Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:09

Wat is een leuke woonwinkel voor countrystyle/landelijke meubels? (liefst wel betaalbaar... :) )
Zoiets als dit maar dan zuidelijker in NL. http://www.countrylifestyle.nl/

Pikkepor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:27

Rofra, maar die is niet betaalbaar :')
En in België hebben ze Maison du Monde. Daar hebben ze ook die stijl.
En in Eindhoven meubelplein Ekkersrijt (en misschien ergens anders in Nederland ook nog wel) zit een pronto. Die hebben ook vanalles.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:45

renskep schreef:
Rofra, maar die is niet betaalbaar :')
En in België hebben ze Maison du Monde. Daar hebben ze ook die stijl.
En in Eindhoven meubelplein Ekkersrijt (en misschien ergens anders in Nederland ook nog wel) zit een pronto. Die hebben ook vanalles.

Dank je wel! Maison du Monde ken ik, die zit bij ons in de stad maar die vind ik kwalitatief niet zo, Pronto lijkt me leuk, die zitten ook in Heerlen zie ik net.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:12

Leuke website die hierboven!

Heeft iemand DE tip om je verflijntjes zo strak mogelijk te krijgen? Ik heb 2 muren een kleurtje gegeven maar het wil nog niet echt lukken om de afscheiding en goed strak te krijgen... Heb het afgeplakt, zo strak mogelijk en goed aangedrukt zodat er geen lucht onder zit maar desondanks toch niet helemaal netjes... Heb het ook nog met een spackmes geprobeerd (die haaks op de muur zetten en daar dan tegenaan schilderen, maar dat werkte niet omdat je muur dan echt helemaal biljardlaken glad moet zijn.

Ik ben een zeikerd, maar ik wil die lijnen gewoon echt helemaal strak hebben...

De kleuren zijn wel erg mooi, heb ze alleen nog niet goed op de foto gekregen. Beide keren de Mia Colore krijtverf gebruikt. Echt mooie verf zeg! Super mat en goed dekkend. In de keuken soort van olifantengrijs en in de woonkamer een hele mooie beige/zand achtige tint.

Verder is dit weekend de keuken geplaatst, bijna klaar :D Alleen nog het blad op het eiland, de spoelbak en gasplaat installeren en daarna nog de afzuiging maar dat wordt nog even een klusje want die gaan we in het plafond integreren (eiland keuken).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:16

Pronto eindhoven heb ik mijn tafel/dressoir gekocht (heb ik wat eerder geplaatst). Inderdaad veel houtwerk. Ik vind het een erg mooie winke en kwaliteit is tot zover ook erg goed wat ik zo kan zien.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:17

een goede tape en tamponeren langs/over het tape ipv gewoon schilderen scheelde bij mij al een hele hoop :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:42

Tamponeren klinkt als een goed idee, thanks!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:47

Goedemorgen,

mag ik mij hier ook melden?

Wij krijgen in november pas de sleutel maar hebben afgelopen zaterdag de vloer voor boven gekocht. In meerdere winkels kwamen we steeds onbewust op die vloer uit. Nu was er een mooie korting dus dachten we kopen hem!

Nu hebben we een pakket extra mee genomen en de vierkante meter gelegd.
Echter slaat nu te twijfel toe. Hij oogt bij mijn ouders grijs met iets bruin en bij mijn schoonouders slaat hij helemaal grijs (grijs/blauw).

Hoe zou ik nu het beste de muren kunnen doen, zodat het bruine naar boven komt en niet de nadruk op het grijze.. Ik twijfel ineens zo erg dat mijn vriend hem wilde annuleren, maar ben bang als ik hem in de winkel weer zie, ik toch steeds die aanwijs..

haha kan iemand mij helpen met deze crisis.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:00

Beige muur kiezen of juist beige accessoires. Wat is het verschil tussen het huis van jouw ouders en je schoonouders? Dan kun je ook zien wat je anders moet doen..

Was het toevallig ander weer? Als het licht van buiten heel grijs of blauwig is, oogt je vloer automatisch ook weer meer grijs/blauw.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:17

Ja mijn idee was soort taupe. weet niet of dat ook goed gaat.
Maar aan wat voor soort beige moet ik dan denken?

en dan lichte rolgordijnen, en donkere overgordijnen.
Weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen van het laminaat
Laatst bijgewerkt door linn1502 op 17-08-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:23

Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 17-08-15 12:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:24

Goede tape doet wonderen bij het verven! Ik liep er ook altijd mee te etteren, maar de meeste verftape is gewoon prut! We hebben nu wat duurdere gekocht en wat een verademing is dat! Ik zeg dus goede tape aanschaffen, dan worden de lijnen al veel strakker!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:40

@MARINKE thanks voor je hulp. Vind die kleine pot naast de donker grijze erg mooi.

