[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:01

Wij hebben ons bod gebasserd op wat wij het waard vonden, in combinatie met wat de 2 huizen die minder dan 6 maanden geleden in dezelfde straat hebben opgebracht.
Dat was ook het enige waar we naar hebben gekeken.

Uiteindelijk is het bod dat ze geaccepteerd hebben 7.000 lager dan het bedrag waar zij het zelf 10 jaar geleden voor hadden gekocht.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:05

Onze vraagprijs is al fors lager als waar wij het voor gekocht hebben := we hebben echt een dik verlies net randje ' goede ' tijd gekocht.

Daarom bedoelde ik te zeggen dat je prima naar een vergelijkbare woning mag kijken, maar je dan ook niet moet verwachten dat er nog veeeeeeel meer af kan zoals deze persoon in ons geval heeft geprobeerd :=

Je hebt altijd iets nodig om je bod op te baseren natuurlijk :j

Mri

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:18

als die beste man nou gewoon die prijs had gevonden! dan had hij vast niet zo achterlijk laag geboden :D

Bieden op huizen blijft toch lastig.... soms heb ik het gevoel dat het net zo is als met paarden : Waard wat de gek ervoor geeft....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:40

Haha ja soms zoeken mensen ook veel te ver om voor een dupje op de eerste rang te zitten :)
Maar nu even afwachten voor ons, zou wel heel fijn zijn en het gat is nu geen 10k meer groot dus moet te doen zijn lijkt me!

Bieden blijft heel moeilijk, maar probleem wat veel kopers hebben is dat ze niet realistisch zijn. Veel te veel mensen ook over de vloer gehad die hun zinnen zetten op een woning die ze niet kunnen betalen. Als een woning toch 30k boven je budget zit ga je toch niet kijken, of vraag je op zijn minst de makelaar of er een mogelijkheid is dat de prijs fors naar beneden gaat. Maar dat is tegenwoordig blijkbaar niet meer zo.

Das hetzelfde als deze persoon die nu bied, heeft het hele appartement als opgemeten zonder ook maar te communiceren hoe gedegen zijn interesse heeft := Bepaalde dingen opmeten om te kijken wat een verbouwing bijvoorbeeld kost ala maar dit :')

Blijft toch een rare bedoeling een huis verkopen :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:29

Ja het is raar idd!

Net telefoontje dat één van de huizen die ik morgen zou bekijken net verkocht is, en die vond ik juist heel leuk. Baal nu al weer van dat hele woning-gedoe haha! :+ :+ Ik wil er gewoon één hebben. In mijn stad is de markt ook alweer helemaal aangetrokken.

Ga nu toch wel aan een aankoopmakelaar denken. Die kan dan gewoon de markt in de gaten houden o.b.v. mijn wensen, en later ook onderhandelen. Ben alleen en naast ft werk, studie en paard blijft er gewoon weinig tijd over! Heb niet eens de tijd om veel te zoeken.

Hoe/waar vind je een goede? Of is dat ook een kwestie van langsgaan van makelaars in je stad (er zijn er hier -tig)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:41

Even een vraag voor kopers. Vinden jullie het van belang om te weten welke keuken er in zit? Bijv. Brugman, Grando, Mandemakers oid? Of zegt de uitstraling van de keuken meer dan het merk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:48

Nee hier absoluut niet, we hebben nu een gruwelijke dure in huis maar straks gaat er een Ikea in :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:51

Nee zou mij ook niets kunnen schelen. Hoor wel altijd dat een IKEA keuken de prijs van het huis negatief beïnvloedt.

Er zit een verkocht-sticker op 'mijn' huis. Hoe gaaf is dat!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:05

Merk keuken heb ik nooit naar gevraagd. De Ikea keukens filter je er als koper trouwens zo uit. Niet per se vanwege de kwaliteit maar vanwege de herkenbare frontjes.
Je weet als koper wel dat een Ikea keuken doorgaans wat goedkoper is in aanschaf dan bijv een van Mandemakers dus in die zin kan ik me wel voorstellen dat het een negatieve invloed heeft op de prijs.
Wij hebben overigens wel bij Ikea een keuken gekocht, vooral vanwege de levertijd!

