[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:58

Dat moet wel goedkomen Saskia! De overdracht is bijna altijd minstens een maand later. Dus dan heb je het geld pas nodig.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:59

manzano schreef:
Dat moet wel goedkomen Saskia! De overdracht is bijna altijd minstens een maand later. Dus dan heb je het geld pas nodig.

En dat is dan weer jammer, want we moeten hier over een maand uit. :7

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:14

Oh, dan hoef je maar een week of 2 naar je ouders ;) :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:17

Haha, exactly, en dan hoeven onze spullen maar een week of 2 in opslag. }:0

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:23

Duimen jullie mee? We hebben afgelopen vrijdag een kijker gehad, en die was erg positief. We hopen op een tweede bezichtiging...

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:50

Georgette, ik duim voor je. Spannend!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:34

manzano schreef:
Grappig.......... bij dit huis hebben we nog gekeken......
http://www.funda.nl/koop/verkocht/eefde ... straat-54/

Is verkocht voor 312.500,-

Maar ook dat had ik er niet voor betaald geloof ik. De verkopend makelaar raadde zelfs aan dat het beter was om het gewoon te slopen en een nieuw huis te bouwen :+

Nou! Wow! Zo'n huis wil ik wel! Da's beter dan wat ik nu heb. :+ Zonder gekheid, was het huis echt zo slecht? Ik vind het niet onaardig en door inrichting moet je heen kijken. Dat halen ze er uit als ze het verkopen. ;)

FF: Waar mijn ouders wonen zit je echt in de middle of nowhere. Aan de ene kant het bos en aan de andere kant een kanaal en een polder. Heel mooi als je gesettled bent en wat ouder en onafhankelijk of kinderloos, maar niet als je jonge kids hebt. Ik vind het geweldig dat de kids maar 100 meter hoeven te lopen voor school. Ik ken ook het heen en weer karren met auto en nu ik deze weelde heb, zou ik niet meer terug willen. Da's echt te afgelegen. Daarvoor moet het hele gezin gewoon goed mobiel zijn.

In brabant is het heel gewoon om zo op het zand te bouwen. Hebben wij ook meer gezien. Mijn man vond het raar dat er geen kruipruimte in het huis zat! Vond ie echt een must. :') Haha, tussen Laminaat niets anders dan zand... Da's wel heel extreem!

Zo'n huis zou ik idd herbouwen. Da's ook nog een optie. :j

Avaluna: Woon jij ook al in de gemeente Maasdriel dan? Daar is zo iets de normaalste zaak van de wereld!

Als je mbt bestemmingsplan aan alles eisen voldoet, dan is alleen de welstand nog degene die roet in het eten kan gooien. Dan kan de raad dat echt niet tegenhouden. Maar mss kan die aannemer wel wat meer werk binnenslepen zo. Hij weet zo wel wat er speelt hihi.
Vergunningen worden helaas niet door één persoon verstrekt hoor! Daar gaan heel wat schijven aan vooraf. Dus dat die aannemer dat in zijn eentje doet, daar geloof ik echt niet in. Ik heb inmiddels bijna 10 ambtenaren al versleten, ik kan het weten. ;) En dat is nog wel een corrupte gemeente waar wij zitten. Volgens mij is het bij een legitieme gemeente nog meer. :+ Wás het maar zo simpel! Dan had hier allang een huis gestaan! Het zou me niet eens verbazen als zijn eigen aanvragen juist veel strenger worden beoordeeld dan die van zijn collega's. *D

Nicolletje: Hier heeft een raadslid een stuk grond te koop staan als zijnde bouwgrond. Als je in het bestemmingsplan gaat kijken zie je dat het cultuurhistorische agrarische grond is. Grond waar zeker de komende 20 jaar geen huis op gebouwd mag worden en hij probeert het te verkopen als of je er een twee onder één kap op kan bouwen. Ik weet niet wat ik hufteriger vind. Het hele dorp spreekt er schande van en is benieuwd wie er zo kan gaan zitten suffen, dat ie het koopt. Het blijft echter goed te koop staan!