Het was gisteren middag erg rot weer en bij mijn ouders niet. Kwa kleuren ongeveer het zelfde maar licht inval is overal anders.
Maar doordat hij daar zo grijs uitviel, raakte ik echt in paniek.Zat mijn gevoel dan zo verkeerd? Terwijl ik bij dit huis het direct wist!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:21

Linn idd een kleur uitzoeken die juist de bruin tint in je laminaat omhoog haalt ipv het grijze.

Ik heb bij het verven wel al goede tape gebruikt, is van de schilder...

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:29

Daan_O schreef:
Leuke website die hierboven!

Heeft iemand DE tip om je verflijntjes zo strak mogelijk te krijgen? Ik heb 2 muren een kleurtje gegeven maar het wil nog niet echt lukken om de afscheiding en goed strak te krijgen... Heb het afgeplakt, zo strak mogelijk en goed aangedrukt zodat er geen lucht onder zit maar desondanks toch niet helemaal netjes... Heb het ook nog met een spackmes geprobeerd (die haaks op de muur zetten en daar dan tegenaan schilderen, maar dat werkte niet omdat je muur dan echt helemaal biljardlaken glad moet zijn.

Ik ben een zeikerd, maar ik wil die lijnen gewoon echt helemaal strak hebben...

De kleuren zijn wel erg mooi, heb ze alleen nog niet goed op de foto gekregen. Beide keren de Mia Colore krijtverf gebruikt. Echt mooie verf zeg! Super mat en goed dekkend. In de keuken soort van olifantengrijs en in de woonkamer een hele mooie beige/zand achtige tint.

Verder is dit weekend de keuken geplaatst, bijna klaar :D Alleen nog het blad op het eiland, de spoelbak en gasplaat installeren en daarna nog de afzuiging maar dat wordt nog even een klusje want die gaan we in het plafond integreren (eiland keuken).

Ik ben voornamelijke een stille meeleester, maar hier wilde ik even op reageren.

Ik kreeg de lijnen met name bij het plafond ook nooit zo strak. Tot ik een tip van een schilder kreeg. Eerst strak afplakken met tape en dan een randje met witte verf langs het tape verven. dan zijn de "ruimte"onder het tape al gevuld met wit en kan je zodra dit droog ik met je kleur aan de gang. Het resultaat is een mooie strakke lijn :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:51

Ja een warme bruin tint is indd de bedoeling.
Maar zal een gedoe worden want hij kleurt overal anders dus verf van te voren halen heeft geen zin.

Over het verven zelf hoef ik me niet druk te maken, komt micro design op de muren, dat moet de stukadoor doen. Aangezien mijn vriend stukadoor is kan hij het zelf doen en dit is dan op kleur!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:07

Ik kruip ook even uit m'n meeleeshoekje. Onze schilder gebruikt een randje doorzichtige kit! Strak en heel dun in dd hoek spuiten en je verf wordt superstrak :j
En nog vrij gemakkelijk zelf te doen, mijn man en m'n schoonvader hebben het sindsdien zelf ook gedaan op die manier en dat zijn nou niet per definitie kluswonders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:36

Ik ben van nature niet zo recht :+ , mijn muur is ook scheef geverfd

Afbeelding

Eethoek is gearriveerd! , hart gevolgd metde tafel en geen spijt!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:38

Mooi rebecca! En wat is dit huis een verbetering ten opzichte van waar je eerst woonde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:42

Echt wel , als ik eraan terugdenk.. Toen ik vertrok zat op 1 muur al schimmel :r

Nu de prullen opruimen , krabpaal nieuwe plek geven. De kast ordenen en de tuinstoelen naar het buitenhok , broer nog wat op de muur hangen (koeien staan al klaar , die komen op de lijn van wit en grijs) . Hamster hoek is ook flink rommelig, maar komt wel op den duur :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:23

Wat gaaf Rebecca! Echt al zo veel meer huis(elijk) dan je vorige woning! Heerlijk licht, mooi kleurgebruik :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:32

Ziet er leuk uit Rebecca! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:10

Veel meer huis , ik heb vensterbanken en een soort van afzuiger in de keuken. Minder vochtig , heerlijk huis ! . Ben dagelijks bij ouders zowat, geen vervelende buurman meer boven mij. Hemels!

En ja geen allegaartje meer , tafel past bij de rest. Poten bij de roomdivider , blad bij de salontafel en tv meubel. De 4 groene stoelen omdat het kan en de 2 zwarten om het af te wisselenen passen bij de lampen erboven. Keuken wat aangepast dat zit ook veel beter nu :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:18

Ben wel benieuwd naar foto's van je vorige huis gezien alle reacties hier!

Ik moet ook nog steeds een keer foto's maken en plaatsen! Het is een schande!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:26

Ik ben ook wel benieuwd naar wat je hiervoor had :)

Ben ook wel blij als ik over een paar maanden mag verhuizen. Het is hier ontzettend vochtig (minder dan een jaar geleden) en ook overal schimmelplekken enzo.. Ben benieuwd hoe het laminaat er aan toe is als dat naar het nieuwe huis gaat :')