Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:52

Wij hebben gewoon gist van de supermarkt, in van die zakjes, waarvan je ook vanille suiker hebt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:30

Ik bak geen brood maar wilde even zeggen dat je die blokjes met verse gist ook bij Jumbo kunt kopen. Blauwe verpakking. Ligt meestal waar je ook de gekoelde broodjes pizzabroodjes en blikjes croissant hebt liggen in zo'n aparte kopstelling koeling zeg maar.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:50

Ik bak ook.. glutenvrij is onbetaalbaar in de super.. en als ik dan toch bak... ;)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:56

Heb je een recept voor doe Franse broodjes 8nnemiek?

Wij hadden vandaag geluk bij de jumbo. Rotte meloen, dus lekker een zak groente mee gekregen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het zou krijgen dus was zo overdonderd dat ik niet goed wist wat ik moest kiezen... achteraf liep ik 'Ooh ik had dat en dat moeten vragen!'
Maar ja, voor de volgende keer dan maar...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:04

Ik heb het recept hier gevonden:
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... brood.html
Ook de andere broodrecepten zijn echt aanraders. Laatst het stokbrood gemaakt, en dat was echt héérlijk, niet te vergelijken met het stokbrood wat hier in de winkel ligt!
Ik heb nu een simpel volkorenbrood in de oven liggen voor morgenvroeg. Zo lekker, die broodlucht in huis <3

Wat een geluk van die meloen! Af en toe vind ik het jammer dat hier geen Jumbo in de buurt ligt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:30

Hier een keer een zak rotte mandarijnen aan een medewerker van de Jumbo gegeven van groente en fruit, ik kreeg alleen een bedankje. Ik voel me ook wat bezwaard om erom te vragen.
Even daarna toevallig een filet American aan de bedrijfsleider gegeven die over datum was (er was geen medewerkster in de buurt en ik wou een filet American kopen) en ook daar kreeg ik alleen een bedankje van. Toen ik bij de kassa stond kwam er wel een medewerkster naar me toe met een filet American als bedankje.
Het is dus erg verschillend of je wat krijgt wanneer je iets over datum aan ze geeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:36

ik geef met regelmaat dingen aan medewerkers die niet goed zijn of over datum..
heb er nog nooit wat voor gekregen :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:52

Heee wat een leuk topic! Ik lees graag mee, kan ook nog wel wat besparen.
Dat brood bakken wil ik ook gaan proberen, wat is het voordeel van dat levend gist tov zo'n zakje gedroogd?
Jumbo geeft dat als garantie als je groente of fruit vind wat niet vers is, net als dat 4e in de rij en dat je bloemen krijgt als je jarig bent. Maar meestal moet je er idd om vragen anders krijg je 't niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:15

Voordeel van verse gist is dat het goedkoper is. Daarom werken de meeste bakkers alleen met verse gist. Maar het nadeel is dat het maar een aantal dagen houdbaar is, dus ik gebruik alleen droge gist.
Wel lijkt het me leuk om eens zuurdesem brood te maken.

Ik heb ooit een zak met afbakbroodjes afgegeven, bij de emte, nou dat was zo groen en wollig, daar was geen broodjes meer in te herkennen := Ik kreeg niet eens een bedankje, alleen 'ow, ja ik zie het' }:0

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:43

Ik voelde me wel een beetje bezwaard hoor maar heb gewoon gevraagd 'Hoe werkt dat ook alweer met zo'n tas?' En toen zei hij 'oh die ga ik even voor u pakken mevrouw, wat wilt u er in?'
Voelde best raar, maar idd, dan moeten ze die garanties niet geven

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:58

Ik maak eigenlijk altijd no knead bread, dan hoef je niet eens te kneden. Maar het is echt zoeken naar waar je het deeg laat rijzen, want dat moet een gehele nacht en als het te warm is dan zakt je deeg in tegen de tijd dat je moet bakken. Het staat nu in de koelkast, ik ga zo kijken of dat dan een goede plek is, eindelijk!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:03

Ik heb een broodbakmachine, ideaal! Al kan daar natuurlijk geen stokbrood ofzo in :-)

Dat vind ik zooooo vreselijk aan de Jumbo, ik kom er ook niet meer :n Al die mooie regels en beloftes maar puntje bij paaltje...... Ik ga wel naar de AH en Lidl