Manzano: Geen enkel raadslid is onpartijdig. Geloof mij maar! Ik maak het mee. Gemeentehuizen zijn wespennesten. Uitroeien moet je ze. Er zitten er echt veel en veel te veel daar.
Pff, katten! Haha. Bij ons hielp het enorm, toen de kat een keer via de vuilnisbak op het aanrecht wilde springen en dat mijn moeder die net had geleegd en nog open had staan, omdat ze hem had uitgedaan. Beest viel echt met veel bombarie vol in de vuilnisbak! Daarna heeft ie het nooit meer geprobeerd! Die blik van hem toen ie daarna probeerde weg te lopen of er niets aan de hand was. Echt heerlijk gewoon. Dat vergeet ik nooit meer! _O- Maar idd, lastig! Ik heb zo'n Jack die van de grond af op het aanrecht kan springen. Daarom mag ze niet meer alleen binnen.

Avaluna: Wat leuk! Een communiefeest! Hopelijk vieren we die van onze 2e volgend jaar ook in ons nieuwe huis!

Saskia: Supernieuws! Ik ben benieuwd of de aannemer het met je eens is.
Hopelijk is jullie garantie dusdanig dat je het vast een paar weken kan huren? Staat het leeg nu? Ik zou dat vragen hoor! Hebben we hier ook een poosje gedaan. Met een afspraak, dat als de koop uiteindelijk niet zou doorgaan, we binnen 3 maanden weg zouden zijn en alles in originele staat zouden achterlaten. We hadden een prima deal.

Hier nog geen nieuws. Ik wacht met spanning op de mail van de architect en die wil ons laten denken dat ie het druk heeft denk ik. Want we hebben nog geen tekening. :):) Goei werk heeft tijd nodig, zullen we maar denken!
Gefeliciteerd! Dat is wel op zijn plaats hè? Dat je nu beneden kan wonen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:55

Je bent wel heel kort door de bocht Idefix :o

Heb zelf half jaar project gedraaid op afdeling vergunningen van hele grote gemeente in Gelderland. Vriendin van mij heeft er jaren gewerkt.

Verder is mijn ene oom raadslid in brabant en een tante wethouder in noord holland :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:03

Maar wat die aannemer doet zal me op zich een worst zijn, ik vind het enkel vreemd omdat ik weet dat er regelgeving over is.

Ik mag bijv niet werk erbij doen als juridisch adviseur ofzo. Terwijl ik niet eens rechter ben ofzo, dus officieel neem ik geen beslissingen en ben in die zin niet beinvloedbaar. Nou als dat al niet mag.... Vandaar mijn verbazing. Thats all.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:06

Haha ik zie het helemaal voor me met die prullenbak _O-
Echt iets voor zo'n homevideo programma :)) :))

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:41

Ons huis staat op funda. Ik heb nou toch wel heel erg gemengde gevoelens. 22 jaar gewoond, kinderen gekregen, etc. etc.

http://www.funda.nl/koop/valthermond/hu ... rdiep-346/

We hebben met de makelaar afgesproken dat ik nog een keer (als de tuin groener is) foto's mag inleveren. Dan wil ik ook nog wat foto's wisselen. Een aantal foto's waren qua belichting origineel toch anders. Als ik alle foto's zo zie, denk ik ook: wat een bont huis. In het echt valt dat best mee omdat je de vertrekken altijd in komt vanuit een hal of overloop en die zijn allebei heel neutraal van kleur.

Missen jullie ook nog foto"s ? Ik zou zelf wel graag de foto van de bak wat naar voren willen, dat mensen eerder zien dat dat er bij zit. Op het moment staat er (volgens mij) geen ander huis te koop in Valthermond, met een rijbak.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:21

Wat een leuk huis, Berthe! En die prijs :oo Ik kan voor mijn werk wel richting Friesland / Groningen...
En lekker dicht bij o.a. Rolde... Rolder Markt is altijd zo gezellig O:)
Op foto drie kun je de stallen, uitloop en rijbaan ook al zienm, dus wat mij betreft zou dat voldoende zijn!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:24

Heel leuk Berthe :j :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:30

Alleen de keuken is erg smaakgevoelig.... Als ik het goed zie is het IKEA, of niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:31

Heeft Ikea rood hoogglans???

edit: oh ja, ik zie het op de site........ nou ja, das dan makkelijk met veranderen van frontjes :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:41

Ja, ex had precies dezelfde (in zijn jaren '30 huis :oo ) Dat is idd het voordeel van de IKEA, je kan alles makkelijk aanpassen!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:52

Gaaf huis Berthe!! Zoiets zou ik echt dolgraag willen :D

Maar ik blijf me verbazen over de prijsverschillen... Hier koop je voor dat geld een eengezinswoning die opgeknapt moet worden...

