Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:47

Hangt af van de sfeer die je in de rest van de kamer hebt waar het kastje komt staan Fitzroy...

Fitzroy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:56

Ik wil een beachlook, dus dan zou je zeggen helemaal wit. Ik vond het eerst zo wel leuk maar nu twijfel ik toch weer.
Het kastje komt te staan tegen de muur erachter. Die ik overigens zo ook nog ga verven in de kleur ‘vleugje eiland’ van Flexa.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:58

Fitzroy schreef:
Ik wil een beachlook, dus dan zou je zeggen helemaal wit. Ik vond het eerst zo wel leuk maar nu twijfel ik toch weer.
Het kastje komt te staan tegen de muur erachter. Die ik overigens zo ook nog ga verven in de kleur ‘vleugje eiland’ van Flexa.

Ik had 'm dan juist helemaal geschuurd richting dit...
Afbeelding

Edit: Een transparante verniswax erover, eventueel nog wat accentjes aandikken met een andere wax.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:31

noviceh schreef:
Wat een verschil! Mooie kleur trouwens op de muur, welke is dit?

Dit is Cosmic glory. Ik denk van flexa.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:33

DubbelDun schreef:
Dat is idd een heel verschil.
@majabeestje: hoe vaak heb je het nu moeten schilderen om dat groen 'weg' te krijgen ?

Twee keer goed dekkende witte saus en daarna deze kleur erover. De tweede keer wit was hij dekkend.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:33

MamaMiesje schreef:
Die voor-foto lijkt wel een jaren '80 klaslokaal :oo :=

Het hele huis lijkt zo.. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:13

Oh wat leuk, majabeestje. :') Mijn huid was felblauw met zalm en geel toen ik er in kwam. Zelfde gevoel, haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:31

Janine, dat vind ik eerder richting industrieel dan beachlook.

MWM, ik hoop niet dat je huid echt felblauw was want dat klinkt niet heel gezond :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:33

Oh ik krijg daar meer het idee van schoon drijfhout bij in plaats van industrieel.
Misschien gaat het wel wat meer naar boho chic...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:34

Fitzroy schreef:

MWM, ik hoop niet dat je huid echt felblauw was want dat klinkt niet heel gezond :P

De strandhuisjes staan helemaal vol met dat soort kastjes en kleuren :j. Dus dat kan juist heel goed, mooie verweerde look :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:42

Fitzroy schreef:

In dat geval zou ik een hele dunne kleur mengen van dezelfde verf (gewoon water er bij :D ) en daar de laatjes/deurtjes mee doen.
Doe een probeerseltje aan een achterkant als je muur er op zit en kijk hoe dat staat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:59

Fitzroy schreef:

:') stomme telefoon, maar soms heeft die wel gelijk. In dit geval natuurlijk HUIS :+ IK had het zelf niet eens gezien, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:34

Dat kasje zou ik de laatjes een leuke kleur geven of verschillende tinten blauw.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:21

O dames, ik heb strepen op mijn muur :oo Zo niet blij. Ik lees verschillende berichten op internet. Kan ik dan nog wegkrijgen?
Hier een foto.

Afbeelding

Zou nog een keer schilderen voldoende zijn?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:29

Jaa volgens mij gaat dat prima weg met nog een keer schilderen. Zo te zien dekt de verf gewoon nog niet goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:35

Wel heel beachy :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:50

Dat is nog niet dekkend. lijkt me. Wij hebben hier op sommige muren 3 tot 4 lagen zitten. Moed houden! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:22

Ik ga zo weer beginnen. Nu die foto er toch staat: ik zoek nog een oplossing voor dat stomme gordijntje. Ik zat zelf te denken aan een Louvre deurtje, weet iemand waar ik die op maat zou kunnen laten maken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:25

Wat voor maar is die opening?
Louvredeuren heb je in veel maten zeker de oude.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:22

Margoooo schreef:
Hoi,
Ik meld me hier ook even. Ik heb zeer waarschijnlijk een nieuw appartementje! Vanwege corona heb ik het niet kunnen bezichtigen, dus ik moet het doen met de foto's en plattegrond.

[ [url=m/QtQllM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wc4f0o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de keuken. Ik zit even te denken wat het handigst is qua indeling; ik wilde eigenlijk links achterin een gasfornuis plaatsen, maar ik weet niet goed waar de koelkast dan moet. Op deze (oude) plattegrond lijkt het alsof het muurtje rechts iets langer doorloopt, en de koelkast links staat en een fornuis rechts. Maar de gas aansluiting zit links...

Ik heb de volgende opties bedacht;
- Fornuis rechts, koelkast links. Dan moet ik wel een hele lange gas slang hebben
- Links een tafel model koelkast met een gas kookplaat; dan een losse oven ergens op een tafeltje/kastje. Ik heb alleen het idee dat deze ovens meestal minder goed werken dan een fornuis oven?
- Links een fornuis, rechts een koelkast; je kijkt dan alleen als je de woonkamer binnenkomt uit op de achterkant/zijkant van de koelkast.. Maar misschien kan je hier iets voor zetten?

[ [url=m/0ObsQh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips?

Dit is de woonkamer, ik ben een beetje aan het twijfelen om 1 muur of stukje van een muur een kleurtje te geven, maar ben bang dat het te donker gaat worden.. Wat is jullie mening?
[ [url=m/KyN6Do.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks!

Het idee van een koelkast naast het aanrecht met erachter een Billy boekenkast is een goede optie maar je doorgang daar van de gang naar binnen wordt wel heel krap. Ik zou voor de klassieke optie gaan. Een tafelmodel koelkast met een gasfornuis erop in de hoek waar de aansluiting zit. Dan kan je daar het eten bewaren voor dagelijks gebruik en in de tweede slaapkamer of op een andere plek een reserve koelkast.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:23

Wat voor spannend hoekje is dat daar Fitzroy? Ik vind het kastje trouwens wel tof geworden! En als jij m in jouw beachlook vind passen, dan is het toch goed?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:01

Geen spannend hoekje :)) , het is de trapkast met een rare afmeting. Ik heb daar dus wat voorraad staan op planken. Maar de vorige bewoners hebben het met een gordijntje afgescheiden 8)7
Terwijl ik bij de buurman zag dat er een überschattig deurtje in zat met hartje. Ik moet me nog even aanmelden voor de buurtapp want misschien wordt zo’n deurtje ook wel eens aangeboden.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:20

Of een normale deur op maat maken? Of zo’n barn-schuifdeur als je dat mooi lijkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:23

Een deurtje is heel makkelijk zelf te maken met een aantal lange latten op 2 dwarslatten en dan met een figuurzaag een hartje oid er in maken :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:26

Zo lang ik al niet een muur zonder strepen kan verven of een kastje vlekkeloos in elkaar kan zetten zonder dingen kapot te maken, moet ik me daar maar niet aan wagen :+ Iets met 2 linkerhanden ...