Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:21

Goed inpakken en pas op het laatste moment doen dan heb je wel een paar uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:29

Als vriezer staand vervoert word kan hij gelijk wel weer aan toch? , dan goed dicht de vriezer en direct aan in nieuwe huis..

Kan hij in hok buiten? , ben bang dat het daar te warm word :=

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:35

Wij hebben dat wel zo gedaan idd maar dan leeg , overhuizen en gelijk weer vol en aan

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:03

Rebecca schreef:
Als vriezer staand vervoert word kan hij gelijk wel weer aan toch? , dan goed dicht de vriezer en direct aan in nieuwe huis..

Kan hij in hok buiten? , ben bang dat het daar te warm word :=

de afgelopen 3 verhuizingen is gezegd, zelfs bij staand verhuizen altijd even rust geven..

Twee dagen van te voren volstauwen met volle frisdrank flessen water.. dag van de verhuizing niet meer openen.. en dan blijft het de eerste 24 uur gewoon bevroren.. na zo'n 10 uurtjes kun je m gewoon weer aanzetten (net voor je gaat slapen)..

dat is beter voor je vriezer dan meteen aanzetten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:50

Hier een leuke mee valler! Emte heeft pakketten samen
Gesteld voor 1!! Euro met producten die aan de houdbaarheid zitten (1 maand /2 maand) dit zat erin:
Mars 3 pak
Niveau douche crème 500gram verpakking
Look o look snoep een zakje
Tandpasta
Bavaria bier 0 % 1 blikje
Macaroni overschoten
Zee zoutjes
Een emte tas
En ik vergeet vast nog iets maar voor 1!! Euro erg leuke actie hopelijk komt dat vaker!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:02

Zo dat is een leuke prijs! :oo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:25

Balen dat hier geen Emte zit zeg, leuk!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:41

Geen idee hoor of het alleen bij onze EMTE. Is of overal. Maar leuke actie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:18

Wat gaaf! Dan toch maar eens naar de Emte deze week!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:45

Ik denk dat het Emté gebonden is aangezien de producten bijna over datum zijn? :)

Had vandaag even een WTF moment als caissière. Er was een vrouw die haar product gratis meewilde omdat de prijs niet klopte (Jumbo). Nu had ze gelijk, maar hij scande voor €1,65 en volgens het schap is hij €1,66? Vond het een beetje bijzonder dat ze er iets van zij dat hij goedkoper scande :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:39

Ja heb geen idee er stond op de verpakking fijnproevers pakket B. Overigens was de zak snoep nog tot eis 2016 houdbaar.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:52

Destination schreef:
Ik denk dat het Emté gebonden is aangezien de producten bijna over datum zijn? :)

Had vandaag even een WTF moment als caissière. Er was een vrouw die haar product gratis meewilde omdat de prijs niet klopte (Jumbo). Nu had ze gelijk, maar hij scande voor €1,65 en volgens het schap is hij €1,66? Vond het een beetje bijzonder dat ze er iets van zij dat hij goedkoper scande :+

Logisch toch, 1 cent goedkoper of gratis , ik zou t ook wel weten hoor!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:52

DebGizmo schreef:
Destination schreef:

Logisch toch, 1 cent goedkoper of gratis , ik zou t ook wel weten hoor!

Ik had wel even een WTF-moment :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:49

Dan moet de Jumbo z'n regels veranderen. Als ik em daardoor gratis zou krijgen, zou ik het ook zeker zeggen. Principe kwestie.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:55

Is wel lekker goedkoop boodschappen doen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:29

Idd goedkoper is gratis. Tenzij er vast wel weer ergens hele kleine lettertjes staan. Gister liep d'r weer een klant te bellen bij mijn kassa. Werd het op een gegeven moment zo zat dat ik niet verder ging tot ze ophield. Klanten achter haar vonden het ook aso en begrepen mijn irritatie wel

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 01:32

Deze week nog geen boodschappen gehaald. Al speel ik wel vals, was een paar dagen weg en baden met z'n alleen een potje gemaakt. Maar bij mij valt dat onder vakantie. Vandaag bij ouders aan de bbq, gister mee uit eten genomen, vanavondh soep gemaakt van " oude" tomaten. Kan ik 4x van eten. Nog wat restjes in de vriezer waar ik nog een paar keer van kan eten, nog brood in de vriezer en ontbijt spul heb ik ook nog genoeg. Mogelijk deze week wat vers fruit en dan bron ik L klaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 06:55