Anouk, spannend met de biedingen!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:11

Hier al 2 huizen op funda gezien met maar een halve keuken, en eentje wat gewoon echt geen keuken te noemen is. Paar balkjes en plankjes, wastafeltje en fornuis. :+

Over het algemeen zetten de kopers er toch zelf een andere keuken in naar hun smaak.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:13

Ik zou het wel willen weten :)
Nu vraag ik het mij af namelijk ;)

De kastjes zelf zijn niet origineel wat er met de bouw inzat denk ik. Met dr aanbouw nieuwe keuken erin. Goedkope bovenkastjes (matige /slechte kwaliteit, zeker voor een keuken van 20+ jaar, toen werden ze over het algemeen kwalitatief beter gemaakt). De deurtjes zijn wel massief hout en kloppen dus niet met de pisbakken kwaliteit van dr kastjes :')
Vermoed dat de deurtjes dus een keer vervangen zijn en de keuken/kastjes zelf niet.

Maar merk... Ben wel opzoek geweest ernaar naar niet gevonden :n

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:14

Die vijf kastjes zonder apparatuur keukens zijn vaak een teken dat het een voormalig huurhuis betreft. Vooral als het verder perfect is gestyled :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:18

Die 5 vaak ook nog witte kastjes zonder apparatuur zijn idd erg goed te herkennen maar dit bv:

Afbeelding

:=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:22

O :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:25

Het huis wat wij hebben gekocht stond te koop met:keuken in goede staat en prima fornuis. Nou het fornuis was vies er miste knoppen en een paar pitten werkte niet en de rest was ook flink gebruikt.

Er zit wel een nieuwe afzuigkap in maar de rest halen we eruit. Alleen het werkblad is super, maar gezien we de keuken iets groter gaan maken kunnen we daar ook niks meer mee.

Wij hebben trouwens 25.000 onder de vraagprijs geboden en hebben het voor 15.000 onder de vraagprijs gekocht.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:13

Merk van de keuken vind ik niet belangrijk. Gaat mij dan meer om hoe de keuken eruit ziet en wat de status ervan is.

Nog een vraagje aan jullie. 2 weken geleden zijn we aan het bieden geweest op een huis. Eerste bod op woensdag werd afgewezen. Op donderdag tweede bod gedaan (kwamen die middag nog mensen kijken voor de tweede keer). Nadat die mensen zijn geweest werd ook dit bod afgewezen. De kijkers waren namelijk bereid de vraagprijs te betalen.Oke jammer komt wel weer een ander huis.

Nu werden wij vorige week woensdag gebeld of we nog interesse hadden in dit huis (blijkbaar hebben die mensen toch afgezien van de woning). Wij hebben aangegeven idd nog geïnteresseerd te zijn in dit huis en hebben ons bod doorgegeven. De makelaar zou overleggen met de verkoper. Wij hebben sindsdien niks meer vernomen. Moeten we er nu vanuit gaan dat ook dit bod is afgewezen? Zouden jullie de makelaar nog bellen of het hierbij laten?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:32

Eventjes er achteraan bellen Machotjuh :) kan goed zijn dat ze het nog aan het verdenken zijn :j

Wij kregen gisteren van twee andere kanten nog goed nieuws, dus hopelijk komt de kerel nog met een gepast bod terug dan lijkt het erop dat de boel verkocht kan gaan worden :D

Ikea keuken, weetje als je een beetje goed uitzoekt daar en combineert hoeft het niet perse op te vallen dat je een Ikea keuken hebt :n Kwestie van niet alles het goedkoopste pakken :j
Heb liever een Ikea keuken als de keuken welke nu in het huis zit waar wij willen gaan wonen, dat is helemaal geen porum. Maja de douche is daar van hetzelfde kaliber :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:41

Helaas, goede man laat het nu toch op het laatste stukje afweten :') :Y) en bij ons is er geen ruimte meer. Op naar de volgende _O-

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:50

Jammer A_nouk, je had er gisteren zulke goede verwachtingen van.

