week om te bieden dus we wachten de woning van vrijdag ook nog even af.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:28

Nou, vanochtend makelaar nummer 2 over de vloer. Ik zit alleen met mams in het ziekenhuis dus manlief moet de makelaar te woord staan. Ben heel benieuwd!

En dan vanmiddag naar het huisje in Drenthe kijken!!! Spannend spannend!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:06

Wendy_Komen schreef:
Nou, vanochtend makelaar nummer 2 over de vloer. Ik zit alleen met mams in het ziekenhuis dus manlief moet de makelaar te woord staan. Ben heel benieuwd!

En dan vanmiddag naar het huisje in Drenthe kijken!!! Spannend spannend!

Heeeel veel plezier alvast!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:59

HappyBuddha schreef:
Helaas zijn wij het niet geworden, terwijl we 20k hebben overboden op een huis wat volledig opgeknapt moest worden. We kunnen er dus ook niet erg rouwig om zijn, het huis was ons ook echt niet meer waard :)

Blijft toch altijd balen.
Hopelijk komt er snel weer wat op jullie pad.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:02

[quote="ingedebruijn"]Wij hebben vandaag weer gekeken en <3 wat een zalige wijk en huis. Moet wel nog het een en ander aan gebeuren. Iemand een beetje ervaring met de volgende kosten?
2x dakgoot vervangen
1 raam + kozijn vervangen

Verder willen we de badkamer vernieuwen maar dat blijft toch ook smaak.

Hebben weer een week om te bieden dus we wachten de woning van vrijdag ook nog even af.[/quote

Klinkt goed, ik zou het niet weten qua kosten.
Online offerte opvragen?

Benieuwd of jullie de woning morgen ook wat vinden.

Wij hebben eindelijk bericht ivm het recht van overpad bij de woning waar we morgen gaan kijken.
Alleen nog niets mee verder. Het schijnt voor het andere huis nadeliger te zijn maar makkelijker uit te leggen te zijn in real life.
Dus we gaan maar gewoon kijken.
Huis staat alleen op copaan maar zat wel volledig vol qua bezichtigen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:07

Wij vertrekken zo naar Drenthe voor de bezichtiging. Kans is groot dat we het huis gewoon echt echt echt willen. :') O:) O:)
Hebben jullie nog tips wat juist wel, en wat juist niet te doen/ zeggen bij een bezichtiging?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:10

Er zijn met jou nog honderd geïnteresseerd dus wees jezelf en wees eerlijk in wat je vind.
Dat is belangrijk in deze gekte.

Heel veel succes zometeen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:11

Wendy_Komen schreef:
Wij vertrekken zo naar Drenthe voor de bezichtiging. Kans is groot dat we het huis gewoon echt echt echt willen. :') O:) O:)
Hebben jullie nog tips wat juist wel, en wat juist niet te doen/ zeggen bij een bezichtiging?

Ach je hebt er in ieder geval nu nog prachtig weer bij. Ik zit nu in Gieten en het is wárm :+

Dacht dat jij ergens rondom Ees/Exloo ging kijken toch? Opzich is dat aardig hoge grond en aardig droog. Let wel even op kozijnen, achterstallig onderhoud, lekkages, schimmel, grondwater in kelder etc. Qua zeggen/niet zeggen: Geen idee hoeveel kijkers er zijn, maar noem geen geldbedragen over wat je zou willen bieden :+ Informeer wel hoeveel kijkers er zijn, hoeveel kijkdagen, contactgegevens makelaar en wijze van verkoop. Ook overnamedata (wanneer er in, probeer uit te vissen welke voorwaarden de verkopers hebben etc)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:26

Wij hebben ook een aantal keer bijna 50k overboden, maar zijn het ook telkens niet geworden.

Het huis dat wij nu gekocht hebben moet heel veel aan gebeuren, maar is daarna wel echt helemaal naar onze smaak én de waarde van de woning stijgt mee met onze investering. Wij hebben de woning voor rond de vraagprijs (terwijl er bijna 20 bezichtigingen zijn geweest) kunnen kopen in een populaire gemeente in Zuid-Holland.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:53

Wendy_Komen schreef:

Zolang het niet mijn huis van gisteren is, go get it *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:30

ingedebruijn schreef:

Hahaha, nee dit huis was alleen vandaag en morgen bezichtigingen! Ik ga voor jou ook duimen!!!

Huis gezien, nu ook van binnen! (Buiten al van het weekend bekeken O:) )
Moet een boel gebeuren, maar wat een leuk huis!!!! Na de bezichtigen nog even op de koffie bij de buurvrouw van het huis en buurman (buurvrouw van het weekend ontmoet _O- ). We hopen van beide kanten dat we buren gaan worden :))

Nu gaat de aankoop makelaar aan de slag, en moeten we voor 12 uur maandag ons bod uitbrengen. En dan horen we maandag middag meer. Spannend spannend spannend! :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:31

Wendy_Komen schreef:
ingedebruijn schreef:

Hahaha, nee dit huis was alleen vandaag en morgen bezichtigingen! Ik ga voor jou ook duimen!!!