Zijn er hier meer mensen die hun eigen brood bakken?
Vriendlief eet met gemak twee broden per week, en dan ook nog alleen het dure brood, dus ik was zeker 25 euro per maand kwijt aan brood.
Nu bak ik het zelf en kom ik uit tussen de 5 en 10 euro per maand, en dan ook nog vaak met biologisch volkoren speltmeel.
Gisteren een nieuw recept geprobeerd, twee franse broodjes met niets anders dan tarwebloem, water, zout, suiker, gist en een beetje roomboter. Héérlijk, en ik was nog geen 50 cent kwijt voor de ingrediënten van beide broden :) en dan kom ik uit op 3 euro aan brood per maand :=
Afbeelding

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:03

Oooh dat lijkt mij zo heerlijk 8nnemiek. Hoeveel tijd ben je nou kwijt met het maken van zo'n brood?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:05

Ja ik! Maar ik ben er nog heel slecht in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:18

Kan je niet voor ons bakken? :=

Volgende week weer 'op mezelf ' na 2.5 week bij ouders weer zelf boodschappen doen . Week erna 3 extra eters , maar ik ben er niet overdag. Ik geniet van lopend buffet op vrijwilligerswerk savonds ^^ , en overdag eet ik weinig omdat mijn darmen niet op hol moeten gedurende de 5 dagen. Daarna mogen ze op hol

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:21

8nnemiek dat ziet er heerlijk uit! Hoe lang ben je bezig met dit brood? Komt niet uit de broodmachine toch? Heb je wel een beetje inzicht in het verbruik van je oven qua elektriciteit?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:17

Het brood maken duurt lang, maar toch ben je er niet veel tijd aan kwijt omdat vooral het rijzen veel tijd kost.
Voor het brood van de foto moest ik een voordeeg maken, dat is een klein beetje deeg wat er voor zorgt dat het gisten goed op gang komt. Dat deeg moet 4 uur tot een hele nacht staan..
Ik heb een vrij goede Bosch keukenmachine die het deeg prima kneed. Dus ik ben er in totaal niet meer dan 10 minuten aan kwijt qua werk :P
Eerst de ingredienten van het voordeeg mengen, in de mixer, en even laten draaien. Die gaat dan in een kom om te rijzen.
Daarna dat voordeeg met de andere ingredienten weer in de mixer, 10 minuten laten kneden en in de tussentijd kan ik mooi het aanrecht opruimen :) dat deeg gaat ook weer in een kom om te rijzen. Daarna het deeg in tweeën verdelen, opbollen en weer laten rijzen op de bakplaat, en dan hoeft het nog maar de oven in :)
Wat ik ook wel eens doe is alle ingrediënten in de broodbakmachine, het korte deegprogramma. En dan eruit halen, oprollen en in een broodvorm. Dan een uur laten rijzen en afbakken. Heel makkelijk en snel :)

Mijn oven is gelukkig goed geïsoleerd. Aan mijn elektrarekening merk ik het niet echt eigenlijk, het zal hooguit een paar euro zijn per maand. Het opwarmen verbruikt veel, maar als de oven eenmaal warm is valt het verbruik heel erg mee. En ik probeer het vaak de combineren met een ovenschotel ofzo, dan hoef ik maar een keer te verwarmen :)
Maar we hebben afgelopen voorjaar een houtkachel gekocht met oventje erboven. Ideaal om 's winters pizza en brood in te bakken, dus dan wordt het helemaal goedkoop!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:48

Waar koop je je ingrediënten? Ik heb een broodbakmachine maar gebruik em niet omdat ik niet goed weet waar ik het moet kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:51

Mijn meel koop ik bij de biologische molen, maar je kan het natuurlijk ook gewoon bij AH kopen bijvoorbeeld, daar geef je 45 cent voor een kilo bloem.
En de gist bij de boerenbond. Wel in de koelkast bewaren na openen, dan is zo'n pakje maanden houdbaar.