[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:45

Het voordeel van een huis kopen met een wrakke keuken en een superlelijke badkamer is dat je als koper geen seconde spijt hebt om dat spul eruit te slopen :D
Want de designkeuken moet maar net je smaak zijn namelijk.
Ik denk dat een neutrale keuken wel iets is voor een potentiële koper, en die mag best van ikea zijn. Dan hoeft de koper niet in één keer alles te doen, maar kan hij eventueel wachten voordat hij/zij de keuken vervangt door iets wat echt eigen smaak is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:45

Wat balen Anouk, ik had jullie wel een mooi kerstkadootje gegund.

Keuken van ons huis is van eigen makelij, stond niet vermeldt in de brochure, maar wij wisten dit wel. Alles in dit huis is zo'n beetje eigen makelijk, degene die het huis gebouwd heeft en waar wij het van gekocht hebben was een timmerman en had zijn eigen timmerbedrijf. Bij bezichtiging had de makelaar wel verteld dat de keuken zelf gemaakt was (maar wij wisten dat al, wij kenden de timmerman ook :+ ).

Rampshellie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:10

Onze keuken is uit 94 geloof ik, niet helemaal onze smaak en hadden liever een nieuwe gehad maar dat kan financieel gewoon niet. Hebben tegen een leuke prijs de kastjes laten spuiten, oogt gelijk al heel anders!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:11

En toen kwam toch de duitse man weer om de hoek na ons aanbod heeft hij een concept koop overeenkomst opgevraagd bij de makelaar met ook alle k.k. en gemeentelijke heffingen _O-

Ik wordt langzaam gek vandaag, telefoon staat rood gloeiend... 8-)

Wel een mooie keuken dan neon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:17

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:21

Neon, wauw _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:25

Ach als iets zoals een keuken een bijzonder kwalitatief / duurder merk is dan kan het vast geen kwaad om het te vermelden toch :j

Poeh Neon, je moet wel van modern, strak en rood houden :P

Fijn Anouk dat er bij die Duitser toch ook nog leven in de brouwerij zit, wie weet..... duimen draaien voor je hoor :j

Hihi Marinke, dat is inderdaad wel heel landelijk bij elkaar geraapt :D
Op zich niet lelijk ofzo, vind het kastje in het midden ook wel leuk :j Maar echt een keuken... nah.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:21

_Marinke_ schreef:
Hier al 2 huizen op funda gezien met maar een halve keuken, en eentje wat gewoon echt geen keuken te noemen is. Paar balkjes en plankjes, wastafeltje en fornuis. :+

Over het algemeen zetten de kopers er toch zelf een andere keuken in naar hun smaak.

Mmm... dat kun je willen... een nieuwe keuken, maar dan moet dat kostentechnisch wel uit kunnen natuurlijk :)
Wij willen in de toekomst ook een nieuwe keuken, nu zit er een witte hoogglans ikea keuken in en laat ik nu een schurfthekel hebben aan hoogglans wit :=
Maar kostentechnisch is het nu niet mogelijk , daarnaast functioneert hij voorlopig prima dus vooruit maar.
Over een jaar of vier doen we de benedenverdieping en dan komt er een nieuwe(ikea) keuken in.

Voor mij heeft merk in ieder geval niet bizar veel waarde. Staat en functionaliteit wel :j (en kwaliteit moet natuurlijk wel een beetje in orde zijn)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:41

Voor mij ook niet, als het maar functioneel is en er leuk uitziet en in het huis past.

Eerste huisje gekeken vanochtend! Was leuk, maar het nét niet. Volgende week staat er een leuke op de planning en dan neem ik een aankoopmakelaar mee.

Ook hypotheekadvies gehad en wat ik in m'n hoofd heb kan prima, ik kan zelfs meer lenen maar ik wil geen megahoge maandlasten. :) Maar hypo zal 't probleem niet zijn, fijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:27

Jeetje Anouk ze maken het wel spannend bij jullie zeg! Ik duim dat er nu vanuit Duitsland iets komt!

