Fijn dat het huis verkocht is s1993!
Ik vraag altijd of ik de wc mag doorspoelen, kasten mag opentrekken en kranen mag opendraaien. Ze zeggen nooit 'nee', maar dan voel ik mij niet meer bezwaard.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xIrlijn schreef:In het segment starterswoning tot 330.000 in mijn regio wordt 1 op de 5 huizen onder de vraagprijs verkocht bleek uit gegevens van het derde kwartaal. Zijn dan wel de huizen, voor zover ik zag, die al wat ouder zijn of nog e.e.a. aan gerenoveerd mag worden. Maar toch.
Fijn dat het huis verkocht is s1993!![]()
Ik vraag altijd of ik de wc mag doorspoelen, kasten mag opentrekken en kranen mag opendraaien. Ze zeggen nooit 'nee', maar dan voel ik mij niet meer bezwaard.
Wil de link prima delen, maar vind het op een openbaar forum toch altijd een beetje spannend wie het allemaal bekijkt daarom via PB.
Anders hadden we misschien langer gewacht in de hoop op meer biedingen. We hebben wel meerdere bezichtigingen gehad trouwens, maar die besloten uiteindelijk toch om niet te bieden.

mavantos schreef:Waarde na verbouwing is nooit hoger dan de verbouwingskosten die je hebt doorgegeven aan de taxateur
Vaak maken ze een afslag erin. Taxatie van het huidige huis werd 33% van de verbouwingskosten meerwaarde en bij het vorige huis 87,5%.
Moska schreef:mavantos schreef:Waarde na verbouwing is nooit hoger dan de verbouwingskosten die je hebt doorgegeven aan de taxateur
Vaak maken ze een afslag erin. Taxatie van het huidige huis werd 33% van de verbouwingskosten meerwaarde en bij het vorige huis 87,5%.
Dat is niet altijd het geval. De waarde kan hoger uitkomen in de gevallen waarbij je bijvoorbeeld zelf het werk uitvoert. In het geval van ons eigen huis zijn de verbouwingskosten plus gemiddeld 50% van die waarde meegenomen als waardestijging. Het is echt afhankelijk van de situatie.
Gefeliciteerd Roxxie
mavantos schreef:Waarde na verbouwing is nooit hoger dan de verbouwingskosten die je hebt doorgegeven aan de taxateur
future_vet schreef:Meestal zo’n 60-70% van de kosten. Ligt beetje aan wat je verbouwd. Zat er al een goede keuken in dan zal dat percentage stuk lager liggen dan dat er een hele oude in zat.
Hier nu 7 bezichtigingen gepland op huis van oma. Weet niet of ik meer had verwacht of dat dit gewoon een andere markt is dan toen wij ene huis kochten. Daar kwamen zo 20-25 man.
Kriel schreef:mavantos schreef:Waarde na verbouwing is nooit hoger dan de verbouwingskosten die je hebt doorgegeven aan de taxateur
De verbouwing is afgerond en ik heb geen verbouwingskosten doorgegeven of hoeven doorgeven.
mavantos schreef:Dat kan als je een taxatie echt pas doet nadat de verbouwing is uitgevoerd, maar niet bij een taxatie waarbij je verbouwingskosten opneemt.
Bij ons eerste huis deden we namelijk 75% van het werk zelf en gaf de taxateur expliciet aan dat hij niet hoger kan taxeren dan de opgegeven verbouwingskosten, ondanks dat de waarde na de verbouwing mogelijk hoger ligt aangezien de kosten wat lager waren doordat we veel zelf deden.
moonsparkle schreef:Hoe werkt dat dan met een bouwdepot/taxatie? Wij willen misschien ook een bouwdepot maar je verandert dan natuurlijk dingen naar eigen smaak en gaat er vanuit dat je er lang blijft wonen.
moonsparkle schreef:Dus dan moet je een taxatie doen bij aankoop en na verbouwing weer? Eigenlijk wel apart want als je het verkoopmakelaars vraagt geven ze vaak aan dat in deze markt nog dingen aan je huis verbouwen niet echt meer op zal leveren. En wat als de verbouwing dan met de taxatie daarna minder is? Moet je het dan zelf terugbetalen? Wel interessant om er meer over te weten. Er was me tot nu toe niet echt wat over uitgelegd dus ik dacht gewoon we houden ruimte over voor een bouwdepot zodat we wat kunnen aanpakken wat gelijk wel nodig is of echt gedateerd is.