Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:34

Citaat:
Er is een slaapzolder en een geheel bestrate achtertuin

Een slaapzolder en een parkeerplaats dus..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:49

Kun je daar dan een auto kwijt? := Naast het huis zo te zien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:52

Enkel de schutting als obstakel.. maar dat is zo opgelost :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:54

Ibbel schreef:
manzano schreef:
Voor alle huizenbezitters: vanaf 1/1 wordt het energielabel heul veel duurder en veel meer gedoe. Dus heb je hem nog niet definitief gemaakt..... Kan best de moeite zijn om nog even te doen. Ook al ga je nog niet binnenkort verhuizen.

Tja, en dan doe je dat niet, en zet je je huis met je voorlopige F-label te koop (volledig herbouwde woning, RC-waarde 3,5, maar de gemeente heeft de gegevens van bouwjaar 1926 gebruikt), en kan je laten zien dat je qua gasverbruik ónder een flat zit terwijl je in een vrijstaande boerderij van 750 m3 woont. Waar gaan mensen nou voor? Voor zo'n label of voor wat een bewoner daadwerkelijk jaar in jaar uit verbruikt?

Tegen de tijd dat wij gaan verhuizen (over 20 jaar of zo) is dat hele label al 6x op de schop gegaan ook.

Voor nu is hij iig 10 jaar geldig en op moment van overdracht bij notaris moet hij verplicht definitief zijn (monument uitgezonderd). Het heeft dus niks met de koper te maken. Ik wil binnen nu en 2 jaar verhuizen, dus doe het nu dus wel. Het is maar een tip, meer niet.

Dat hele label is een onzin. Daarom betaal ik liever nu max een tientje ipv 190,- wat het volgend jaar gaat kosten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:09

@manzano we gaan een beetje offtopic maar die max een tientje is toch onzin? je moet een 'deskundige' inhuren om een oordeel te vellen :roll: , beetje net als die isolatiemaatregelen die je alleen door een aannemer duur mag laten doen, ipv zelf

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:11

Punt is dat ons voorlopige label niet deugt, dus wij zijn absoluut meer dan dat tientje kwijt. Dan doe ik dat liever volgens de regels die over 20 jaar gelden dan nu, waar we toch geen plannen hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:19

Ik begrijp dat als verhuizen redelijk in de planning zit dat je dit nu doet.
Maar hier is het plan ook over 20 jaar.
Dan zien we wel wat ze dan weer voor onzin hebben verzonnen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:24

Silly onze makelaar is ook deskundige dus wij hebben nu bij t te koop zetten van ons huis echt maar een tientje betaald!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:47

SillyB schreef:
@manzano we gaan een beetje offtopic maar die max een tientje is toch onzin? je moet een 'deskundige' inhuren om een oordeel te vellen :roll: , beetje net als die isolatiemaatregelen die je alleen door een aannemer duur mag laten doen, ipv zelf

Hoe kom je daar bij? Gewoon formuliertje invullen online.
Wij hebben isolatie ook gewoon zelf gedaan. Wat foto's bijvoegen en we gingen zo 3 letters omhoog.
Moest alleen nog 1 ding bijvoegen en had het niet bij de hand. Dus moet nog even afronden.

Die "deskundige" is een bedrijf dat je kiest aan het einde. Die kies je op basis van tarief. Variëren van paar euro tot tientallen euro's. Wij adviseren altijd een van rond 10 euro te kiezen. Die.lui checken je formuliertje en je bijgevoegde "bewijzen" en dan is het zo klaar.

Voorlopige labels zijn enkel gebaseerd op bouwjaar. Kloppen dus vaak niet. Had laatst een klant die van G naar A schoot haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:05

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:11

SillyB schreef:

Nee hoor, wij hebben er 7 euro voor betaald.
Je hoeft bij de vragenlijst alleen maar bewijs aan/mee te leveren (nota's of evt. foto's) en klaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 00:49

manzano schreef:
Huis in Zierikzee gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/zierikzee/hui ... ndijk-1-2/

Bijzondere architectuur en in aparte combi met de schuur. Wel mooi uitzicht op de bootjes.

Was dit bijzondere pand al gedeeld? Zou er nooit willen wonen, maar zo leuk om even doorheen te kijken! https://www.funda.nl/koop/gaastmeer/hui ... nkedyk-23/

Het huis in Zierikzee had ik liever ergens bovenop een duin gezien met vrij uitzicht op zee <3
De binnenkant is qua indeling niet mijn ding, maar ik vind het echt zo'n "alleen op de wereld" huisje :D

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 06:36

manzano schreef:
Huis in Zierikzee gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/zierikzee/hui ... ndijk-1-2/

Bijzondere architectuur en in aparte combi met de schuur. Wel mooi uitzicht op de bootjes.

Was dit bijzondere pand al gedeeld? Zou er nooit willen wonen, maar zo leuk om even doorheen te kijken! https://www.funda.nl/koop/gaastmeer/hui ... nkedyk-23/

Wat leuk, ik was gister nog in Gaastmeer. Leuk om het huis eens van binnen te zien! Vind 'm echt prachtig, is zomerdag alleen een hele drukke locatie. Veel mensen die met de boot komen en je zit naast een druk bezocht café..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:08

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:15

Cayenne schreef:
Wat groeit er hier voor levensvorm aan het plafond op foto 15? :+
Wel weer een projectje voor (bieden vanaf) 85.000 euro :P Maar wel iets wat je leuk kunt opknappen en dan weer verkopen.
https://www.funda.nl/koop/brunssum/huis ... straat-15/

Iehl gatsie. Je hebt weer een paleisje uitgezocht hoor.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:25

Dan heb ik toch liever die in Zeeland, is wel kleiner maar tenminste niet bewoond :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:02

De voordeur is best leuk in Brunssum :D

Maar geen geld, alles moet dan wel gedaan worden maar dan heb je daarna ook alles in je eigen smaak voor het geld hoe je het anders kant en klaar koopt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:01

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:08

Gordijnen met lippen, ik wist niet dat het bestond :D

En tiffany lampen handel, vandaar de dozen?
In ieder geval wel de lampen overal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:22

Volgens mij zijn het bloemen en geen lippen _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:27

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:37

Cayenne schreef:
Volgens mij zijn het bloemen en geen lippen _O-

Zijn dat echt bloemen ja? :o

Dan vind ik het lelijke bloemen, lekker puh :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:55

manzano schreef:
Voor alle huizenbezitters: vanaf 1/1 wordt het energielabel heul veel duurder en veel meer gedoe. Dus heb je hem nog niet definitief gemaakt..... Kan best de moeite zijn om nog even te doen. Ook al ga je nog niet binnenkort verhuizen.

Ik heb het geprobeerd, maar ik moest erg veel dingen invoeren waarvan ik de gegevens niet heb of weet.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:00

Ibbel schreef:
Punt is dat ons voorlopige label niet deugt, dus wij zijn absoluut meer dan dat tientje kwijt. Dan doe ik dat liever volgens de regels die over 20 jaar gelden dan nu, waar we toch geen plannen hebben.

Ik was volgens mij 2 euro kwijt. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:12

Ceetje_bokt schreef:
manzano schreef:

Ik heb het geprobeerd, maar ik moest erg veel dingen invoeren waarvan ik de gegevens niet heb of weet.

Wij hebben hem ook nog even aangevraagd. 10tje nu idd!