Zelf heb ik een keuken van de Karwei. Die keukens komen bij Bruynzeel vandaan. Hier heeft ook niemand naar het merk gevraagd. De kwaliteit is er ook wel naar hoor, het is een leuke keuken, maar geen topkwaliteit. Daar was mijn budget toendertijd ook niet naar en de keuken die er eerst in zat dreigde in te storten, dus moest ik toen wel iets met de keuken doen.
De koper heb ik er niet over gehoord, dus dat moet hij zelf maar uitzoeken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:55

In het huis wat wij kochten zat een gaggenau keuken, stond in de advertentie. Dat interesseerde ons niet zoveel, het zag er redelijk netjes uit, dus bruikbaar.
Nu hebben we er uiteindelijk zowel voor- als nadeel van. We hebben wat apparatuur vervangen inmiddels, en omdat het dus gruwelijk duur spul blijkt te zijn, levert het op marktplaats toch nog wat op.
Nadeel: omdat met name de kookplaat en de friteuse heel bijzonder spul zijn, moesten we ook gaggenau kookplaten weer plaatsen om niet het hele blad te hoeven verzagen. Maar ook dat hebben we voor een redelijke prijs tweedehands van marktplaats kunnen halen.
En omdat de keuken zelf echt goede kwaliteit is, laten we hem in het voorjaar spuiten. Daarna kan hij nog jaren mee, ondanks dat het een keuken is uit 2001!

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:31

Hallo,

Wij hebben een woning gekocht. Nu is de overdracht van de woning nog niet bekend en de kopers willen ons al wel de sleutel geven voor het huis. Wat voor risico's zitten hieraan verbonden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:33

Ik zou het als verkoper niet graag doen, denk dat het risico voor hen groter is dan voor jullie :=

Stel dat jullie een deur uit je handen laten waaien en de ruit gaat kapot ofzo, dan kunnen jullie nog gaan zeuren dat het eerst opgelost moet worden voordat jullie het huis aanvaarden omdat je het met een intacte deur "gekocht" hebt....zo ook voor andere schade die jullie wellicht zelf veroorzaken -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-12-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:34

Het is dus een Bruynzeelkeuken, maar erg smaak gebonden. Apparatuur wat er in zit is van Siemens en dat is allemaal prima. Ik denk dat de kopers de keuken toch gaan vervangen, omdat het je smaak moet zijn.

Een keuken uit 2001 is niet oud hoor :o Deze is nu 12 jaar oud, maar de Bruynzeel van mijn ouders heeft dertig jaar gestaan. 'T enige dat er toen stuk was gegaan was een laatje. De meeste keukens worden geplaatst met het idee dat ze 30 jaar mee kunnen. Je zit alleen dan wel met een factor smaak en ouderwetsheid (kleur, vorm en soort aparatuur bijv).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:37

poepiej schreef:
Hallo,

Wij hebben een woning gekocht. Nu is de overdracht van de woning nog niet bekend en de kopers willen ons al wel de sleutel geven voor het huis. Wat voor risico's zitten hieraan verbonden?

sleutelverklaring opstellen en staat van huis goed bekijken. Persoonlijk zou ik wachten tot er een overdrachtsdatum bekend is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:41

poepiej schreef:
Hallo,

Voor jullie in feite weinig.
Zoals gezegd is een sleutelverklaring wel een must. En let er op dat de opstalverzekering van de verkopers wel door loopt.

Wij wonen door omstandigheden (aan de kant van de verkoper) helaas al ruim 2,5 maand in het huis waarvan de levering nog niet kan plaatsvinden. Het risico zit vooral aan de kant van de verkopers, maar we zijn blij dat ze ons wel de sleutel hebben gegeven, is toch beter dan het alternatief (geen huis).