[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:31

@Manzano: fijn dat jullie beneden nu in gebruik kunnen nemen.
Hier ben ik het helemaal nog niet gewend en wilde m'n oude meubels er niet in hebben, dus onze woonkamer wordt alleen gebruikt om te eten en af en toe een spelletje te spelen :') .

Wij hebben over een paar weken communie van onze dochter en die wordt hier op de boerderij gehouden, nu zijn we dus vooral buiten bezig. Zadelkamer is gisteren geverfd, want daar moeten de gasten naar de wc, blijft mijn huis lekker netjes en heb echt geen zin om 80 man in mijn huis te moeten gaan rondleiden :') .
Volgende week maar eens alle bloembakken vullen etc.

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:39

Hoe bedoel je niet gewend?? Heb je je oude meubels nog nodig??

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:09

Daan, al wat gehoord van de kijkers?

Manzano en pmarena. Verbouwen en op andere verdiepingen wonen, in caravans vertoeven etc. Ik ken het. maar het is dan vaak ook erg genieten als alles zo is geworden als je het zelf wilt. Ik had me voorgenomen om (als ons huis verkocht wordt) niet meer te gaan verbouwen. Maar ik merk dat ik als ik nu op funda kijk, ik me helemaal niet kan voorstellen in een huis te wonen dat door een ander is verbouwd. En nieuwbouw trekt me helemaal niet. Vaak zo glad en alles hetzelfde.

Funda tic? Sinds iemand hier een link naar foutehuizen.nl plaatste heb ik dagen op die site rond gekeken en mezelf enorm vermaakt. (laat ik het niet te hard zeggen, ik heb de foto's van ons huis zelf gemaakt :)

Onze makelaar smste gisteravond om ongeveer 21.30 u. dat ons huis vanaf vanmiddag zichtbaar zou moeten zijn op internet. Maar iemand in dit forum zei dat funda alleen 's nachts geladen wordt? Ons huis is ook nog niet te zien op funda (en het is wel middag) En waarom ie dat 's avonds smst? Kan toch ook wel via de mail, de volgende dag?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:16

Apart Berthe!!!! En zal wel meevallen met je foto's haha. Ben benieuwd!!!!

Op zich is het idd fijn als alles wordt als je het zelf wil. Al moet ik wel zeggen dat er wel dusdanig dingen verkeerd zijn gegaan dat dat niet echt meer gaat lukken. Erger me kapot aan de lelijke muren bij ons nu. Maar voorlopig geen geld (en puf) om het over te laten doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:16

Berthe ons huis stond ook de volgende ochtend gelijk op Funda, ik denk dus dat het inderdaad 's nachts wordt ge-upload.
Nog niets van de kijkers gehoord... Een had ook al aangegeven dat ons huis het eerste was dat hij had bezichtigd dus die gaat natuurlijk wel nog meer bekijken.

Nieuwsgierig; wat vinden jullie een mooi moment op kijkers te benaderen of ze nog interesse hebben? Na een week? Of na 2 weken? En per mail of telefoon?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:18

als mensen echt interesse hebben nemen ze zelf wel contact op.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:19

Dat vind ik ook wel, maar het is volgens mij wel gebruikelijk dat een makelaar mensen nog benaderd na een bezichtiging?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:22

Daan_Ordeal schreef:
Dat vind ik ook wel, maar het is volgens mij wel gebruikelijk dat een makelaar mensen nog benaderd na een bezichtiging?

Die discussie is hier al paar keer voorbijgekomen ;)
Meningen zijn verdeeld, laten we het daar op houden :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:38

:')
Ik ben benieuwd naar de funda foto's :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:40

manzano schreef:
Daan_Ordeal schreef:

Die discussie is hier al paar keer voorbijgekomen ;)
Meningen zijn verdeeld, laten we het daar op houden :))

Oh dat wist ik niet, haha.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:07

Wij hebben vanochtend het appartement waar we ons oog op hadden laten vallen voor de eerste keer bezichtigd.
Was fantastisch. :+:

Maar niet te overenthousiast worden, eerst een tweede bezichtiging met een aannemer (vriend van mijn vader), dan rustig een bod uitbrengen, kijken hoe dat loopt en dan hopen dat de financiering snel genoeg rondkomt. :D

Is er een gemiddelde periode dat men bereid is om een huis 'onder voorbehoud van financiering' te laten staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:15

Volgens mij moet een week of 4 wel te doen zijn :)

Als je het echt graag wilt en denkt dat je niet snel iets anders zo leuks zult vinden dan zou ik overigens niet al te voorzichtig zijn hoor en gewoon vragen of ze het even voor jullie vast willen houden terwijl jullie nog wat dingetjes uitzoeken :j

Zelfs nu nog worden de leuke huizen onder je kont vandaan verkocht als je niet uitkijkt :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:24

Maar je financiering kan je toch gewoon regelen na je onderhandeling..... Of bedoel je dat niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:27

Heel veel mensen die niet zo op de hoogte zijn, denken dat ze de financiering al rond moeten hebben voor dat ze gaan bieden. Maar das natuurlijk niet zo.