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:08

Ben blij met jullie positieve reacties. Ik vind het natuurlijk ook een gaaf huis. En die prijsverschillen heb je binnen Drenthe ook al. Zelfs Valthe (5 km verder op, zand) en Valthermond (veen) scheelt al flink in prijs. Wij willen naar Assen verhuizen maar voor de opbrengst van dit huis + het maandbedrag dat ik nu aan brandstofkosten verbruik, kopen we dan nog lang niet iets vergelijkbaars.

En ja, die keuken is van Ikea. Twee jaar geleden geplaatst toen we al bedacht hadden dat we, als de kinderen klaar waren op het voortgezet onderwijs, wilden verhuizen. Toen uiteindelijk toch maar voor onze eigen smaak gekozen. Kies je hoogglans wit, zijn er vast ook mensen die dat niet mooi vinden. En, inderdaad, voor een niet zo groot bedrag verander je hem zo in een andere kleur.

Hebben jullie de tekst ook gelezen? Onze makelaar heeft wel een voorkeur voor de woorden riant en royaal :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:11

*Gaat de omschrijving lezen*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:15

Er staat een spelfout in de omschrijving :') Het in inbouwkeuken ipv inboukeuken.
Inderdaad erg veel riant en royaal en meerdere uitroeptekens vind ik eerlijk gezegd niet heel professioneel.
Is jullie ketel echt 22 jaar oud :oo

Waarom bestaat jullie perceel uit 2 kadastrale kavels? Ik zie dat de laatste tijd wel vaker :)

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:24

Ja, die spellingfout was mij ook al opgevallen.

Ik had de kenmerken nog niet eens bekeken. Staan ook wat fouten in, wij hebben alle mogelijke vormen van verwarming incl. stadsverwarming hahaha.

Die cv ketel klopt ook niet. Dat moet 2000 zijn. Nog wel oud, maar geen 22 jaar !

Mootje, bedankt voor je oplettendheid. Ik ga er achteraan.

En over die twee kavels: wij hebben in 2000 een stuk van de buren er bij gekocht, we hebben de grond nu in een L vorm liggen en de bak hebben we toen ook aangelegd, ligt dus dwars achterin, voor de helft op het stuk dat eerst van de buren was.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:29

gaaf huis hoor, voor dat geld helemaal!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:49

@Berthe: leuk huis en wat een leuke prijs *\o/* , kan me voorstellen dat het moeilijk is om te koop te zetten, dat hadden wij ook (lang gewoond, gezinnetje gesticht), maar zit hier nu echt super.
Ik vind het riant en royaal ook erg storend, m.n. omdat het nogal wat verwachtingen schept, ruim is wat minder hoog van de toren blazend... Zelf vind ik het ook een beetje apart dat de eerste foto van "de achterkant" is, maar nogmaals heel leuk huis, ik weet niet hoe dat verder zit bij jullie in die prijsklasse, dus kan er verder niks over zeggen, hier was hij binnen een week weg, net als ons eigen huis :j :') .

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:16

Avaluna, dat van die eerste foto hadden we zelf gevraagd. Omdat we direct de indruk van het buitenleven wilden vestigen. Wij leven ook in het achterhuis. In het voorhuis (tweede foto, grote ramen aan de rechterkant) staat de vleugel van mijn man en daar geeft hij ook pianoles. Deze kamer heb ik van binnen niet op de foto gezet, het is daar één en al snoer en instrumenten, kreeg continu rommelige foto's (terwijl het in het echt niet eens zo opvalt). Op de tweede foto kan je zien dat ons huis echt pal aan de stoep staat. Het zuiderdiep is een doorgaande weg en ik vind dat de tweede foto geen recht doet aan het woongenot wat je achterin ons huis hebt. Vandaar. Ik wou zelf eigenlijk de derde foto als hoofdfoto, maar dat vond de makelaar niet goed. Zou lijken alsof het om een bouwkavel ging, en dat ben ik wel met hem eens.

Was dat kort geleden, dat een huis binnen een week weg was?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:22

Ik snap wel dat je de tweede foto als hoofdfoto hebt :j Het is een stuk aansprekender dan de voorkant iig :)
Collega was een maand of 5 geleden 2 starterswoningen kwijt binnen een week!