Moet een boel gebeuren, maar wat een leuk huis!!!! Na de bezichtigen nog even op de koffie bij de buurvrouw van het huis en buurman (buurvrouw van het weekend ontmoet _O- ). We hopen van beide kanten dat we buren gaan worden :))

Nu gaat de aankoop makelaar aan de slag, en moeten we voor 12 uur maandag ons bod uitbrengen. En dan horen we maandag middag meer. Spannend spannend spannend! :=

Dat klinkt super! Jullie horen het gelukkig wel snel. Hier nu nog een week. Morgen wel ook weer kijken :) ook in Drenthe haha dus wie weet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:55

Hey.. willen jullie die prijzen in t mooie Drenthe niet zo opdrijven met nog meer vraag? ;)

(Ik blijf gewoon in het hoofdstadje hoor :') )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:09

Winged schreef:
Hey.. willen jullie die prijzen in t mooie Drenthe niet zo opdrijven met nog meer vraag? ;)

(Ik blijf gewoon in het hoofdstadje hoor :') )

Geen zorgen! Assen en hoger staat hier niet als optie op de kaart :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:16

Wendy_Komen schreef:
ingedebruijn schreef:

Hoe was t met de verkoopmakelaar vanmorgen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:29

Hier november 2020 getekend en oktober 2021 sleutel overdracht.
In Mierlo, dichtbij Eindhoven. 126m2 in een goed onderhouden huis met zonnepanelen, vloer verwarming, dakkapel, nette badkamer. Alleen keuken willen we vervangen. Tuin is niet heel groot. Denk een standaard gemiddelde tuin maar wel met zon volop.

305.500 was de VP (stille verkoop) en akkoord gegaan daarmee. Wel 309.000 inclusief ter overname geboden geloof ik van rolluiken inbouwkast raambekleding hordeur etc.. Ik vond het veel vooral omdat het meeste op maat is, maar wel fijne dingen om mee te starten en we hoefden dus al niet op te bieden tegen anderen... dus vond het al dikke prima.

Wat een verhalen weer hier

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:32

ynskek schreef:
Wendy_Komen schreef:

Hoe was t met de verkoopmakelaar vanmorgen?

Die van vanmorgen zei ongeveer hetzelfde als die van dinsdag dus dat is mooi. Die van dinsdag is echter ook bedreven aankoop makelaar, dus gaan met hem in zee. Zij gaan nu ook op onderzoek uit en regelen dat het bod goed op papier komt voor maandag.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:42

Steenbok12 schreef:
Hier november 2020 getekend en oktober 2021 sleutel overdracht.
In Mierlo, dichtbij Eindhoven. 126m2 in een goed onderhouden huis met zonnepanelen, vloer verwarming, dakkapel, nette badkamer. Alleen keuken willen we vervangen. Tuin is niet heel groot. Denk een standaard gemiddelde tuin maar wel met zon volop.

305.500 was de VP (stille verkoop) en akkoord gegaan daarmee. Wel 309.000 inclusief ter overname geboden geloof ik van rolluiken inbouwkast raambekleding hordeur etc.. Ik vond het veel vooral omdat het meeste op maat is, maar wel fijne dingen om mee te starten en we hoefden dus al niet op te bieden tegen anderen... dus vond het al dikke prima.

Wat een verhalen weer hier

Een inbouwkast hoort toch in het huis. Vind ik dan. Dus waarom dan overnemen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:30

Ik werd net gebeld door de makelaar.. Waar we bleven. Ik dacht dat we om 2 uur moesten kijken maar dat bleek 12 uur. Oepsie. Gelukkig een uitvaller dus kunnen half 3 alsnog terecht.

Nog meer mensen ergens te kijken vandaag?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:31

Hier goed nieuws! Huis is verkocht voor 50k boven vraagprijs. We hadden heel veel biedingen om uit te kiezen, echt bizar. Maar heel blij!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:36

yza1987 schreef:
Hier goed nieuws! Huis is verkocht voor 50k boven vraagprijs. We hadden heel veel biedingen om uit te kiezen, echt bizar. Maar heel blij!

Van harte *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:36

Gefeliciteerd Yza!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:05

Yza gefeliciteerd!!!!

Mensen kinderen de stress.... We gaan dus een bod maandag uitbrengen via de aankoop makelaar. Die doen nu al het onderzoek. Dus helemaal uit handen gegeven, maar de spanning, niet te doen..

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:07

Gefeliciteerd Yza.