Keukenmerk vonden wij niet zo belangrijk, pas als je zover bent dat je echt voor een huis wilt gaan, is het wel handig om te weten zodat je weet waar je terecht kunt als je nog iets nodig hebt, met een beetje mazzel zit ie nog in het assortiment als het een recente keuken is. Keukens vind ik altijd zo smaakgevoelig, net als badkamers.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:33

Sammie schreef:
Een keuken uit 2001 is niet oud hoor :o Deze is nu 12 jaar oud, maar de Bruynzeel van mijn ouders heeft dertig jaar gestaan. 'T enige dat er toen stuk was gegaan was een laatje. De meeste keukens worden geplaatst met het idee dat ze 30 jaar mee kunnen. Je zit alleen dan wel met een factor smaak en ouderwetsheid (kleur, vorm en soort aparatuur bijv).

Of een keuken uit 2001 oud is, is echt afhankelijk van de kwaliteit. Je stelling dat de meeste keukens geplaatst worden met het idee dat ze 30 jaar mee kunnen, ben ik het niet mee eens :n Dat zou wel moeten, maar vaak gebeurt dat niet.
Oude Bruynzeel keukens verslijt je zo ongeveer niet, andere goede keukens ook niet, maar bijvoorbeeld de keuken van mijn moeder begint toch best wel op te raken na 15 jaar nu. Veel gedoe gehad met loslatend folie etc. En een ikea keuken redt dat meestal niet eens, de ikea keuken van een vriendin had na een jaar al gebreken -O-
Maar voor de keuken in ons huis is 2001 dan weer niet oud nee, vandaar is de opknapbeurt die hij nu krijgt wel echt een goede investering {:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:54

Ikea heeft wel erg goede garanties op hun spullen. Vriend van me installeert keukens van ikea (installatieservice bladiebla via ikea) die heeft ook de ervaring dat als er zaken binnen de termijnen loos zijn, die zonder morren gewoon vervangen worden.
Als ik dan zie hoe moeilijk sommige andere keukenboeren doen :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:56

Weten jullie wat je rechten zijn als een bedrijf zijn afspraak niet nakomt? Afgelopen woensdag zouden ze mijn ventilatiesysteem komen maken, waarvoor ik speciaal vrij heb moeten nemen en een onbetaalde dag vrij had. Ze zijn niet op komen dagen zonder enig bericht.
Ik heb dus voor niks op eigen kosten in mijn huis gezeten. Kan je dan een vergoeding eisen van het bedrijf?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:05

Geen idee purny. Staat er op de site van de consumentenbond misschien iets?

Pmarena, inderdaad een gewaagde kleur, maar wij houden daar wel van. En het past bovendien ook heel goed bij het huis, en eigenlijk ook bij ons interieur (wij hadden al veel antraciet met rode accenten in de woonkamer).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:29

Oeh ja als je dat zelf ook al had dan is het natuurlijk kat-in-t-bakkie als je dat ziet in een huis dat je bezichtigt, dan "past" het echt +:)+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:17

Hoe is het bij jullie eigenlijk gegaan met de verrekening van de gemeentelijke lasten?
Ik krijg nu een naheffing van de gemeente, dat ik nog afvalstoffenheffing en rioolheffing en hondenbelasting moet betalen over de maandag september t/m december. Bummer....

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:26

Voor je nieuwe huis of je oude huis? Bij ons werd in de rekening van de notaris eea al verrekend, dingen die echt op het huis staan en bv jaarlijks worden afgeschreven. OZB geloof ik. Die lieten we in termijnen afschrijven, dus die wordt nu nog wel afgeschreven bij ons maar die heeft de koper via de notaris dus al aan ons betaald.
Afvalstoffenheffing en waterschap kregen we berichtje van de koper, dat hij een rekening had gekregen en hij dacht dat wij die nog moesten betalen. Maar dat was echt al een nieuw bedrag, berekend op zijn situatie. Vanaf juni, voor 1 persoon, ipv voor 2. Dus dat was ook nog even puzzelen want daar schrokken we ook eerst wel van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:30

*\%/* *\%/* *\%/*

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:56

Verkocht? Gefeliciteerd!!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:11

Is het gelukt met die Duitse meneer A_nouk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:15

Jaaaaa !

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:19

Van harte gefeliciteerd!!!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:23

Jeeeeej Anouk wat fijn!!! *\o/* Gefeliciteerd!!! Dan ga je wel superfijn het nieuwe jaar in zeg!

Zijn jullie dan nog wel op tijd voor de nieuwe woning?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:35

@Anouk, wat super!!!
Dan eindigt 2014 prima. Kunnen jullie 2015 lekker op zoek naar iets leuks.
Of hadden jullie al wat op het oog?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:37

Gefeliciteerd Anouk!! *\%/*