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:18

Ik gebruik mijn broodbakmachine vooral nog om te kneden en rijzen als ik weinig tijd heb of weg moet. Afbakken deed ik er vroeger ook vaak in, maar ik vond de korst altijd zo dik en taai worden. Komt omdat je normaal het brood niet in de oven hebt tijdens voorverwarmen en dat is bij de machine dus wel zo. Schijnbaar trekt dat veel vocht uit het brood.
Verder wel ideaal als je 's morgens een vers brood wil! Timer aan en hij springt 's nachts aan :)
No knead bread, is dat toch net zo luchtig en elastisch als normaal brood? Altijd al eens willen proberen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:21

Als je het goed doet is no knead bread fantastisch luchtig en elastisch. Maar ik ben er dus nog niet zo goed in :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:24

Je wil niet weten hoe veel broden ik heb moeten bakken voordat ik eindelijk een brood had wat niet brokkelde :Y)
Het lijkt zo makkelijk he..!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:31

Ze geven het wel bij de Jumbo, maar je moet er wel specifiek om vragen. Dat doen we dus ook gewoon. Het is wel een beetje ongemakkelijk, maar hey, het zijn hun eigen regels!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:48

Echt heel moeilijk 8nnemiek! Maar vandaag heb ik voor het eerst eindelijk een gelukt no knead bread gemaakt *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:12

robbie88 schreef:
Ik bak ook.. glutenvrij is onbetaalbaar in de super.. en als ik dan toch bak... ;)

Inderdaad bijna onbetaalbaar. Had twee weken geleden glutenvrij brood van de Duitse Aldi meegenomen voor 2,19 per brood en dat smaakte echt goed, beter nog dan de Genius van AH voor 3,89

Maar sinds vorige week mag ik alles weer eten! Helaas had het glutenvrije dieet geen positief resultaat op mijn darmen wat de arts wel gehoopt had..

Wel een voordeel nu:
Geen verpakkingen meer lezen, mén wat een tijdrovende arbeid......en ik kan weer bij de koopjes kijken.

Gaat mij heel wat geld en tijd besparen :Y)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:40

Afgelopen tijd alweer paar keer groentetas gehad bij verschillende Jumbos. Hoefde er net helemaal niet naar te vragen maar kreeg hem gewoon. Had dan ook een zak zeer rotte peertjes ingeleverd. Meestal kijk ik of het bord er hangt waarcde actie op staat en verwijs ik daarnaar als ik het rotte stuk fruit inlever.

Zwolle heeft idd 2 Jumbo's waar een groenteboer werkt waarbij het niet van harte gaat.

Van de week een Jumbo in Arnhem die aangaf wegens misbruik geen tassen meer weg te geven. Ze bekeken het nu per klant en ik mocht zo'n zelfde bak met verschillend fruit als ik ingeleverd had meenemen. Maar die was er niet meer en toen mocht ik iets anders kiezen voor hetzelfde bedrag. Ik wilde graag broccoli en boontjes wat samen keurig onder het bedrag bleef en dat was geen enkel probleem :)

Vanavond gratis hutspot van Jumbo met gratis jus van Jumbo en chocomousse toe ook gratis van Jumbo. De gehaktballetjes erbij hebben we gekocht, bij Jumbo uiteraard ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:27

Hoezo maken ze daar misbruik van dan? Nemen ze rot fruit mee de winkel in? :s
Hoe kwam je aan die gratis hutspot?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:31

anneliesdj schreef:
Hoezo maken ze daar misbruik van dan? Nemen ze rot fruit mee de winkel in? :s
Hoe kwam je aan die gratis hutspot?

Er zijn mensen die bewust fruit gaan kneuzen e.d.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:33

Owja dat kan natuurlijk ook, wat stom.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:18

Dat inderdaad :)

Gratis hutspot was zo'n kant en klare bak. Had van de week een bak boerenkoolstamppot over de datum gevonden maar was geen goede meer van, dus toen een bak hutspot gratis mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:57

Toch weer een gratis maaltijd :)

Broer had vandaag 2 taarten op datum van vandaag , was nog lekker

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:51

Weer veel nieuwe producten oo scoupy, kortingisleuk en gratis.nl