Neig nu naar een witte keuken met eiken kleurig blad (net als tafel + vloer) en aqua / zeegroen tegels als achterwand. Wil de wand links liefst half hoog, voor nog meer open ruimte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margoooo schreef:@MamaMiesje Nee koken is op gas, maar ik dacht met een lange gaskabel misschien? En vind het raar dat op de oude plattegrond het fornuis wel rechts lijkt te staan
@_San87_ een kast er tegen aan is wel een goeie! Ik wil wel graag een wat hogere koelkast ivm meer vries ruimte, maar een boekenkast er tegen aan werkt waarschijnlijk wel. Het is een huis uit 1928, maar verbouwd in 1982, en er zit als het goed is wel dubbel glas in.
Margoooo schreef:Nee daar heb je gelijk in! Het lijkt ook alsof het muurtje aan de rechter kant wat langer was, en dat is ook niet zo op de foto.
Ja het is 40 m2 in totaal, heel blij mee! En veel opberg ruimte ook, en idd aparte ruimte voor wasmachine. Ik ga even kijken hoe het erbij staat, maar ik wil liever niet al te veel eraan doen ook, ik kan hier maar tijdelijk wonen omdat het een studenten woning is..
Ja Tiggs, in Amsterdam! Ik snap je, heb dat gevoel eigenlijk ook wel.. En dan kan kijk je natuurlijk alsnog tegen de achterkant van het fornuis aan..
Margoooo schreef:Hoi,
Ik meld me hier ook even. Ik heb zeer waarschijnlijk een nieuw appartementje! Vanwege corona heb ik het niet kunnen bezichtigen, dus ik moet het doen met de foto's en plattegrond.
[ [url=m/QtQllM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wc4f0o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de keuken. Ik zit even te denken wat het handigst is qua indeling; ik wilde eigenlijk links achterin een gasfornuis plaatsen, maar ik weet niet goed waar de koelkast dan moet. Op deze (oude) plattegrond lijkt het alsof het muurtje rechts iets langer doorloopt, en de koelkast links staat en een fornuis rechts. Maar de gas aansluiting zit links...
Ik heb de volgende opties bedacht;
- Fornuis rechts, koelkast links. Dan moet ik wel een hele lange gas slang hebben
- Links een tafel model koelkast met een gas kookplaat; dan een losse oven ergens op een tafeltje/kastje. Ik heb alleen het idee dat deze ovens meestal minder goed werken dan een fornuis oven?
- Links een fornuis, rechts een koelkast; je kijkt dan alleen als je de woonkamer binnenkomt uit op de achterkant/zijkant van de koelkast.. Maar misschien kan je hier iets voor zetten?
[ [url=m/0ObsQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand tips?
Dit is de woonkamer, ik ben een beetje aan het twijfelen om 1 muur of stukje van een muur een kleurtje te geven, maar ben bang dat het te donker gaat worden.. Wat is jullie mening?
[ [url=m/KyN6Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thanks!
Margoooo schreef:Hoi,
Ik meld me hier ook even. Ik heb zeer waarschijnlijk een nieuw appartementje! Vanwege corona heb ik het niet kunnen bezichtigen, dus ik moet het doen met de foto's en plattegrond.
[ [url=m/QtQllM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wc4f0o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de keuken. Ik zit even te denken wat het handigst is qua indeling; ik wilde eigenlijk links achterin een gasfornuis plaatsen, maar ik weet niet goed waar de koelkast dan moet. Op deze (oude) plattegrond lijkt het alsof het muurtje rechts iets langer doorloopt, en de koelkast links staat en een fornuis rechts. Maar de gas aansluiting zit links...
Ik heb de volgende opties bedacht;
- Fornuis rechts, koelkast links. Dan moet ik wel een hele lange gas slang hebben
- Links een tafel model koelkast met een gas kookplaat; dan een losse oven ergens op een tafeltje/kastje. Ik heb alleen het idee dat deze ovens meestal minder goed werken dan een fornuis oven?
- Links een fornuis, rechts een koelkast; je kijkt dan alleen als je de woonkamer binnenkomt uit op de achterkant/zijkant van de koelkast.. Maar misschien kan je hier iets voor zetten?
[ [url=m/0ObsQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand tips?
Dit is de woonkamer, ik ben een beetje aan het twijfelen om 1 muur of stukje van een muur een kleurtje te geven, maar ben bang dat het te donker gaat worden.. Wat is jullie mening?
[ [url=m/KyN6Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thanks!