Onze ontbindende voorwaarden lopen 18 mei af. Maar t is bij ons heel duidelijk dat het kopen financieel gezien geen probleem is. Dat het de 18e nog niet helemaal rond is, is dus niet erg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:29

Fijn idee Rowo!! Wanneer is de overdracht??
Heb je nog fotos trouwens?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:30

Wij hadden de overdracht vervroegd. Die was eerder dan het verlopen van de ontbindende voorwaarde :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:18

manzano schreef:
Maar je financiering kan je toch gewoon regelen na je onderhandeling..... Of bedoel je dat niet.

Nou, het vermogen van mijn vriendin moet worden vrijgegeven door de rechter en dit kan 4-6 weken duren. We kunnen de verkopers dus wel de zekerheid bieden dát het geld er is, alleen duurt dat dan nog een paar weken, dus we hopen dat ze bereid zijn daarop te wachten. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:33

Saskiaatje schreef:
manzano schreef:

Nou, het vermogen van mijn vriendin moet worden vrijgegeven door de rechter en dit kan 4-6 weken duren. We kunnen de verkopers dus wel de zekerheid bieden dát het geld er is, alleen duurt dat dan nog een paar weken, dus we hopen dat ze bereid zijn daarop te wachten. :j

Ja maar dat kan ook na je onderhandeling..... moet je het meenemen als voorwaarde in je onderhandeling.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:37

manzano schreef:
Hoe bedoel je niet gewend?? Heb je je oude meubels nog nodig??

Was idd wat onduidelijk, maar bedoel dat we het hebben van een grote woonkamer niet meer gewend zijn en hij dus nu hij zover af is eigenlijk zo goed als leeg is en nauwelijks gebruikt wordt :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:41

Oh zo..... nou wij hadden de meubels gewoon in de opslag staan, dus die staan er nu weer in. Was ook zo weer vol dus. Maar goed, zo'n enorme woonkamer is het ook weer niet :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:42

manzano schreef:
Saskiaatje schreef:

Ja maar dat kan ook na je onderhandeling..... moet je het meenemen als voorwaarde in je onderhandeling.

Dat was inderdaad de bedoeling, ik wist niet of dat mogelijk is. :)
We willen dan na de tweede bezichtiging gaan bieden, kijken of we tot een overeenkomst komen en dan wachten op het vrijgeven van dat geld.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:43

Hier wel redelijk ruim, maar wil graag nieuwe meubels en wilde de oude er niet meer in, die ga ik wss wat pimpen en dan voor onze dochter, die heeft straks ook plaats genoeg :') .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:50

Saskia, contant betalen is mi een voordeel voor jullie :j ook al moet er 6 weken op gewacht worden. Zou in de onderhandelingen duidelijk meenemen dat er contant wordt gefinancierd :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:52

Mootje schreef:
Saskia, contant betalen is mi een voordeel voor jullie :j ook al moet er 6 weken op gewacht worden. Zou in de onderhandelingen duidelijk meenemen dat er contant wordt gefinancierd :)

Ik heb géén idee hoe lang het onderhandelen gemiddeld duurt, ligt natuurlijk ook aan hoeveel tegenbiedingen er worden gedaan en wanneer één van de partijen akkoord gaat.. Maar we gaan deze week aan de slag met dat gedoe met de rechter, dus vanaf nu nog maximaal 6 weken. De tweede bezichtiging zal ergens volgende week zijn, dus dan zouden zij waarschijnlijk 3/4 maximaal 5 (als het onderhandelen echt heel snel gaat) moeten wachten. :j

Ik ben er trouwens achter dat de huidige bewoners er nu uit zijn, zij verhuren het tijdelijk aan zijn/haar vader. Dat zal hopelijk in ons voordeel werken. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:57

avaluna schreef:
Hier wel redelijk ruim, maar wil graag nieuwe meubels en wilde de oude er niet meer in, die ga ik wss wat pimpen en dan voor onze dochter, die heeft straks ook plaats genoeg :') .

Ideaal!!!!
Ik wil ook nieuwe meubels, maar dat wordt nog ff een spaarplan :+